Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
B O A R D
   » Board
 » Zadaj pytanie
 » Archiwum
 » Szukaj
 » Stylizacja

 
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
OBECNI NA TPC
 
 » john565 16:53
 » rarek 16:52
 » Shark20 16:50
 » gromki_86 16:49
 » Wedrowiec 16:49
 » PaKu 16:47
 » b0b3r 16:46
 » Dexter 16:46
 » Sherif 16:44
 » Kenny 16:44
 » Wedelek 16:42
 » Wojtekar 16:37
 » emigrus 16:35
 » Tomasz 16:30
 » Jumper 16:24
 » Curro 16:21
 » muerte 16:21
 » El Vis 16:16
 » NimnuL 16:13
 » AdiQ 16:12

 Dzisiaj przeczytano
 41143 postów,
 wczoraj 25974

 Szybkie ładowanie
 jest:
włączone.

 
ccc
TwojePC.pl © 2001 - 2024
A R C H I W A L N A   W I A D O M O Ś Ć
    

laserowe wskazniki i samoloty , ptoki 23/01/11 23:40
Zdaje mi sie ze kolejny temat jest traktowany jak zaslona dymna.
Ktos tam ma biznes zeby wyciac uzywanie laserowych wskaznikow.
Bo niby przeszkadzaja pilotom.

No i mi nie pasuje to przeszkadzanie.
Nie chce mi sie liczyc ale trzymanie wskaznika w rece, nawet w jakiejs strzelbopodobnej obsadzie spowoduje ze i tak plamka bedzie tanczyc jak poparzona.
Nawet ignorujac wplyw powietrza wychodzi mi ze taki laserek nawet , no 10mW, nie jest w stanie zaszkodzic na oczy pilotowi z odleglosci 2-3km.
Po prostu nie da sie sprawnie wycelowac taka mala plamka w taki maly otworek na tyle stabilnie aby oko tymczasowo oslepic.

Ile mW maja jakies "hi energy" wskazniki? Bo moze o czyms nie wiem?

  1. No pewnie , Conroy 24/01/11 00:29
    Z dużo mniejszej odległości niż kilometry plamka robi się tak wielka, że jest postrzegana nie jako laser, a jako duża poświata mocnego światła.

    http://flickr.com/photos/myhacien
    da

  2. śmieszne , Mademan 24/01/11 01:11
    Plamka dość mocnego laserka, z odległości 200m ma wielkość 1x1m. Nie ma szans trafić, a już tym bardziej oślepić, czegokolwiek z odległości 1km, a samoloty latają raczej wyżej.

    1. nie lataja wyzej , RusH 24/01/11 02:58
      bo akurat raporty byly z lotnisk :)
      lotniska nad osiedlami mieszkalnymi nie sa lubiane i standardem jest znalezienie dziury w skrzydle po kuli, swiecenie laserem to bardzo umiarkowana forma protestu

      I fix shit
      http://raszpl.blogspot.com/

  3. Jasne że mu krzywdy nie zrobi. , Norton 24/01/11 03:35
    Ale na 100% rozproszy i będzie razić. Zielony laserek 50mW z 5km daje po oczach aż miło.
    I teraz odpowiedz sobie na pytanie. Czy chciałbym siedzieć w samolocie którego pilot patrząc na oświetloną ścieżkę w nocy jest rażony i rozpraszany przez jakiegoś młotka z laserem?

    Zmień swój podpis na Boardzie
    maks 100 znaków, 3 linie,
    zabroniony spam oraz reklama

    1. no to jeszcze wystarczy , Chrisu 24/01/11 07:05
      jaja poucinać - wszak jakiś młotek za ich pomocą może komuś krzywdę zrobić...

      /// GG# 1 110 10 10 11 100 10 \\\

      1. nie wspominając , Demo 24/01/11 07:25
        ile ludzi ginie w samochodach. Zakazać samochody !! A znajomego zabił prąd. Wyłączyć prąd !!

        napisalbym swoj config,ale sie nie
        zmiescil:(

  4. A nie proście byłoby wyposażyć pilotów w jakieś gogle ochronne ? , Doczu 24/01/11 07:28
    Taniej i prościej bo bez zmian ustaw.

    1. bez jaj , Demo 24/01/11 07:46
      jakie jest prawdopodobieństwo, że podczas jakiejś prezentacji najedzie ktoś pilotowi na oko? Przypadki celowego oślepiania należy pominąć bo jak ktoś się uprzeć to sposób znajdzie.

      Pewnie jakiś pajac wpadł na pomysł nowego wskaźnika i trzeba się tu jakoś pozbyć laserowych :)

      napisalbym swoj config,ale sie nie
      zmiescil:(

      1. no ale... , Doczu 24/01/11 07:48
        ... wytrącono by podstawowy argument przeciwnikom takich urzadzeń.
        Swoją drogą wisi mi czy zakażą wskaźników czy nie. Ja i tak ich nie używam.

        1. stosowanie gogli jest imho zbyt uciążliwe , Demo 24/01/11 10:02
          Imho łatwiej już stosować odpowiednie szyby które odbiją tego typu promieniowanie. Pilot jakby nie patrzeć musi mieć komfort pracy a nie pałować się z szybami na twarzy.

          Ale tak czy tak prawdopodobieństwo, że wskaźnik trafi w oko jest dużo mniejsze niż spotkanie z jakimś ptakiem a jakoś ptakom nie zakazują lotów :)

          napisalbym swoj config,ale sie nie
          zmiescil:(

  5. no i , Okota 24/01/11 10:48
    jeszcze do tego dochodzi fakt ze wskaznik jest na ziemi a pilot gleboko w kabinie wiec ni "ch" nic nie zauwazy :P

    Dyslektyka błąd nie pyka...
    RTS wszechczasów:
    Supreme Commander

    1. A no wlasnie, tez o tym myslalem. , ptoki 24/01/11 11:25
      Dlatego zapytalem bo moze ktos by wrzucil jakis prawdopodobny powod, taki spiskowy.

    2. A widzisz. , Norton 24/01/11 17:34
      Widać, że niewiele wiesz o samolotach. Nie wie to się nie wypowiada.
      http://www.youtube.com/...YdjM&feature=related

      Zmień swój podpis na Boardzie
      maks 100 znaków, 3 linie,
      zabroniony spam oraz reklama

    3. A tak oślepianie wygląda z samolotu , Norton 24/01/11 20:36
      http://www.youtube.com/watch?v=wej7aPMoz_M

      Zmień swój podpis na Boardzie
      maks 100 znaków, 3 linie,
      zabroniony spam oraz reklama

  6. ale osochozi? , Dabrow 24/01/11 11:21
    że ktoś pilota pyknął wskaźnikiem w oczy? Obu na raz?

    !!!!!TO JEST SPARTA!!!
    !Tu się nic nie zmienia!
    ------dabrow.com------

    1. No podobno juz jakies 2-5 tysiecy razy na rok. , ptoki 24/01/11 11:27
      W skali swiatowej.
      Ale moze chodzi o to ze takie celowniki sa uzywane przez cywili na zwyklej broni i sie komus wysoko nie spodobalo ze zwykly czlowiek sie moze skutecznie bronic.

      A taki celownik na zwyklym kolcie potrafi ze staruszki zrobic "headshotowca".

      1. Ale , Bergerac 24/01/11 13:13
        to nie Ciebie oskarżyli? ;)

        Barbossa: You're supposed to be dead!
        Jack Sparrow: Am I not?

        1. Nie, piloci na ktorych cwiczylem nie potrafia mowic. , ptoki 24/01/11 16:36
          Tylko miaucza i parkuje sie je za pomoca lasera na dowolnie dluga chwile przy dowolnie wybranej szparze ;P

  7. jest to dosc duzy problem i wcale nie taki nowy , Nihilist 24/01/11 16:51
    gdy podczas koncowej fazy podejscia do ladowania zaloga w kokpicie zostanie oslepiona przez taki laser, moze stracic panowanie nad samolotem. Pamietajcie, ze w nocy w kokpicie samolotu jest ciemniutko. Takie oslepienie laserem mozna porownac do oslepienia kierowcy flashem z fotoradaru na waziutkiej drodze przy predkosci >100km/h... moze skonczyc sie to fatalnie.

    inna sprawa... zakazac sprzedazy wskaznikow laserowych? debilizm! gdzie o tym slyszales?

    zważ se waflu gdzie się łamiesz

    1. Debilizm debilizmem ale co jakis czas na portalach oneto podobnych , ptoki 24/01/11 17:37
      (ostatnio na /.) pojawiaja sie zajawki o tym.

    
All rights reserved ® Copyright and Design 2001-2024, TwojePC.PL