TwojePC.pl © 2001 - 2024
|
|
A R C H I W A L N A W I A D O M O Ś Ć |
|
|
|
Dell NBD 3Y, i sprzeczne informacje na temat gwarancji , Stone 7/12/10 19:51 Cześć, chciałem uzyskać dziś informacje na temat matrycy montowanej u2410 oraz jaką jest gwarancją. odbyłem długą rozmowę z Consumer Sales Representative z Dell Polska i zastanawiam się czy prawdą jest, że gwarancja liczona jest od daty produkcji? Poniżej zapis czatu, nazwisko zostało zamienione na CSR:
17:54:23 Klient Początkowe pytanie/komentarz: Czy monitor Dell u2410 jest oparty na matrycy LM240WU4-SLB1 czy LM240WU1?
17:54:33 System CSR przyłączył się do tej sesji!
17:54:33 System Połączone z CSR
17:54:48 CSR Witam serdecznie na czacie DELL nazywam sie CSR, na wszelki wypadek podaje swoj adres email pomoge Panu w wyborze i zlozeniu zamowienia
17:55:08 Klient witam
17:56:18 CSR skąd to pytanie?
17:56:34 Klient z internetu
17:56:43 CSR :)
17:56:48 CSR nie posiadam takich informacji
17:57:13 Klient a kto może posiadać?
17:57:33 CSR a w jakim celu chciałby Pan uzyskać takie informacje?
17:58:46 Klient znam specyfikę paneli i wiem że montują/montowali Państwo w u2410 2 różne panele, chciałbym kupić z tym lepszym panelem
18:01:23 Klient ??
18:02:41 CSR nie mam możliwości wyboru panelu, ktory bedzie zamontowany, ale moze Pan miec pewnosc, ze bedzie zamontowany taki, ktory da najlepsza jakość
18:03:54 Klient ja nie chcę mieć wyboru, ja chcę wiedzieć jaki panel jest montowany w U2410, a maketing proszę odłozyć na bok
18:05:25 CSR niestety nie posiadam takich informacji
18:06:02 Klient w takim razie ponawiam pytanie: kto posiada takową?
18:06:33 CSR nie sądzę, zeby był Pan w stanie uzyskać takie informacje
18:07:27 CSR tak szczegółowych informacji dotyczących monitorów nie posadamy
18:08:52 Klient czyli sprzedają Państwo sprzęt ale i w trakcie sprzedaży zmieniają Państwo panel, ale nie są Państwo w stanie odpowiedzieć od kiedy jest zmiana? od którego revision, od którego miesiąca, bądź z jakie fabryki?
18:13:43 CSR jeżeli są dokonywane takie zmiany to tylko w celu ulepszenia sprzętu lub usprawnienia procesów. takie zmiany sa również wewnętrznymi informacjami DELL
18:16:41 Klient bądz obniżenia ceny produkcji, bądź zmiany parametrów, tak jak mówiłem proszę odłożyć marketing na bok, ja mam do kupienia konkretny monitor z danym rev, datą produkcji, miejscem i chciałbym tylko wiedzieć czy zawiera taką czy owaką matrycę
18:19:54 CSR tu nie chodzi o marketing, po prostu pewne informacje są dostępne, ale tak szczegółowe informacje już nie
18:20:56 Klient no trudno nie powiem żeby przekonało mnie to do zakupu.
18:23:50 CSR a czy zastanawia się Pan nad zakupem takiego monitora w naszym sklepie?
18:25:35 Klient internetowym?
18:25:48 Klient czy ma pan na myśli u reselera?
18:26:51 CSR mam na myśli sklep dell.pl
18:28:39 Klient raczej u resellera
18:29:26 Klient dell.sklep.pl, to jest państwa sklep?
18:30:21 CSR dell.pl
18:31:40 Klient a co to za róznica gdzie kupię monitor czy u della czy i reselera?
18:32:15 CSR jesli kupi Pan u reselera to gwarancja liczona jest od daty produkcji, jeśli kupi wcześniej i monitor poleży pół roku to ta część gwarancji minie
18:33:55 Klient Początkowe pytanie/komentarz: Czy monitor Dell u2410 jest oparty na matrycy LM240WU4-SLB1 czy LM240WU1?
18:34:06 System za wybranie czatu jako formy pomocy podczas zakupów w witrynie Dell.com. Specjalista ds. czatu w witrynie Dell.com będzie wkrótce dostępny.
18:34:26 System Przepraszamy za opóźnienie. Ze względu na duże zainteresowanie klientów konieczne jest nieco dłuższe oczekiwanie. Specjalista ds. czatu w witrynie Dell.com będzie dostępny, gdy tylko będzie to możliwe.
18:34:56 System Jeszcze raz dziękujemy za cierpliwość. Staramy się zapewnić najlepszą obsługę każdemu klientowi. Nasz specjalista będzie dostępny, gdy tylko będzie to możliwe.
18:35:21 System CSR przyłączył się do tej sesji!
18:35:21 System Połączone z CSR
18:35:38 Klient rozłączyło mnie
18:35:46 CSR Witam ponownie, czy ma Pan jeszcze jakieś pytania?
18:36:45 Klient tak ale to chyba nie zgodne z polskim prawem? gwarancja od dnia produkcji anie od dnia sprzedaży
18:37:37 CSR jest to gwarancja od zakupu przez frmę ,która dokonuje zakupu w DELL
18:40:42 Klient DELL Products, Raheen Industrial Estate w Limerick, Irlandia (DELL) gwarantuje użytkownikowi końcowemu, zgodnie z następującymi przepisami, że jego markowy sprzęt komputerowy, zakupiony przez użytkownika końcowego od firmy DELL lub autoryzowanego dystrybutora firmy DELL w UE, Norwegii lub Szwajcarii, będzie wolny od wad, zarówno w przypadku materiału, jak i wykonania, które miałyby negatywny wpływ na normalne użytkowanie sprzętu, przez okres jednego roku od daty zakupu. Produkty, co do których wniesione będą zastrzeżenia, zostaną, wedle uznania firmy Dell, naprawione lub wymienione na jej koszt.
18:42:26 CSR nie do końca rozumiem
18:43:14 Klient ja jestem użytkownikiem końcowym a tekst jest ze strony della
18:44:44 CSR tak, jest Pan użytkownikiem końcowym i otrzymuje Pan gwarancję
18:45:37 CSR czy zakupował już Pan kiedyś jakiś sprzęt firmy DELL?
18:45:59 Klient nie
18:48:01 Klient to proszę mi napisać czy jeśli kupię monitor u resselra, to mam 3 Y NBD
18:48:15 CSR tak
18:48:55 CSR ok, czy mogę jeszcze w jakiś sposób pomóc?
18:49:06 Klient świadczone przez dell polska?
18:49:48 CSR tak
18:50:09 Klient tak proszę o linka do Państwa strony z informacjami takimi jak dokładany opis u2410 i zasady gwarancji do niego
18:52:37 CSR pod poniższym linkiem znajdzie Pan monitory, wśród nich U2410, a w dziale pomocy technicznej informacje o gwarancji
18:52:37 CSR http://accessories.euro.dell.com/...dhs&~ck=mn
18:53:54 Klient a bezpośredniego linka?
18:54:14 Klient do modelu u2410
18:55:07 Klient bo ja otrzymuje Bad RequestBad Request
18:57:13 Klient ??
18:59:52 Klient jest Pan jeszcze?
19:00:11 CSR proszę spróbowac później, być może w tej chwili prowadzone są jakieś prace na stronie
19:00:44 Klient a informacje na temat gwarancji świadczonej przez dell polska?
19:01:10 CSR wszystkie te informacje znajdzie Pan w dziale pomocy technicznej
19:03:18 Klient a gwarqncja dotycząca tego modelu, on jest objęty nbd 3 lata od daty zakupu, gwarantem jest dell polska? czy reseler?
19:03:52 CSR tak jak pisałem to jest gwarancja firmy DELL
19:04:58 Klient to dlaczego Pan wcześniej pisał że obowiązuje od daty produkcji?a nie od daty zakupu?
19:05:27 CSR tak wygląda kwestia gwarancji
19:05:52 CSR gwarancja jest liczona od zakupu w DELL
19:07:50 Klient ale na stronie jest taka informacja: "że jego markowy sprzęt komputerowy, zakupiony przez użytkownika końcowego od firmy DELL lub autoryzowanego dystrybutora firmy DELL w UE, Norwegii lub Szwajcarii, będzie wolny od wad, zarówno w przypadku materiału, jak i wykonania, które miałyby negatywny wpływ na normalne użytkowanie sprzętu, przez okres jednego roku od daty zakupu."
19:09:13 CSR tak, zgadza się
19:09:27 CSR minimalna gwarancja na nasze sprzęty to rok, a ten monitor ma 3 lata gwarancji
19:13:35 Klient a dla użytkownika końcowego inny jest dzień zakupu , inny produkcji a jescze inny dzień zakupu przez reselerra. więc prosze o podanie bezpośreniego linka do strony z gwarancją dell, w której będzie ściśle określone od którego momentu liczony jest czas gwarancji, jaki okres obejmuje i kto jest gwarantem.
19:14:30 CSR tak jak wspomniałem wszystkie te informacje znajdzie Pan na naszej stronie w dziale pomocy technicznej
19:14:51 Klient a nie może podać Pan linku bo ja już szukałem
19:17:28 Klient a ponieważ nie mogę uzyskać dokładnych informacji ze strony na temat u2410 (błąd bad request) nie wiem jakiego typu gwarancji szukać dla ww modelu
19:19:58 CSR na ten model jest gwarancja premium
19:23:44 Klient to doryczy braku aktywnych pikeseli w panelu, a gwarancja na resztę sprzętu jaka jest? jaki typ?
19:24:00 CSR next business day
19:25:09 Klient 3 lata?
19:25:28 CSR w tym przypadku tak
19:25:50 Klient w przypadku tego monitora u2410?
19:26:05 CSR tak
19:26:41 Klient ok to dziękuję za informację i zyczę miłego wieczoru
19:26:56 Klient do widzenie
Co sądzicie na ten temat?Pozdrawiam
Stone aka S1one - gwarancja , Ramol 7/12/10 20:09
Jako nieobowiazkowy dokument moze byc liczona tak jak fantazja gwaranta wymysli. Na ogol jest albo od daty produkcji albo od wypisania karty przez sklep, zaleznie od modelu dystrybucji.
Ile razy juz to bylo, gwarancja a niezgodnosc z umowa?Ramol - no tak ale nawet Towar niezgodny z umową obowiązuje 2 lata , Stone 7/12/10 20:36
więc w skrajnym przypadku gdy towar poleży rok i 1 m-c w magazynie resellera, to Dell będzie świadczył gwarancję przez 1 rok i 11 m-c.Pozdrawiam
Stone aka S1one - Dlatego , Ramol 8/12/10 07:05
w takich przypadkach sprzedawca ma przerabane :PRamol
- np. że , ViS 7/12/10 20:10
pracują tam ćwoki ;d
Nie dowiesz się nic na temat matryc, to jest tajemnica handlowa. Tak jest bardzo często, najpierw rzucają egzemplarze na dobrych matrycach i jak monitory zbiorą dobre recenzje to po miesiącu dają partie z gorszymi. I nikt Ci nic na ten temat nie powie bo handlowcy nic o tym nie wiedzą! A jak wiedzą, to i tak nie powiedzą ;)
Nie bądź naiwny, to jakbyś poszedł do komisu samochodowego i pytał o ile licznik cofnięty.
Z gwarancją rzeczywiście zonk, ale prześlij zapis czatu i odpowiedzi konsultanta na jakiś oficjalny suport techniczny della z prośbą o potwierdzenie w 100% że jak kupisz della w drewnianej szopie pod domem to będzie sie liczyć od dnia zakupu.I will not buy this record - it is
scratched. - To był oficjalny support:) , Stone 7/12/10 20:24
i chciałem ustalić, na ile jest gwarancja i od kiedy. Co do matrycy to chciałem sprawdzić u źródła:)Pozdrawiam
Stone aka S1one
- Ja wiem jedno - monitor jest super , Marcus 7/12/10 20:40
Mam taki właśnie monitor w domu i dwa takie w pracy. Zdarzyło mi się wymieniać zaraz po zakupie na nowy egzemplarz ze względu na uszkodzonego subpixela. Rzecz jasna na drugi dzień miałem nową sztukę. Jednak w pracy wymienialiśmy dwa razy wersję 22" i przywieźli nowy egzemplarz, sprawny ale jako refurbished (czyli po naprawie). Teraz minęło już chyba z dwa lata i wszystko OK a monitor świeci po 10 godzin dziennie. Co do jakości obrazu nie mam najmniejszych zastrzeżeń.Nie wolno niczego nie robić tylko
dlatego, że nie można zrobić
wszystkiego. - Tylko, że Ty Marcus kupiłeś około rok temu z matrycą , Stone 7/12/10 20:53
LM240WU4-SLB1, potem zaczęli montować LM240WU1, która jest gorszą matrycą.Pozdrawiam
Stone aka S1one - a czym się różnią? , Dabrow 7/12/10 22:18
bo stoją takie 2 w robocie, trzeci właśnie zamówiony razem ze stacją roboczą - ciekaw jestem na co zwrócić uwagę.!!!!!TO JEST SPARTA!!!
!Tu się nic nie zmienia!
------dabrow.com------ - ilością wyświetlanych kolorów, jasnością, kontrastem , Stone 9/12/10 00:34
są za to szybsze do filmów i gier.
http://www.skapiec.pl/...2/comp/675714_komentarze/Pozdrawiam
Stone aka S1one - Dabrow używasz profili kolorów , Stone 12/12/10 09:02
na tych monitorach? Możesz porównać nowy ze starszą wersją?Pozdrawiam
Stone aka S1one - akurat oba , Dabrow 13/12/10 10:19
stoją w biurze gdzie nie bywam za często, trzeci będę miał pod ręką. Ciężko porównać, zazwyczaj zostają na fabrycznych profilach (te delle mają kalibrację robioną ponoć - jest nawet w gwarancji wydruk z kalibracji) - albo jak zdążę to własnym kalibratorem (gretag) je sprawdzam i ustawiam trochę - wielkich różnic nie ma...!!!!!TO JEST SPARTA!!!
!Tu się nic nie zmienia!
------dabrow.com------ - A kiedy będziesz miał pod ręką nówkę? , Stone 13/12/10 15:45
??? tak żebyś mógł sprawdzić kalibrację.Pozdrawiam
Stone aka S1one - oj nie wiem , Dabrow 16/12/10 10:00
bo to na razie złożone zamówienie (((-; Ale będę pamiętał - postaram się coś skrobnąć ok?!!!!!TO JEST SPARTA!!!
!Tu się nic nie zmienia!
------dabrow.com------ - A kiedy będziesz miał go w łapkach? , Stone 17/12/10 00:32
Pytam bo chciałem kupić przed końcem roku.Pozdrawiam
Stone aka S1one
- erm? , RusH 12/12/10 09:38
LM240WU1
jasnosc o 100 lepsza, reszta parametrow taka samaI fix shit
http://raszpl.blogspot.com/
- gwarancja i niezgodnosc , Banan 8/12/10 00:00
tu masz sliczna tabelke : http://tech.wp.pl/...5,wiadomosc.html?ticaid=1b610- niesamowite , Kenny 8/12/10 07:33
wreszcie artykul, w ktorym napisali, ze niezgodnosc dotyczy WYDANIA towaru..:Pozdrowienia:.
- Dell... , Wolf 8/12/10 08:14
Do niedawna sprzedawal tylko i wylacznie sprzet, ktorego jeszcze nie wyprodukowali.
Klient skladal zamowienie, placi, biuro zglasza do odpowiedniej fabryki zapotrzebowanie na dany sprzet, fabryka produkuje, sprzet bezposrednio z fabryki idzie do tira, tir jedzie do konkretnej sortowni wybranej firmy kurierskiej.
Stad gwarancja biegnaca od czasu produkcji, ktora dla klienta byla do zaakceptowania bo sprzet trafial w jego rece dzien do trzech po wyprodukowaniu.
Teraz Dell ratuje sie sprzedaza w tradycyjny sposob wliczajac w to nawet siec tesco, jednak warunki gwarancji zostaly z czasow innego modelu dzialania firmy.Vey iz mir! - i niestety , Dabrow 8/12/10 09:50
to wszystko odzwierciedla też spadek formy ogólnej della....!!!!!TO JEST SPARTA!!!
!Tu się nic nie zmienia!
------dabrow.com------ - Wiesz... , Wolf 8/12/10 10:45
Ja kilka lat temu pracowalem w fabryce della...
I dakiego burdelu(doslownie, bo byl przypadek uprawiania seksu na lini produkcyjnej) jak tam nie widzialem w zadnym innym miejscu pracy.
Ciakawa prace maja analitycy odeslanych przez klienta produktow.
W oficialnych dokunemtach mozna bylo znalezc komentarze do FA typu "Logic board fucked up, ROHS sux", albo "Known issue - Acer components"...Vey iz mir! - wiem , Dabrow 8/12/10 10:49
nie raz opowiadałeś. Myślę że podobnie jest gdzie indziej - niestety. Może nie wszędzie ale...!!!!!TO JEST SPARTA!!!
!Tu się nic nie zmienia!
------dabrow.com------ - No wlasnie nie jest :) , Wolf 8/12/10 12:01
Bylem 5 tygodni temu w fabryce jednego z ODM'ow w Rumunii, tam wszystko chodzi jak w zegarku.
Ze 2 miesiace temu bylem na filipinach, tam takze wszystko cacy, jedyny problem to bariera jezykowa, bo wedlug ich standardow znajac kilka najpopularniejszych slow i zwrotow, mowisz juz plynnie po Angielsku.
Co ciekawe, wedlug badan mojej firmy, najwyzsze standardy jakosci trzymaja fabryki Chinskie, ktore idac za ciosem staja sie z kwartalu na kwartal coraz drozsze.
Genralnie o jakosci produktu oraz wsparciu klienta koncowego nadal mowi cena produktu.
Dlatego tez teoretycznie blizniaczy model laptopa skierowany do Jana Kowalskiego spsuje sie szybciej niz jeden z setek zakupionych do firmy XYZ, za ktore firma XYZ zaplacila 50% wyzsza cene od sztuki liczac nawet odpowiednie obnizki.
Nawet jesli proces produkcji w obrebie blizniaczych modeli, skierowanych na inne rynki jest podobny to jednak istnieja drobne roznice, szczegolnie w materialach i procedurach jakosci, ktore powoduja ze teoretycznie ten sam sprzet u Kowalskiego zepsuje sie kilka dni po zakonczeniu gwarancji, a w firmie XYZ bedzie dzialal conajmniej kilka lat dluzej.Vey iz mir! - chcesz powiedzieć , ViS 8/12/10 13:00
że jak ogromne firmy zamawiają sprzęt od producentów przez polskich dystrybutorów (no bo muszą), to dostają inny towar niż leci do drobnych ciułaczy? Jak rozkręce jednego i drugiego notebooka to pcb płyty głównej będzie inne?
A serwisy producenta mają inne części do serwisowania laptopów/kompów firmowych/korporacyjnych a inne dla Kowalskiego?I will not buy this record - it is
scratched. - PCB moze byc identyczne... , Wolf 8/12/10 13:38
Ale datacode/vendor code/rewizja beda inne.
Ostateczny produkt, przykladowo laptop sklada sie z pierdyliona miejszych produktow, a budowany jest w oparciu o procedury opisujace tak zwane poziomy.
Dany model produkowany dla przykladowego kowalskiego sklada sie z poziomow blizniaczych pod wzgledem budowy.
W laptopie dla kowalskiego mozesz spotkac pyte glowna o identycznym oznaczeniu modelu co w sprzecie korporacyjnym, ale plyty te deda budowane w innych fabrykach lub nawet w tej samej fabryce, ale przy zachowaniu odrebnych norm jakosci materialow/komponentow.
Masa pierdol od zawiasu matrycy (tanie aluminium, drozszy magnezowe) przez kondensatory (tansze tajwanskie, drozsze japonskie) do obudowy (odmienne jakosciowo stopy tworzywa sztucznego)...
Wszystkie te czesci golym okiem moga wydawac sie identyczne, a roznice pozna tylko osoba, ktora zna poszczegolne oznaczenia kodowe danego komponentu.Vey iz mir! - Dodam jeszcze... , Wolf 8/12/10 13:58
Ze nie wiem jak wyglada to pozniej w serwisie bo tym sie nie zajmuje, ale wydeje mi sie ze serwis po S/N powinien rozpoznac dokladnie jaka czesc nalezy wymienic i jesli trzyma sie odpowiednich procedur, wymieni czesc na identyczna.
Od kilku dni zaczelismy w firmie opracowywac nowy projekt, ktory bedzie zbudowany na szkielecie jednego z produktow della, ktory takze u nich jest jeszcze w fazie projektu.
Z tego co mi wiadomo, wszystkie produkty typu proof of concept, ktore trafiaja do rozmaitych klientow albolutnie zawsze budowane sa z najlepszych jakosciowo komponentow i przy zachowaniu najbardziej regorystycznych procedur, stad tez czasem bierze sie rozbierznosc jakosciowa produktu o ktorym klient koncowy czytal w testach, a tym, ktory kupil pozniej dla siebie.Vey iz mir! - dzięki , ViS 8/12/10 16:43
za dużą garść ciekawych informacji :)I will not buy this record - it is
scratched. - Dla jasnosci nalezy dodac ze te procedury o ktorych pisze Wolf moga miec miejsce ale jak , ptoki 13/12/10 15:54
firma zaczyna swoje samobojstwo to moze sie okazac ze jada na najtanszych komponentach dla wszystkich.
A na potwierdzenie tego co pisze Wolf mozna przytoczyc przyklad baterii zegarkowych.
Nie udalo mi sie nigdy kupic bateri ktore dzialaly by chociaz polowe tego co fabryczne nawet w najwiekszym badziewiu.
- Chyba wszędzie. , Muchomor 8/12/10 14:19
Ja pracowałem na linii Suna, u jego podwykonawcy i burdel był taki sam albo większy. Niektóre maszyny były warte po 300 tys. USD ale niczego to w procesie ich produkcji nie zmienia.Stary Grzyb :-) Pozdrawia
Boardowiczów - W świetle tego co ... , Muchomor 8/12/10 14:23
Wolf napisał powinienem chyba napisać, że: "wszędzie w krajach zachodnich". Chociaż sam jestem ciekaw jakby to wyglądało w np. Niemczech. Pewnie podobne jeśli kontrakt dostaje podwykonawca zatrudniający ludzi z agencji. Może trochę lepiej w zakładzie matczynym.Stary Grzyb :-) Pozdrawia
Boardowiczów
- Jedna sprawa... , Wolf 8/12/10 10:59
Polityka wewnetrzna firmy swoje, ale klient powinien wiedziec ze sprzet, ktory kupuje nie jest produkowany w DELL Products, Raheen Industrial Estate w Limerick, Irlandia (DELL), bo ta fabryka swieci pustkami od ponad roku.Vey iz mir! |
|
|
|
|
All rights reserved ® Copyright and Design 2001-2024, TwojePC.PL |
|
|
|
|