TwojePC.pl © 2001 - 2024
|
|
A R C H I W A L N A W I A D O M O Ś Ć |
|
|
|
BIO Diesel. Jeździ ktoś? , Chrisu 21/09/10 12:13 Tak się zastanawiam. Kupiłem właśnie diesla (vectra, 2.0 TDI Ecotec '99). Na jednej ze stacji BLISKA biodiesel jest 60 gr tańszy jak diesel. A że dużo jeżdżę więc byłbym jakieś 2000 rocznie na plusie... Tylko o ile kiedyś jeździłbym i na oleju roślinnym, tak teraz tak nastraszony zostalem, że już sam nie wiem co myśleć... /// GG# 1 110 10 10 11 100 10 \\\ - ja jeździłem , Killer 21/09/10 13:01
ale dieslem bez turbo...
Nie miałem problemów - ale to był mesiek który równie dobrze można było zatankować w biedronce rzepakiem :)
Generalnie tak - paliwo jest sporo gęstsze i spaliny trochę frytką zajeżdzają, o ile TDI może wytrzyma na wstryskach o tyle iltr cząstek stałych jeśli posiadasz to na 100% NIE
Spalanie większe miałem o jakiś niecały litr więc się opłaca ale....
Poszukał bym na Twoim miejscu dobrze oczyszczonego paliwa "rakietowego" będzie z dużo mniejszą szkodą dla silnika i napewno dużo taniej jeszcze tylko miksolu setkę na bak dolewaj i spokoKiedyś normą był ogół a nie margines... - hahah :))) , XCLONE 21/09/10 13:20
o paliwie rakietowym nie słyszałem... :D dobre..
co do BIO - na rzepaku, escort 1.8TD jeździł spoko, tylko po rozkręceniu silnika (pasek poszedł, trzeba było planować itd), jakiś taki dziwny mazut był na dnie... po roku stosowania "tylko i wyłącznie" i nie ograniczaniu tankowania (taka polytyka w firmie była).. wydaje mi się, że BIO jest bardziej czyste, a na pewno warto co jakiś czas wlać zwykły napęd i przepędzić silnik na normalnym paliwie, co by się odkaził trochę..
tak mi się wydaje..
BIO wlewam, jak jadę w długie trasy i wiem, że spalę stosunkowo dużo.. lokalnie leję wymiennie, jak mi akurat pasuje do dystrybutora :)
--
Pozdr.
Artur S.The World HAS Changed..
:P - na pewno słyszałeś , Killer 21/09/10 14:57
oficjalnie służy ono tylko i wyłącznie do celów grzewczych - a nie oicjalnie ....:)Kiedyś normą był ogół a nie margines... - ja u siebie , Markizy 21/09/10 17:25
nie widzę różnicy w spalaniu większej, jak było 5,5 to mam 5,8 chociaż takie same wyniki miałem ON.
Co do samej jazdy na tym to nie czuje większej różnicy na moim 1.9D wolnossący (trochę mniejsze Vmax), podobnie brat na 1,7/1,8 TD też większej nie widzi.
Co do osadu w misce może to zależeć od typu oleju ja mam półsyntetyk, i mechanik nic mi nie wspominał o osadzie w misce jak ostatnio robił silnik.
A jak by ktoś chciał zacząć na tym jeździć starszym dieslem to niech się przygotuje na ewentualna wymianę filtra paliwa, bo może zostać w sposób zostać brutalnie zapchany po przejechani u 2-3 tys km.Na Bordzie od 2003-03-03:D
i5 6600, 2x8GB, 7770 - popularnie zwany , Thadeus 21/09/10 20:45
Red BUllem ;)...
- hehe , coobav 21/09/10 13:31
jednak dieselek :) Vectry są DTI a nie TDI. Ja bym nie ryzykował biodiesla do tego silnika. Stare mesie to jak najbardziej.
http://forum.vectraklub.pl/...c=58429&hl=biod*
http://forum.vectraklub.pl/...c=26166&hl=biod*Lenovo X1 Nano, HP Zbook G5
Legion5 R7-5800H, RTX3060 - póki co kupiłem , Chrisu 21/09/10 13:42
od wujka ;). A czy będę min jeździł to się okaże... Jednak 2h w drodze dziennie w fieście robi swoje - plecy mnie bolą :( /// GG# 1 110 10 10 11 100 10 \\\
- proponował bym sprawdzić na jakimś forum Opla , piotrszach 21/09/10 13:48
albo książce obsługi :)
Ja na wlewie paliwa do !.9 TDI na pompowtryskach mam wyrażnie napisane, żeby biodiesela nie lać. - sunny 2.0 jeździ na wszystkim , Pawelec 21/09/10 14:19
ale czy oplowska pompa wysokiego ciśnienia to zniesie na dłuższą metę to bym się zastanowił. Pompowtryski z 1.9 od VAG już koleś na tym zajeździł a jak się zachowa CR to nie wiem. Ja bym nie 'rydzykował'.Tom Drwal
LAS Ltd. - jak padły pomowtryski , piotrszach 21/09/10 14:57
co tym bardziej CR (jest jeszcze bardziej wrażliwe na jakość paliwa).
- Zrboilem , Birdman 21/09/10 15:17
na bio jakies 10 000 km. Silnik to 1.9 TDI (110km). Zadnych problemow mechanicznych. Spalanie wieksze troche wieksze (na baku bio robilem 760 do rezerwy a na ON jakies 800). Sprawdz koniecznie na stronie producenta czy dopuszcza stosowanie tego paliwa w twoim silniku.ping? - hm 110 KM , piotrszach 21/09/10 15:41
to na pompie rotacyjnej?- mhm , Birdman 21/09/10 16:37
123ping? - to znaczy "Tak:? :) , piotrszach 22/09/10 08:43
Pompa duże więcej zniesie nić popowtryski, dlatego bez problemu śmigasz na rzepaku :)- Tak , Birdman 22/09/10 09:12
to znaczy tak. I tak, wiem ;)ping? - a, to jak Tak , piotrszach 22/09/10 10:54
to OK :)- Tak , Birdman 22/09/10 16:28
to ok jak ok.ping?
- Gold 1.9 TDI , Demo 21/09/10 17:53
raz zatankowany i nigdy więcej. Jechał jakby nie był tylko diesel bez "T"napisalbym swoj config,ale sie nie
zmiescil:( - Golf znaczy się , Demo 21/09/10 18:28
j.w.napisalbym swoj config,ale sie nie
zmiescil:(
- o diesel! , okobar 21/09/10 18:29
a taki zachwalacz kuchenek gazowych był... :)
mam 2 diesle i żadnego BIO ie używam
na każdej stacji wybieram droższe diesle
szkoda mi silników...AMD 3800+ 2.01GHz 3.00 GB RAM
GF 7600 GS, M2N4 SLI
Win XP SP3 - ty to burżuj się zrobiłeś... , Chrisu 22/09/10 08:55
a poza tym pewnie dwoma autami robisz połowę tego co ja jednym... I TAK LPG ROXX :D /// GG# 1 110 10 10 11 100 10 \\\
- Z bio jest tak , Thadeus 21/09/10 20:40
Tankujesz i w tempie ekspresowym wymieniasz filtry paliwa i jak jest źle to przewody i uszczelki. Dzieje się tak dlatego że:
1 primo - biodiesel ma znakomite właściwości myjące i wypłukuje calutki syf jaki się nazbierał w zbiornikach rurkach i innych duperalach. Wszystko to ląduje na filtrze paliwa zapychając go dokumentnie, a jak źle pójdzie to przeleci dalej ;) i wyczyści pompę i wtryskiwacze ;) i trzeba będzie wymienić więcej :)
2 primo - uszkodzenia przewodów, uszczelek i innych pierdów. Dzieje się to dlatego że Biodiesel ma większe właściwości żrące na cześć układu paliwowego i takie np słabej jakośći czy nie przystosowane przewody, czy uszczelniacze mogą się najzwyczajniej rozpuszczać. Trzeba to sprawdzić i zadziałać i zmienić rurki ;) by spać spokojnie. Awaria nie stanie się buchnagle ale po dłuższym stosowaniu.
Darmowe mycie układu paliwowego macie w zasadzie po pierwszym tankowaniu ;)
3. Primo o ile stary diesel co pojedzie na wódce i oleju z bezdomki czy innego kauflandu, łyknie to bez pierda z rury. To nowe diesle które tak przy okazji są wykonane coraz bardziej gównianie i ich legendarna trwałość to już daaawna przeszłość, może po 1 pierwszym dziewiczym wtrysku powiedzieć paaa.
4. Primo. Nawet nasz stary poczciwy diesel czasem może powiedzieć fuj, o ile mój XUD9 łyka wszystko w zasadzie to mam akurat pompę lukasa, które może grymasić na taki eksperyment długo terminowy, ten sam silnik z pompą Bosch'a śmiga bez marudzenia nawet po długim okresie.
5.primo to poprzednie wynika zdaje się z tego że biodiesel jest gęstszy niż zwykły ON i niekiedy pompy mogą mieć problem. Ponadto nowe elektroniczne wtryski będą sobie dawkować ilość paliwa coś tam sobie licząc, a mając gęstsze paliwo będą robić to źle.
6. primo - ludzie marudzą że im więcej pali i muli silnik ale w swojej wielkiej inteligencji nie pomyślą że trzeba przestawić np mechaniczny wtrysk by inna mieszankę podawał z większą tolerancją na nowe paliwo, tym samym redukując nadmierne zużycie paliwa itp.
:)... - aa i zapomniałem - zapomnij o zimie , Thadeus 21/09/10 20:44
po prostu zbyt gęsty i dupa :)
i jeszcze 8 primo - silnik będzie wydawał się że chodzi ciszej to efekt właśnie darmowego mycia, większej gęstości i podobno większych właściwości smarnych niż zwykły ON... - coś z tą zimą to ściemniasz , Killer 22/09/10 07:26
owszem paliwo jest gęstsze ale ja tłukłem na tym całą zimę i nic.
Właściwości myjące to bardziej olej opałowy chyba miałeś na myśli.
Do biodisla dodają od cholery smarowideł i uszlachetniaczy żeby to paliwo miało jakąś normę, nie wydaje mi się że ma właściwości wypłukujące - strzelali by sobie w stopę bo liczba korzystających zbyt szybko by malała - moim zdaniem filtry się zapychają z powodu słabo oczyszczonej mięszanki i samych jej składników.
Tak czy tak stosowanie tańszych paliw łączy się w konsekwencji z częstszą wymianą filtrów , ale filtr to przecież nie majątek ( do Merca 124 łącznie 25zł paliwa + wstępny )Kiedyś normą był ogół a nie margines... - filtr sie zapycha , Markizy 22/09/10 09:47
ale od brudów z układów o czym Thadeus pisał, ja zrobiłem sporo (będzie około 20k) na tym paliwie i filtr jest lekko zabrudzony.
Thadeus
Ja mam w swoim XUD9 pompę bosha, ale myślę że większość problemów jakie niektórzy ludzie z uszczelkami mają to jest przez ropę kiepskiej jakości która sama mogła wyżreć co niektóre uszczelki a bio je tylko oczyścił z brudu i dlatego niektórym się leje.
Ja u siebie nic nie robiłem z układem paliwowym i wszystko szczelne :)Na Bordzie od 2003-03-03:D
i5 6600, 2x8GB, 7770 - olej opalowy , elliot_pl 22/09/10 12:54
to ta sama ropa co zwykly ON, tyle ze z kolorkiem. Wiadomo - trzeba moc jakos gnoic tych co jezdza bez akcyzy. Zadnych substanchi czyszczaco-myjacych nie uswiadczysz :)momtoronomyotypaldollyochagi... - Uwierz mi, nie ta sama , zartie 22/09/10 20:57
Informacja od ludzi, którzy pracę silników na różnych paliwach badają. Nie ma dodatków smarnych, starym silnikom może będzie wszystko jedno, ale nowszym na dłuższą metę zaszkodzi.Gdybym dostawał złotówkę za każde przekleństwo pod adresem Microsoftu już dawno byłbym milionerem - no niestety PODOBNO , Killer 23/09/10 07:28
po dłużej np. rocznej jeździe bardziej słychać szklanki i ogólny klekot, kwestia braku dodatków smarujących które trzeba samemy dolewać na oko.Kiedyś normą był ogół a nie margines...
- a z skad takie opinie? , Banan 21/09/10 23:18
z wlasnego doswiadczenia, doswiadczenia znajomych czy obiegowe legendy?- po cześci info mechaników , Thadeus 22/09/10 07:31
po części info z zagranicznych stron zajmujących się tematem ON, bioON, Olej z bezdomki etc. Stamtąd miedzy innymi wiem ze mój silnik łyknie bez pierdniecia natomiast mam pecha że mam pompę lukasa i z nią trzeba ciut uważać, krótkoterminowo można lać ale na dłuższą metę to nie bardzo i trzeba uważać.
O tym że BIo robi czystkę w baku i układzie to trąbi nawet jego producent orlen na swoich stronach i lojalnie ostrzega o szybkiej wymianie filtra za pierwszym razem.... - a powiedz mi czym się teraz różni ON od bio-ON ? , Killer 22/09/10 08:05
Z tego co wiem każdy już jest BIO tylko nie dodają tego tak dużo jak do BIO diesla z Bliskiej. Weszła jakaś ustawa, która nakazuje wszędzie polewać bioester. Na orlenie masz na dystrybutorze napisane biodiesel a jak chcesz kupić normalną ropę to musisz zalać vervę, która z tego co reklamują ma być uszlachetniona a to poprostu czysta ropa tylko że w nieczystej cenie :P
Mimo tego jak złodzieje podnoszą ceny paliw to BIO z BLISKIEJ rośnie w tym samym tępie mimo że ma 80% "oleju sojowego".Kiedyś normą był ogół a nie margines... - POPRAWKA , Killer 22/09/10 08:06
na dystrybutorze orlenu napisane jest EKODIESELKiedyś normą był ogół a nie margines... - na orlenie , Markizy 22/09/10 09:51
nie ma bioesteru, dodatkowo ekodiesle=/= bioester , ten pierwszy posiada 5% chyba dodatków ten drugi to czysty rzepak.
Co do jazdy na oleju z biedronki to nie polecam, bo olej ten musi przejść odpowiednia obróbkę termiczną/chemiczną żeby wytrąciła się gliceryna która może powodować zaklejanie wtrysków na dłuższą metę.
Przepalony olej po przefiltrowaniu jest podobno ok, ale może posiadać duże ilości wody, i na krótkie trasy oraz w zimie sie nie sprawdza.Na Bordzie od 2003-03-03:D
i5 6600, 2x8GB, 7770
- to co jest na bliskiej , Thadeus 22/09/10 20:10
to 100% estry metylowe tłuszczy (FAME) inaczej B100
To co na innych może być ekodiesel to może być 20% FAME w zwykłym ON - czyli B20 - ale nie jestem pewien bo nie interesowałem się dogłębnie oferta innych stacji. Zreszta leję zwykły ON :) nie zamierzam prowokować pompy lukasa do strajku ;)
Jak komuś się nudzi to może sobie w domu wyprodukować Estry B100 ;) banalna reakcja chemiczna z ogólniaka.
Inna sprawa to wątpliwa "ekologiczność" tego cuda - w wydechu może jest ciut mniej co2 ale znacznie wiecej tlenków azotu :) - wot EKOLOGIA.... - jeśli masz domowy sposób , Killer 23/09/10 19:10
na biopaliwo ON to podaj linka
ja słaby z chemi jestem ale jak się opłaca to się naucze :)Kiedyś normą był ogół a nie margines... - ... , Thadeus 25/09/10 12:24
http://webcache.googleusercontent.com/...ent=opera
http://webcache.googleusercontent.com/...ent=opera...
- tylko , DmK 21/09/10 23:37
na starym oleju po frytkach, jam dam gazu to z tył McDonaldem zajeżdża...- zastanawiam sie , MayheM 22/09/10 10:06
dlaczego ludzie coraz czesciej nie odmieniaja slowa 'tył'. Skad? z tyłU TYŁU, ten TYŁ, tego TYŁU.- czyste lenistwo , DmK 22/09/10 12:46
literówka, może coś innego. Do wyboru.
- jednego nie rozumiem... , Chrisu 22/09/10 10:46
specjaliści wypowiadają się jak to olej "z biedronki" jest szkodliwy dla auta... A z drugiej strony pokazują jak do nowoczesnych traktorów leją olej prosto z wyciskania... /// GG# 1 110 10 10 11 100 10 \\\ - bo jak nie wiadomo o co chodzi , piotrszach 22/09/10 10:55
to zawsze chodzi o pieniądze. Bardzo duże pieniądze :)- o to to to , Killer 22/09/10 11:48
w samo sednoKiedyś normą był ogół a nie margines...
- taki olej jest gestszy , Thadeus 22/09/10 20:46
od ON i niektóre pompu mogą tego nie przezyć, nie licząc pompowtryskiwaczy bo to kapiut na miejscu :). także uszczelniacze i przewody mogą dostać w dupę. Teoretycznie powinno się dostosować silnik do oleju, by nie bło niespodzianek.
Stary silnik bedzieżył dla nowego diesla to kaplica.... - hmmmm, nie sądzę , Chrisu 22/09/10 21:20
żeby w nowych traktorach "super hiper wypasionych" były silniki z rozwiązaniami sprzed 30 lat... /// GG# 1 110 10 10 11 100 10 \\\ - todlaczego dostosowanie do czystego rzepaku , Thadeus 23/09/10 18:54
to podgrzewacz paliwa n pierwszy ogień ;) by było mniej gęste :) a szczególnie w zimie :)...
|
|
|
|
|
All rights reserved ® Copyright and Design 2001-2024, TwojePC.PL |
|
|
|
|