Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
B O A R D
   » Board
 » Zadaj pytanie
 » Archiwum
 » Szukaj
 » Stylizacja

 
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
OBECNI NA TPC
 
 » dulik 15:45
 » Kool@ 15:43
 » evil 15:43
 » Liu CAs 15:42
 » JE Jacaw 15:41
 » Venom79 15:38
 » Wolf 15:36
 » 247 15:33
 » siwydym 15:30
 » AdiQ 15:27
 » Dexter 15:17
 » devshin 15:17
 » skalak23 15:13
 » Atrus 15:13
 » Fight 15:12
 » Granth 15:09
 » dugi 15:08
 » NimnuL 15:06
 » Kenny 15:05
 » Magnus 15:04

 Dzisiaj przeczytano
 24095 postów,
 wczoraj 27859

 Szybkie ładowanie
 jest:
włączone.

 
ccc
TwojePC.pl © 2001 - 2025
A R C H I W A L N A   W I A D O M O Ś Ć
    

[OT] Zuzycie energii przez pociag - ciekawe info. , zgf1 25/05/10 20:36
Dzis po podrozach PKP wpadla mi mysl go glowy: Ile pociag zuzywa energii. Oczywiscie wujka google zaczalem przegladac i znalazlem ciekawa informacje:
http://biznes.raportyspecjalne.onet.pl/...yka.html


Wiedzialem, ze duzo, ale nie, ze az tak duzo...
W sumie ciekawy temat, mogli podac ile zuzywa energii tez pociag towarowy.
Od lat uwielbiam podroze koleja, zwiedzanie starych dworcow i ich okolic, dla mnie te miejsca maja niesamowity klimat.

A jak Wy tez lubicie pociagi? :)

Leave me alone I know what I'm doing!

  1. zależy , myszon 25/05/10 20:44
    od stylu jazdy maszynisty, od trasy i od obciążenia. Znajdź kogoś z Zakładu Trakcji Elektrycznej PW to może podeśle Ci symulator do obliczenia tych rzeczy.

    1. dzieki juz sie odezwalem , zgf1 26/05/10 11:59
      1213

      Leave me alone I know what I'm doing!

  2. Czy to aż tak dużo , rzymo 25/05/10 20:58
    w przeliczeniu na jednego pasażera czy tonę ładunku? :-)

    ... ITX ...

  3. Czyli średnio 700 PLN / 100 km , Brauni 25/05/10 21:08
    Licząc nawet 100 pasażerów to 7 pln/os a tyle to się mieści w jednym wagonie II klasy.
    Na przystanek Woodstock to nawet 300 w jednym wagonie :)

    Br@uNi Polska

    1. Ale dodajac do tego fakt ze en elektryczna nie jest tak obciazona akcyza , ptoki 26/05/10 09:11
      wyglada dosyc normalnie. A jak pociag jedzie pustawy?

      W rezultacie kolej wychodzi podobnie do samochodu (kosztowo). Bo z dworca jeszcze trzeba gdzies dojechac, a na sam dworzec sie dostac.

    2. no w sumie prawda jak pociag jest zaladowany ludzmi to , zgf1 26/05/10 12:01
      nawet sie chyba im oplaca, no ale trzeba tez pieniadze na obsluge pociagu i to nie tylko na zaloge...

      kiedys jechalem pociagiem relacji Szczecin - Bialystok, w calym pociagu bylo moze 10 pasazerow...

      Leave me alone I know what I'm doing!

      1. I to mnie zawsze najbardziej zastanawiało... , Chrisu 30/05/10 01:32
        likwiduje się połączenia - bo nierentowne (podobnie w PKS), ale w pociągu zlożonym z 2 składów siedzi może 20 osób... Bo:
        a) chwilę wcześniej jechał pociąg, którego trasa się pokrywala z trasą jadącego właśnie pociagu.
        b) ludzi było by kilka razy więcej gdyby jechał np 20 min później - wyszliby z pracy i mogliby spokojnie na niego zdążyć...
        c) nie jadą, bo mogliby nim gdzieś dojechać, ale później nie mieliby czym wrócić...

        /// GG# 1 110 10 10 11 100 10 \\\

        1. Opisze ci jak to wyglada w praktyce. , ptoki 30/05/10 10:17
          Od strony pasazera oczywiscie.

          Od jakichs 5 lat jezdze regularnie na jednej trasie. No, moze na dwu bo czasem obieram alternatywna.

          No i:
          -Przez te 5 rozkladow jazdy polaczenia mimo "zmian" sa takie same.
          -Kiedys o 19:10 z wawy w kierunku katowic jechal batory. Teraz w tym slocie czasowym jeszie IC-ek.
          -Kiedys w okolicach 14:30 do katowic jechal hutnik (przez czesotchowe). Teraz nadal jedzie ale juz nie do raciboza przez gliwice. Nie wiem nawet jak sie teraz nazywa.
          W druga strone podobnie. Batory odjezdzal z katowic do wawy okolo 5:13 potem przesunieto go na 4:30 (OIDP), potem zmieniono jego trase i jezdzi przez krakow ale za to jest chopin ktory jedzie tez podobna trasa (w polsce) i pora jak jezdzil batory. No i identycznie sie spoznia jak on.

          -Bardzo podobnie "fluktuuja" ic-ki.

          W miejsce uczeszczanych pospiechow wpadaja ic-ki.
          Ale wtedy ludzie przerzucaja sie na przesuniete na mniej wygodne pory ospiechy czy tlk-ki. I znowu "okazuje sie" ze inne pory sa uczeszczane. I znowu zmiana.

          Rozpisalem sie ale chodzi o jedno:

          Mimo zmian w rozkladzie, pociagi jezdza prawie identycznie tyle ze raz o danej porze jest ic-kiem a raz tlk czy pospiechem.
          Takie zmiany statyczne...

          Akurat na mojej linii nie odbylo sie wiele ciec. Ale zmiany uznaje za kosmetyczne. Takie przekladanie tabliczek pomiedzy skladami...

  4. wg tabelki , Deus ex machine 25/05/10 22:14
    to najlepiej same pospiechy 6 wagonowe ,)

    "Uti non Abuti"

    1. Albo: , rzymo 26/05/10 00:15
      http://www.youtube.com/watch?v=xFbyCxGwrrE :-)

      ... ITX ...

  5. Widać, że artykuł pisał znafffca , Bergerac 26/05/10 04:01
    bo nie uwzględnił, że przy każdym hamowaniu cały układ działa w drugą stronę - pociąg ''produkuje'' prąd i oddaje go do sieci. Zużytą energię trzeba pomniejszyć o odzyskaną.

    Barbossa: You're supposed to be dead!
    Jack Sparrow: Am I not?

    1. takie rzeczy to nie , akslow 26/05/10 05:03
      w pkp.

      1. Pamiętam , Bergerac 26/05/10 10:32
        z wykładów z początku lat '90, że w PKP tak.

        Barbossa: You're supposed to be dead!
        Jack Sparrow: Am I not?

        1. I co jeszcze pamietasz na ten temat? , ptoki 26/05/10 11:05
          Bo ja widze ze np eu07 (pewnie wiecej jak polowa lokomotyw uzywanych w polsce nie ma hamulca elektrodynamicznego.

          en57 tez ma tylko w pewnej czesci taki hamulec. Tylko eu09 maja taki w calej serii ale jak wyzej zaznaczono nie wiadomo czy jest mozliwe jego uzycie w naszej sieci.

          1. Ale , Bergerac 26/05/10 19:43
            EP-09 już ma. Ja nie twierdzę, że takie rozwiązania stosuje się permanentnie, lecz że to działa. Nie w tym to w innym modelu.

            Barbossa: You're supposed to be dead!
            Jack Sparrow: Am I not?

            1. ale co z tego ze ma , akslow 26/05/10 22:51
              jak pewnie z powodu ilosci pociagow nie ma komu oddac w granicach zasilania podstacji wiec wszystko idzie na opory. A podstacje nie przyjmuja zwrotow energii.

            2. No to sam widzisz ze to ze ficzer jest nie znaczy ze sie ma z niego profit. , ptoki 27/05/10 08:51
              Tak to u nas w tym niby lepszym panstwowym jest. Kupili, zaplacili a nie uzywaja...

              1. To znaczy , Bergerac 27/05/10 13:28
                korzyść może i jest, ale na tyle znikoma, że nie ma większego znaczenia w globalnych rozliczeniach.

                Barbossa: You're supposed to be dead!
                Jack Sparrow: Am I not?

    2. znaffco , myszon 26/05/10 07:00
      do tego trzeba podstacji trakcyjnych z możliwością zwrotu tej energii do sieci a większości siedzą pewnie ciągle prostowniki rtęciowe.

      1. Biję czołem , Bergerac 26/05/10 10:31
        przed Mistrzem i już lecę powiedzieć wykładowcom, że są chuje...

        Barbossa: You're supposed to be dead!
        Jack Sparrow: Am I not?

      2. masz moze zdjecia jak te przetworniki wygladaja? , zgf1 26/05/10 12:03
        jakies pewne zdjecia jak pkp od zaplecza wyglada?

        Leave me alone I know what I'm doing!

    3. niestety w naszym kraju na koleji nie stosuje sie tego typu rozwiązań , deadly 26/05/10 07:35
      natomiast sieć tramwajowa w maszych miastach, stosuje rekuperacje energi elektrycznej, warunek jest tylko, że gdy jeden tramwaj hamuje to w tym czasie drugi musi ruszać, dlaczego tak sie dzieje poszukaj sam.
      pozdro

      lubię robić nic

  6. lubimy... , PrzeM 26/05/10 08:44
    ...i jesteśmy po inżynierii ruchu kolejowego ;)

    zapraszam do odwiedzenia dwóch najbrzydszych ale klimatycznych dworców w Polsce - Dąbrowa Górnicza i Dąbrowa Górnicza Gołonóg

    PrzeM

    above the mind - powered by meat...

    1. hmm , Dabrow 26/05/10 09:15
      nie byłem ale jeśli przebijają Zgorzelec i Koluszki to łomatkozcórkom!

      !!!!!TO JEST SPARTA!!!
      !Tu się nic nie zmienia!
      ------dabrow.com------

      1. Mnie urzekł , Bergerac 26/05/10 10:36
        peronowy system nagłośnienia w Krakowie-Płaszowie (być może już teraz wymieniony). Najpierw pani mówiła śpiącym głosem: ''Pociąg osobowy...'' - tu następował 20-sekundowy piard z gwizdami, a gdy już ustał, znów było słychać panią - ''...ronie pierwszym''.

        Barbossa: You're supposed to be dead!
        Jack Sparrow: Am I not?

    2. a wiesz, ze w lecie jak bedzie cieplo to na pewno odwiedze? , zgf1 26/05/10 12:05
      ja czesto jezdze na biletach weekendowych, zwiedzam sobie Polske i dworce, pociagi maja w sobie cos niesamowitego, zawsze dobrze mi sie kojarza... zwlaszcza te ktore jada do Szczecina :D

      Leave me alone I know what I'm doing!

      1. swego czasu jezdzilem sporo na turystyku , MARtiuS 26/05/10 13:29
        w jeden dlugi weekend zrobilem cos ok 3 tys km no ale odkad pospiechy trafily do PIC to juz utrudnilo sprawe. Ogolnie jesli chodzi o dworce w Zaglebiu to nedza ale klimat mozna spotkac :)

        feci, quod potui, faciant meliora
        potentes
        GG 617689

      2. mmmm, wypas... , elliot_pl 26/05/10 14:19
        w upale, smierdzacym pociagiem z motlochem sie przepychac. Cud, miod :)

        momtoronomyotypaldollyochagi...

  7. parowozy , Ranx 27/05/10 13:53
    z dortmundu do hamburga z 10 wagonami 4 osiowymi spalał od 7.5t wegla latem do 9.5t zimą.
    to jest ~350km czyli srednio 2,4t węgla na 100km.
    za http://parowozy.net/forum_watek/43
    wiem jakie są ceny węgla w detalu (~450/t) ale nie sądzę by elektrownie brały w tej cenie:)

    o roztramtajdany charkopryszczańcu...

    
All rights reserved ® Copyright and Design 2001-2025, TwojePC.PL