Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
B O A R D
   » Board
 » Zadaj pytanie
 » Archiwum
 » Szukaj
 » Stylizacja

 
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
OBECNI NA TPC
 
 » rooter666 23:53
 » Zbyszek.J 23:52
 » metacom 23:38
 » Fl@sh 23:36
 » Lucyferiu 23:32
 » stefan_nu 23:32
 » muerte 23:24
 » ManiusNG 23:22
 » Ad@mus 23:20
 » b0b3r 23:12
 » rurecznik 23:05
 » fiskomp 23:04
 » @GUTEK@ 23:04
 » DJopek 22:51
 » m&m 22:47
 » DYD 22:40
 » Rafael_3D 22:39
 » dugi 22:37
 » rainy 22:36
 » wrrr 22:33

 Dzisiaj przeczytano
 27856 postów,
 wczoraj 28599

 Szybkie ładowanie
 jest:
włączone.

 
ccc
TwojePC.pl © 2001 - 2025
A R C H I W A L N A   W I A D O M O Ś Ć
    

Takie pytanie laickie - jak to się stało, że megaherce stanęły? , kubazzz 21/05/10 02:29
W sumie od jakiś 6 lat, prawie nie ma podniesienia poprzeczki MHz w procesorach.
Zmieniła się architektura i wydajność wynika z czego innego, ale jakoś tak od paru lat top jest w granicach 3GHz.
A powinno być z 10;)

SM-S908

  1. to chyba wynika ze zmiany podejścia , ngP 21/05/10 02:52
    Po co milion MHz, jak można robić szybciej dokładając rdzenie np.
    Ludzie poza tym szukają oszczędności a 10GHz procek pewnie by jej pożerał garściami.

    Chyba stąd się to bierze.

    1. w sensie energii , ngP 21/05/10 02:54
      Ludzie poza tym szukają oszczędności I WOLĄ BY BRAŁ MNIEJ ENERGII, a 10GHz procek pewnie by jej pożerał garściami.

  2. No i dochodzi kwestia , DeK 21/05/10 03:03
    problemów z odprowadzaniem ciepła.

  3. cache jest przeszkoda MHz , RusH 21/05/10 03:54
    glebokosc cache, co z tego ze P4 lataly na 7GHz skoro byly potwornie powolne ze wzgledu na bardzo glebokie cache = pomylka w OOO oznaczala wywalenie duzej ilosci obliczen zrobionych na zapas i liczenie od nowa

    procesory obecnie nie licza w real time, licza na zapas starajac sie zgadnac jakie dane beda potrzebne i jakie rozkazy beda zaraz wykonane, im szybciej to robisz tym szybszy cache/ram ci potrzebny

    I fix shit
    http://raszpl.blogspot.com/

    1. to z czego wynika , kubazzz 21/05/10 11:52
      problem braku odpowiedniego cache?
      Czy to jest tak, że zależność między częstotliwością procesora a szybkością cache jest nieliniowa i problem nienadążania był tylko kwestią czasu, czy wynika to z czego innego?

      SM-S908

      1. Chlopak ci zamotal. Cache pomaga ale nawet duze nie spowoduje ze dane odpowiednio szybko d , ptoki 21/05/10 15:57
        o niego splyna i beda odpowiednio dlugo w nim miachane.
        Tak czy siak procek wiekszosc czasu stoi i sie nudzi bo nawet przesyl z cache l2 to kilka (chyba 2-3) cykli trwa. Chyba tylko l1 jest dostepne w 1 cyklu. Troche sprawe poprawia pipeline (czyli rozbieranie rozkazu i przygotowywanie do jego wykonania) ale i tak dla danych ktore nie sa obrabiane "po kolei" masa czasu sie traci na czekanie na nie.

    2. nie cache, a pipeline, nie motaj Pan! , ptoki 21/05/10 15:54
      :-)

      1. pipeline misses, cache stalls , RusH 21/05/10 17:35
        pomerdalo mi sie

        dwa glowne powody odejscia Intela od wysokich zegarow to pipeline misses i cache stalls

        W skrocie im wiecej masz bramek tym wieksze opoznienia. Prostym przykladem jest synteza FPGA, im bardziej skomplikowany projekt tym wolniejszy maksymalny zegar.

        Jesli chcesz aby twoj uklad byl szybki to musi byc prosty. Tak zrobil Intel z P4. P4 byl prosty jak cep (jak 486), ale mial kosmiczne na swoje czasy zegary. AMD w tym samym czasie postawilo na optymalizacje dekoderow, superskalarnosc itd. Wolniejszy zegar, ale wiecej wykonywane w jednym cyklu.

        I fix shit
        http://raszpl.blogspot.com/

        1. a i tak przyszloscia jest to co miala amiga: wieloprocesorowosc i procek ktory nie liczy , ptoki 22/05/10 11:06
          a rzadzi murzynami od czarnej roboty.
          Ale wymaga od pisarzy troche wysilku przy projektowaniu softu i troche roboty przy architekturze OS-u ale daje rade duuzo lepiej nic dodatkowe GHz. Bo GHz sie tak ladnie nie skaluja jak dobra wieloprocesorowosc. Ale nie taka ze wiele prockow siedzi na jednej galezi i trzeba im podawac dane przez rurke...

  4. ograniczenie technologii , Master/Pentium 21/05/10 07:51
    nie potrafimy ekonomicznie wycisnąć wyższych taktowań z krzemu. Wielordzeniowość jest formą obejścia problemu bo przy współczesnych programach zazwyczaj procek 4GHz jest znacznie szybszy od 2x2GHz. Netburst miał wyższe taktowania ale to była inżynierska pomyłka (Rush ma całkowitą rację).

    Nie ma tego złego , co by się w gorsze
    obrócić nie mogło - jak nie wierzysz
    włącz komputer :-)

  5. hmmm , Chrisu 21/05/10 08:17
    Twój dysk przejrzały ;)

    /// GG# 1 110 10 10 11 100 10 \\\

    1. dobre , soczek3000 21/05/10 11:44
      ;D (_)]

  6. hmm , akustyk 21/05/10 13:02
    to moze tak powiem: to dopiero 6 lat temu Intel i AMD przestali napieprzac megaherce w gwizdek a zajeli sie rzeczywistym poprawianiem wydajnosci.

    co i tak nie zmienia faktu, ze architektura PC pozostaje do d*, bo jej waskim gardlem od 30 lat jest przepustowosc I/O, zwlaszcza dyskow twardych.


    brak wzrostu MHz jest od lat np. w PowerPC, na ktorym buduje sie duze serwery. tam wydajnosc robi sie szybkim I/O i duza liczba prockow. ale nie pod jedna kopula, tylko wspolpracujacych ze soba.

    http://akustyk.magma-net.pl

    1. no niech będzie , kubazzz 21/05/10 15:12
      ale to jest właśnie to co wiem, że wydajności poszukano gdzie indziej.
      Tylko czy to oznacza, że podkręcanie mhz przy jednoczesnym ulepszaniu architektury nie miałoby sensu?
      Czy pojawiła się bariera technologiczna, czy może jest to tylko bariera marketingowa i podkręcanie się zacznie później?

      SM-S908

      1. bariera technologiczna , Master/Pentium 21/05/10 15:36
        zbyt duży pobór mocy i wydzielanie ciepła przy wyższych taktowaniach.

        Nie ma tego złego , co by się w gorsze
        obrócić nie mogło - jak nie wierzysz
        włącz komputer :-)

  7. Bo te 3GHz to fale 10 cm. , ptoki 21/05/10 15:52
    Problemy sa z podpieciem elementow zewnetrznych (bo sciezki np do mostka - chisetu - to juz linie dlugie) no i nie ma sensu mieć kupy GHz w procku bo on piliczy szybko a potem bedzie czekal na dane z pamieci przesylane tym 1GHz.

    Ale moze linki swiatlowodowe byly by rozwiazaniem. Wtedy szybkie taktowanie ma sens ale trzeba wtedy pamietac ze tam na linku bedzie duzy lag i trzeba bufory i odpowiednio przewidywac co beddzie w przyszlosci potrzebne z pamieci czy I/O

    
All rights reserved ® Copyright and Design 2001-2025, TwojePC.PL