Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
B O A R D
   » Board
 » Zadaj pytanie
 » Archiwum
 » Szukaj
 » Stylizacja

 
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
OBECNI NA TPC
 
 » Artaa 18:26
 » Wedrowiec 18:26
 » metacom 18:23
 » Demo 18:21
 » Dexter 18:21
 » Chan 18:21
 » bajbusek 18:19
 » JE Jacaw 18:18
 » KHot 18:17
 » biEski 18:17
 » DJopek 18:17
 » Draghmar 18:13
 » Fl@sh 18:12
 » leon 18:09
 » Pawelec 18:08
 » raczek70 18:04
 » myszon 18:01
 » Jumper 18:01
 » Sebek 18:00
 » ReMoS 18:00

 Dzisiaj przeczytano
 41101 postów,
 wczoraj 25974

 Szybkie ładowanie
 jest:
włączone.

 
ccc
TwojePC.pl © 2001 - 2024
A R C H I W A L N A   W I A D O M O Ś Ć
    

Nowa rama do roweru/Kto jezdzi na fullu? , Wolf 1/04/10 22:39
Mam ja od kilku miesiecy rowerek GT XCR, generalnie fajny jest, ale ze popierdalam na nim glownie po lesnych wertepach, zastanawiam sie czy moze by go rozebrac i zlozyc wszystko na nowej, amortyzowanej ramie...

Jesli ktos na fullu?
Jak to sie sprawdza na twardszym terenie?
W sumie po alfaltach/zwirkach jezdze zadko, kolo 10km, tyle ile dojazd do lasu...
Czy na takiej ramie traci sie wiele energii wlozonej w pedalowanie?

Vey iz mir!

  1. ... , rzymo 1/04/10 23:05
    Jak masz odpowiednią ilość gotówki to czemu nie? Zawsze to większy komfort jazdy i lepsza trakcja w terenie (tył roweru nie skacze na górkach/dołkach).
    Odnośnie tracenia energii - chodzi Ci o jazdę w terenie, czy np. asfaltem? Jak to pierwsze to zależy od terenu, ale zazwyczaj 'przyklejenie' drugiego koła do podłoża da większy zysk niż strata na uginanie się tylnego zawieszenia. Drugą kwestię załatwia damper z blokadą - po wjeździe na równą drogę przekręcasz dźwigienkę i tył się usztywnia.

    ... ITX ...

  2. .:. , Shneider 1/04/10 23:06
    odpowiednie amorki maja calkowita blokade skoku.

    sr suntour RS9-EPICON-LOD [ http://www.srsuntour-cycling.com/...&tnid=2645 ]

    osobiscie smigam na HT, jednak mialem okazje pojezdzic na FR za 9 kola i niestety blizej bylo to bujaka niz do roweru ;-)

    takze full tak, ale tylko z pelna blokada skoku.

    .:: Live at Trance Energy ::.

  3. Bujanie w czasie pedałowania, , rzymo 1/04/10 23:13
    załatwia się platformą, np. w takim damperze: http://allegro.pl/...p23_200mm_mega_wyprzedaz.html . Do tego jakaś sensowna rama i wychodzi ze 2 tysiące polskich złotówek za komfort w postaci bujanego tyłu ;)

    Jak tak bujało (i rower był drogi, czyli komponenty kiepskie raczej nie były) to może jechałeś na rowerze z 'miękko' ustawionym zawieszeniem?

    ... ITX ...

    1. Jechalem na rowerze DH... , Wolf 1/04/10 23:17
      Tam byl ogromny skok tylnego zawieszenia i nie dalo sie go zblokowac...
      A jak wiadomo rowery DH nadaja sie tylko do DH :)
      Generalnie koledzy rozwiali juz moje obawy...

      Vey iz mir!

      1. .:. , Shneider 1/04/10 23:23
        tylko pamietaj o jednej rzeczy.

        decydujac sie na rame cztero-zawiasowa, znajdz taka w ktorej bez wiekszych problemow bedziesz mogl wymienic lozyska.

        niestety minusem takich ram jest szybkie pojawianie sie luzow, cale szczescie lozyska sa tanie a wymienic je mozna samemu posiadajac odopowiedni sciagacz.

        .:: Live at Trance Energy ::.

        1. Jeszcze przy jego wadze... :) , Remek 2/04/10 11:53
          Chyba, że schudł... :)

    2. .:. , Shneider 1/04/10 23:20
      zawieszenie bylo ustawione poprawnie, czyli szybkie tlumienie skokow, ale niestety amorek nie wie czy jedzie po dolach czy energicznie naciskam na pedaly.

      po prostu cale zycie jezdze na szytwnym, kola pompuje do granic wytrzymalosci i taki full byl jak fotel bujany konta taboret ;-)

      .:: Live at Trance Energy ::.

      1. ... , rzymo 1/04/10 23:42
        Jak będzie platforma z przodu i z tyłu to, przynajmniej teoretycznie, przy pedałowaniu zawieszenie będzie pracować minimalnie, podobnie przy mocnym hamowaniu - amortyzator się nie zapadnie. Można powiedzieć, że platforma wie że to Ty pedałujesz a nie koło jedzie po dziurach ;)
        Dobre tłumiki (np. Motion Control czy TPC) można ustawić podobnie, czyli tak że przy pedalowaniu czy lżejszym hamowaniu amor nie będzie pracować, ale dziury/korzenie będzie wybierać.

        W każdym razie fulla bez dobrego amora z przodu oraz dampera z platformą i blokadą to bym nie kupił - a że mnie nie stać, to mam HT :)

        Opony zawsze masz na max napompowane - to jeździsz tylko po równym asfalcie? ;)
        Ja przy swoich ~80kg pompuję przód w okolicach 1,5-2,0atm i tył 1,8-2,0atm - na asfalcie nie ma tragedii, w terenie przyjemnie i przyczepnie.

        ... ITX ...

        1. Dobrze godo! Dać mu wódki! , Mcmumin 1/04/10 23:56
          Czasami wypasiony fulik mnie kusi, ale w sezonie jeżdżę głównie po mazowieckich piachach, a wyjazd z rowerem w góry na kilka dni udaje mi się zorganizować raptem raz do roku. Szkoda kasy...

        2. .:. , Shneider 1/04/10 23:58
          zgadzam sie calkowicie ;-)

          jezdze tylko po asfalcie a oponki dymam ostro. 4atm dla 26x1,75 i 8atm dla 23x622, tydzien temu polecial oplot kewlarowy juz w drugiej szosowce i zamowilem continental grand prix 4000 z vectranem i gestym oplotem w nadziei ze wytrzymaja dluzej.

          .:: Live at Trance Energy ::.

  4. może się stary robię , Demo 1/04/10 23:23
    ale jak już pośmigałem na amortyzowanym rowerku to na zwykłym po 30 min. dupa mi odpada :)

    napisalbym swoj config,ale sie nie
    zmiescil:(

    1. .:. , Shneider 1/04/10 23:27
      to co oni maja powiedziec? ponad 600km w 24h na kolarkach [ http://www.forumrowerowe.org/...f678064f5a07fb73c3 ]

      .:: Live at Trance Energy ::.

  5. Zależy jaka rama i jaki damper, ogólnie w hajtekowych , Mcmumin 1/04/10 23:49
    rozwiązaniach "pompowanie" przy nacisku na pedały to obecnie problem pomijalny nawet bez blokowania dampera, ale umówmy się, że w takim przypadku cena za kompletny rowerek zaczyna się powyżej 7000 PLN...

    1. Pewnie, że zależy. Jednak zasłanianie się technologiami nie prawadzi do rozwiązania :] , lukines 2/04/10 03:32
      Jak widać, Wolf lubi ambitne XC, podchodzące pod AllMountain (AM). Teraz pytanie, ile chciałby kasy przeznaczyć na przesiadkę z HT na fulla.
      Za 7k to na aledrogo jest masę fajnych rowerków, na fajnym osprzęcie, który w zupełności by mu wystarczył.
      Skoro siedzi w Irlandii, to niech szuka na eBuy'u. Perełki też się znajdą. A ważne jest, by jazda testowa była możliwa (w końcu rower kupuje pod siebie, więc warto by było przetestować zakup).
      A poza tym wszędzie teraz są wyprzedaże poprzedniego rocznika i też można trafić nówkę sztukę w fajnej cenie.

      Ogólnie - przesiadka z HT na fulla jak najbardziej wskazana (sam mam i HT - DC Amstaff '04, i fulla - DC Tosa Inu '08). Wrażenia całkowicie inne ;) O wygodzie nie wspominając...

      Najprostsze rzeczy są najtrudniejsze:)

      1. *eBay... , lukines 2/04/10 03:33
        Edycję postów mogliby jednak wprowadzić :]

        Najprostsze rzeczy są najtrudniejsze:)

  6. Podepne sie -> , evil 2/04/10 00:54
    Mam Scotta XY0 z...ubiegłych lat ;-P na jaką ramę przełożyć osprzęt by uczynić rower bardziej uniwersalnym? ;-) Da radę sprzedać ramę dołożyć parę(naście) stówek i cieszyć się czymś nadającym się również na podjazdy? ;-)

    d: || nie kradnij - rząd nie lubi
    konkurencji || :P

  7. .:. , RoBakk 2/04/10 07:26
    jestem za, a nawet przeciw :)
    znaczy szukam ramy, lekki full...

    Najlepszym sposobem zamawiania
    piwa jest powiedzenie: Ubik

    
All rights reserved ® Copyright and Design 2001-2024, TwojePC.PL