Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
B O A R D
   » Board
 » Zadaj pytanie
 » Archiwum
 » Szukaj
 » Stylizacja

 
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
OBECNI NA TPC
 
 » yanix 23:32
 » Kenny 23:28
 » rooter666 23:27
 » Flo 23:16
 » Shark20 23:13
 » dugi 23:12
 » DJopek 23:11
 » ManiusNG 23:02
 » maddog 22:59
 » faf 22:51
 » JaroMi 22:49
 » Dexter 22:45
 » john565 22:43
 » Tomasz 22:31
 » wrrr 22:29
 » rulezDC 22:28
 » Chrisu 22:21
 » ulan 22:21
 » GLI 22:13
 » ReeX 22:10

 Dzisiaj przeczytano
 41104 postów,
 wczoraj 25974

 Szybkie ładowanie
 jest:
włączone.

 
ccc
TwojePC.pl © 2001 - 2024
A R C H I W A L N A   W I A D O M O Ś Ć
    

2GB ramu w kartach graficznych , cp_stef 23/03/10 10:32
Pokazal sie kolejny news z cyklu 2GB w karcie graficznej. Jak to jest w praktyce? Ma taka ilosc ramu jakis sens czy jest to jedynie zabieg a'la supermaket?

Prosze jedynie o sensowne odpowiedz, nie jestem specem od nowinek graficznych.

-|- www.lokir.org/blog
-|- telnet lokir.org 2300 <-- MUD po
polsku !

  1. zabieg , Nazgul 23/03/10 10:42
    ala supermarket. czysty marketing

    people can fly, anything
    can happen...
    ..Sunrise..

    1. a nie tak dawno , Banan 23/03/10 10:48
      mowili tak gdy mialem 128MB na pokladzie :)
      podobnie bylo ze slawnym 64KB :D
      chcociaz zgadzam sie, CHWILOWO to supermarketowa propaganda.

      1. o ile w przypadku karty , Nazgul 23/03/10 10:52
        R58XX lub podobnej 2 GB ma sens to w przypadku jakiegos GT220 lub innego "potwora" jest to calkowicie zbedne

        people can fly, anything
        can happen...
        ..Sunrise..

      2. chwilowo w sensie filozoficznym dana karta z 2gb ram moze ich po prostu nie byc w stanie , ptoki 23/03/10 10:54
        wykorzystac.
        To znaczy ja zutylizuje ale na ekranie bedzie 15fps...
        Ale wtedy trzeba po prostu uzyc tej pamieci jako swap :)

  2. ma sens przy mocnych kartach , Wedrowiec 23/03/10 11:00
    przy tych do których zazwyczaj pakują (totalne szroty) - kompletnie mija się z celem.

    W skrócie o co biega: więcej pamięci trzeba do lepszej jakości tekstur / w wyższej rozdzielczości. Masz wypasioną kartę która "da radę" z obróbką ale ma mało pamięci - nie odpalisz (GTA). Masz szrota - co z tego że "wejdzie" i puścisz w ultra high detal w rozdziałce >2000 jak karta jest zwyczajnie za słaba nawet na 1280x.

    "Widziałem podręczniki
    Gdzie jest czarno na białym
    Że jesteście po**bani"

    1. filozoficznie to te 2gb moga miec sens przy ogromnych levelach , ptoki 23/03/10 11:34
      kiedy nie trzeba doczytywac tekstur z dysku a jednoczesnie na ekranie nie ma ich za duzo tyle ze gier sie tak nie robi :)

  3. .:. , Shneider 23/03/10 14:05
    w tanich kartach ala GT220, to zabieg czysto markeringowy.

    ale w przypadku duzych rozdzielczosci, przydaje sie taka ilosc.

    Wspomniane GTA 4 bez problemu zrobi uzytek z 2GB

    .:: Live at Trance Energy ::.

  4. według mnie to kwestia wielkości textur , bajbusek 23/03/10 14:42
    czyli w praktyce rozdzielczości w jakiej gramy. Ma to sens przy 3 monitorach fullHD i grafikach pokroju HD5970. Co z tego, że w karcie za 300 zeta masz 2GB pamięci skoro to DDR3 z szyną 64 bit i przepustowaością taką, że zapisanie tej ilości pamięci zajmie sekundy dając 1,5 klatki na sekundę animacji.

  5. więcej ramu na karcie , Hitman 23/03/10 14:54
    przeważnie leży odłogiem - jedyna korzyść to przy AA i anizo - gier potrafiących zrobić użytek z aż takiej przestrzeni będzie może 5 i to większość z nowymi patchami i modami - nikt nie bawi się w optymalizacje i pisanie wariantów pod takie "twory" - zakładasz z góry optymalną, popularną ilość i tyle - wyjątki to gry technologiczne w stylu Crysis - choć wątpię by na tą chwile ktoś wpadł na pomysł i uwzględnił to w kodzie..

    Teoretycznie okłamywanie samego siebie
    jest niemożliwe. W praktyce robi to
    każdy z nas.

  6. oj 1GB w niektórych grach się przydawało już przy , Carmamir 23/03/10 15:30
    GTX 260 czy 4850, przy nowych seriach tym bardziej.

    Kto kupując taką kartę ma monitorek 19" ??? Rozdziałki 1920 i AA itp. biorą swoje.

    No to się wkopałem...

  7. Zależy na jakiej karcie. , Rhobaak 23/03/10 15:58
    W przypadku high-endowych kart i gier z dużą iloscią tekstur wysokiej rozdzielczości ma sens. W przypadku kart ze średniej półki sensu nie ma, bo wąskie gardło bedzie raczej gdzie indziej.

    Kor2dual3,2hZ overkloc,4Gbit Ram
    G-forc 460 gietex,barakudy
    Children of Neostrada Association MVP

  8. Nie zgodze sie z wiekszoscia , djXone 23/03/10 23:22
    Ramu nigdy za wiele, lepiej za duzo niz za malo, mnie boli ze w GTA 4 nie moge wlaczyc maksymalnego zasiegu widzenia (mam HD5750-> 5770) i jak ustawie za duzy zasieg, to zaczyna sie ciac nie przez fullHD czy ze grafa nie daje rady, tylko przez brak ramu, musi tracic proca na przeliczanie ponowne tekstur, a tak mialbym te 1,5GB to by bylo idealnie.
    Wylacz sobie pagefile w windzie przy 2GB ramu to zobaczysz co sie dzieje jak sie ram skonczy! Tak wszyscy gadaja bez sensownie, po co tyle RAMu, to kup sobie 4GB i wylacz pagefile to cie moze czasem zdziwic skok wydajnosci kompa. Pozdro @All :)

    1. porownujesz jablka do gruszek. , ptoki 24/03/10 10:03
      Winda jest tak zrobiona ze page file musi byc zeby sprawnie dzialala. Jego wylaczenie powoduje ze algorytmy zarzadzania pamiecia glupieja.

      Zreszta w linuxie jest podobnie. Tam w pamieci trzymane jest troche kodu i danych z procesow ktore prawie wcale nie sa wykonywane. Jest tego dobre parenascie mb w moim systemiku z 64mb ram. I zrzucenie tego do swapa powoduje ze system ma nagle 20-30% wiecej miejsca w ram a wydajnosc na tym nie cierpi.

      Nie neguje tego ze w twoim przypadku wieksza ilosc pamieci by pomogla ale dobry silnik graficzny potrafi zmienic sobie LOD i odpowiednio pofiltrowac teksturki aby pamieci starczylo a horyzont byl daleko i rysowany teksturami o niskiej rozdzielczosci. Czyli w trzech grach na krzyż by ci ta pamiec pomogla a w reszcie albo by nie pomogla albo by zaszkodzila bo gra wykrywajac taka ilosc pamieci odoptymalizowala by sie przelaczajac sie w tryb wypasny a GPU by tego nie wydolilo.
      A w praktyce jest tak jak napisali chlopaki powyzej.

    
All rights reserved ® Copyright and Design 2001-2024, TwojePC.PL