Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
B O A R D
   » Board
 » Zadaj pytanie
 » Archiwum
 » Szukaj
 » Stylizacja

 
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
OBECNI NA TPC
 
 » PeKa 05:39
 » SebaSTS 05:32
 » GULIwer 05:04
 » Killer 04:52
 » Lucyferiu 04:29
 » hokr 04:26
 » Martens 04:12
 » Zibi 03:11
 » piszczyk 02:19

 Dzisiaj przeczytano
 41121 postów,
 wczoraj 25974

 Szybkie ładowanie
 jest:
włączone.

 
ccc
TwojePC.pl © 2001 - 2024
A R C H I W A L N A   W I A D O M O Ś Ć
    

(OT) Gwaracja 12 czy 24- jak to z tym jest? , Ramen 2/09/09 12:06
Witam,

Kupując dzisiaj Ferdka 880 HX zostałem grzecznie poinstruowany przez sprzedawcę, że gwarancja w sklepie realizowana będzie przez 12 m-cy. Na pytanie, dlaczego nie 24, dowiedziałem się, że nie muszę w ogóle dostać w ogóle gwarancji....
Więc niech mi ktoś łopatologicznie wyjaśni jak to jest. gdy:
- producent daje mniej niż 24 m-cy gwarancji (12, 3 m-ce lub wcale, np niektóre towary eksploatacyjne) i sprzedawca daje tyle gwarancji ile producent... zgodne to z prawem?
- producent daje więcej niż 24 m-ce gwarancji (np HDD itp), sprzedawca daje 24 m-ce, a mówi że reszta ma być realizowana u producenta... pytanie j/w

Z góry dziękuję

Tu był podpis

  1. Gwarancja jest fakultatywan , Matti_2 2/09/09 12:29
    mogą w ogóle nie dawać. IMHO korzystanie z gwarancji (jak jest) jest też bez sensu, w większości przypadków reklamowanie na podstawie ustawy będzie korzystniejsze (ale to trzeba zaznaczyć przy składaniu reklamacji).

    Co do pytań:
    1. z tego co napisałeś wynika, że są dwie gwarancje: producenta i sprzedawcy. Mylisz więc pojęcia. Pewnie chodziło Ci o to, że gwarancji np. nie ma w ogóle, ale sprzedawca odpowiada zawsze 2 lata na podstawie ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej. Gwarancji producenta może więc nie być, ale odpowiada sprzedawca.
    2. Po 2 latach odpowiedzialność sprzedawcy jest zakończona. Zgłaszasz więc do producenta.

    1. to powyżej , Matti_2 2/09/09 12:31
      dotyczy sprzedaży B2C. Przy C2C lub B2B będzie trochę inaczej (np. roczna rękojmia).

      1. widzisz, najczęściej gwarancja mylona jest z reklamacją :) , Ramen 2/09/09 12:57
        więc gwarancja- zgodnie z tym co daje sprzedawca, a na reklamację mam 24 m-ce?

        Tu był podpis

        1. nie z reklamacją , Matti_2 2/09/09 13:12
          a z niezgodnością z umową. Bo reklamację składasz albo na podstawie gwarancji albo na podstawie niezgodności z umową.

          1. niezgodność z umową , Matti_2 2/09/09 13:14
            czas 2 lata. Gwarancja - to już jest widzimisię gwaranta - może być 10 lat, może być 1 dzień. Poza tym jak skorzystasz z gwarancji obowiązują Cię jej zapisy dotyczące, np. terminu naprawy, a to może być np. 60 dni, albo terminu rozpatrzenia reklamacji, np. 30 dni. Korzystając z ustawy masz za to ściśle określony termin na ustosunkowanie się do żądania - 14 dni.

            1. ok, wszystko jasne , Ramen 2/09/09 13:50
              dzięki za łopatologię stosowaną :))

              Tu był podpis

            2. to i ja mam pytanie , piotrszach 2/09/09 14:08
              a jeśli kupiłem na firmę (np. komputer), to mogę reklamować tylko powołując się na gwarancję? Gdzieś wyczytałem (chyba Bordzie), że dla firm nie można skorzystać z niezgodności towaru z umową. Prawda to?

              1. prawda , Matti_2 2/09/09 14:19
                ale pozostaje Ci wówczas jeszcze rękojmia (art. 560 i następne kc), a nie tylko gwarancja.

                1. czyli jesli... , xmac 2/09/09 14:37
                  kupilem na allegro (firma od firmy z fvat) baterie do laptopa, na ktora bylo 12 mies. gwarancji, to moge sie powolac na rekojmie, jesli bateria sie popsula po 13 miesiacach dzialania?

                  dual&mobile power
                  XMAC

                  1. możesz, ale nic to nie da , Matti_2 2/09/09 14:49
                    przeczytaj art. 568 kc.

                    1. ok... , xmac 2/09/09 15:07
                      poczytam sobie do poduszki ;_)
                      dzieki za info

                      dual&mobile power
                      XMAC

            3. zapomniales tylko , PaszkfiL 2/09/09 15:26
              ze w przypadku niezgodnosci faktycznie jest jasno powiedziane ze 14 dni na ustosunkowanie sie do roszczen ... a gorny termin wywiazania sie z uznanych roszczen ? :)

              o([-_-])o ..::Love::BaSS::..

              1. tego nie ma , Matti_2 2/09/09 15:33
                dlatego nie napisałem. Równie dobrze przy gwarancji też może nie być on wskazany.

                1. Matti ... , PaszkfiL 2/09/09 15:41
                  ale ja to wiem ze gornego terminu nie ma ;)

                  reszta uzytkownikow - tudziez klientow o tym nie wie i wydaje im sie ze w 14 dni wszystko ma byc zalatwione - pisze o przykladach z zycia jakich mialem pelno przez 3 lata kierowniczenia serwisem Prolina Katowice ;)

                  o([-_-])o ..::Love::BaSS::..

  2. na przyszlosc , laciak88 2/09/09 15:07
    http://forumprawne.org/...poradnik-konsumenta.html

    "To Alcohol! The cause of, and solution to, all of
    life's problems."

    
All rights reserved ® Copyright and Design 2001-2024, TwojePC.PL