Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
B O A R D
   » Board
 » Zadaj pytanie
 » Archiwum
 » Szukaj
 » Stylizacja

 
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
OBECNI NA TPC
 
 » alien1 05:25
 » @GUTEK@ 05:21
 » pwil2 05:03
 » Kosiarz 04:58
 » cVas 04:42
 » MARC 04:15
 » Shark20 03:23
 » selves 02:49
 » elliot_pl 02:23
 » Visar 01:29
 » bmiluch 01:13
 » Holyboy 01:09
 » Lukas12p 01:00

 Dzisiaj przeczytano
 41129 postów,
 wczoraj 25974

 Szybkie ładowanie
 jest:
włączone.

 
ccc
TwojePC.pl © 2001 - 2024
A R C H I W A L N A   W I A D O M O Ś Ć
    

[OT] Jakies rady dla kogos ktos sie przesiadl do auta z automatyczna skyrznia biegow :) , zeb 11/02/09 19:14
Nabylem kilka dni temu autko. Pelen automat. Jako ze nigdy wczesniej nie mialem z takim autem do czynienia moze ktos mi udzieli paru wskazowek czego nie robic, co tym bardziej robic, czego unikac itp prowadzac taki samochod. Pytanie moze sie zapewne wydac nieco banalne, ale dla mnie to serio troche kosmos :) Samochod to opel astra 1.8 club. Z gory dzieki za pomoc.

Zack

  1. nigdy nie jezdzilem z automatem , laciak88 11/02/09 19:20
    ale na twoim miejscu nauczylbym sie najpierw dobrze wyprzedzac :). No i dbac o olej w skrzyni

    "To Alcohol! The cause of, and solution to, all of
    life's problems."

  2. uzywac tylko 1 nogi (prawej?) od prowadzenia samochodu , Yorg 11/02/09 19:24
    pamietac, ze samochod odpala sie z wcisnietym hamulcem (przyajmniej 2 autka ktore siostra ma tak sie odpala)

    pamietac, ze samochod toczy sie juz jak puscisz hamulec - bez dodawania gazu.

    Ogolnie sam wole manualna skrzynie - wieksza frajda :D

    GG: 1706185
    lub komórka :)

  3. ... , rad 11/02/09 19:40
    na pare dni przywiaz sobie lewa noge do fotela bo jak dlugo jezdziles manualem to nawyk siedzi w pamieci i w sytuacjach wymagajacych szybkiej reakcji podswiadomie jej uzyjesz

    mam swoje zdanie, ale się z nim nie zgadzam

    1. ups.. , Raphi 11/02/09 21:36
      nie zauwazylem ze to napisales :) Taka sama rade mu dalem ponizej ;)

      Najlepsze pomysły przychodzą
      zawsze w najdziwniejszych
      miejscach. http://hoonda.pl

  4. dopóki nie miałem automatu , digiter 11/02/09 19:48
    myslałem ze tylko amerykańskie półgłowki to kupują, bo manual jest dla nich za trudny. BMW z turbo, wysoki moment juz od niskich obrotów-od tego czasu zupełnie zmieniłem spojrzenie na automaty. Teraz niestety znowu manual :(

    Piszcie do mnie per ty z małej litery

    1. BMW z turbo ? , McIsland 12/02/09 08:33
      jakie BMW z turbo, turbodiesel znaczy ?

      GTD ...

      1. albo , Piratez 12/02/09 17:21
        535i i 335i.....

        1. albo 745i , Thradya 12/02/09 17:24
          Co ze względu na cenę wydaje się najbardziej prawdopodobne.
          M1 nie liczę ;-)

        2. A to jakiś nowy motór , McIsland 12/02/09 22:31
          jest ?

          GTD ...

          1. hmm , Thradya 12/02/09 22:44
            135/335/535 to:
            http://en.wikipedia.org/wiki/BMW_N54

            745i to:
            http://en.wikipedia.org/wiki/BMW_M102
            lub
            http://en.wikipedia.org/wiki/BMW_M106

            1. qrde blaszka, to ja przepraszam , McIsland 13/02/09 00:35
              nie wiedziałem, ćwok jestem, beton taki :)

              GTD ...

              1. W ramach pokuty kup BMW , Thradya 13/02/09 01:53
                i nie grzesz więcej!

                1. dokladnie , Piratez 13/02/09 10:54
                  mozesz nawet kupic moja albo kupic 540i i potem sie zamienimy;]

  5. Z lewa na hamulcu mozna ;-) , evil 11/02/09 19:50
    Tylko wymaga to treningu. Ale ma prawo zaowocowac urwaniem kilku sekund przy agresywnej jezdzie w warunkach do tego stworzonych :P

    Nie wrzucaj z N na D trzymajac wcisniety gaz - wbicie trybu Drive na podbitych obroach moze uszkodzic skrzynie. To samo tyczy sie podbijania obrotow na D z wcisnietym hamulcem.

    Pozdrawiam i zycze komfortowej eksploatacji 'leniucha' ;-)

    d: || nie kradnij - rząd nie lubi
    konkurencji || :P

    1. a czy to prawda, ze... , zeb 11/02/09 19:54
      czekajac na swiatlach powinno sie samochod trzymac na hamulcu i pozycji D ? a wrzucac na N dopiero po dluzszym (3-4 minuty) czasie ?

      Zack

      1. tak , Grza 11/02/09 20:18
        123

      2. Mozna smialo stac na swiatlach z wpietym D. , evil 11/02/09 21:42
        Mam w domu dwa auta z automatem -> 230k i 30k przebiegu zrobione z uzyciem tej techniki %-) problemow ani sladu. Na 'N' przelaczam tylko gdy mam naprawde dlugo stac i zwyczajnie nie chce mi sie trzymac wcisnietego hamulca.

        d: || nie kradnij - rząd nie lubi
        konkurencji || :P

      3. tak, to prawda. , Dabrow 11/02/09 21:50
        i nie bój dupy - po 2 dniach jazdy Mitsu Outlanderem 2,5l z automatem nie chciałem się przesiadać do manuala - żadnego. Wisi mi koło dupy czy to mniej/bardziej kwestia lenistwa, pełni władzy itp - automat sakramencko wygodny jest i tyle.

        !!!!!TO JEST SPARTA!!!
        !Tu się nic nie zmienia!
        ------dabrow.com------

  6. Hm... , Slak 11/02/09 20:07
    odpalam bez trzymania hamulca - na P lub N.
    Po kilkuset kilometrach lewa noga dała się opanować...
    Na światłach nie wyrzucam z D4 - trzymam na hamulcu chyba,
    że wiem, że będą długo czerwone...
    Nadal nie rozszyfrowałem do czego właściwie służy D3...
    A 2 i 1 już wiem.

    Świat należy do odważnych, a nie do
    młodych, zdrowych i bogatych.

    1. hmm , Thradya 11/02/09 20:45
      Jak wyżej napisane - nie wrzucać N na postoju - spada ekonomia, ale skrzynia dłużej pożyje.
      Chcąc popiskać kołami pod żadnym pozorem nie dodawać gazu na N i nie wrzucać D - tzw. neutral drop, zabija skrzynię w kilku podejściach. Zamiast tego wrzucić D, wcisnąć hamulec i dodać gazu (trzymając hamulec) zwiększając obroty w okolice punktu "spięcia" skrzyni, a następnie puścić hamulec.

      D3 - ograniczenie do pierwszych 3 biegów, tryb "sportowy", umożliwia hamowanie silnikiem (w BMW przynajmniej ;-)

      1. Mam Hondę CRV , Slak 11/02/09 20:48
        na D3 prędkość max jest niższa o 10 km/h od maksymalnej...
        Tylko o 10 km/h...
        Nadal mnie to dręczy...

        Świat należy do odważnych, a nie do
        młodych, zdrowych i bogatych.

  7. aby sie nie mylic , Maverick 11/02/09 20:41
    przynajmniej na poczatku lewa noge zegnij i podwijaj pod siedzenie, mnie tak koles doradzil gdy kupowalem moj wozek i faktycznie - nie masz lewej nogi przy pedalach to jej nie uzyjesz :)

    automat to bajka. wieksza frajda manualem.. yhy, tak to mowia tylko Ci co nie jezdzili nigdy mocniejszym automatem :) nastepny wozek bedzie ze skrzynia DSG, juz na manuala nie zmienie. wogole gdy jest auto - pol-auto to wypas, chcesz jedziesz automatem, a gdy chcesz sie pobawic w cos mocniejszego to zmieniasz na pol-auto i jazda.

  8. widz ze to bardziej skomplikowane niz manual , Cadd 11/02/09 20:44
    moze jednak te amerykance to nie takie glupki :)

    Nowy przedmiot w szkołach - "Sztuka
    zadawania pytań i szukania odpowiedzi w
    google"

  9. automat jak najbardziej , papatkiole 11/02/09 20:53
    jeżdżę automatami od kilku lat. Jak już stwierdzono, automat tylko w aucie z większą mocą. Inaczej mija się to z sensem jazdy.
    Co do użytkowania to najlepiej zastosuj się do zasady "nie bawić sie drążkiem zmiany biegów". Na naparawdę dłuższych postojach można przerzucić bieg na P, ale ogólnie nie zmieniaj nic podczas jazdy, ustaw na D i ciesz się jazdą. Co do innych przełozeń to spardzają się jak np. chcesz żeby skrzynia nie wchodziła na większe biegi to wtedy możesz go ograniczyć właśnie tymi przelozeniami, ogolnie przydatne jak jesteś obciążony lub w bardzo ciężkim terenie. Staraj się nic nie cholować i nieciągac żadnych przyczepek, bo to obciąża skrzynię. Nie holuj auta na N powyżej 40km/h(chyba że producent inaczej podaje), najlepszym wyjściem jest laweta. Olej w skrzyni rzecz święta( pilnuj i dbaj to nie powinna Cie zawieśc nigdy). Lewa noga w automacie to kwestia przyzwyczajenia, ja jeżdże cały czas na zmianę automatem i manualem i nie mam takich problemów. Miłego użytkowania

    Dog RuLeZ

  10. automat OK , patinka 11/02/09 21:24
    Przerzuciłem się na DSG w passacie. Jeżdżę 99% na D. Mam autohold więc nie musze trzymać hamulca na światłach. Wreszcie prawą rękę można swobodnie na dłużej zatrzymać na kolanie żonki :). Pozdrawiam. Miłego użytkowania.

    1. Z tym kolanem to masz rację... , Slak 11/02/09 21:34
      Też to stosuję :)

      Świat należy do odważnych, a nie do
      młodych, zdrowych i bogatych.

  11. Podstawowa zasada , Raphi 11/02/09 21:35
    dla początkujących - przywiąż sobie lewą nogę do fotela, tak byś nie mógł nią nacisnąć "sprzęgła" :)

    Najlepsze pomysły przychodzą
    zawsze w najdziwniejszych
    miejscach. http://hoonda.pl

    1. i zabij się , Dabrow 11/02/09 21:50
      wysiadając - bo zapomnisz że przywiązałeś (((-; Znajomy tak ubił zęba ((((((-;

      !!!!!TO JEST SPARTA!!!
      !Tu się nic nie zmienia!
      ------dabrow.com------

      1. To.. , Raphi 13/02/09 17:02
        przywiąż sobie też prawą byś pamiętał że przywiązałeś lewą :)

        Najlepsze pomysły przychodzą
        zawsze w najdziwniejszych
        miejscach. http://hoonda.pl

  12. automatyczna skrzynia , acd 11/02/09 21:57
    jest wygodna, ale ów automat zmienia te biegi jak jakiś amator. W ogóle nie można przyśpieszyć:/

    >>> We are The BOARD. Resistance
    is futile.<<<

    1. ja jakoś nie narzekam na przyśpieszenie , kicior 11/02/09 22:01
      może nie masz czym przyśpieszać? jaka moc i jakie auto?

      1. nie no ja mam skrzynię manulaną i ponad 200hp , acd 11/02/09 22:11
        ale jechałem audi a6, które dopiero po przełączeniu na tę skrzynię półmanualną (nie wiem jak to się fachowo nazywa) jakoś dawał radę, ale też bez szaleństw.

        >>> We are The BOARD. Resistance
        is futile.<<<

        1. acha no i pewnie dodatkowo kompleks , acd 11/02/09 22:12
          małego członka:D słyszałem, że jak im więcej hp tym mniej cm...

          >>> We are The BOARD. Resistance
          is futile.<<<

          1. Trzeba było , Thradya 11/02/09 22:36
            zobaczyć jakieś BMW. Względnie nowego 7-biegowego Mesia ;-)

            W moim 3-biegowym gruchocie redukcja przy 70km/h z trójki na jedynkę trwa ułamek sekundy.
            Nie ma chuja we wsi aby przeredukować na niższy bieg z taką szybkością ręcznie.

        2. z ktorego roku ten audik? , Maverick 11/02/09 22:50
          bodaj od 2 lat stosowane jest podwojne sprzeglo, fachowo nie powiem jak sie to zwie ale biegi sa parowane 1-3-5 i 2-4-6, przekladasz z 1 na 2 masz juz gotowa 3 do przelozenia, gdy wrzucasz 3 gotowa jest 4 i 2. w najnowszych DSG rowniez jest to montowane. dosc czesto jezdze wyposazona w ten mechanizm TTS'ka - cudo..

          1. dsg , elliot_pl 11/02/09 22:57
            to JEST wlasnie skrzynia z podwojnym sprzeglem. W audi sie to wabi s-tronic. Poza tym - automaty poprzedniej generacji tez daja rade, ale dopiero powyzej 300 koni (jak dla mnie).

            momtoronomyotypaldollyochagi...

            1. dokładnie. miało być , Maverick 11/02/09 22:59
              w najnowszych - DSG - itd.

  13. przy okazji , kicior 11/02/09 21:58
    jeśli chcesz gwałtownie przyspieszyć to stosujesz tzw. kickdown czyli ciśniesz gaz w podłogę, a skrzynia zrzuca bieg na niższy i ciągnie. A co do wrażeń - ja mam automat od września i nie chcę nic innego w przyszłości.

  14. odpalaj i gas na P , Ashen 11/02/09 22:05
    jezeli pewnego dnia sie zapomnisz i zgasisz silnik z ustawieniem D, to nie siluj sie z kluczykiem, wrzuc P i wtedy wyciagaj :)

  15. Hah , Pron! 11/02/09 22:35
    Przybij sobie gwoździem lewą stopę do podłogi :D
    Ja co chwilę "wciskałem sprzęgło" lewą nogą w automacie i wszyscy zaliczali w aucie kangura :D

    Slalom alejkom!

  16. Dzieki wszystkim za cenne rady :) , zeb 11/02/09 23:05
    j.w.

    Zack

  17. żadnych , Barts_706 11/02/09 23:28
    Jak dla mnie zajebioza, w Stanach jeździłem i tak się przyzwyczaiłem, że rozważałem zakup automatu w PL. Miód malina po prostu.

    _______________________________

    http://jawnesny.pl

  18. Jeśli automat to tylko ... , Chuck Norris 12/02/09 00:05
    .. DSG :-)

  19. nie wiem co Wam się podoba w automatach... , Chrisu 12/02/09 00:39
    ręczna skrzynia ponad wszystko...

    /// GG# 1 110 10 10 11 100 10 \\\

    1. A jeździłeś? , Thradya 12/02/09 00:46
      Dłużej niż 10min?

      Przydałby się też "normalny" silnik przyczepiony do skrzyni. Mam w domu automaty w 2xV8 i 1xR6 - fajnie. Mieliśmy przez chwilę w R4 = :-(

      1. Mamy* , Thradya 12/02/09 00:47
        nie ja mam, tylko w rodzinie są.

      2. no chyba logiczne... , Chrisu 12/02/09 01:20
        choć nie zawsze ;-)

        Jedyne co powiedzmy że mi się podobało, to to, że przed światłami nie muszę redukować/luz/wrzucać biegu...

        /// GG# 1 110 10 10 11 100 10 \\\

    2. popieram , gorii 12/02/09 02:02
      automat jest bardzo wygodny, w mieście czy przy dłuższych dystansach

      ale

      przy ręcznej skrzyni pedał gazu wyznacza dokładnie "ilość paliwa dostarczaną do silnika": dociskasz i momentalnie czujesz wzrost obrotów; przy automatycznej samochód się musi zastanowić czy może trzeba zmienić bieg czy nie, i w efekcie pedał gazu to tylko pedał "szybciej czy wolniej"; najbardziej to widać pokonując długie wolnie zakręty gdy w ich połowie chiałoby się już powoli przyspieszyć a tu samochód nie bardzo wie o co biega....

      jazda dynamiczna też nieco cierpi przez automat, nawet przy mocnym samchodzie; podczas wyprzedzania chcesz mieć pewność że pod nogą masz wystarczającą moc aby szybko zareagować w niespodziewanej sytuacji; nie chcesz czekać aż samochód zdecyduje który bieg jest właściwy

      coś za coś

      1. eee tam , Barts_706 12/02/09 07:56
        Na jakiś starociach jeździłeś - teraz automaty mają takiego czuja, że jedynie profesjonalista miałby może zastrzeżenia, że nie kontorluje w 100% momentu, nowe sprzęty dostosowują błyskawicznie moc do "depnięcia" pedału gazu.

        _______________________________

        http://jawnesny.pl

        1. nie zawsze... , xmac 12/02/09 09:43
          np. w nowym accordzie z silnikiem 2.4 roznica w osiagach do setki jest 8.1 do 9.7 dla manuala - roznica spora

          dual&mobile power
          XMAC

          1. heh , Barts_706 12/02/09 10:35
            półtorej sekundy (dokładnie 1.6) różnicy od ZERA do STU kilometrów na godzinę - to jest dokładnie to co mówię, różnica istotna dla profesjonalistów, przy normalnej jeździe niezauważalna

            _______________________________

            http://jawnesny.pl

            1. bo ja wiem , Ranx 12/02/09 11:43
              szybszy osiaga 100 na ok 112m a ten drugi na 135m. to jest ponad 20m czyli 20% krócej:)
              IMHO bezpieczenstwo tzw aktywne jest na nieco lepszym poziomie.
              "zmieszcze sie czy nie zmieszcze"

              o roztramtajdany charkopryszczańcu...

              1. ahem , Barts_706 12/02/09 13:51
                Znaczy, proszę tego co ja piszę o samochodach i okolicach nie brac serio, bo jestem niespecjalnym kierowcą, bez wielu lat praktyki i specjalnego przekonania do tej czynności. Jeździłem z przerwami, ostatni rok w ogóle nie siedziałem za kierownicą, bo w Krakowie prościej, szybciej i taniej jest mi się przemieszczać komunikacją miejską.

                Jednakowoż dla mnie "zmieszczę się czy się nie zmieszczę" równa się niebezepieczna jazda. Ja jeżdżę tak, żeby się w ten sposób nie zastanawiać. Jeżeli nie jestem z góry pewien że się zmieszczę, wyprzedzę, czy coś w tym rodzaju, to się potulnie wlokę. Z tym że jak napisałem, ja nie jestem prawdziwym facetem za kierwonicą.

                _______________________________

                http://jawnesny.pl

                1. mialem nie pisac , Ranx 13/02/09 09:24
                  bo sie w sumie zgadzam.
                  ale stety lub nie na drogach jest tez cala masa mutantow ktorzy jezdza jak jezdza, zapominaja o kierunkowskazach, wciskaja sie na chama, zajezdzaja droge, zaczynaja hamowac z sobie tylko znanych powodow na prostej ograniczonej barierkami lub po prostu jada 40 na ograniczeniu do 70 bo tam stoi fotoradar.
                  i co tu wiecej pisac:) kazdy wie OCB:)

                  o roztramtajdany charkopryszczańcu...

          2. a skad masz te dane ?? bo Accord z 2006 roku z silnikiem 2,4 i automat , G.W.B 13/02/09 04:55
            Robi 0-100Km/h w 8 sek. Nowa Honda accord z silnikiem 3.5 robi to w 5,9sek Skad masz takie dane ?? Pytam bo az wierzyc sie nie chce a to dlatego ze majac Honde Accord rocznik 1989 z silnikiem 2L i 125KM stary automat bez problemow 0-100Km/h robil w 9,4sek z dzisiejszymi skrzyniami automatycznymi Oprocz co niektorych niemieckich roznice sa okolo 0.1 sek- 0.3sek .
            Ciekawy jestem bardzo zrodla danych na ktorych sie opierasz.

            1. Co za bełkot. , Thradya 13/02/09 08:08
              http://www.honda.pl/...amp;grupa_p=41&strona=5

              Podróbo speeda.

              1. mydlem go mydlem:) , Ranx 13/02/09 09:19
                i 4U:)

                o roztramtajdany charkopryszczańcu...

                1. Jakim tam mydłem , Thradya 13/02/09 10:01
                  speed był podróbą samego siebie ;-)

  20. Tak jak inni napisali , Karaczan 12/02/09 01:19
    Dodam tylko, ie istnieje mozliwosc, twoj automat bedzie sie uczyl przez iles tam kilometrow twojej jazdy, Tak np jest w Mitsubishi.
    Np. po resecie kompa bedziesz ostro jezdzil to sie nauczy kiedy optymalnie jest zmieniac biegi. U mnie np wygladalo to tak, ze przez 300-400km jezdzilo sie jak emeryt, tj. w miare przepisowo i z utrzymywaniem 1500rpm. Po takiej nauce skrzynia chodzi w ten sposob, ze jezdzac po miescie wrzuca wyzsze biegi przy 2000-2500rpm (oczywiscie malo gazu dajemy) a jak troche odpuscimy to wrzuca taki bieg zeby 1500 trzymac (no chyba, ze to 4 bieg i jedziemy szybciej:P) Jak sie doda troche wiecej gazu to robi edukcje o oczko w dol a jak jeszcze mocniej to o 2 oczka (jesli te 2 oczka mialyby dac jakies 5500rpm to wtedy juz chyba kickdowna trzeba wymusic. Ogolnie fajna jazda jak jedziesz sobie tak 80kmh i z 4 biegu wskakuje Ci 2 bieg i ciagnie do 120kmh (6500rpm).
    Nie wciskaj gazu na P gdy trzymasz hamulec bo rozwalisz konwerter (no chyba, ze tyci tyci ale to sa tak male roznice,ze imho bez sensu) Jak chcesz z kims pojechac spod swiatel to trzymaj jedna noga hamulec a druga badz gotow na gaz. Swiatla sie zmieniaja i hem w gore gaz w dol do oporu;) (tylko nie za szybko i nie za wolno bo albo Ci kola beda buksowaly albo sie wrzuci 2 bieg. Jak ladnie zrobisz to polecisz jak sprzet pozwala:P Ja moge tylko dodac od siebie, ze automat to nie taka wielka strata w przyspieszeniu bowiem takie samo auto 163 kuce w manualu (5 biegow) pod koniec prostej bylo do przed automatem (4 biegi) o polowe dlugosci.

    1. Nie na P , Thradya 12/02/09 01:36
      tylko na D i nie, nie rozwali.
      TC dostaje równie mocno w dupę podczas ostrzejszej jazdy.

      1. Z drugiej strony , Thradya 12/02/09 01:37
        zupełnie zapomniałem, że Astra to napęd na przód ;-)
        To może kołami buksować na suchym asfalcie wciskając sam gaz.

      2. Moj blad , Karaczan 12/02/09 08:59
        oczywiscie chodzilo o D :D
        Zaplacisz mu za konwerter jak rozwali?
        NO i tak jak inni pisza, olej rzecz swieta i to taki jak zaleca producent.

  21. Tak jak napisal Ashen , G.W.B 12/02/09 03:19
    nie przejmuj sie za bardzo ta lewa noga po dwoch dniach bedzie Ok
    pamietaj aby nigdy nie przelaczac na' P ' kiedy samochod sie toczy bardzo latwo jest zerwac blokade. Wsiadasz ,wkladasz kluczyk i startujesz silnik , naciskasz hamulec wlaczasz R lub D zaleznie od tego czy cofasz czy jedziesz do przodu i jedziesz.
    Przy wyprzedzaniu jak sie wprawisz lepszsze jest reczna zmiana biegow ,n.p jak skrzynie 5 biegowa i chcesz ostro pojechac to przelaczasz na 3 bieg ,w nowoczesnych skrzyniach juz mozna tego nie robic bo sa tak szybkie ze recznie nie nadrobisz . Opel to G.M a oni sa zawsze ze 20 lat za reszta ,chociz od paru lat stosuja w wielu samochodach silniki i skrzynie Toyoty.
    Ja jezdze od 25 lat automatem a standartem tylko przez 8 lat .ale prawo jazdy zdawalem na standarcie:))) i to w USA.
    Przyjemnej jazdy .

  22. a może ktoś z posiadaczy pochwali się kosztami eksploatacji automatów? , petrumi 12/02/09 11:08
    jaki silnik (moc, moment) i wysokość spalania (jaki rodzaj paliwa)
    oraz koszty przeglądów (oczywiście tylko tych typowych dla automatów)

    pytam z czystej ciekawości bo sam chciałbym mieć automat (jakiegoś rodzinnego vana - sharan, galaxy itp.)

    1. Przeglądy prosta sprawa , Thradya 12/02/09 11:29
      raz na 10 lat wymieniasz skrzynię za 2k z robocizna i gra gitara ;-)

    2. Galant , Karaczan 12/02/09 18:16
      2.5 V6 163KM 210Nm - 11L latem, 13L Zima 98 oktanow. Tutaj dodac trzeba, ze obecnie w zachodniopomorskim mamy najgorsza wache w kraju. Jak euro bylo tanie to sie do Pasewalku jezdzilo tankowac.
      Olej w skrzyni co 90k km do wymiany a wchodzi z plukaniem do 10L , cena ok 50zl za litr

  23. ja mam nieśmiertelną ZF 4HP22 , papatkiole 12/02/09 20:16
    jaguar 4,0l 224KM, skrzynia ma juz 18lat i płynnie przerzuca biegi. Koszta to olej plus filtr, nie pamietam bo wymieniałem ponad rok temu, ale jakies bardzo niewielkie. Spalnaie z reguły to około 1litr wiecej/100km. Za to plusy bezpieczniej poruszasz się w zimie dzieki braku jazdy na luzie ;)
    Ogólnie przy kickdawnie nie mam najmniejszego problemu z wyprzedzeniem kogokolwiek(czyt. wszystkich jadących około 130km/h) na trasie czy w mieście.

    Dog RuLeZ

    
All rights reserved ® Copyright and Design 2001-2024, TwojePC.PL