TwojePC.pl © 2001 - 2024
|
|
A R C H I W A L N A W I A D O M O Ś Ć |
|
|
|
Przenośne nextgeny - kiedy? , kubazzz 14/01/09 17:50 Czy ktoś orientuje się kiedy można się spodziewać przenośnych konsol następnej generacji?
Nintendo wypuściło kolejną wersję DS'a, a SONY PSP-3000, ale to wszystko są tylko kosmetyczne zmiany.
DS'a mam od paru dni w domu i fajnie to wygląda, gry pomysłowe, ale jako sprzęt to trochę starodawny;)
PSP niby się jeszcze trzyma, ale też już 4 rok na rynku.
Kiedy byście się spodziewali nowych konstrukcji i jakich nowinek możnaby oczekiwać?SM-S908 - sam się nad tym zastanawiam , Barts_706 14/01/09 17:54
Kiedyś Sony mówiło, że liczy PSP na 5 lat, a ostatnio kategorycznie zaprzeczali pogłoskom o PSP2, co z reguły oznacza że przecieki są niebezpodstawne.
Ja bym obstawiał 2010._______________________________
http://jawnesny.pl - hmm , bartek_mi 14/01/09 18:08
patrzac na ps to kolejne wersje pojawialy sie co 5-7 lat...
tez bym obstawial 2010 - ten rok to jeszcze ciagniecie kasy z psp a za rok po swietach przecieki i budowanie napiecia do gwiazdki :)
a nds to byl przestazaly jak go wypuscili (wii zreszta tez) wiec po nastepcy bym nie oczekiwal technologicznych cudow. N stalo zawsze grywalnoscia.dzisiaj jest jutrzejszym wczoraj - Hmmm , pachura 14/01/09 18:37
- multitouch i akcelerometry beda standardem
- konsolki beda wygladaly jak iPhone / iPod Touch, ewentualnie beda miec jakies dwa joysticki/keypady wysuwane spod spodu
- gry bedzie sie kupowalo przede wszystkim online
- czas zycia baterii bedzie wynosil max. 3h - wiesz PSP wydajnoscia do DS-a juz dzisiaj jest nexgen-em , chris_gd 14/01/09 19:16
tutaj akurat nintendo ma problem bo ich konsola odbiega znacznie od konkurencji
mysle, ze PSP jeszcze wszystkiego nie pokazalo, ja wciaz licze na emulacje ps2 :D wiem wiem, ze male szanse, ale wydajnosciowo jest blisko po obnizeniu rozdzialki mysle, ze nie byloby problemow, karty ladnie tanieja i 8gb to nic wielce drogiego
poki co cieszmy sie tym co mamy bo PSP jest rewelacyjne
ps. nie mam nic do DSa ale to bardziej zabawka niz konsola nowej generacjiRyzen 7 3700X@4.3GHz/16GB 3000Mhz/
RTX 2060Super@GPU1600/MEM1900
- taa, ale niedlugo to beda emulatory PSP na iPoda;)) , kubazzz 14/01/09 19:31
jednak te pare lat przeleciało.
DS jest słabiutki, ale motywy w grach są zajawkowe.SM-S908 - DS rządzi ! , pachura 15/01/09 00:05
- krojenie pacjentów w Trauma Center
- napierdzielanie combosów w Ninja Gaiden
- rozprawy sądowe w Phoenix Wright: Ace Attorney
- odmóżdżające kilkusekundowe gierki w Wario Ware
- Chrono Trigger - port jednego z najlepszych jRPG ever
- Soul Bubbles, według mnie sporo lepsze od Loco Roco
- etc. etc.- wiesz kazdy lubi co innego , chris_gd 15/01/09 09:26
- tekken 5 na handheld :D
- god of war - gta liberty i vice city stories
- tenchu - mgs jesli chodzi o skradanki
- od cholery wyscigowek
- perfekcyjna emulacja starych konsol
- ekranik cud miod malina, filmy wygladaja idealnie
- obsluga gier z PSX :D crash , tekken 3 itp.Ryzen 7 3700X@4.3GHz/16GB 3000Mhz/
RTX 2060Super@GPU1600/MEM1900
- no więc właśnie , Barts_706 15/01/09 10:13
Ja do mojego PSP mam nieco chłodniejszy stosunek ostatnio, a to ze względu na małą ilość gier z najwyższej półki w 2008mym. Nieładnie, Sony, nieładnie.
Tym niemniej bibliotekę tytułów AAA ma naprawdę sporą (co zabawne, moje faworyty często datują się na sam początek kariery PSP - Burnout Legends, Wipeout Pure, Lumines), ekran jest kosmiczny, noszę w kieszeni filmy, muzykę, książki, emulatory i jeszcze mogę sobie na tym pograć, i to w coś tak wypasionego jak GoW czy Tekken.
DS mi jakoś nie podchodzi, a graficznie jest dwie epoki za PSP._______________________________
http://jawnesny.pl
- tak twierdza kolesie z apple, ale twierdzic sobie moga , chris_gd 15/01/09 09:24
12345Ryzen 7 3700X@4.3GHz/16GB 3000Mhz/
RTX 2060Super@GPU1600/MEM1900
- A to czemu ? , pachura 15/01/09 09:55
iPhone ma silniejszy procesor i wieksza rozdzielczosc... aczkolwiek watpie zeby Apple kiedykolwiek zgodzil sie na emulatory cudzych konsol. Kolejnym problemem bylby brak fizycznych przyciskow, nie wyobrazam sobie 8-bitowych platformowek sterowanych multitouchem ;)- a to temu... , Barts_706 15/01/09 10:10
...że PSP ma dedykowany procesor graficzny, któremu iPhone może nakukać. To raz.
Dwa, jest jeszcze coś takiego jak różnice architektury - popatrz, że dopiero od niedawna da się (a i to średniawo) emulować PS2 na PC (i to mocnym). A przecież megaherców blaszak ma więcej, prcek mocniejszy, grafę też?
Do tego akurat Sony by się zgodziło podzielić, nawet za grubą kasę, swoimi bibliotekami, grami, patentami etc... zwłaszcza że Apple to firma amerykańska, a Sony japońska, co dokłada do tego jeszcze zupełnie oddzielną warstwę resentymentów nie tylko biznesowych.
Nie, emulacji PSP na iPhonie nie będzie._______________________________
http://jawnesny.pl - hmm , Thradya 16/01/09 20:09
iPhone TEŻ ma dedykowany procesor graficzny - PowerVR MBX Lite.
Oprócz tego 4x więcej RAMu i szybszy CPU.
Wcale bym się nie zdziwił, gdyby gry dedykowane iP były ładniejsze od tych na PSP.
Co nie zmienia faktu, że emulacja PSP jest dość wątpliwa.- łajno , Barts_706 16/01/09 23:47
Bo Ty żeś bracie czytał porównania takie jak to:
http://gadgets.boingboing.net/...vs-psp-which.html
albo to:
http://www.touchpodium.com/...-apple-iphone-touch/
W nich, na papierze, wygląda jakby Apple był mocniejszy. Nie jest.
Po pierwsze, PSP ma DWA procki, jeden jako Media Engine, jeden jako CPU Core, oba MIPS R4000 32bit, ale one są DWA. Tego nie widać w tych porównaniach. Tu masz dwa linki które wchodzą w cokolwiek wyższy poziom szczegółowości:
http://ps2dev.org/...eminar_from_Assembly.download
czyli PDF Tyranida oraz to:
http://blog.empas.com/jkln75/15768880
(po Koreańsku, ale specyfikacja jest w języku inglisz)
Tu masz natomiast sensowne kawałki dyskusji o tych porównaniach:
http://boards.ign.com/..._board/b6839/175055919/p8
i
http://www.gamedev.net/...opic.asp?topic_id=519014
Ważniejsze fragmenty:
"Iphone uses a common StrongArm processor featuring some security measure,h264,floating point, usb, bluetooth,modem,irda,ac97,and mmc/sd feature.
And PSP feature a 333mgz MIPS proccesor plus a 166mhz gpu processor.
Iphone is a awesome machine but PSP is way better for 3d games, PSP was designed specifically for 3d games, instead Iphone was developer for connectivity and features."
i
"This is most evident when looking at both from a technical perpspective. The processor, access memory, VRAM, audio throughput, and- as of the 3000 series- LCD response time and contrast ratio, are all much more sophisticated on the PSP than on the iPhone. Why? Because the *primary* focus of the console is to play technically advanced games that require technically advanced hardware. "
Tu natomiast jest niezły artykuł, skupiający się mniej na technikaliach, a bardziej na warstwie developmentu, marketingu oraz ogólnej sytuacji na rynku:
http://www.roughlydrafted.com/...endo-ds-sony-psp/
To nie jest pochlebne dla PSP, ale też przytaczam jako ciekawy.
Natomiast zawiera ważny fragment:
"The iPhone’s System on a Chip processor bundles an ARM 1176 clocked at 412 MHz. The DS uses a pair of much earlier and simpler ARM processors, while the PSP uses the now dead end MIPS architecture, which was used in the Nintendo 64 and earlier PlayStation and PS2 consoles. Both Nintendo and Sony have since moved their modern living room consoles to variants of the PowerPC family."
Wniosek - to jest może architektura mało rozwojowa na przyszłość, ale SPRAWDZONA W BOJACH, w sensie że zrobiona pod gry, w szczególności 3D.
iPhone ma więcej MHz, ale ogólniejszą architekturę i dużo warstw programowych między grą a sprzętem (cały system operacyjny Unix) oraz słabszy procesor graficzny. PSP ma może mniej MHz, ale jest konstrukcją pod przeróbkę grafiki i gry jadą nieomal po wierzchu warstwy sprzetowej (poczytaj kawałki o programowaniu grafiki w tym PDFie, pamiętam też co mówili o programowaniu grafiki goście od God of War).
Podsumowanie w skrócie: do gier PSP zjada iPhone'a mocą i dedykowaną konstrukcją. Nie da rady tego zaemulować.
Być może kolejna iteracja iPhone'ów będzie mocniejsza graficznie i marketingowo zjedzą chwiejące się Sony, ale to już wtedy pogadamy, bo to inna historia._______________________________
http://jawnesny.pl - Widać , Thradya 17/01/09 03:36
że użytkownik PSP z krwi i kości ;-)
Zgadza się, czytałem porównania tylko takie jak wkleiłeś. Nie wgłębiałem się. Teraz już wiem.
Zamiarem było tylko wytknięcie, że iP nie robi grafiki w całości w sofcie i jakieśtam GPU też ma.
Co do "ładniejszej grafiki" widocznie się myliłem.- hehehe , Barts_706 17/01/09 08:02
Po pierwsze, jestem m.in. po elektronice i o ile elektronik ze mnie jak z koziej rzyci trąbka, to jednak ciut interesuję się warstwą sprzętową. Po drugie, o PSP i tym co ma w środku czytałem sporo, bo kiedyś programowałem homebrew (bez większych sukcesów, ale jednak próbowałem). Po trzecie, nie napisałem że iPhone nie ma GPU, tylko chodziło mi o to, że ma słabszy ('PSP ma dedykowany procesor graficzny, któremu iPhone może nakukać").
A poza tym obawiam się że jestem trochę fanbojem PSP, owszem.
Więc jak czytam że iPhone (który jest pod wieloma względami kosmizną konstrukcją z doskonałą warstwą oprogramowania) zjada PSP na śniadanie, to mi żyłka wyskakuje.
Do tego wydawalo mi się ciekawe, to co PSP ma w środku, stąd powklejałem linki, żeby zwrócić uwagę na to i owo.
No hard feelings. :)_______________________________
http://jawnesny.pl
|
|
|
|
|
All rights reserved ® Copyright and Design 2001-2024, TwojePC.PL |
|
|
|
|