TwojePC.pl © 2001 - 2024
|
|
A R C H I W A L N A W I A D O M O Ś Ć |
|
|
|
Szukam opini na temat Punto I 1,7 td , Trunks 25/01/08 11:16 Od razu przepraszam że tamat tutaj, ale nic sensowengo w necie na temat tego silnika nie znalazłem wszędzie tylko 1.1 :D Miał ktoś z was takie autko tzn silnik 1,7 td 69km lub 71 lub coś o nim słyszał? różnice między nimi i itp, oczekuje wszelkich odpowiedzi. Z góry dzieki- znajomy ojca mial taki silniczek... , Gajdzi 25/01/08 11:23
w sumie nie narzekal, az do momentu gdzie cos sie zrabalo i nie mogl go zapalic normalnie (czyt. ze stacyjki). Za to na pych odrazu (ale w dieslu to strasznie niebezpieczne).
Ludzie nie wiedzieli co sie dzialo i wkoncu takiego sprzedal!
Sorki, za pytanie, ale dlaczego akurat punto?Pan Bóg bawi się z ludźmi w
chowanego.
On odlicza - ludzie się chowają... - a czemu.. , tecep 25/01/08 12:40
diesli nie mozna na pych? Bo obija mi sie to o uszy, a nigdy nie wiem czemu...taaaaaaaaa..... - zeby , elliot_pl 25/01/08 12:55
ci rozrzad nie przeskoczylmomtoronomyotypaldollyochagi... - i zeby katalizator nie padl , guma 25/01/08 16:12
j.w.
- dokladnie tak jak kolega eliot_pl napisal... , Gajdzi 25/01/08 12:58
ogolnie przeskok rozrzadu jest mozliwy jak i w benzynie tak i w dieslu, ale z samej zasady dzialania diesla, gdze wymagane jst duzo wieksze sprezanie niz w benzynie, wystepuje duzo wieksze prawdopodobienstko przeskoku.Pan Bóg bawi się z ludźmi w
chowanego.
On odlicza - ludzie się chowają... - To jest jakaś różnica? , Yatanza 25/01/08 16:15
czy kołem zamachowym silnika kręci rozrusznik, czy sprzęgło w czasie zapalania "na pych"? ;D Układ rozrządu przecież o tym nie wie ;)
- za malo danych , ZEFello 25/01/08 12:00
punto 1 - wiec mozna domniemywac ze to spory zabytek, przydalby sie przebieg, ilosc wlascicieli, jak wygladala sprawa serwisowania etc - taki silniczek to moze byc igielka po 20 latach, a mozesz go zarznac po 5 - ciezko wysnuc cos sensownego o samym modelu silinika - jezeli dziala to dobrze - ale ile jeszcze ma szanse popracowac uzaleznialbym od dodatkowych informacji - mysle ze punto w owym czasie moglo byc srednio przystosowane do wozenia diesla - mowi sie ze diesle sa niesmiertelne ale zostaje jeszcze buda i inne graty - sam silnik dziwny nieco - jezeli z turboklekota o pojemnosci 1.7 wyciagneli 70km :-) mysle ze to poczatki silnikow diesla u fiata - nie szedl bym w tym kierunku ZeFeL
~ThE Sygnity TeaM~ - I co w tym dziwnego , rurecznik 25/01/08 12:15
że z 1,7 TD tylko 70 kucy? W połowie lat 90-tych to była norma. Akurat ten silnik w Punto I nie był zadną nowością. Chyba od 10 lat napedzał juz wcześniej Uno. - Co do przebiegu to co mówi właściciel to wiadomo jak jest :) , Trunks 25/01/08 12:47
auto jest z konca 97 roku czyli z tego co wiem już nowsza wersja- co masz na mysli piszac "nowsza wersja"??? , Gajdzi 25/01/08 13:10
bo z tego co mi wiadomo, to punto 1 wychodzilo od 1994 do 1999 bez zadnych FL, dopiero w '99 bylo punto 2Pan Bóg bawi się z ludźmi w
chowanego.
On odlicza - ludzie się chowają... - Nowsza wersja silnika , Trunks 25/01/08 13:29
bo był tez 1,7 60 koni- Nie tak , rurecznik 25/01/08 13:39
60 KM to mial zwykły wolnossący diesel, nie turbo.
- kolego... , Gajdzi 25/01/08 13:09
a ile Ty bys chcial z takiego silnika?
Opel jakos tez ze swoich 1.7TD wyciskal 68KM i 82KMPan Bóg bawi się z ludźmi w
chowanego.
On odlicza - ludzie się chowają... - wlasnie , ZEFello 25/01/08 16:39
wYciskal, tyle koni to ja mialem z benzyny 1,3 bez dmuchawy, dlatego sugeruje archaiczna konstrukcje (oczywscie benzyna to nie diesel), a po tylu latach to juz to turbo tez pewnie nie zyje - jezeli podali jakis przebieg to patrzac kto ten samochod ma teraz albo mial wczesniej (i nie jest to handlarz) mozna zaryzykowac czy bylo krecone przy liczniku czy nie, albo o ile zostal zmieniony stan licznika na korzysc ZeFeL
~ThE Sygnity TeaM~
- mam takiego śmigacza z 1996 roku , Pieczar 26/01/08 13:02
Ma przejechane 165 000 km. Generalnie silnik żyleta. Nie ma problemów. Co do wad tego autka to moze być bardzo sztywne zawieszenie oraz klekoczące elementy w środku :), ale z tym kelkotaniem po 12 latach użytkowania to ma większość samochodów tej klasy.
Autko może nie jest duże ale ma rozkładane dzielone siedzenia z tyłu i można do niego sporo załadować. Generalnie za te pieniądze dobry wybór. Wolałbym taką furkę niż jakieś Clio lub inny tego typu shit :)
Pozdrawiam- a ile Ci to pali? , Trunks 26/01/08 14:22
I mniej wiecej ile wynosi przyspieszenie do 100km/h? predkosc max? i jakie ma obroty np przy 100km/h 130km/h i czy nie jest zbyt glosny- pali , Pieczar 26/01/08 19:11
od 5 do 8l jak się go ciśnie....
generalnie delikatna stopa i autko pali mało
co do obrotów to nie powiem teraz bo nie pamiętam
a co do głośności... no przy 130 km to jest dosyć głośno
najwięcej nim jechałem 155km/h, ale jest już wtedy naprawdę głośny
co do przyśpieszeń to polecam jakieś stronki z danymi technicznymi
- jeździełm wersją 71KM , pirat 26/01/08 19:45
Jeśli chodzi o wrażenia z jazdy i spalanie, to jak najbardziej pozytywnie. Turbo pompuje od 2,5 obr. także trzeba patrzeć na obroty, aby jechać. Poniżej jest marnie. Trasa 5,6 - 5,8 zależy jak się jedzie, miasto - 7l/100km. Do setki ok. 14 sek., rewelacji nie ma. Ale za to autko łądnie sie zbiera, trzeba tylko obroty trzymać pomiędzy 2,5k - 4k. Ja jeździłem patrząc na prękościomierz. 2500 obrotów silnik osiągał na 2 biegu przy 30 km/h, na 3 przy 50 km/h, na 4 przy 70 km/h i na 5 przy 90 km/h. W zasadzie przy osiągnięciu danego progu prędkości można jeszcze ciągnąć na niższym biegu, jednak lepiej przełączyć na niższy. Efekt będzie ten sam jeśli nie lepszy, a według mojego odczycia ten silnik nie lubi za bardzo piłowania do wysokich obrotów. Jedno co mi się jeszcze podobało w tym samochodzie, to sprzęgło. Łapało bardzo nisko i pozwałało robić z autem praktycznie co się chciało. Bez problemu można było ruszyć z miejsca nawet na 5 biegu.
Niestety są też słabe strony. Był taki czas, że ciągle coś się w nim psuło. Ale masakrycznie często - np. raz na tydzień coś. Prawie zawse pierdoły - a to linka od hamulca ręcznego, a to tłumik, a to linki od otwierania siedzeń (wersja 3d), przełącznik zespolony itd. Jednak prawdziwa zmora, to poduszki pod silnik i skrzynie biegów. Jeśli Ci taka padnie, to wymieniaj tylko na dobre części. Podróbki niedorubki zwykle kończą się dosyć szybko. Problemem tego auta jest to, że nie było produkwoane w Polsce, bardzo mało ich jeździ po naszych drogach i dostęp do części zamiennych charakterystycznych dla modelu z tym silnikiem jest bardzo utrudniony. Nieżadko trzeba czekać, aż sprowadzą coś z zagranicy. A jak śruba od poduszki pod skrzynią pęknie, to masz auto uziemione, bo skrzynia lata jak chce,a silnik opiera się na przedniej części karoserii tylko na osłonie filtra powietrza. Raz mi tak pękła podczas jazdy, to dopiero na 3 biegu, trzymając mocno drążek zmiany biegów dokołowałem na jakiś parking. Na niższych się nie dało, bo skrzynia ltała jak chciała.
Ogólnie to kochałem to auto. Jednak naprawy to była poprostu masakra czasami. Zastanów się dobrze, czy przypadkiem nie lepiej by było kupić wersję z silnikiem 1.2 75 km. Osiągi podobne (tylko inna technika jazdy), jednak części do tego silnika są o wiele łatwiej dostępne.odczepta się od mojego podpisu ;) - co do glośności , pirat 26/01/08 19:47
to zbyt cichy nie był, ale mnie to akurat nie przeszkadzało, lubiłem słyszeć silnik. Po rozgrzaniu trochę cihnie, ale przy benzynce to on jest masakrycznie głośny. Przesiadłem się z niego do ibizy 1.4 16v. Przez pierwsze miesiące, to musiałem ciągle patrzeć na obrotomierz, bo nie byłem pewien, czy silnik chodzi.odczepta się od mojego podpisu ;)
|
|
|
|
|
All rights reserved ® Copyright and Design 2001-2024, TwojePC.PL |
|
|
|
|