Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
B O A R D
   » Board
 » Zadaj pytanie
 » Archiwum
 » Szukaj
 » Stylizacja

 
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
OBECNI NA TPC
 
 » selves 03:38
 » elliot_pl 02:41
 » Mariosti 02:28
 » cVas 02:04
 » piszczyk 01:08
 » Rafael_3D 01:04
 » Zbyszek.J 00:50
 » Fl@sh 00:31
 » MARC 00:31
 » Star Ride 00:26
 » Holyboy 00:16
 » Paweł27 00:05
 » abes99 00:02
 » wrrr 23:58
 » emigrus 23:52
 » Wedrowiec 23:52
 » hideox 23:51
 » Soulburne 23:35

 Dzisiaj przeczytano
 41148 postów,
 wczoraj 25974

 Szybkie ładowanie
 jest:
włączone.

 
ccc
TwojePC.pl © 2001 - 2024
A R C H I W A L N A   W I A D O M O Ś Ć
    

Wracajac do zuzycia paliwa jadac na swiatlach. , speed 5/08/07 19:02
Dziwily mnie wyliczena niby od 0.2ldo 0,7l na godzine.
Ja policzylem tak przyjmujac ze potrzeba extra 150W wychodzi w zaokragleniu 0,2KM extra mocy ktora trzeba wykrzesic z silnika aby zasilic te swiatla. Zakladamy ze samochod jedzie z predkoscia 100km/h i aby utrzymal taka predkosc potrzebuje otrzymac okolo 30KM ( mniejsze auta moga wymagac mniej wieksze wiecej.
zakladajac ze pali 6l/100km (inaczej na godzine jazdy ) wyjdzie nam ze silnik spali okolo 0,04L i aby ptwierdzic to spedzilem 6 godzin na tescie dokladnie 250km jazdy w jedna strone bez swiatel i w druga ze swiatlami ,
Wynik wskazania komputera 7,4l/100km Rzeczywiste 7,8l
to wynik bez swiatel .
ze swiatlami ;wskazania komputera 7,2 ; rzeczywiste 7,5L
Wynik troszke dziwny ale wytlumaczalny bez swiatel jadac mialem leciutkiwiatr (5-8km/h) czolowy , na swiatlach odwrotnie .
Moze w warunkach labolatoryjnych bylby by te wartosci mierzalne ale w rzeczywistosci zmierzyc roznice 0,04L jest niemozliwe.
ciekawy jestem czy ktos pokusi sie aby sobie sprawdzic bo duzo wszedzie pisza ale jakosc rzetelnych testow nie ma :))
tak ze wartosci 0,2 czy 0,7 litra to takie same bajki jak zycie na ksiezycu:)).

( aby wyjasnic watpliwosci ,auto V6 270 KM waga 1860kg , caly czas wlaczona klimatyzacja predkosc ustalona na 100km tempomatem )

  1. bez sęsu ;) , JanoszW 5/08/07 19:12
    po co robic test jadac stala preskoscia 100km/h? Nikt tak nie jezdzi... poza tym lekki wiaterek ma wiekszy wplyw na spalanie niz swiatla i klima razem wziete.

  2. Fizyki nie przeskoczysz , zartie 5/08/07 19:14
    Energia do lamp musi zostać dostarczona, a żeby tę energię uzykać to w samochodzie nie ma innej możliwości jak spalenie paliwa. Napisałem niżej: 0,2 l to teoria zakładająca sprawność 100 %. Kiedyś dotarłem do danych, że alternator maksymalnie osiąga 50 %, jaka jest jego sprawność przy nieoptymalnym obciążeniu nigdzie nie wyczytałem, ale pewnie będzie to ok. 30 %.

    Gdybym dostawał złotówkę za każde przekleństwo pod adresem Microsoftu już dawno byłbym milionerem

    1. dlatego ze fizyki nie przeskoczysz to wartosci 0.2-0.7L sa ostro przesadzone , speed 5/08/07 20:12
      z dosc dokladnych wyliczen (uwzgledniajac wiekszosc czynnikow) wychodzi okolo 0,08l na godzine przy zalozeniu ze mamy extra zapotrzebowanie 150W.
      Nawet biorac pod uwage (to co wyczytales o sprawnosci alte. okolo 50% co mija sie z rzeczywistoscia) to wyjdzie okolo 0,08 l
      Aby uwzgledzinc praktycznie 100% czynnikow jazda jest najlepszym sprawdzianem . 150W to okolo 0,2KM i cudow nie ma aby nawet przy sprawnosci 50% i ogolnym wyniku 0.4KM na dostarczenie tych 150W spalic wiecej niz 0.08L .
      To wychodzi z czystej matematyki i fizyki i to potwierdzilo maje 6 godzin przyjemniej jazdy .ale jak chcecie aby wam palily po 0,7l na godzine wiecej to niech tak bedzie.

      1. Ty zrobiłeś sobie wycieczkę ... , zartie 5/08/07 22:31
        a te dane, które podałem to wyliczenie na podstawie wartości energetycznej paliwa i energii jaka jest potrzebna na godzinę świecenia żarówek (z uwzględnieniem sprawności silnika spalinowego). Nie ja je robiłem, ale mu się przyjrzałem i błędów w nim nie znalazłem.

        PS. Esperyment przeprowadzałeś na bardzo dużym silniku, nie napisałeś też z jakiej pojemności te 270 KM, a to też może sporo wyjaśniać. Wysilone konstrukcje są znacznie bardziej czułe na zmiany obciążenia.

        Gdybym dostawał złotówkę za każde przekleństwo pod adresem Microsoftu już dawno byłbym milionerem

        1. srednim siliku 3,5l , speed 5/08/07 23:50
          co do wyliczen ,zakladamy ze swiatla ciagna w sumie 150W i czy to bedzie 300KM silnik czy 30KM silnik na wyprodukowanie tej energi potrzebne jest extra 0.2KM. Nastepna sprawa w wielu miejscach pisza ze zuzycie zwiekszy sie o okolo 1% i wlasciwie zgadzam sie z tym . Teraz wez takie cos pod uwage masz samochod ktory pali 5.5litra /100km n.p golf diselek teraz nawet jezeli obnizymy wartosc 0.7 (o ktorej sporo ludzi mowi ) do 0,5L to to auto spalilo by ponad 9% wiecej paliwa a nie te 1% o ktorych sporo pisza a jak policzysz to te 1% wlasnie jest okolo 0,06l
          teraz wez auto ktore pali 12l/100km to wychodzi 0,12l gdzie tu do tych 0.7l .Wytworzenie przez samochod tych dodatkowych 150W to nie jest tak , ile trzeba spalic benzyny aby miec przez godzine 150W tak ze z tego co czytalem to wyliczenia rzedu 0,04-0,08 sa bardzo bliskie rzeczywistosci .
          Zreszta minie rok dwa i ludzie zapomna o tym problemie bo wystarczy zalozyc lepsze opony ( z mniejszymi oporami toczenia) i masz juz te 0,2-0.5l oszczednosci

          1. Po co w ogóle te całe wyliczenia i problemy , McIsland 6/08/07 00:49
            zostałem nauczony i w domu przez Ojca i na kursie, że w momencie odpalenia silnika włączam światła, czy ktoś może mi wyłuszczyć czy robiąc 1000 km dziennie zarobie w miesiąc przy 4,50 za litr na dobry obiad wytężając umysł czy już i jaka to data, przy której mogę włączyć/wyłączyć swiatła. Rozumiem opiekę nad środowiskiem ale w tej skali to raczej nie nasz problem, bo jezeli ponad pół roku trzeba mieć włączone 24h to powinno się stosować presje na koncerny samochodowe i rozwiązania jak u Speeda w Kanadzie z dziennymi włączonymi non stop w standardzie

            GTD ...

            1. o ww końcu , Dabrow 6/08/07 01:14
              Wyspuś podsumował całe to gadanie. I tylko arrgument źr nie luibmy być zmuszani - że wolimy z własnej woli działać na rzecz własnego bezpieczeństwa itp - poweim tak, chyba się Ranx ze mną zgodzi (bo blaszak bardzo nie lubi odgórnych nakazów) - nie ma co liczyć na inteligencję narodu i pewne rzeczy trzeba narzucić i tyle...
              POdobnie jak Wyspuś - włączałem światła prawie zawsze, argument widoczności migaczy jest dla mnie jedynym godnym sprawdzenia.... nigdy się nad nim nie zastanawiałem po prostu...

              !!!!!TO JEST SPARTA!!!
              !Tu się nic nie zmienia!
              ------dabrow.com------

            2. wysepka ,to ze wlaczasz czy nie i czy kaza czy nie to nie otym pisalem , speed 6/08/07 22:50
              Prosta rzecz ,jak by od razy ktos pofatygowal sie i nawet srednio dokladnie zmierzyl i podal to do wiadomosci ludzi to nie bylo by takich bredni ze bdzie ci palic 0.7l na godzine wiecej ,a chyba sam przyznasz ze wartosc (usredniona) 0.06L inaczej dziala na twoja wyobraznie od wartosci 0,7L . Po prostu mowic prawde i to sprawdzona a nie wymyslac i przekonywac ile to stracimy tak ze te wyliczenia tylko temu sluzyly . A to czy ktos wlacza czy nie i czy jest bespiecznij czy nie to nie moj problem:)).

              1. To jeszcze przekonaj mój samochodzik, żeby nie palił powyżej 6 l/100 km... , zartie 8/08/07 09:03
                podczas jazdy na światłach. Wcześniej tyle mi spalił tylko raz - jak zachciało mi się poszaleć na niemieckich autostradach. Normą było dla niego 5,2 - 5,5 l/100 km.

                Gdybym dostawał złotówkę za każde przekleństwo pod adresem Microsoftu już dawno byłbym milionerem

                1. Dlaczego mam ciebie przekonywac ? Ty piszesz co innego i ja co innego , speed 9/08/07 05:39
                  Ja moge ci udowodnic ze spali o 2 litry wiecej na 100km tylko co to dowodzi. Jadac 100km/h czy nawet 120km/h nigdy w zyciu golf disel nie spali 0.5l wiecej nigdy i zeby nie byc goloslowny to nawet pofatygowalem sie i pozyczylem Passata disla dwa odcinki 100km na swiatlach i bez praktycznie idealna pogoda bezwietrznie samochod spalil tyle samo !! po prostu nie dalo sie zmierzyc roznicy wyszlo 5,84l na godzine .
                  Moze i byla roznica ale nie bylismy wstanie tego zmierzyc . z wyliczen wyszlo ze powinna byc roznica 0.026L na godzine ale jak to zmierzyc :)))))
                  To ze Twoj samochod pali te 0.5l na 100km to moze byc ze owszem ale robisz te 100km w ciagu 3-4 godzin , Nie uwierze aby nawet auto benzynowe spalilo 0.5 wiecej a to dlatego ze Fiatem 126p przejezdzilem w polsce prawie 200tys km do tego z silnikiem 600centymetrow i palil 5,1-5,2 i czy w dzien czy w nocy praktycznie bez roznicy a dziesiatki tysiecy kilometrow zrobilem wlasnie na swiatlach .
                  Jezeli Twoj samochod przy jezdzie 100km/h na odcinku 100km spali ci prawie o litr wiecej jadac na swiatlach to cos jest nie tak praktycznie prawie o 20% wiecej po prostu niemozliwe .
                  To jest moja ocena ,sprawdzilem to na swoim samochodzie i pozyczonym (mniej wiecej takim jakimi jezdzicie w polsce ) i jest jak jest ,nie mam zamiaru przekonywac bo po co??
                  Ja mowilem o ilosciach na godzine Ty na 100km i jak zaznaczylem to sa dwie rozne rzeczy . I jeszcze jedno Jak bede w polsce i pokazesz mi ze na 100 km w ciagu godziny jadac na swiatlach spalisz o prawie litr wiecej to Caly board jest swiatkiem kupuje ci nowe auto takie do 150tys .zl a jak nie udowodnisz To ty spalisz swoje auto na moich oczach OK? :))

                  1. Nie litr tylko ponad 0,5 l , zartie 10/08/07 23:22
                    Akurat Fiat 126p palił bez różnicy, bo miał rezystorowy regulator napięcia prądnicy, czyli przy małym obciążeniu, żeby napięcie nie wzrosło powyżej 14,4 V, były załączane oporniki (umieszczone w podstawie obudowy regulatora), które ogrzewały komorę silnika :D

                    Hmm, podobny efekt może też występować w nowych samochodach z powodu prądu wzbudzania alternatora. Nawet przy minimalnym obciążeniu alternator pobiera spory prąd i pracuje z bardzo małą sprawnością. Przy wzroście obciążenia rośnie sprawność, a pobór prądu wzbudzania do pewnego obciążenia rośnie bardzo powoli.

                    Odnośnie mojego jeżdżenia: a gdzie ja w PL znajdę drogę, żeby przez godzinę jechać 100 km/h? Porównanie spalania robię pomiędzy kolejnymi tankowaniami. Tak się składa, że od ubiegłego roku regularnie jeżdżę na działkę, więc większość jazd jest na stałej trasie ok. 11 czy 12 km, cały czas w terenie zabudowanym, ale wszyscy jeżdżą na tej trasie ok. 70 - 75 km/h. Jeżeli nie zakorkuje się któreś skrzyżowanie, to można dojechać nawet w 15 minut.

                    PS. Nie byłoby mnie stać na ubezpieczenie takiego wózka ;-)))

                    Gdybym dostawał złotówkę za każde przekleństwo pod adresem Microsoftu już dawno byłbym milionerem

  3. szkoda, ze nie mam tyle wolnego czasu co Ty moze tez zajmowalbym sie czyms takim , chris_gd 5/08/07 19:22
    niestety ostatnio wiecej pracuje niz spie i rzeczy, o ktorych mysle, to jedynie sprawy naprawde istotne
    co do teorii to pewnie masz racje, ale z drugiej strony statystyka nie klamie, w krajach gdzie wprowadzili jazde na swiatlach caly rok liczba wypadkow drastycznie spadla, u Nas rowniez zanotowano spadek wiec chyba te drogne ilosci benzyny sa malo wazne przy ludzkim zyciu i zdrowiu

    Ryzen 7 3700X@4.3GHz/16GB 3000Mhz/
    RTX 2060Super@GPU1600/MEM1900

    1. A tam czasu, 30 sekund w google: , Dexter 5/08/07 19:28
      http://www.gatago.org/pl/sci/fizyka/43443878.html

      Komisarz, Blimek, Bart - nie odpowiadajcie w wątkach, które zakładam.
      Odpowiedzi oleję.
      THX!

    2. nie tak dawno czytałem o światłach mijania , Markizy 5/08/07 21:01
      że pomimo że były włączone to wypadków o dziwo u nas minimalnie przybyły, tylko zmalała liczba drobnych stłuczek. Jak sie dokopie do artykułu to dam linka :)

      Na Bordzie od 2003-03-03:D
      i5 6600, 2x8GB, 7770

      1. dokopałem się :) , Markizy 5/08/07 21:07
        http://motoryzacja.interia.pl/...gorzej,954752,415

        Na Bordzie od 2003-03-03:D
        i5 6600, 2x8GB, 7770

  4. Speed, że Tobie się chciało , NimnuL-Redakcja 5/08/07 19:28
    tłumaczyć cokolwiek ludziom, którzy wygłaszają bzdury, że samochód będzie zauważalnie więcej palił gdy światła będą włączone, czy też włączone światła spowodują ocieplenie klimatu ... speed, takie głosy należy ignorować z uśmiechem na twarzy.

    Polska to kraj ludzi-dziwolągów. Jeśli wejdzie zakaz używania cukru to nagle ludzie, którzy dotąd nie słodzili zaczną słodzić :-)

    Tu przeciętny Kowalski specjalnie zabije się na drzewie, żeby udowodnić, że zapalone światła zwiększają ilość wypadków.

    Szkoda Twojego czasu na dyskusję i udowadnianie czegokolwiek takim ludziom.

    Pozdrawiam

    Gdyby nie wymyślono elektryczności,
    siedziałbym przed komputerem przy
    świeczkach.

    1. A żeby obalić Twoją teorię , NimnuL-Redakcja 5/08/07 19:30
      przeciętny Polak wsiądzie za chwilę w auto, uruchomi je w garażu i na biegu jałowym udowodni, że na światłach auto spali 1l więcej w ciągu godziny poczym stwierdzi, że ten 1 litr to dla niego majątek, i że On właśnie tak używa auta - stojąc w garażu :-)

      Gdyby nie wymyślono elektryczności,
      siedziałbym przed komputerem przy
      świeczkach.

    2. niedziela trzeba odpoczac to wymyslilem sobie cos takiego:)) , speed 5/08/07 20:15
      udowadniac nic nie chce ,tylko pokazac ze fizyki nie da sie przeskoczyc i jezeli z wyliczen wychodzi 0,06l to tak ma byc a nie 10 razy wiecej. Ale co zrobic ludziska chca aby im auta wiecej palily to ich wola . :))

      1. Zwyczajnie szkoda Twojej pracy , NimnuL-Redakcja 5/08/07 20:55
        bo i tak ludzie wiedzą lepiej. A że często poruszają się zdezelowanymi autami z dziurawymi bakami to sprawa na inną baśń :-)

        Pozdrawiam

        Gdyby nie wymyślono elektryczności,
        siedziałbym przed komputerem przy
        świeczkach.

        1. czucie i wiara silniej mowi do mnie , Ranx 5/08/07 22:45
          niz medrca szkielko i oko.
          ze tak zacycuje romantykow.
          prawda Nim ze znowu zajebales jak lysy grzywka?

          o roztramtajdany charkopryszczańcu...

  5. .:. , Shneider 5/08/07 19:49
    za to dynamo w rowerze powoduje wieksze spalanie tluszczu, jezeli chcemy zachowac taka sama predkosc gdy jest wylaczone :D

    .:: Live at Trance Energy ::.

  6. @zartie , marekzi 5/08/07 19:59
    alternator ma 50% czego - domyślam się ze sprawności?
    Jeśli tak to gratuluję Ci bezkrytycznej wiary w kretyńskie dane.
    Otóż przyjmij do wiadomości, że alternator ma sprawność rzędu 90-95% i to w bardzo szerokim zakresie obciążenia.

    1. Również gratuluję bezkrytycznej wiary w kretyńskie dane , zartie 5/08/07 22:17
      Przekładnia pasowa zwiększająca obroty, wymuszone wzbudzanie, prostownik, regulator napięcia - i myślisz, że uzyskasz 90 % sprawności ?!??!

      Gdybym dostawał złotówkę za każde przekleństwo pod adresem Microsoftu już dawno byłbym milionerem

      1. jemu chodzilo , Ranx 5/08/07 22:42
        o sam alternator czyli generator.
        i wtedy tak. duze uklady z chlodzeniem wirnika daja rade nawet do tych 95%.
        pewnie ciezko bedzie to wyjasnic ale przy tak malych mocach nie da sie zajsc ze sprawnoscia za wysoko. ZTCP duze silniki tez maja wysoka sprawnosc ale wraz ze spadkiem mocy ich sprawnosc spada mocno. z generatorami jest podobnie. a szczerze watpie by komus chcialo sie pakowac wysokiej klasy mechanizmy do samochodow. na pewno nie do tanszych:)
        zrodlo np http://www.fewe.pl/dok/refpompy.doc
        a duzo zalezy tez od obciazenia i paru innych elementow.
        jak kolega jest na maszynach to musi jeszcze nieco poczytac.

        o roztramtajdany charkopryszczańcu...

        1. Domyślam się :D , zartie 6/08/07 09:05
          Tylko po co był ten tekst "gratuluję Ci bezkrytycznej wiary w kretyńskie dane"??? Wiadomo, że chodzi o cały układ, a wtedy straty są duże bo regulator ma sprawność 75 - 80 %, prostownik ok. 85 %.

          Gdybym dostawał złotówkę za każde przekleństwo pod adresem Microsoftu już dawno byłbym milionerem

      2. nie takie kretynskie:)) , speed 6/08/07 00:29
        "Designed for vehicles that spend significant operating time at idle. Typical applications are fire, ambulance, shuttle bus, utility trucks, tow trucks and other high amps demanding vehicles.
        High efficiency of 80% @ 1800 Alternator RPM
        Eliminate 51%-52% fuel penalty caused by high idle
        Patented technology
        Voltage set point 14.4 V
        Permanent magnet and wound rotor design
        One wire hook up, self exciting
        Soft start
        Zwroc uwage ze to wartosci na wolnych obrotach i wiekszosc producentow podaje sprawnosc wlasnie na wolnych obrotach silnika. jak taka zabawka dostanie 3-4tys obrotow to ??wiesz juz co.
        A tak, czy nie warto poczytac zamiast sie przepychac czy 50 % czy 80%???

  7. Jak nie pali tyle jak pali więcej , DJopek 5/08/07 21:00
    Dziś jeździłem po mieście to spaliłem 14,4l/100km*, a normalnie w poprzednią niedzielę spaliłem 13l/100km*.

    * Oba pomiary z włączonymi światłami.

    ;-)

    1. Z baku Ci nikt nie podbiera? , NimnuL-Redakcja 5/08/07 21:58
      Swoim autem przejechałbym ponad 2x więcej na tym co u Ciebie auto spaliło.

      Gdyby nie wymyślono elektryczności,
      siedziałbym przed komputerem przy
      świeczkach.

      1. Hehe , DJopek 5/08/07 22:24
        To zależy jaką kto ma nogę :-)

        Na trasie to zjadę do 7l/100km, ale po mieście jakoś nie mogę się opanować, srednio pale 11-12l/100km, ale jak widać potrafię większe wartości uzyskać, taka już ma natura ;-) A dorzucając do tego nie ekonomiczny silnik to już w ogóle, ale mi to zwisa szczerze mówiąc, paliwo mam na razie za free więc cóż... :-)

        1. Hehe znam to , NimnuL-Redakcja 5/08/07 22:45
          jak zasiadam w służbowym aucie :-)

          Gdyby nie wymyślono elektryczności,
          siedziałbym przed komputerem przy
          świeczkach.

          1. typowo , siaraps 5/08/07 23:03
            polskie zachowanie, co nie moje to roztrwonie.

            "dziś to, co wczoraj trwałym było
            jutro istnieć przestaje"
            dj boom

            1. Nie rozumiem , NimnuL-Redakcja 5/08/07 23:07
              moja wypowiedź odnosiła się do "paliwo mam na razie za free".

              Od dawna wiadomo, że samochód służbowy nie zużywa paliwa.

              A autko służbowe szanuję jak własne. Ba! Nawet ostatnio w nim posprzątałem ;-)

              Gdyby nie wymyślono elektryczności,
              siedziałbym przed komputerem przy
              świeczkach.

              1. ale , siaraps 5/08/07 23:09
                mam nadzieję, że używasz tego paliwa również jak swojego? :)

                "dziś to, co wczoraj trwałym było
                jutro istnieć przestaje"
                dj boom

                1. Nie, wolę nie mataczyć , NimnuL-Redakcja 6/08/07 07:11
                  na paliwo na własne potrzeby mnie stać :-)

                  Gdyby nie wymyślono elektryczności,
                  siedziałbym przed komputerem przy
                  świeczkach.

                  1. podoba mi się , siaraps 6/08/07 18:32
                    taka obywatelska postawa :)

                    "dziś to, co wczoraj trwałym było
                    jutro istnieć przestaje"
                    dj boom

          2. :-) , DJopek 6/08/07 08:17
            No tylko że ja mam tak w prywatnym aucie, bo służbowego nie posiadam ;-)

        2. noge ? kolego juz ci mowie co spowoduje mniejsze spalanie , Emios 6/08/07 14:55
          problem lezy w uszczelce miedzy kierownica a siedzeniem a kierownica :) Tak brzmi ładniej. Pozdrowka

          1. Padłem , NimnuL-Redakcja 6/08/07 17:53
            :-)

            Gdyby nie wymyślono elektryczności,
            siedziałbym przed komputerem przy
            świeczkach.

  8. [;..;] , GesTee 5/08/07 21:13
    ale i tak pami wiecej o te 0.000000000000000001L i tak i tak !!!

    a jak nie to i tak trzeba w PL kombinować i narzekać BO TAK

    :)

  9. a moim zdaniem , konio 5/08/07 21:33
    te wszystkie wyliczenia to...
    proste jak cię nie stać na paliwo i amortyzację wozu to lepiej rowerem jeździć.

    1. rower tez trzeba zamortyzowac :-) , TANKiler 5/08/07 21:55
      j.w.

      :: :: ::
      made by my freaky mind...
      :: :: ::

  10. @Ranx , marekzi 5/08/07 23:40
    Twoje dane n/t silników elektrycznych nijak się maja do alternatora.
    Niska sprawność silników asynchronicznych wynika przede wszystkim ze zbyt dużej indukcji w rdzeniu i słabej jakości blach prądnicowych (od ok. 1970 r robi sie je juz lepsze i to się zgadza z wykresem z twojego linka).
    Duże maszyny i 95%? - no to policz ile mocy cieplnej wydzieli sie w generatorze o mocy znam, 500MW, który ma 95% sprawności. To ok. 25 MW - w ciągu sekundy by się stopił. Naprawdę duże maszyny mają sprawność grubo powyżej 99%. Swego czasu projektowałem małą elektrownię wiatrowa , w której generatorem miał być alternator samochodowy od Fiata 132. Też ważna była odpowiedź n/t jego sprawności. Pomiary robiłem kręcąc go silnikiem prądu stałego. Sprawność całego układu silnik-alternator wyniosła 70-80% w zależności od obrotów.

    1. hmm , bartek_mi 5/08/07 23:45
      przyjacielu po to na tym forum mamy drzewko zeby bylo wiadomo do kogo piszesz. wiec nastepnym razem kliknij laskawie na tytul posta, na ktory chcesz odpowiedziec, wpisz w okienko tekst, kliknij 'wyslij odpowiedz' i nie rob zamieszania

      dzisiaj jest jutrzejszym wczoraj

    2. jesli dobrze spojrzales na te dane , Ranx 6/08/07 00:35
      to duze silniki maja sprawnosc powyzej omawianych przeze mnie 95%. myslalem ze nie musze wnikac czy ma 99 czy 95 czy pomiedzy.
      dodalem tez o cos o chlodzeniu? dodalem. ale luz.
      a Twoj przyklad czego dowodzi? ze uklad ma sprawnosc do 80%. tzn ze najslabszy z elementow ma max 80. rewelacja. pewnie silnik bo generator ma znaczaco wiecej, nie? w zaleznosci od obrotow. rewelacja. czyli w warunkach laboratoryjnych mamy doskonale wyniki na zaciskach pradnicy. i dalej ponizej tego o czym laskawy byles pisac w poscie o tym ze alternator ma 95%.
      a jak to sie ma w tej elektrowni wiatrowej? jak juz pochodzi, zabrudzi sie, szczotki nie sa takie jak powinny, ze o pasku i regulatorze napiecia o ktorym pisal zartie nie wspomne.
      ile wg Ciebie ma taki uklad?
      a przy okazji ZTCP to silniki indukcyjne wlasnie maja calkiem niezla sprawnosc w stosunku do innych silnikow a w odniesieniu do ceny i bezobslugowosci sa liderami:)
      i kolejnym kluczem w alternatorach samochodowych jest cena. sadzisz ze montuje sie tam wypasione wysokosprawne alternatory?
      wysokosprawna maszyna w tanim samochodzie? hmm....

      i dla rozluznienia: jedno (lub wielo) polowkowy generator fazy http://img482.imageshack.us/...82/8421/fazari3.jpg
      pozdrowka.

      o roztramtajdany charkopryszczańcu...

    
All rights reserved ® Copyright and Design 2001-2024, TwojePC.PL