TwojePC.pl © 2001 - 2024
|
|
A R C H I W A L N A W I A D O M O Ś Ć |
|
|
|
Gwarancja sprzetu komputerowego... , zgf1 28/06/07 23:20 Czy jesli oddam podzespol do sklepu na gwarancje, to musze dostac odpowiedz w ciagu 14 dni roboczych?
Czy dzien oddania wlicza sie w te 14dni, czy zaczyna sie od nastepnego dnia liczyc?
Co w przypadku jak sklep przez 14 dni roboczych milczy?Leave me alone I know what I'm doing! - A co masz , ligand17 28/06/07 23:34
na karcie gwarancyjnej?- nic nie ma, tylko to, ze oddane do serwisu... , zgf1 29/06/07 00:01
ponoc jest w polskim prawie, ze jesli nie ma odpowiedzi do 14 dni to uznaja gwarancje?
jesli tak to na co mozna sie powolac dokladnie?Leave me alone I know what I'm doing! - to jesli nie ma , Matti 29/06/07 00:11
w gwarancji to maja zastosowanie przepisy ogolne KC. Tak wiec art. 580 § 2. Gwarant jest obowiązany wykonać obowiązki wynikające z gwarancji w odpowiednim terminie i dostarczyć uprawnionemu z gwarancji rzecz na swój koszt do miejsca wskazanego w paragrafie poprzedzającym.- Nieprawda , ligand17 29/06/07 08:03
Zgodnie z Ustawą o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego Art.1 p.4:
"Do sprzedaży konsumenckiej nie stosuje się przepisów art. 556-581 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. - Kodeks cywilny...".
Jeśli, jako konsument, oddajesz towar na gwarancję, to mają zastosowanie zapisy z karty gwarancyjnej - nie ma żadnych ustawowych terminów. Możesz skorzystać z "niezgodności towaru z umową" - wtedy sprzedawca ma 14 dni na ustosunkowanie się do zarzutów kupującego, a w przypadku braku odpowiedzi uznaje się, że zarzuty zostały uznane.- no ok ale jesli oddalem na gwarancje i oni maja 14dni , zgf1 29/06/07 08:18
na rozpatrzenie, jesli nie dostalem odpowiedzi po tych 14 dniach, to moge skorzystac z "niezgodnosci towaru z umowa" i co znowu czekac kolejne 14 dni robocze?
Nie ma czasem tak, ze jesli nie odpowiedza w ciagu 14 dni to automatycznie gwarancja jest uznana?
* - poprawka jest na karcie oddania, ze serwis ma 14 dni na odpowiedz, sory ale wczoraj o tej porze juz nie kontaktowalem zabardzo.Leave me alone I know what I'm doing! - możesz skorzystać , ligand17 29/06/07 10:41
z niezgodności - przedstawiasz im pismo i mają 14 dni na ustosunkowanie się do tego pisma, licząc od dnia następnego po otrzymaniu pisma.
- mea culpa , Matti 29/06/07 08:40
zapomniałem że w UoSWSK jest mowa o gwarancji. Jednak nie zmienia to faktu że tak jak napisałeś terminów nie ma.- no wiec co, to, ze minie 14 dni nic nie zmienia? , zgf1 29/06/07 08:42
moga trzymac drugie 14 dni?
jak nie ma terminow zadnych?Leave me alone I know what I'm doing! - W przypadku gwarancji , ligand17 29/06/07 10:40
jedynym dokumentem regulującym terminy jest karta gwarancyjna. - wydaje mi sie , Matti 29/06/07 10:41
ze mogą. Popatrz w jakimś regulaminie sklepu albo coś takiego, np takie jak to: http://opony.webwweb.pl/x_C_X__P_SAS__P2_3654.html odnośnie czasu, bo czas powinien być określony.
- ze swojego doswiadczenia... , k_luke 29/06/07 00:24
jakies 1,5 roku temu oddalem karte graficzna na gwarancje - w zwiazku z dlugim czasem oczekiwania poszukiwalem praw konsumenta, itp. O ile dobrze pamietam sprzedawca ma 14 dni na ustosunkowanie sie do sprawy, jesli w tym czasie nie zakwestionuje gwarancji to sprawa musi byc rozwiazana na twoja korzysc... natomiast maksymalny czas zalatwienia sprawy (wymiana lub zwrot kasy) to bodaj 21 dni od dostarczenia sprzetu - normalnie jest 14 ale w prawo dopuszcza przypadki wymiany sprzetu u producenta/dystrybutora za granica - wtedy przysluguje dodatkowe 7 dni (co jest wykorzystywane nagminnie jako pretekst).- wiec powiedz mi jeszcze jedno czy pamietasz moze czym , zgf1 29/06/07 08:20
sie podpares?
czy dzien w ktorym oddalem sprzet zalicza sie jako pierwszy dzien z tych 14dni?Leave me alone I know what I'm doing! - za federacja konsumentow... , k_luke 29/06/07 10:16
>>W jakim terminie sprzedawca ma obowiązek załatwić reklamację?
Ma obowiązek ustosunkować się do naszej reklamacji w terminie 14 dni kalendarzowych, liczonych od dnia następnego po dniu, w którym ją złożyliśmy. Nieudzielenie odpowiedzi w tym terminie oznacza uznanie reklamacji. Powinna być wtedy załatwiona tak, jak napisaliśmy w dokumencie reklamacyjnym...
Co do 21 dni musisz poszukac, chyba jest gdzies na ich stronie - obowiazuje gdy trzeba odeslac towar do producenta...- mylisz pojęcia , ligand17 29/06/07 10:43
gwarancja a reklamacja to dwie różne sprawy.- no wiec co mam siedziec cicho i czekac? , zgf1 29/06/07 11:03
123Leave me alone I know what I'm doing! - niestety tak , Kenny 29/06/07 11:29
dopoki nie uznasz ze termin przekroczyl "rozsadny czas" i jestes pewien ze sąd podzieli Twoje zdanie :)
Zawsze sie zastanawialem czemu wszyscy tak piali z zachwytu gdy "uaktualniano prawo" i likwidowano rekojmie, ktora byla najlepszą drogą reklamacyjną. Jka sie zepsulo to sie szlo do sprzedawcy i juz, a teraz zostaje tylko gwarancja i widzimisie producenta..:Pozdrowienia:. - do sadu raczej nie pojde w takiej sprawie... , zgf1 29/06/07 11:36
jeszcze mi koszty dowala :DLeave me alone I know what I'm doing!
- Możesz napisać , ligand17 29/06/07 11:33
pisemko, że odstępujesz od gwarancji i zgłaszasz reklamację z tytułu niezgodności towaru z umową - wtedy sklep ma 14 dni na ustosunkowanie do reklamacji.- no wiesz jak tak zrobie to bede miesiac bez sprzetu juz , zgf1 29/06/07 11:36
czyz to nie przesada?Leave me alone I know what I'm doing! - no cóż.. , ligand17 29/06/07 13:59
Jak nie widzisz, na co się zgadzasz, to się potem nie dziw.- no wiesz, a mialem wybor? , zgf1 29/06/07 14:19
przeciez nie kupowalem sprzetu z wiedza, ze padnie...Leave me alone I know what I'm doing! - Oczywiście, że miałeś , ligand17 29/06/07 21:09
nikt Ci chyba nie kazał kupować tego sprzętu w tym sklepie?- no to rownie dobrze moglbym nie kupowac wcale bo moze pasc... , zgf1 29/06/07 21:58
stary daj spokoj, to losowa sprawa.Leave me alone I know what I'm doing! - Oczywiście, że losowa. , ligand17 30/06/07 00:00
Ja też się tak parę razy naciąłem - od tego czasu wolę zapłacić paręnaście/parędziesiąt złotych więcej, ale w dobrym sklepie, gdzie dają dobre warunki gwarancji, niż potem się bujać po serwisach czy innych federacjach konsumenta.- wiesz malo kto patrzy na gwarancje przy zakupie , zgf1 30/06/07 00:07
ten sklep nie jest wcale tani, a sprzedawcy sa w porzadku moim zdaniem, oni przeciez tego nie serwisuja...
na karcie oddania jest, ze serwis w ciagu 14 dni roboczych zobowiazuje sie ustosunkowac do gwarancji...Leave me alone I know what I'm doing! - Ja tam patrzę , ligand17 30/06/07 01:56
na wszystko - faktura, gwarancja - jak coś mi nie odpowiada, idę gdzie indziej, w ostateczności kupuję przez Internet.- no widzisz ja nie zwracalem uwagi na to , zgf1 30/06/07 16:23
bralem zazwyczaj tyko rachunek, no a teraz czlowiek uczy sie na bledach, bede bardziej sprawdzal warunki...Leave me alone I know what I'm doing!
|
|
|
|
|
All rights reserved ® Copyright and Design 2001-2024, TwojePC.PL |
|
|
|
|