Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
B O A R D
   » Board
 » Zadaj pytanie
 » Archiwum
 » Szukaj
 » Stylizacja

 
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
OBECNI NA TPC
 
 » Pawelec 23:51
 » myszon 23:49
 » Shark20 23:33
 » Fasola 23:28
 » DYD 23:28
 » biEski 23:24
 » Paweł27 23:20
 » fiskomp 23:16
 » Magnus 23:15
 » wrrr 23:14
 » okobar 23:09
 » Flo 23:07
 » metacom 23:05
 » Conan Bar 23:05
 » Qjanusz 23:04
 » rarek 22:55
 » ReeX 22:52
 » ProSavage 22:50
 » Fl@sh 22:49
 » ManiusNG 22:48

 Dzisiaj przeczytano
 41135 postów,
 wczoraj 25974

 Szybkie ładowanie
 jest:
włączone.

 
ccc
TwojePC.pl © 2001 - 2024
A R C H I W A L N A   W I A D O M O Ś Ć
    

Gwarancja sprzetu komputerowego... , zgf1 28/06/07 23:20
Czy jesli oddam podzespol do sklepu na gwarancje, to musze dostac odpowiedz w ciagu 14 dni roboczych?
Czy dzien oddania wlicza sie w te 14dni, czy zaczyna sie od nastepnego dnia liczyc?


Co w przypadku jak sklep przez 14 dni roboczych milczy?

Leave me alone I know what I'm doing!

  1. A co masz , ligand17 28/06/07 23:34
    na karcie gwarancyjnej?

    1. nic nie ma, tylko to, ze oddane do serwisu... , zgf1 29/06/07 00:01
      ponoc jest w polskim prawie, ze jesli nie ma odpowiedzi do 14 dni to uznaja gwarancje?

      jesli tak to na co mozna sie powolac dokladnie?

      Leave me alone I know what I'm doing!

      1. to jesli nie ma , Matti 29/06/07 00:11
        w gwarancji to maja zastosowanie przepisy ogolne KC. Tak wiec art. 580 § 2. Gwarant jest obowiązany wykonać obowiązki wynikające z gwarancji w odpowiednim terminie i dostarczyć uprawnionemu z gwarancji rzecz na swój koszt do miejsca wskazanego w paragrafie poprzedzającym.

        1. Nieprawda , ligand17 29/06/07 08:03
          Zgodnie z Ustawą o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego Art.1 p.4:
          "Do sprzedaży konsumenckiej nie stosuje się przepisów art. 556-581 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. - Kodeks cywilny...".
          Jeśli, jako konsument, oddajesz towar na gwarancję, to mają zastosowanie zapisy z karty gwarancyjnej - nie ma żadnych ustawowych terminów. Możesz skorzystać z "niezgodności towaru z umową" - wtedy sprzedawca ma 14 dni na ustosunkowanie się do zarzutów kupującego, a w przypadku braku odpowiedzi uznaje się, że zarzuty zostały uznane.

          1. no ok ale jesli oddalem na gwarancje i oni maja 14dni , zgf1 29/06/07 08:18
            na rozpatrzenie, jesli nie dostalem odpowiedzi po tych 14 dniach, to moge skorzystac z "niezgodnosci towaru z umowa" i co znowu czekac kolejne 14 dni robocze?

            Nie ma czasem tak, ze jesli nie odpowiedza w ciagu 14 dni to automatycznie gwarancja jest uznana?


            * - poprawka jest na karcie oddania, ze serwis ma 14 dni na odpowiedz, sory ale wczoraj o tej porze juz nie kontaktowalem zabardzo.

            Leave me alone I know what I'm doing!

            1. możesz skorzystać , ligand17 29/06/07 10:41
              z niezgodności - przedstawiasz im pismo i mają 14 dni na ustosunkowanie się do tego pisma, licząc od dnia następnego po otrzymaniu pisma.

          2. mea culpa , Matti 29/06/07 08:40
            zapomniałem że w UoSWSK jest mowa o gwarancji. Jednak nie zmienia to faktu że tak jak napisałeś terminów nie ma.

            1. no wiec co, to, ze minie 14 dni nic nie zmienia? , zgf1 29/06/07 08:42
              moga trzymac drugie 14 dni?
              jak nie ma terminow zadnych?

              Leave me alone I know what I'm doing!

              1. W przypadku gwarancji , ligand17 29/06/07 10:40
                jedynym dokumentem regulującym terminy jest karta gwarancyjna.

              2. wydaje mi sie , Matti 29/06/07 10:41
                ze mogą. Popatrz w jakimś regulaminie sklepu albo coś takiego, np takie jak to: http://opony.webwweb.pl/x_C_X__P_SAS__P2_3654.html odnośnie czasu, bo czas powinien być określony.

  2. ze swojego doswiadczenia... , k_luke 29/06/07 00:24
    jakies 1,5 roku temu oddalem karte graficzna na gwarancje - w zwiazku z dlugim czasem oczekiwania poszukiwalem praw konsumenta, itp. O ile dobrze pamietam sprzedawca ma 14 dni na ustosunkowanie sie do sprawy, jesli w tym czasie nie zakwestionuje gwarancji to sprawa musi byc rozwiazana na twoja korzysc... natomiast maksymalny czas zalatwienia sprawy (wymiana lub zwrot kasy) to bodaj 21 dni od dostarczenia sprzetu - normalnie jest 14 ale w prawo dopuszcza przypadki wymiany sprzetu u producenta/dystrybutora za granica - wtedy przysluguje dodatkowe 7 dni (co jest wykorzystywane nagminnie jako pretekst).

    1. wiec powiedz mi jeszcze jedno czy pamietasz moze czym , zgf1 29/06/07 08:20
      sie podpares?
      czy dzien w ktorym oddalem sprzet zalicza sie jako pierwszy dzien z tych 14dni?

      Leave me alone I know what I'm doing!

      1. za federacja konsumentow... , k_luke 29/06/07 10:16
        >>W jakim terminie sprzedawca ma obowiązek załatwić reklamację?
        Ma obowiązek ustosunkować się do naszej reklamacji w terminie 14 dni kalendarzowych, liczonych od dnia następnego po dniu, w którym ją złożyliśmy. Nieudzielenie odpowiedzi w tym terminie oznacza uznanie reklamacji. Powinna być wtedy załatwiona tak, jak napisaliśmy w dokumencie reklamacyjnym...
        Co do 21 dni musisz poszukac, chyba jest gdzies na ich stronie - obowiazuje gdy trzeba odeslac towar do producenta...

        1. mylisz pojęcia , ligand17 29/06/07 10:43
          gwarancja a reklamacja to dwie różne sprawy.

          1. no wiec co mam siedziec cicho i czekac? , zgf1 29/06/07 11:03
            123

            Leave me alone I know what I'm doing!

            1. niestety tak , Kenny 29/06/07 11:29
              dopoki nie uznasz ze termin przekroczyl "rozsadny czas" i jestes pewien ze sąd podzieli Twoje zdanie :)

              Zawsze sie zastanawialem czemu wszyscy tak piali z zachwytu gdy "uaktualniano prawo" i likwidowano rekojmie, ktora byla najlepszą drogą reklamacyjną. Jka sie zepsulo to sie szlo do sprzedawcy i juz, a teraz zostaje tylko gwarancja i widzimisie producenta.

              .:Pozdrowienia:.

              1. do sadu raczej nie pojde w takiej sprawie... , zgf1 29/06/07 11:36
                jeszcze mi koszty dowala :D

                Leave me alone I know what I'm doing!

            2. Możesz napisać , ligand17 29/06/07 11:33
              pisemko, że odstępujesz od gwarancji i zgłaszasz reklamację z tytułu niezgodności towaru z umową - wtedy sklep ma 14 dni na ustosunkowanie do reklamacji.

              1. no wiesz jak tak zrobie to bede miesiac bez sprzetu juz , zgf1 29/06/07 11:36
                czyz to nie przesada?

                Leave me alone I know what I'm doing!

                1. no cóż.. , ligand17 29/06/07 13:59
                  Jak nie widzisz, na co się zgadzasz, to się potem nie dziw.

                  1. no wiesz, a mialem wybor? , zgf1 29/06/07 14:19
                    przeciez nie kupowalem sprzetu z wiedza, ze padnie...

                    Leave me alone I know what I'm doing!

                    1. Oczywiście, że miałeś , ligand17 29/06/07 21:09
                      nikt Ci chyba nie kazał kupować tego sprzętu w tym sklepie?

                      1. no to rownie dobrze moglbym nie kupowac wcale bo moze pasc... , zgf1 29/06/07 21:58
                        stary daj spokoj, to losowa sprawa.

                        Leave me alone I know what I'm doing!

                        1. Oczywiście, że losowa. , ligand17 30/06/07 00:00
                          Ja też się tak parę razy naciąłem - od tego czasu wolę zapłacić paręnaście/parędziesiąt złotych więcej, ale w dobrym sklepie, gdzie dają dobre warunki gwarancji, niż potem się bujać po serwisach czy innych federacjach konsumenta.

                          1. wiesz malo kto patrzy na gwarancje przy zakupie , zgf1 30/06/07 00:07
                            ten sklep nie jest wcale tani, a sprzedawcy sa w porzadku moim zdaniem, oni przeciez tego nie serwisuja...

                            na karcie oddania jest, ze serwis w ciagu 14 dni roboczych zobowiazuje sie ustosunkowac do gwarancji...

                            Leave me alone I know what I'm doing!

                            1. Ja tam patrzę , ligand17 30/06/07 01:56
                              na wszystko - faktura, gwarancja - jak coś mi nie odpowiada, idę gdzie indziej, w ostateczności kupuję przez Internet.

                              1. no widzisz ja nie zwracalem uwagi na to , zgf1 30/06/07 16:23
                                bralem zazwyczaj tyko rachunek, no a teraz czlowiek uczy sie na bledach, bede bardziej sprawdzal warunki...

                                Leave me alone I know what I'm doing!

    
All rights reserved ® Copyright and Design 2001-2024, TwojePC.PL