TwojePC.pl © 2001 - 2024
|
|
A R C H I W A L N A W I A D O M O Ś Ć |
|
|
|
prośba o pomoc z programowania , Hawaj 7/06/07 10:01 mam do zrobienia takie zadanko:
\\\"Opisać i zaprogramować wyznaczający wielokąt będący iloczynem dwóch prostokątów\\\"
Problem w tym że nie bardzo rozumiem o co w tym chodzi.
Mógłby mi ktoś to łopatologicznie wytłumaczyć o co chodzi i jak to pisać??
O klepanie kodu mi nie chodzi bo sam to zrobię, tylko proszę o pomoc w wytłumaczeniu i może naprowadzenie jak wymyślić ten algorytm.
Dzięki wszystkim za pomoc.- Jest fajna książka ... , Umek 7/06/07 10:46
Jankowskiego - Grafika komputerowa... :-)
Generalnie - chodzi o przejście od dzikiego wielokąta do łatwych do obrobienia prostokątów/trójkątów :-)- Co ty gadasz + algorytm , pachura 7/06/07 12:00
No przeciez tu chodzi o cos zupelnie innego:
masz dane dwa prostokaty na plaszczyznie i musisz wyznaczyc ich czesc wspolna. Prostokaty oczywiscie moga lezec pod dowolnym katem (niekoniecznie prostopadle do osi ukladu wspolrzednych).
Wynikiem moze byc: nic (prostokaty sie nie pokrywaja), prostokat (np. maly w duzym), a w najgorszym przypadku chyba osmiokat (stawiamy dwa identyczne kwadraty jeden na drugim, po czym jeden z nich obracamy o 45 stopni).
Zas co do algorytmu, to hmmm, ja bym zrobil to tak:
- wyznacz zbior punktow bedacy suma wszystkich wierzcholkow obu prostokatow oraz punktow przeciec ich bokow
- dla kazdego z nich sprawdz, czy nalezy do obu prostokatow - jesli nie, to usun ze zbioru
- na zbiorze zapusc algorytm obliczajacy wypukla otoczke (znany algorytm, pewnie w sieci jest milion opisow i implementacji) - bedzie to rozwiazanie problemu.- cieszę się... , Umek 8/06/07 01:23
że mam za sobą etap tak precyzyjnie sformułowanych zadań informatycznych. Fakt - nie zrozumiałem - widać odzwyczaiłem się. :-)
- na szybko , recydywista 7/06/07 12:57
a nie wystarczy wyznaczyć punktów przecięć krawędzi ?
poza tym jeśli tylko punkt (x,y) należy do jednego prostokąta to odrzucamy
przypadki - punkt, odcinek, 4-8-kątComputers are useless. They can only
give you
answers. - trójkąt , recydywista 7/06/07 12:59
teżComputers are useless. They can only
give you
answers. - Nie, , pachura 7/06/07 15:17
Nie wystarczy wyznaczyć punktów przecięć krawędzi,
bo np. jeden prostokat moze sie znajdowac wewnatrz drugiego (w calosci lub nawet czesciowo) i wowczas trzeba tez brac pod uwage wierzcholki.
Pytanie tylko czy wynikiem ma byc po prostu nieuporzadkowana lista wierzcholkow wynikowego wielokata (wtedy nie trzeba zapuszczac wypuklej otoczki/kata wodzacego) czy maja byc podane kolejno.
- chodzi , celt 7/06/07 15:36
pewnie o część wspólną (coś jak działanie na zbiorach) - czyli tam gdzie jest część wspólna należąca do 1 prostokąta i 2 prostokąta (inaczej iloczyn) - powstaje wielokąt :)Everything should be made as simple as
possible, but no simpler - hmm , bartek_mi 7/06/07 22:32
algorytm weilera
niebzyt prosty ale ogolnydzisiaj jest jutrzejszym wczoraj - Ale po co? , pachura 8/06/07 10:27
Przedstawilem dobre i proste rozwiazanie w mojej odpowiedzi, a koledzy sypia jakimis tam nazwami algorytmow. Hehe, moze wszystko przeniesc do przestrzeni Voronoia ;) ?
|
|
|
|
|
All rights reserved ® Copyright and Design 2001-2024, TwojePC.PL |
|
|
|
|