Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
B O A R D
   » Board
 » Zadaj pytanie
 » Archiwum
 » Szukaj
 » Stylizacja

 
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
OBECNI NA TPC
 
 » rooter666 17:25
 » Kenny 17:24
 » PaKu 17:23
 » KHot 17:22
 » Pawelec 17:18
 » Paweł27 17:12
 » alkatraz 17:06
 » Sherif 17:05
 » DJopek 17:04
 » Wedelek 17:04
 » ligand17 17:02
 » soyo 16:59
 » AfiP 16:59
 » Wojtekar 16:58
 » Ramen 16:57
 » muerte 16:55
 » yeger 16:54
 » john565 16:53
 » rarek 16:52
 » Shark20 16:50

 Dzisiaj przeczytano
 41137 postów,
 wczoraj 25974

 Szybkie ładowanie
 jest:
włączone.

 
ccc
TwojePC.pl © 2001 - 2024
A R C H I W A L N A   W I A D O M O Ś Ć
    

prośba o pomoc z programowania , Hawaj 7/06/07 10:01
mam do zrobienia takie zadanko:

\\\"Opisać i zaprogramować wyznaczający wielokąt będący iloczynem dwóch prostokątów\\\"

Problem w tym że nie bardzo rozumiem o co w tym chodzi.
Mógłby mi ktoś to łopatologicznie wytłumaczyć o co chodzi i jak to pisać??
O klepanie kodu mi nie chodzi bo sam to zrobię, tylko proszę o pomoc w wytłumaczeniu i może naprowadzenie jak wymyślić ten algorytm.
Dzięki wszystkim za pomoc.

  1. Jest fajna książka ... , Umek 7/06/07 10:46
    Jankowskiego - Grafika komputerowa... :-)
    Generalnie - chodzi o przejście od dzikiego wielokąta do łatwych do obrobienia prostokątów/trójkątów :-)

    1. Co ty gadasz + algorytm , pachura 7/06/07 12:00
      No przeciez tu chodzi o cos zupelnie innego:
      masz dane dwa prostokaty na plaszczyznie i musisz wyznaczyc ich czesc wspolna. Prostokaty oczywiscie moga lezec pod dowolnym katem (niekoniecznie prostopadle do osi ukladu wspolrzednych).

      Wynikiem moze byc: nic (prostokaty sie nie pokrywaja), prostokat (np. maly w duzym), a w najgorszym przypadku chyba osmiokat (stawiamy dwa identyczne kwadraty jeden na drugim, po czym jeden z nich obracamy o 45 stopni).

      Zas co do algorytmu, to hmmm, ja bym zrobil to tak:
      - wyznacz zbior punktow bedacy suma wszystkich wierzcholkow obu prostokatow oraz punktow przeciec ich bokow
      - dla kazdego z nich sprawdz, czy nalezy do obu prostokatow - jesli nie, to usun ze zbioru
      - na zbiorze zapusc algorytm obliczajacy wypukla otoczke (znany algorytm, pewnie w sieci jest milion opisow i implementacji) - bedzie to rozwiazanie problemu.

      1. cieszę się... , Umek 8/06/07 01:23
        że mam za sobą etap tak precyzyjnie sformułowanych zadań informatycznych. Fakt - nie zrozumiałem - widać odzwyczaiłem się. :-)

  2. na szybko , recydywista 7/06/07 12:57
    a nie wystarczy wyznaczyć punktów przecięć krawędzi ?
    poza tym jeśli tylko punkt (x,y) należy do jednego prostokąta to odrzucamy
    przypadki - punkt, odcinek, 4-8-kąt

    Computers are useless. They can only
    give you
    answers.

    1. trójkąt , recydywista 7/06/07 12:59
      też

      Computers are useless. They can only
      give you
      answers.

    2. Nie, , pachura 7/06/07 15:17
      Nie wystarczy wyznaczyć punktów przecięć krawędzi,
      bo np. jeden prostokat moze sie znajdowac wewnatrz drugiego (w calosci lub nawet czesciowo) i wowczas trzeba tez brac pod uwage wierzcholki.

      Pytanie tylko czy wynikiem ma byc po prostu nieuporzadkowana lista wierzcholkow wynikowego wielokata (wtedy nie trzeba zapuszczac wypuklej otoczki/kata wodzacego) czy maja byc podane kolejno.

  3. chodzi , celt 7/06/07 15:36
    pewnie o część wspólną (coś jak działanie na zbiorach) - czyli tam gdzie jest część wspólna należąca do 1 prostokąta i 2 prostokąta (inaczej iloczyn) - powstaje wielokąt :)

    Everything should be made as simple as
    possible, but no simpler

  4. hmm , bartek_mi 7/06/07 22:32
    algorytm weilera

    niebzyt prosty ale ogolny

    dzisiaj jest jutrzejszym wczoraj

    1. Ale po co? , pachura 8/06/07 10:27
      Przedstawilem dobre i proste rozwiazanie w mojej odpowiedzi, a koledzy sypia jakimis tam nazwami algorytmow. Hehe, moze wszystko przeniesc do przestrzeni Voronoia ;) ?

    
All rights reserved ® Copyright and Design 2001-2024, TwojePC.PL