TwojePC.pl © 2001 - 2024
|
|
A R C H I W A L N A W I A D O M O Ś Ć |
|
|
|
Splinter Cell Double Agent - recenzja? Na pewno ostrzeżenie!!! (Bardzo dlugie) , Karaczan 6/12/06 20:21 Postanowiłem napisać ten tekst by uchronić kogoś przed straceniem 100zł.
Zacznijmy od początku.
Jak w kwietniu roku ubiegłego kupiłem SC: Chaos Theory to byłem zachwycony. Miałem ogromna satysfakcje, ze posiadam oryginał takiej fajnej gierki. Kosztowała 80zł i posiadała bardzo dobrą grafikę, udźwiękowienie, muzykę, fabułę. Można było dojść w jakieś miejsce klasycznie podłogą lub bardziej wymyślnie korzystając z wentylacji, dachów itd. Mogliśmy też wybrać czy chcemy przejść obok wroga niezauważeni, zakraść się do niego lub po prostu zastrzelić. Wtedy już wiedziałem, że koniecznie musze mieć oryginał „Double Agent”.
Plotki w necie głosiły, iż SC:DA będzie gra równie dobrą jak Chaos Theory albo nawet lepsza a to za sprawa miedzy innymi fabuły i wyboru, po której stronie stoimy, NSA czy JBA.
Jak się zdążyliśmy przyzwyczaić, S.C. wychodziły co rok. Tym razem było inaczej trzeba było czekać półtora roku. Można, więc było sądzić, że gra zostanie dopieszczona ku uciesze graczy.
Czy tak się stało?
NIE. Gra jest najgorszą odsłoną serii. Dlaczego? Otóż zostało w niej spieprzone wszystko, co tylko jest możliwe, a nawet wydaje się niemożliwością do spieprzenia. Od czego zacząć?
Może od fabuły. Jest jakaś taka nijaka. Niby jesteśmy podwójnym agentem grającym na dwa fronty, ale w ogóle nie czujemy, że mamy wpływ na losy świata (w sumie to na losy USA) jak to miało miejsce w Chaos Theory. Wybory czy wykonamy wytyczne dla NSA czy JBA w zasadzie nie maja znaczenia, bo w kolejnym zadaniu gra się postara żeby stopień zaufania do nas u obu organizacji był zbliżony. W ogóle nie ma możliwością przejścia z miejsca w miejsca różnymi ścieżkami. Śmiech mnie ogarnął, gdy sytuacja wyglądała tak ze były jedne drzwi i z drugiej strony pomieszczenia drugie. Poszedłem tymi drugimi i po chwili wypełznąłem z dziury koło tych pierwszych. Tak ma wyglądać ten wybór którędy chcemy przejść? Gra jest krótka jak jasna cholera. Polowa misji jest w siedzibie JBA. Muzyka w grze imho jest do kitu, bo ma westernowe brzmienie. Nie ma wstawek filmowych. Nie ma tekstu wymawianych kwestii, wiec jak ktoś słabo umie angielski albo czegoś niedosłyszy to nie wie, o co chodziło. Tak jest praktycznie cały czas, bo dźwięk w grze jest spaprany. Słabo słychać rozmowy albo w ogóle niczego nie słychać
.
Gra jest tak zabugowana, że nie powinna trafić do sprzedaży. Nie działa wczytywanie stanów gry z pozycji menu w czasie rozgrywki. Jedyna opcja to Quick Load, która notabene też czasem nie działa. Często trzeba otworzyć sejf. Robi się to używając strzałek w prawo i lewo.
Oczywiście jak klikamy na zadane kierunki to nic się nie dzieje. Dopiero po wykonaniu jakiejś innej czynności np. zabiciu kogoś udaje się odblokować otwieranie sejfu. Błędy RagDoll można obejrzeć na YouTube.
A teraz najlepsze. Grafika i szybkość działania gry. To się po prostu w pale nie mieści.
Gra ma może odrobinkę lepsza grafikę niż Chaos Theory, chociaż śmiem wątpić.
Wymagania jednak są po prostu śmieszne. Procek 3Ghz wzwyż i najlepiej dwu rdzeniowy (CT wymagał od 1,4Ghz i na 2,2Ghz działał idealnie). Zamiast ramu w ilości 256MB a najlepiej 512MB jak najlepiej CT wymaga 1GB. Ok to jeszcze można przeżyć w końcu to dzisiejszy standard. Ale wymaganie karty graficznej z SM3.0 to by przeszło gdyby przynosiło jakieś korzyści. Niestety te wymaganie jest podyktowane jedynie tym, że Unreal Engine dla tej gry tak spartolono, że nawet na GF 7950 nie da rady wyświetlić płynnej grafiki.
Ja grałem na GF7600GT 630@1580 i ostatnie, levele to była istna katorga. 8fps i to bez znaczenia czy w 1024x768 czy nawet 640x480. Mało tego. Zmiana ustawień jakości grafiki z najlepszej na najgorsza tez nie spowodowało przyspieszenia. W takim razie mam pytanie, – Co do k$#%^ nędzy tak zżera proca i grafę? Chaos Theory w ustawieniach najładniejszej grafiki wyglądał tak jak Double Agent a działał odpowiednio, na podkręconym GF6600.
Dodam jeszcze, że gra koszmarnie długo się ładuje i sięga to 5minut oraz fakt, że często się wysypuje do windowa. Mam tylko nadzieje, że winę za to ponosi Szanghajski oddział Ubisoftu i że piąta cześć serii ponownie trafi w ręce Kanadyjczyków.
Odradzam kupna tego badziewia, bo jest to strata 100zł. Lepiej kupić chociażby piwo.- Nie pierwsza taka gra , sebtar 6/12/06 20:25
na PC ostatnimi czasy.Demokracja to władztwo intrygantów,
wybieranych przez głupców. - niestety potwierdzam , maciell 6/12/06 20:51
opinie kolegii. Przeszedlem ta gre i faktycznie tylko grafika broni sie w tej grze. Zwlaszcza misja na tankowcu i padajacy snieg, misja na lodowcu. Zeby bylo gorzej okazuje sie, ze sa 2 wersje tej gry to znaczy wlasciciele xbox 1 dostali o wiele lepsza wersje. Duzo bardziej rozbudowana i logiczniejsza fabula, wiecej filmikow, wiecej misji wyjasniajacych (misja w metrze Paryza) np. skad Sam Fisher bedac w komorce terr. ma dostep do sprzetu (na pc i xbox 360 zaczyna sie misja na lodowcu i Sam juz po prostu ma ten sprzet), kim wlaciwie i skad sie wzial ten gosciu z CIA (na xbox 360 i pc po prostu odzywa sie przez radio i final) , brak jakis chorych ograniczen czasowych przez to mozna spokojnie wszystko zrealizowac, a nie biega sie jak piesek z pecherzem wszystko na czas..Polecam przeczytac solucje do xbox 1 to zupelnie inna gra. Taka jaka wlasnie powinna byc ta gra. Na oficjalnym forum wlasciciele xbox 1 i xbox 360 wyjasniaja roznice i mimo, ze graficznie na xbox360 gra lepiej wyglada i tak polecaja wersje na xbox 1 poniewaz jest duzo bardziej miodna. I wszyscy zgadzaja sie z jednym, ze ta wersja z xbox 1 to zupelnie inna gra i tak powinna wygladac wersja na pc i xbox360. W sumie bardzo sie zawiodlem na tej czesci. Znakiem rozpoznawczym serii Splinter zawsze bylo 1 zakonczenie (filmik z Samem odchodzacym w strone slonca itp. itp.), tu mamy 3, z tego 2 alternatywne to nic specjalnego. Ten Splinter konczy sie komunikatem "To be continued" i tyle. Koncowe intro to leca napisy i slychac glosy policji itp itp (nie mogli intra zrobic koncowego). Po skonczeniu gry gracz ma wrazenie, ze ktos go zrobil w konia i leci na forum przeczytac, czy napewno dobrze ukonczyl gre. Co do wymagan tej gry to ja zauwazylem paradoksalnie, ze przy 1024x768 gra nie jest plynna, a przy 1280x960 gra chodzi malina z wszystkimi opcjami na maksa. Mam C2d@3,100 +2 GB DDR2+7800 GTX. Duzo tez pomogl patch. Poniewaz zawsze gralem w wersje eng. nie wiem jak to wyglada w wersji PL. Jakos pasuje mi oryginalny glos Sama, a nie jakies podkladki polskich aktorow. No, ale pewnie to kwestia przyzwyczajenia.Historia jest wypisana na piaskach
Arrakis... - tak z ciekawości , DmK 6/12/06 21:05
czy misja w metrze Paryża nie była w Pandora Tomorrow?- Ale to byl pociag , Karaczan 6/12/06 21:23
a nie metro:) - masz racje , maciell 6/12/06 21:26
byla taka misja w pandorze. W wersji na xboxa w splinter cell DA jest takze. Misja nazywa sie MISSION 4: UNDERGROUND SUBWAY STATION (jest bardzo , krotka jak wynika z opisu). Nie mam jej w wersji na pc i xbox 360. Dla tych co przeszli gre na pc i xbox360 dla porownania solucja z wersji na xbox http://db.gamefaqs.com/...ox/file/double_agent.txt . Jak wynika juz z samego opisu to 2 rozne gry.Historia jest wypisana na piaskach
Arrakis... - a to wszystko już jasne , DmK 7/12/06 19:18
dzięki :)
- co do otwierania , maciell 6/12/06 21:46
sejfu i blokowania sie kierunkow to nie jest to blad... trzeba przesunac kolkiem na myszce. Jezeli kolkiem zrobiles, ze Sam porusza sie najwolniej i zaczniesz otwierac sejf to kierunki nie beda ci dzialac. Wtedy krecisz kolkiem do myszy w ten sposob tez regulujesz szybkosc obraciania sie tych tarczy. Szybciej, wolniej, stop :-).Historia jest wypisana na piaskach
Arrakis... - Eh teraz to juz po sliwkach , Karaczan 6/12/06 22:12
a w instrukcji nie ma o tym slowa. Trzeba bedzie pozyczyc od kogos ps2.
- Hehehe, jak widziałem zapowiedzi to się wnerwiałem, że potrzebna karta z P.S. 3... , Dexter 7/12/06 07:02
Teraz mi przeszło, poczytałem recki w necie i chyba przejdę jeszcze raz poprzednie 3 części ;-)Komisarz, Blimek, Bart - nie odpowiadajcie w wątkach, które zakładam.
Odpowiedzi oleję.
THX! |
|
|
|
|
All rights reserved ® Copyright and Design 2001-2024, TwojePC.PL |
|
|
|
|