Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
B O A R D
   » Board
 » Zadaj pytanie
 » Archiwum
 » Szukaj
 » Stylizacja

 
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
OBECNI NA TPC
 
 » DYD 18:38
 » MARtiuS 18:37
 » leon 18:35
 » Doczu 18:30
 » past 18:29
 » KHot 18:29
 » ligand17 18:28
 » ili@s 18:24
 » SebaSTS 18:24
 » Tomasz 18:23
 » Paweł27 18:18
 » bajbusek 18:18
 » piszczyk 18:16
 » Wolf 18:04
 » Liu CAs 18:02
 » Pawelec 17:58
 » petropank 17:53
 » Markizy 17:52
 » dugi 17:51
 » PiotrexP 17:37

 Dzisiaj przeczytano
 41126 postów,
 wczoraj 25974

 Szybkie ładowanie
 jest:
włączone.

 
ccc
TwojePC.pl © 2001 - 2024
A R C H I W A L N A   W I A D O M O Ś Ć
    

[OT] Naprawa/ wymiania laptopa z tytulu niezgodnosci towaru ciag dalszy. , maciell 12/09/06 15:32
Mianowice wczoraj po godzinie 19.00 na kanale tvp polonia bodajze lecial sobie program, ktory omawial naprawe/wymiane/zwrot pieniedzy z tytulu niezgodnosci towaru. Temat mnie zaciekawil po poscie kolegi maciej_s wiec postanowilem to przesledzic w jednej z wiekszych hurtowni w poznaniu, a takze uwazanego za najwiekszy sklep internetowy w Polsce. Poniewaz sam osobiscie nie mialem jeszcze z tym do czynienia. Przy okazji pozdrawiam chlopakow z tego serwisu :-). Link do posta kolegi maciej_s http://twojepc.pl/boardPytanie115488.htm. Mianowicie wczoraj po tym programie wysnulem nastepujace wnioski. Po pierwsze o taki tryb rozpatrzenia serwisu moga wystepowac tylko osoby fizyczne, a nie firmy. Po drugie wada musi zostac zgloszona do serwisu nie dluzej niz 2 miesiace po zauwazeniu danej wady. Po 3 w tamtym watku wkradl sie zasadniczy blad. Mianowicie po zlozeniu pisma u sprzedawcy z wnioskiem o naprawe/wymiane/zwrot pieniedzy tenze sprzedawca nie ma 14 dni na serwis tego podzespolu tylko ma 14 dni na rozpatrzenie wniosku klienta. Na tym wniosku, ktory jest do sciagniecia z internetu sa pola gdzie klient zaznacza jakie rozwiazanie by go satysfakcjonowalo naprawa/nowy/zwrot pieniedzy.Jest to zasadnicze roznica jak widzicie. Po 14 dniach serwis zobowiazany jest do wydania na pismie swojej decyzji czy bedzie naprawiac dany podzespol/wymieniac na nowy/ zwrot pieniedzy. Oczywiscie serwis wybiera wariant naprawa/wymiana na nowy. I teraz zaczyna sie najlepsze. Sklepowi przysluguje wtedy od 14 dni-do 28 dni jezeli podzespol jest wysylany do producenta. Czyli de facto serwis zamiast 14,28 dni ma az 28, 42 dni na serwis urzadzenia :-). Ale trzeba przyznac jest jedna zaleta tego rozwiazania. Mianowicie serwisant opowiadal mi o serwisie laptopa marki Acer , ktory de facto ma tylko 12 miesiecy gwarnacji producenta. Klient reklamowal tego laptopa korzystajac wlasnie z trybu niezgodnosci towaru z zakupem. Mimo, ze laptop byl juz pol roku po gwarancji umozliwilo mu to serwisowanie go. Poniewaz wedlug przepisow na kazdy podzespol przysluguje nam dwa lata. Z tym, ze trzeba zglosic wade nie dluzej niz 2 miesiace od momentu zauwazenia danej wady. Bylo duzo osob, ktore wiedzac, ze do duzej czesci podzespolow nie jest dawana instrukacja w jezyku polskim powolywalo sie na ta wade i rzadalo zwortu pieniedzy. Tylko, ze zglaszali to po 2 miesiacach uzytkowania i ich serwisy byly oddalane. Z tego powodu producenci zastosowali ciekawy myk. Mianowicie do np. aparatow cyfrowych zaczeto dawac instrukcje w jezyku polskim, ktora znajduje sie na plycie cd w formacie pdf. Inni producenci zaczeli dorzucac 1 slownie jedna kartke, na ktorej opisywali sposob montazu danego podzespolu (karty graficzne, obudowy, kalwiatury itp itp). Oczywiscie ten opis jest symboliczny, ale jest traktowany przez polskie przepisy jako instrukcja w jezyku poslkim:-). Pozdrawiam

Historia jest wypisana na piaskach
Arrakis...

        
    All rights reserved ® Copyright and Design 2001-2024, TwojePC.PL