Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
B O A R D
   » Board
 » Zadaj pytanie
 » Archiwum
 » Szukaj
 » Stylizacja

 
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
OBECNI NA TPC
 
 » hokr 06:50
 » NimnuL 06:47
 » KHot 06:45
 » Demo 06:43
 » PeKa 05:39
 » SebaSTS 05:32
 » GULIwer 05:04
 » Killer 04:52
 » Lucyferiu 04:29
 » Martens 04:12
 » Zibi 03:11

 Dzisiaj przeczytano
 41131 postów,
 wczoraj 25974

 Szybkie ładowanie
 jest:
włączone.

 
ccc
TwojePC.pl © 2001 - 2024
A R C H I W A L N A   W I A D O M O Ś Ć
    

[HOWTO] Odcinek 2 - Podłaczenie głosników, konfiguracja ac3filtr i jakośc dzwieku. , XiSiO 1/08/06 18:32
Od kilku dni zastanawiam się nad kupnem nowej karty muzycznej by przesiąść się z zintegrowanej z płytą A8R32-MVP.
Główne założenie to polepszenie jakości dźwięku płynącego z głośników Logitech Z-5450 THX Wireless.
Obecnie mam kartę zintegrowana HD Audio ALC882 z cyfrowych wyjściem audio S/PDIF połączonym kablem optycznym z dekoderem obsługującym Dolby Digital i DTS dźwięk 5.1, dekoder posiada certyfikat THX.
THX nie jest standardem dźwięku podobnym do DTS i Dolby Digital. Jest certyfikatem, znakiem jakości stworzonym przez Lucasfilm, zaprojektowanym by rozróżnić pewne zbiory domowego kina. Termin THX pochodzi od "THX 1138", pierwszego fantastyczno-naukowego filmu George'a Lucasa, który stał się teraz filmem kultowym. To w roku 1986 tata Indiany Jonesa, Luke'a Skywalkera, a później Jar Jar Binksa, rozpoczął opracowywanie znaku jakości, głównie dla wielkiego ekranu. Ten bardzo wymagający facet zauważył, że kinowy sprzęt dźwiękowy dawał dźwięk o niskiej jakości, a jakość ta była różna w zależności od kina.
George uważał, że każda jedna osoba chodząca do kina ma prawo oczekiwać tego samego dźwięku, odtworzonego z tą samą wiernością niezależnie od kina. Tak właśnie narodził się certyfikat THX. Można go teraz znaleźć w bardzo wielu kinach na całym świecie.

Na certyfikat składają się trzy główne kryteria:
* Jakość dźwięku. Jest to oceniane na podstawie szerokości pasma, balansu częstotliwości, zgodności przednich i tylnych głośników, właściwości pozycji dźwięku i czy system faktycznie spełnia przedstawiane przez producenta poziomy wyjściowe.
* Ergonomia interfejsu. Oznacza to głównie na ile prosta jest instalacja i użytkowanie.
* Jakość produkcji. W systemie z certyfikatem THX, dwa przednie głośniki i głośnik centralny są zazwyczaj identyczne i dwubiegunowe (dwie membrany). Emitowany dźwięk powinien być skierowany na słuchacza i nie odbijać się od podłogi czy sufitu. Szerokość pasma nie powinna schodzić poniżej 80 Hz, więc wszystkie systemy THX muszą mieć subwoofer.

Więcej na stronie http://www.thx.com/

No właśnie tutaj dochodzimy do sedna sprawy, po zaciętej rozmowie z kolega Wolfem i wspólnym przeszukaniu sieci, okazuje sie ze nie tyle co jakość karty muzycznej w dzisiejszych czasach ma znaczenie przy słuchaniu mp3 czy oglądaniu filmu a sposób połączenia i jakość dekodera w głośnikach. W przypadku ścieżki audio która jest tylko zdekompresowana na komputerze przez CPU a sam sygnał przesyłany w postaci cyfrowej za pomocą impulsów świetlnych czy tez za pomocą kabla koncentrycznego do głośników nie ma znaczenia jakość przetworników czy typ procesora na karcie muzycznej !!! a jedynie sposób połączenia i umożliwienie nie przetworzonemu (czyli zniekształconemu) sygnałowi dotarcie do dekodera gdzie de facto jest generowany dźwięk który dalej analogowo biegnie juz do głośników czy to juz za pomocą kabla czy fal radiowych.

Większość z zwykłych użytkowników nie zdaje sobie sprawy ze słuchając muzyki za pomocą np winampa mając standardowo skonfigurowana kartę muzyczna tracą wiele z dynamiki czy rozdzielczości dźwięku, bas jest "dudniący" a soprany ucięte.

W tym poście specjalnie pominę technologie Dolby Digital Live gdzie za dźwięk odpowiada pracujący w czasie rzeczywistym kodek Dolby Digital 5.1. W tym trybie cyfrowe wyjście S/PDIF dostarcza sygnał w formacie AC-3 do dekodera w trybie Dolby Digital Live wyjścia analogowe zostają odłączone a sygnał jest przesyłany prze łącze cyfrowe S/PDIF w postaci AC-3 (kodowanie Dolby Digital). Następnie sygnał jest rozpoznawany i dekodowany przez zewnętrzny dekoder.

Przejdę do sedna sprawy, co zrobić jak mamy dobre głośniki z dekoderem połączone za pomocą kabla optycznego, a na płycie nie mamy sprzętowego kodeka Dolby Digital Live i jesteśmy skazani na dobrodziejstwo drivera directsound z pakietu directX.

Rozwiązaniem jest driver AC3Filter wchodzący w skład wielu pakietów kodeków (np K-Lite Codec Pack 2.74 http://www.free-codecs.com/..._Lite_Codec_Pack.htm) lub występujący osobno na stronie http://ac3filter.sourceforge.net/ . W tym opisie użyję kodeka w wersji 1.02a z pakietu K-Lite Codec Pack 2.74.

Na początek proponuje odpalić program SubEdit Player http://alfa.icis.pcz.pl/...oad/subedit_install.exe (lub dowolny z mozliwoscia wejsca w wlasciowsci strumienia audio) i dowolny film avi. Po naciśnięciu F9 w okienku pojawia nam sie wykaz użytych filtrów i zazwyczaj widzimy tam directsound lub Default WaveOut Device. Oznacza to ze dźwięk jest przetwarzany przez filtry z pakietu directX lub windowsa. (co domyślamy sie nie jest dobre)
Po zainstalowaniu AC3Filter wchodzimy w ustawienia http://img376.imageshack.us/...060801165552ks1.png w zakładce MAIN ustawiamy tak jak tutaj http://img374.imageshack.us/...060801165840bw0.png (SW oznacza subwoofer)
W zakładce mixer http://img376.imageshack.us/...060801170019ls1.png mamy mozliwosc zmiksowania dźwięku na tylnie głośniki (expand stereo) oraz na centralny (voice control) ja proponuje zostawić tak jak na zdjęciu.
Najważniejsza zakładka System http://img376.imageshack.us/...060801170251zs5.png gdzie zaznaczamy tak jak na zdjęciu, pozwoli nam to przechwytywać wszystkie strumienie audio a AC3, DTS i MPEG przesyłać bez obróbki do dekodera. Klikamy ok. Następnie otwieramy film. w zakładce pod klawiszem F9 widzimy juz działający nasz filtr http://img376.imageshack.us/...060801170715vz5.png a to oznacza ze dzwiek został przechwycony i jest podawany na głośniki pomijając filtry directX (w zależności od formatu może być na nim stosowana matryca normalizacyjna z zakladki mixer, albo jeżeli jest to AC3, DTS czy MPEG audio, bezpośrednio sygnał dociera do dekodera głośników).
Tak samo dla testów możemy otworzyć w programie Subedit dowolna mp3 i zobaczyć jej właściwości. By sygnał był przechwytywany w programie winamp należy w właściwościach przestawić na bezpośrednie waveOUT z DirectSound http://img374.imageshack.us/...060801171139co5.png wtedy ac3filter będzie go przechwytywać. By odtwarzać pliki .ac3 przez winamp trzeba użyć WinampAC3 0.60b plugin http://www.free-codecs.com/download/WinampAC3.htm i ustawić podobnie jak z filmami w input plugin http://img374.imageshack.us/...060801172224tt1.png ale to juz inna bajka na kolejne howto ;)

ps. to howto dotyczy połączenia cyfrowego, ale nawet przy połączeniu analogowym (za pomocą np 3 minijack) można zauważyć znaczna poprawę jakości dźwięku.

"Przyjaźń - bezcenna za wszytko inne
zapłacisz adeną" (C) XiSiO

  1. a ja tam... , RoBakk 1/08/06 18:57
    przechwytuję filmy bądź mp3 na płytki, które to wrzucam do odtwarzacza dvd, bity po cyfrze przechwytuje następnie ampli harman-kardon, a efektu końcowego słucham na elacach,
    i jest dobrze :)

    Najlepszym sposobem zamawiania
    piwa jest powiedzenie: Ubik

  2. s.w. , m&m 1/08/06 19:30
    s.w.

  3. hmmmm - nieco się nudzę to się poczepiam , JOTEM 1/08/06 20:07
    Nie wynikało mi to z tekstu, a chciałbym wiedzieć co daje mi użycie filtru directshow "AC3Filter" przy odtwarzaniu zwykłych mp3 lub wav w stosunku do standartowych filtrów directshow?
    Mam amplituner, 6 głośników i nie stosuję AC3Filtru do niczego poza AC3 i DTS a dźwięk mam (tylko) po SPDIF i naprawdę nie czuję "dudniącego" basu i "obciętych" sopranów.
    Może coś tracę, stąd moje pytanie.

    I analogicznie - co dokładnie daje przy odtwarzaniu strumieni AC3 lub DTS (nie ważne czy z filmu, czy winampa) użycie Ac3Filter?

    Tak jasno i klarownie w kilku zdaniach poproszę ;-).

    Poryjemy..zrobaczymy

    1. hmmmm , XiSiO 1/08/06 20:31
      Zaznaczenie Use AC3Filter for daje ci pominiecie biblotek directX i obslugiwanie wszytkich strumieni przez AC3Filter (czystszy dzwiek i wieksza dynamika) pozatym majac dzwiek stereo mozna go latwo przerobic na 5 kanalow bez utraty jakosci (auto matrix)

      Przy odtwarzaniu strumieni AC3 lub DTS jak zaznaczysz SPDIF passthrought dla AC3, DTS, MPEG Audio bedzie on bezpodrednio po odczytaniu kierowany do dekodera zewnetrznego.

      "Przyjaźń - bezcenna za wszytko inne
      zapłacisz adeną" (C) XiSiO

      1. ;-) , JOTEM 1/08/06 21:04
        Powiedziałem że się będę czepiał.
        Używam AC3Filter od momentu, kiedy numerek był 0.54 i zacząć trzeba od genezy - po co powstał.
        Nie powstał po to, by cokolwiek omijać, bo też niczego nie omija. To po prostu filtr directShow - on nie dość, że nie omija, to komplikuje graf direct show !!
        1. Więc najpierw - po co powstał.
        Po to, aby można było odtwarzać filmy ze ścieżką AC3 (jak pojawiły się pierwsze divxy z nią) wcześniej kombinowano z filtrami z programów odtwarzajacych DVD (one pierwsze potrafiły dekodować wiele kanałów), ale z tym same problemy były. I pojawił się on - AC3Filter - błogosławieństwo. Można było wreszcie oglądać bez problemu wszystkie divxy z dźwiękiem AC3 i DTS.
        Filtr pozwałał zdekodować nieznany podstawowym filtrom directshow strumień AC3 na wiele kanałów i wysłać na wyjścia analogowe (poprzez odpowiedni filtr directshow, a nie omijając go) albo, z czego ja korzystałem - bezkonfliktowo wysłać go na SPDIF (też poprzez odpowiedni filtr directshow).
        2. Co daje w przypadku zwykłych strumieni dwukanałowych - zastępuje każdy popularny dekoder mp3, nie imponujac jakością, bo korzysta z tych samych bibliotek ale dodatkowo pozwala go przemiksować i znormalizować głośność (w tym dynamicznie). Co daje miksowanie:
        - pozwala np odwrócic kanały (ktoś się kiedyśo to pytał),
        - pozwala odtwarzać stereo na 4 głosnikach (dublując sygnał)
        i niewiele więcej - on nie utworzy przestrzennej ścieżki 5.1 z dwóch kanałów.
        Zasadniczo nie daje więc nic. W przypadku nędznego sprzętu grającego właczenie DRC może nieco pomóc.

        Od wersji 103 AC3Filter jet również encoderem AC3, czyli wykonuje pracę sprzętowego kodera, o którym wspomniałeś. Ale to dopiero od 103, a Ty opisywałeś 102.
        To mogłoby być coś niezwykłego w grach - możliwość użycia amplitunera w trybie 5.1 jeśli gry nie wypuszczają same strumienia AC3 - ale wątpliwe, aby gry korzystały z tak OKRĘŻNEJ drogi jak directshow - one raczej na 100% robią to na skróty i AC3Filter się nie przyda. W przyszłych wersjach AC3Filter przewidują też resampling - to by mogło zasadniczo poprawić jakość w każdych warunkach.

        Pozdrawiam i życzę dużo zapału. Dobra robota.

        Poryjemy..zrobaczymy

        1. ;)) generalizujesz troche , XiSiO 1/08/06 21:07
          a ja nie moge poprawiac posta ;))) tak czy inaczej jakosc dzwieku w subedit czy winamp korzystajac z ac3filter jest lepsza niz standardowo przez direcX, a jak masz dzwiek w DTS czy mpeg mozesz dzieki temu puscic bezposrednio do dekodera zewnetrznego co nie zawsze daja sterowniki do karty.

          "Przyjaźń - bezcenna za wszytko inne
          zapłacisz adeną" (C) XiSiO

          1. eee, posta nie trzeba poprawiać ;-) , JOTEM 1/08/06 21:29
            może zostać taki jak jest, nie ma w nim nic tak złego, żeby go poprawiać. Obawiam się jednak, że poprawa dźwięku w przypadku mp3, jeśli cały czas mówimy o wyjściu cyfrowym (!!!) jest złudzeniem, na dowód masz trzy rysunki:
            1. http://jotem.magma-net.pl/rozne/graf_ac3.gif
            graf direct show w czasie odtwarzania filmu z AC3. Widać, że AC3Filter ładuje się między wyjście strumienia z pliku, a filtr directshow wypuszczający go na zewnątrz - nic bezpośrednio. Robi swoją cudowną robotę - doskonale dekoduje strumień AC3.

            2. http://jotem.magma-net.pl/rozne/graf_mp3_1.gif
            Odtwarzanie filmu z dzwiękiem mp3.
            Laduje się pomiędzy dekoder mp3 a wiltr wyjsciowy i zasadniczo nic nie robi na co dowodem jest rys:
            3. http://jotem.magma-net.pl/rozne/graf_mp3_2.gif gdzie go wyrzuciłem, a dźwięk jak grał, tak gra i tyle. Żadnych zmian.

            Na rys 1 widać dodatkowo (ciekawostka) filtr DirectVobSub narzucający napisy - też DODATKOWO włacza się w graf.

            Poryjemy..zrobaczymy

            1. a mozesz zrobic analize pliku z ac3 filmu? , XiSiO 1/08/06 21:41
              ciekawy jestem jak przechodzi dzwiek czy tak jak myslimy bez dekompresji do zew dekodera (masz dekoder moze zew? )

              "Przyjaźń - bezcenna za wszytko inne
              zapłacisz adeną" (C) XiSiO

              1. Nie wiem czy o to Ci chodzi , JOTEM 1/08/06 22:17
                ale tu:
                http://jotem.magma-net.pl/rozne/graf_audio.gif

                masz trzy grafy - dla pliku mp3, ac3 i wav. w przypadku mp3 masz widoczny osobny dekoder, w przypadku ac3 dekoderem jest AC3Filter (gdy nie ma zaznaczonego wyjścia SPDIF), gdy ma zaznaczone SPDIF, wtedy tylko konwertuje format strumienia i wysyła do Default WaveOut Device.
                To czy to idzie cyfrowo na kartę zależy jeszcze od ustawień karty - w jej sterownikach zaznaczyć trzeba SPDIF out dla PCM i AC3, bez tego na wszystkich mi znanych komputerach dźwięk nie pójdzie na zewnętrzny dekoder.

                Te grafy nie zmienią się bez względu na ustawienia AC3Filtra - zmieni się tylko MEDIATYPE strumienia pomiędzy AC3Filter a filtrem wyjściowym. To filtr wyjściowy odpowiedzialny jest za wyrzucenie strumienia na zewnętrzny dekoder.

                Odpowiadając na pytanie - tak mam zewnętrzny dekoder w amplitunerze.

                Poryjemy..zrobaczymy

        2. Mam pytanko... , JE Jacaw 2/08/06 17:24
          ...jak przy użyciu AC3Filter zamienić kanały ? I co daja ta funkcja encodera AC3, bo obecnia mam najnowszą wersję 1.06a - szczegónie w stosunku do poprzednich wersji ?

          Socjalizm to ustrój, który
          bohatersko walczy z problemami
          nieznanymi w innych ustrojach

          1. I mały dodatek... , JE Jacaw 2/08/06 17:26
            ...bo widzę, że Waść znasz się nieco na tym, więc pytanko takie jeszcze zadam: co lepiej ustawić Direct Sound, czy Wave Out ? Dodam, chociaż nie wiem czy to istotne, że mam SB Live 5.1

            Z góry dziękuję za odpowiedź.

            Socjalizm to ustrój, który
            bohatersko walczy z problemami
            nieznanymi w innych ustrojach

            1. AC3Filter , JOTEM 2/08/06 18:24
              Działa jak mikser macierzowy - dowolną kombinację kanałów wejściowych przypisuje każdemu kanałowi wyjściowemu. Standartowo L->L' i R->R', jak ustawisz L->R' i R->L' to uzyskasz zamianę kanałów. Najłatwiej wybrać "preset swap lefr-right" w ustawieniach.
              Co do enkodera...hmm załóżmy, że masz do komputera podpięty cyfrowo zewnętrzny dekoder. Windows standartowo wrzuca na niego kanały stereo. Jeśli masz żródło wielokanałowe, ale nie w formacie AC3 lub DTS, to windows wydzieli z niego kanał lewy i prawy i pośle na dekoder jako PCM stereo - resztę zignoruje. Enkoder pozwala pobrać wszystkie kanały, kompresuje je do AC3 i pozwala wysłać cyfrowo windowsowi do dekodera, gdzie rozłożone zostaną z powrotem na np. 5.1 kanałów. W ten sposób poprzez wyjscie cyfrowe i zewnętrzny dekoner ma się dostęp do wszystkich kanałów w zastosowaniach innych niż ścieżki z filmów. Niestety, ponieważto rozwiązanie softwareowe, na wyższym poziomie, to niewiele aplikacji z tego skorzysta - tylko te, które dźwięk wypuszczająprzy pomocy direct show, a większość, na których mi zależy (efekty w grach) dobiera się do sprzętu bezpośrednio i o ile nie są w stanie same wygenerować strumienia AC3, to nie skorzystają z AC3Filter.
              Powiem szczerze, ze czekałem na to, ale jeszcze nie sprawdziłem.
              Do kart Creativa są lepsze mechanizmy to robiące (enkoding AC3 - KX project itp, dawno nie mam Live'a, to odpadłem od tematu).

              Co do wyboru DirectSound czy WaveOut - Sprawa jest i nie jest prosta. Zależy do czego to wykorzystujesz. Jeśli do wypuszczania strumienia AC3 lub DTS bezposrednio na dekoder, to obowiązuje po prostu zasada - używasz to co działa. Nie zdarza się zwykle, by działało jednym i drugim sposobem, u mnie np. Działa Wave Out a DirectSound ma problemy.
              Niby jest tak, że WaveOut jest jedynie zostawione dla kompatybilności wstecz, DirectSound ma być znacznie lepsze, bardziej sprzętowe (mniejsze obciążenie CPU) i dopasowane do nowych Windowsów. W rzeczywistości z tą "lepszością" jest rozmaicie i często lepiej działa ten starszy. Najpierw próbuj DirectSound, jak nie działa (a często nie działa) to WaveOut.
              Ja osobiście robię inaczej - korzystam z filtru "ReClock Audio Renderer". On zastępuje renderer audio (ładuje się zamiast niego) i wykorzystuje do PCM mechanizmy directsound a do AC3 stare (!!;-) mechanizmy WaveOut i tyle. Ten filtr rozwiązuje u mnie problem rozsynchronizowywania się dekodera zewnętrznego jak pojawiają się nierównomierność przesyłu danych po SPDIF - objawiało się zatrzymaniami w filmach lub znikaniem dźwięku. Podobno w nowym AC3Filtrze poprawiono te niedociagnięcia (nie sprawdzałem, bo wszystko mi teraz działa wzorcowo) i będę mógł powrócić do WaveOut.
              jak sam programuję, to raczej omijam DirectSound (tam jest bug na bugu i bugiem pogania) i też wykorzystuję mechanizmy WaveOut. Może stare, ale bardziej dopracowane.


              Dla Live'a zaznacz "Force sound card to reinit after seek/pause" jakbyś miał problemy z włączaniem SPDIF.

              Poryjemy..zrobaczymy

              1. to ja zapytam , m&m 2/08/06 19:00
                bo posiadam ampli (DD5.1 DTS ES) i kpl glosnikow 5.1, jaka karte dzwiekowa zakupic zeby cieszyc sie wspanialym 5.1 z divx-ac3 i w miare dobrym z mp3?

                1. Ja bym użył (co robię) zintegrowanej , JOTEM 2/08/06 19:18
                  jeśli tylko ma wyjście SPDIF. Nic więcej nie trzeba.
                  Tylko gry mogą wymuszać zmianę karty na lepszą. Jak zintegrowanej nie ma, albo nie ma SPDIF, to niestety jakakolwiek, jak najtańsza, byle z SPDIF. Creativa wcale nie są najlepsze - trochę problemów z SPDIF sprawiają, ale też z drugiej strony miałem rok najstarszego Live'a! (jeszcze nawet nie 5.1, tylko value - teraz chodzą po 20zł) i sprawował się znakomicie, z tym, że ma niestandartowy poziom napięcia na wyjściu SPDIF i może być niebezpieczny dla amplitunera (mojemu nic się nie stało). Osobiście preferuję zwykłe elektryczne wyjście SPDIF niżoptyczne - mniej problemów, ale to subiektywne (światlowód jest cieńszy).

                  Poryjemy..zrobaczymy

                  1. a ja mam inne pytanie czy duzo daje 24bit/96KHz ? , XiSiO 2/08/06 21:27
                    przy odtwarzaniu plikow mp3 na kompie, bo chce kupic nowa karte z dekoderem Dolby Digital Live by miec muzyke na 5 kolumnach, bo dekoder tylko stereo/dts/dd5.1 lyka i mam do wyboru karte z 24bit/96KHz ale nigdzie jej nie moge dostac i mam 48K/16bit dostepna od reki...

                    http://komplett.ie/k/ki.asp?sku=309631
                    http://www.diamondmm.com/XS71DDL.php

                    Swoja droga wiecie ze x-fi nie ma obslugi dd live bo wg firmy crative umowa patentowa by podniosla znacznie koszty produkcji ;)

                    "Przyjaźń - bezcenna za wszytko inne
                    zapłacisz adeną" (C) XiSiO

                    1. Po pierwsze... , JOTEM 3/08/06 10:38
                      to ja nie jestem specjalistą od dźwięku, tylko od filmów ;-) Nie do mnie wszystki te pytania. Na AC3Filtrze się znam, bo z powodu problemów wiele lat temu zacząłem pisać samemu taki filtr i nie dokończyłem, bo znalazłem ten gotowy. Stąd wiem jak od działa. Jeśli już jednak pytasz to odpowiem.
                      Jeśli chodzi o Dolby Digital Live to zasadniczo ma to sens tylko (!!) w grach! W innych przypadkach nowy AC3Filtr to załatwi doskonale (ten z enkoderem). MP3 to nie wzbogaci, a wręcz pogorszy - bo dźwięk będzie rekompresowany z MP3 do AC3. bez sensu.
                      To po pierwsze. Dalej - 24/96. Hmmm tu wkraczasz na grząski teren. Teoretycznie to bardzo duża poprawa. Biltry wyjściowe mogą wtedy mieś wyższa częstotliwość graniczną i poprawia to liniowość fazy w paśmie akustycznym (to te 96) a 24 zwiąksza odstęp od szumów kwantyzacji ale (!!) No właśnie to ale. Aby poczuć różnicę z 24 bitów, trzeba dysponować sprzętem ANALOGOWYM o parametrach bardzo wysokich. Popularna taniocha (te kilkaset złotych)ma rzeczywiste parametry analogowe na poziomie 16bitów (odstęp od szumów i zniekształceń hatmonicznych i intermodulacyjnych (chwilowych przesterowań)). Nic więc nie da 24bity jak sprzet jest mizerny.
                      Kupując taką kartę, i korzystając z wyjść analogowych (aby uniknąć rekompresowania do AC3, tracisz też inny przywilej - transportu cyfrowego do dekodera. Teraz dźwięk będzie leciał po kablach analogowych i musisz zadbać o doskonałe kable, żeby te 24 bity poczuć.
                      Ja bym na to nie poszedł.

                      Poryjemy..zrobaczymy

                      1. czyli streszczając , JOTEM 3/08/06 12:27
                        ja bym kupił dodatkową kartę TYLKO dla możliwości puszczania wielokanałowego dźwięku z gier na główny system głośników. W innych sytuacjach (filmy,muzyka pozostałbym przy wbudowanej karcie i łączu cyfrowym z dekoderem) Jeśli dekoder przyjmuje 24 bity (są i takie) i 96kHz (nie wiem) to wszystko poprawisz softwarem i lepsza karta nic nie da.
                        Jeśli na dekoderze jest napisane 24/96 to po wejściu cyfrowym prawie pewne, że jest co najmniej 20/48. nawet jeśli dekoder jest jedynie 16/48 to mnie to i tak wystarcza i zasadniczej wyczuwalnej różnicy ja nie słyszę. Zdecydowanie bardziej cierpięod kiepskości plików mp3 niż od kiepskosci 16/48. To, że wina nie leży po stronie 16/48 a kompresji mp3 to słyszę, jak puszczę sobie cośw DTSie. Czysto i wyraźnie bez piszczenia i skrzypienia. Puszczę mp3 w kiepskim strumieniu (128-196kbps w zależnosci od technologii) i uszy więdną.

                        Poryjemy..zrobaczymy

                  2. a co myslisz o tym? , m&m 3/08/06 22:44
                    http://www.allegro.pl/...gy_4_eax_hd_gts_7_1_.html
                    mam pociagniete 3 przewody (minijack), z tego co tam wyczytalem to wystarczy jeden by podlaczyc cyfrowo strumien i puscic to na ampli (tam jest multum wejsc, cos sie wybierze:), czy dobrze kombinuje? bo chyba tak lepiej niz tak jak mam teraz ze zintegrowanej leca 3 kable (front, rear i center+sub) na multi_channel_input?

                    1. ewentualnie , m&m 3/08/06 22:47
                      http://www.allegro.pl/...sic_retail_24m_gwar_.html

                    2. A po co to wszystko, jak masz zamiar łączyć cyfrowo , JOTEM 5/08/06 09:41
                      NIC nie wykorzystasz z tego SB, 99% jego ukłądów będzie "się kurzyć". jak masz zamiar łaczyćcyfrowo, kup NAJTAŃSZĄ kartę. Jedyne o czym mozesz pomysleć, to czy kupić katrę ze wspominanym Dolby Digital Live! (enkoderem AC3). Popatrz co Xisio proponował - jego wybór jest ciekawszy.

                      Poryjemy..zrobaczymy

                      1. to moze z innej beczki , m&m 5/08/06 13:41
                        jakbys mogl tu zerknac http://www.yamaha.com/...=1504&DETYP=RELATION#
                        i poradzic co dopasowac do tego sprzetu (optical dvd oczywiscie mam zajete), w tej chwili mam podlaczona zwykla zintegrowana ac97 poprzez multichannel ale to mnie nie zadowala - jakosc dzwieku nie jest za wysoka

                        1. yyy , m&m 5/08/06 13:42
                          cos ten link nie do konca dziala, musisz wejsc w back panel :)

                        2. A nad czym się tu zastaniawiać , JOTEM 5/08/06 20:23
                          Nie dziwota, że jakość mizerna - multichannel to tragedia, jeśli przetworniki w karcie są nędzne, kable do d...y i długie jeszcze...
                          Jedynym rozwiazaniem jest Coaxial Digital. Sam mam od wieeelu lat tak podłączoną chyba już 7 kartę muzyczną i jestem usatysfakcjonowany. Różnica pomiędzy tym, a multi ch. jest kolosalna przy kiepskiej karcie. A Twoja zintegrowana nie ma wyjscia SPDIF coaxial? - dawno nie widziałem płyty bez tego.
                          Na prawdę, jakbym kupował lepszą (!) kartę, to zwróciłbym uwagę czy ma Digital Dolby Live! czy ma ewentualnie możliwość bezproblemowego (!) wyprowadzenia przez SPDIF 24bit,96kHz (to nie to samo, co przetworniki 24/96, które byle tragiczne dziadostwo teraz ma w jakości obleśnej). I tyle. Na razie wystarcza mi jednak zwykła nędzna zintegrowana.

                          Poryjemy..zrobaczymy

                          1. hmm troche zglebilem temat spdif na mojej plycie , m&m 5/08/06 23:02
                            okazuje sie ze jest ale... musze miec tzw. S-bracket, czyli jakis sledz z tymi wyjsciami, w wersji plyty ktora posiadam nie wystepuje, maja taka pozycje w komputroniku ale oczywiscie pozycja niedostepna czasowo, no nic musze szukac dalej :)

              2. Dzięki... , JE Jacaw 3/08/06 10:39
                ...ja nie mam zewnętrzego dekodera, jedynie głośniki Creativa DTT2200 (bez dekodera) - czy w takiej sytuacji lepiej wyłączyć u mnie tą opcję, czy też obojętnie ?

                A gdzie jest ta opcja "preset swap lefr-right", bo jej jakoś w AC3Filter nie potrafię znaleźć ? :-(

                Jeszcze raz dzięki za pomoc.

                Socjalizm to ustrój, który
                bohatersko walczy z problemami
                nieznanymi w innych ustrojach

                1. Preset , JOTEM 3/08/06 12:11
                  jest na pierwszej zakładce - góra lewo, wybierasz z comboboxa.
                  Ta opcja jest tylko dla SPDIF, więc u Ciebie nie ma znaczenia - lepiej wyłączyć.
                  Dawno temu korzystałem z live! z 4ema kanałami (mój tyle miał) i dwoma wzmacniaczami - i miło to wspominam. Wtedy jeszcze divxów z dźwiękiem AC3 nie było - tylko DVD.

                  Poryjemy..zrobaczymy

    
All rights reserved ® Copyright and Design 2001-2024, TwojePC.PL