TwojePC.pl © 2001 - 2025
|
|
A R C H I W A L N A W I A D O M O Ś Ć |
|
|
|
Instalacja gazowa do samochodu , kaczy78 25/07/06 14:51 Mój znajomy ma samochód Renault Clio RT 1.6benz rocznik 1999. Chcialby go przerobic na gaz. Ile by kosztowala taka przerobka??
Z gory dzieki!!kaczy - a ile to ci pali ze chcesz przerabiac?? , biEski 25/07/06 15:00
...- ile by nie palilo , LooKAS 25/07/06 15:15
wychodzi prawie 2x taniejI wanna suck, I wanna lick
I wanna cry and I wanna spit - serio??? , biEski 25/07/06 15:29
a doliczasz instalacje gazowa??
i inne pierdoly - hehe "prawie" , Curro 25/07/06 15:32
dobrze wyregulowane autko spali 20-30% gazu wiecej niz benzyny. Jezeli do tego dochodzi jazda miejska z czestym rozruchem to i siary tez lyknie swoje. Zapewniam ze do tego "prawie" jest daleko........- mam , LooKAS 25/07/06 17:54
passata z gaznikiem, instalacja kosztowala mnie 1200 zl, wiecej niz dalem za auto :). Minely 2 miesiace i polowa instalacji sie zwrocila (zrobilem jakies 5tys km). Nie pali 30% wiecej? Gdzie to wyczytales? W trasie spalam ok. 7,5L gazu w miscie ok 9. Benzyna wychodzila mnie podobnie. Litr benzyny to prawie 4.3, litr gazu to 1.82 . Jezeli ktos robi miesiecznie 500km to faktycznie nie ma sensu ladowac sie w instalacje gazowa. Wszystkie auta w firmie sa na gaz (pracownikow tez :) ), Przewaznie gazu pali ok. 1l wiecej , np. palil 7 benzyny, pali 8 gazu. Auta rozne. Od gaznikowych jak moje po nowe 16v jednostki. Instalacje w wiekszosci sa polskiego ELPIGAZU.I wanna suck, I wanna lick
I wanna cry and I wanna spit - wartosc energetyczna , Curro 25/07/06 21:07
LPG a benzyny i wszystko wiadome. To ze "garazowi" fachmani tak ustawiaja mieszanke aby klient byl zadowolony a autko max wyzylowane to inna para kaloszy. Tak na marginesie to kumplowi 7.5 l to Panda 1.1 lyka :)
Powtorze jezeli trasy to jak..najbardziej LPG, jazda miejska, krotkie odcinki to nie pakowac sie w LPG.- heh , LooKAS 25/07/06 23:00
no moj passat ma 1.3
bylem worgiem gazu... smierdzi, auto mulowate itd. dopoki nie kupilem wlasnego auta :). Nic nie smierdzi... a ze ubylo mocy? Nie przeszkadza az tak mocno... szczegolnie gdy tankuje :)I wanna suck, I wanna lick
I wanna cry and I wanna spit
- bredzisz , Kenny 25/07/06 17:54
nawet na moim przedpotopowym gaznikowym polonezie nie ma takiej roznicy (max 20% i to w ekstremalnych warunkach); natomiast w kazdej nowoczesnej instalacji spalanie bedziesz miec takie samo! a cena litra ponad dwa razy mniejsza..:Pozdrowienia:. - nie rozsmieszaj mnie spalanie takie same ......... , Curro 25/07/06 20:13
pekne. Porownaj wartosci energetyczne gazu i benzyny i bedziesz oswiecony. To ze jakis los tak Ci zubozyl mieszanke to twoja sprawa i twojej kieszeni-zreszta do Poloneza glowica to grosze.
Na gazie jezdzeilem paroma autkami od 95 roku i jescze tak sie nie zdazylo aby auto palilo tyle samo gazu co benzyny.
Obecnie zagazowana Laguna szarpie okolo 25% wiecej gazu-instalka IV generacji.- 25% więcej? przy IV gen? , michol 25/07/06 22:15
chyba zartujesz albo masz kiepskich monterów...- nie......... , Curro 25/07/06 23:33
to nie zart. Tak bylo zima, a ze ta byla dluga :) Po dokladnych wyliczeniach przy tamtych relacjach cenowych tzn 2.30/3.50
wychodzilem jakies 2zl na 100km do przodu ;)
Przyznam iz obecnie to jakies 1.5l/100km wiecej LPG polyka niz benzy.
- Vectra B 2000r 1,6 16V... , michol 25/07/06 22:14
instalacja BRC Sequent-> trasa Wolsztyn- Złotoryja-> klima, ostra jazda (120-140km/h) 8,5L LPG...
Następnym moim autem będzie napewno benzyna+gaz
Nie byłem przekonany dopóki nie założyłem i nie zacząłem tankowac LPG. Teraz na zbiorniku robie ok 370km (32L gazu) i jest ok :)
PS
też byłem nie przekonany do gazu...- A ja dam bardzo prosty i dobitny przykład z Toyotą Avensis , adje 26/07/06 01:49
Fabryczna instalacja gazowa, to dodatkowy koszt ok 8 tys zł. Ma wszystkie bajery i dokładne wskaźniki jak dla benzyny. Rzeczywisci różnica miedzy gazem i benzyna praktycznie niezauważalna.
Pali jednak średnio o ok. 1,7 l wiecej i to przy jazdach głównie w trasach. Przeglady jednak o 5 tys. skrócone (a to już spore koszty), a do tego zalecana wymiana oleju syntetyka 10 tys. km, swiec 7 tys. , a o filtrach i układzie wydechowym nie wspomnę."Nasze namiętności często stają się
naszym nieszczęściem." (Zygmunt Freud) - ludzie sa krótkowzroczni , Carat 26/07/06 11:20
i sugerują się tylko pozornymi oszczędnościami.
W rzeczywistości koszty i oszczędności można wyliczyć w dłuższym okresie czasu pod warunkiem, że wykonamy bilans zysków i strat ale mało kto robi to rzetelnie.
Każdy liczy ile to złotówek zarobi tankując i kiedy zwróci się koszt instalacji ale nie bierze pod uwagę wyższych kosztów eksploatacji (przeglądów, remontów itp.) oraz faktu, że gaz tez może zdrożeć, bo w końcu mamy dziurę budżetową.
- A czy dalej się będzie opłaciło jak wprowadzą akcyzę na gaz. , MłOdY 26/07/06 10:45
Analitycy twierdzą że będzie to powyżej 50 gr na litrze.Niech żyje i umacnia się policja
boarda TPC. - przestanie sie oplacac , Nazgul 26/07/06 23:32
gaz sie oplaca bo jest tani, jesli nie bedize tani to ludzie przestana na nim jezdzic. A to bedzie sie wiazac z upadkiem zakladow montujacych i stacji na gaz. Wg mnie to chory pomyslpeople can fly, anything
can happen...
..Sunrise.. - chory przede wszystkim dlatego , Chrisu 27/07/06 15:42
ze na zachodzie bedzie tanszy gaz jak w PL /// GG# 1 110 10 10 11 100 10 \\\ - Niemcy... , Carat 28/07/06 00:33
będą przyjeżdżać do Polski po tańszą benzynę a my będziemy jeździć do Niemiec po tańszy gaz. W przyrodzie nigdy nic nie ginie, zawsze jest równowaga ;)
- nie wiem , LooKAS 25/07/06 15:16
jaki tam silnik jest.. jezeli 16v to od 3000 w gore. Jezeli jednopunktowy wtrysk to ok. 1800zl.I wanna suck, I wanna lick
I wanna cry and I wanna spit - Skąd takie ceny?? , michol 25/07/06 22:19
polecam przeczytanie tego:
http://forum.vectraklub.pl/viewtopic.php?t=20568
- pffff , bajbusek 25/07/06 15:32
to bedzie z 50% wartosci samochodu... - O cene najlepiej zapytac , PePe78 25/07/06 18:31
w pobliskich zakładach co montują gaz. A co do opłacalności, to wszystko zależy ile się jeździ. Fakt, faktem, że czasami przy gazie z samochodem są problemy (ja osobiście nigdy ich nie miałem - ale znam takich co non stop cos muszą robic.) Najlepiej policzyc sobie po jakim czasie taka instalacja sie zwroci. Ale pamietaj, że samochód zawsze trochę benzyny spali, a od czasu do czasu dobrze jest wyjeździc bak benzyny (gaz nie zapewnia właściwego smarowania i stąd czasami są problemy z wtryskami).
Przegądy też są droższe, cześciej powinno zmieniac się filtry i olej.
Ogónie wszystko zależy jak trafisz. Czasami samochód spisuje się bezproblemowo, a zdarza się, że nie które silniki nie chodza najlepiej na gazie. Jak jeździsz dużo, to na pewno sie opłaca.Z grodu Kraka - jak jeździsz na trasie , Carat 25/07/06 19:35
i robisz conajmniej 15 000 rocznie to możesz myśleć o gazie. W przypadku małego przebiegu albo głównie miejskiej jazdy tzn. krótki przejazd i silnik wyłączamy to niezbyt widze sens instalacji gazowej.
Warto wspomnieć że auta z gazem zwykle nie sa wpuszczane na podziemne parkingi także poza niższymi kosztami są też pewne ograniczenia i możesz mieć problem z zakupami w centrum handlowym z takim parkingiem.
Niektórzy mówią, że silnik szybciej się zużywa na gazie także częściej trzeba będzie robić remonty, wymiany itd.
Nie wiem jak wtedy wygląda sprawa dowodu rejestracyjnego, przeglądów, najlepiej zapytac znajomego co ma gaz to opowie czy gra warta świeczki ;)- nie mozna wjezdzac na podziemne parkingi? , Nihilist 25/07/06 20:20
pierwsze slysze... gdzie tak jest?zważ se waflu gdzie się łamiesz - tak , Carat 25/07/06 20:31
np. w Poznaniu, podziemny parking w Centrum pod Placem Wolności - nawet wymyślili swój własny znak którego nie ma w kodeksie drogowym a ma informowac kierowców, że zakaz wjazdu samochodom na gaz.
Centrum Hanlowe King Cross z podziemnym parkingem - wg Regulaminu zakaz parkowania pojazdami wyposazonymi w instalację gazową, ale czy w praktyce ktoś to sprawdza to wątpię.
Ponoć podobne zakazy obowiązują za granicą ale nie wiem czy to jakiś przepis reguluje czy to sa indywidualne decyzje właścicieli takich obiektów.- a tu więcej info , Carat 25/07/06 20:35
o zakazach dla aut napędzanych gazem
http://www.4safe.pl/wiadomosci/index.php?id=7151 - nie mozesz , McMi21 25/07/06 20:36
przejechac tunelem pod kanalem "lamansz ;)"- zgadza się , Carat 25/07/06 20:44
jest o tym napisane w linku co podałem wyżej.
albo można kliknąć tutaj ;)
http://tinyurl.com/ejrru
P.S. Czy ktoś wie jak dlugo działa link na tinyurl, kiedy taki link staje się nieaktualny, traci swoją ważnośc? Nigdy z tego nie korzystałem, to jest pierwszy link jaki zrobiłem na tinyurl :)- co do P.S. to juz znalazłem, wystarczy przeczytać uważnie :) , Carat 25/07/06 20:47
cytat z ich strony "... we will create a tiny URL that will not break in email postings and never expires."
Jak nigdy nie wygasa to w końcu im linków zabraknie ;)
- dodam więcej i to po wieloletnich doświadczeniach z róznymi samochodami na gaz. , adje 26/07/06 01:34
Bzdury opowiadają ci co piszą, że pali gazu tyle samo co benzyny. Przy nastawach dających zbliżone parametry trakcyjne LPG sredno pali się 20% więcej niż benzyny. Na trasie mniej, a w miescie więcej. Moc zawsze jest mniejsza i wręcz, w zubozonych wersjach instalacyjnych, czasem trzeba przełączać na benzynę przy wyprzedzaniu pod górę. Szybkośc maksymalna jest mniejsza od 10 do 20% w zależności od silnika i instalacji. Spotkałem się z silnikiem od audi/passata 1,6 (wtrysk jednopunktowy) który palił LPG (benzyna) miasto 15 l (9,1), trasa 10l (7,8) i mimo wielokrotnych wizyt u różnych mistrzów montażu LPG nic się ni dało zmienić i tak pozostało.
Następne fakty o których się często zapomina, a wpływaja na koszty i to znacznie.
-- Wymiana układu wydechowego następuje po prawie dwukrotnie mniejszym przebiegu (czasie) ze względu na wyższa temperaturę spalin.
-- To samo dotyczy swiec zapłonowych.
-- Oleje muszą być wyższej klasy i częściej wymieniane z powodów j.w.
-- Zdarza się częściej "wydmuchanie" uszczelek pod głowicą i mechanicy traktuja to jako zjawisko normalne.
-- Należy doliczyć zwiekszone opłaty za przegląd.
-- Nalezy doliczyć koszt wymiany filtrów instalacji gazowej.
Bez uwzgledniania ceny zainstalowania gazu (amortyzacji) i swiadomości, że są to koszty prawie ponawiane co 7-10 lat w zależności od rodzaju instalacji. To tak jak napisali poprzednicy - gaz opłaca się zainstalować powyżej 15-20 tys przebiegu rocznego i to jeśli trasy stanowia powyżej 60% tego przebiegu.
W innych przypadkach zyski są tylko pozorne i działające na pozytywnie na psychikę w momentach tankowania.
Przy powyzej spełnionych załozeniach faktyczny zysk nie jest tak efektowny i w maksymalnych przypadkach wynosi 2-3 zł na 100km lecz tylko jesli cena gazu utrzyma się w dotychczasowym stosunku cen benzyna/LPG."Nasze namiętności często stają się
naszym nieszczęściem." (Zygmunt Freud)
- hmm , bartek_mi 26/07/06 04:17
moja rozmowa z kumplem, ktory na gazie jezdzi 'od zawsze', jest jego wielkim obronca i twierdzil, ze jak jest super wyregulowany gaz to malo pali:
ja: ale ty to masz gaz to za darmo jezdzisz
kumpel: a dupa tam, pali wiecej i na jedno wychodzidzisiaj jest jutrzejszym wczoraj - Jak jest super wyregulowany to , konio 26/07/06 11:47
Pali własnie ok 20% więcej.Jak pali tyle samo to poprostu mieszanka jest za uboga a temperatura spalania za wysoka , po dupie dostają:
gniazda zaworów , zawory , uszczelki pod głowicą , kolektor wydechowy , bardzo szybko można załatwić sonde i katalizator - a to tylko częsc kosztów.
Przy instalacji z sekwencyjnym wtryskiem gazu odpalanie zawsze na benzynie aż sie silnik do 30-40 stopni zagrzeje , co zimą przy małych trasach ok 10-20 km jest mało opłacalne .
Ja mam V6 2,5l Mondeo i też chciałem instalke zakładać , ale rocznie robie max 20kkm i sie to wogule nie opłaca , a do roboty mam 10 km wiec zimą porażka.koszt instalacji to ok 4500 w moim przypadku.
Auto pali mi 10,5 średnio więc mozna przeżyć .Jakbym miał 40000 roczne przebiegi dopiero miało by sens instalke zapodać.O instalacji II generacji nawet nie mysle - szkoda silnika , sond , katalizatorów i innych pierdół.- raczej zbyt , Arro 28/07/06 22:20
bogata...
a jezeli chodzi o moc, to przy dobrze wyregulowanej instalacji roznica jest nieznaczna w porownaniu do benzyny..."Don't take life too seriously. You'll
never get out alive." - ups sorki , Arro 28/07/06 22:26
zle przeczytalem :) zwracam honor...."Don't take life too seriously. You'll
never get out alive."
- zależy od przebiegu rocznego , Pawelec 26/07/06 14:19
autko małe to trzeba duużu jeździć żeby "odjeździć" instalację i koszty dodatkowe. W moim przypadku wygląda to mniej więcej tak: Laguna 2l 8v wielopunkt benzyny, przy przebiegu 185 kkm załozyłem gaz - najtańsza możliwa instalka podciśnienowa ze śrubą przełączana tylko obrotami. Kosztowało to mnie 7 stówek. Autko wyraźnie straciło animusz, gazu spalało ok 10-11 (przy 8-10 benzyny). Koszt przeglądu rocznego wzrósł ze stówki do 160. Rocznie robię ok 20kkm więc co rok wymieniam olej (mobil super nie "łan") ok 100pln, filterek gazu to ok 5-10pln. Świece wymieniłem na początku razem z przewodami WN potem drugi raz po 40 kkm. Filtr powietrza co rok (jak nie wymieniłem to wzrosło spalanie gazu). Po 30 kkm strzelił katalizator (trasa z mazur do wawy ze średnią 110kmh) - koszt między 500-1000 (wytłukłem dziada, zostawiłem samą komorę, autko żwawsze ale głośniejsze no ale spalin to w życiu nie przejdę na przeglądzie) Koszt benzyny pozostał na poziomie 300pln rocznie (przez cieplejszą połowę roku starcza 100pln - zimą już nie) - odpalam na benzynce i przejeżdżam ok 1km (w zimie 2) tak aby drgnęła wskazówka temp. Aha - raz na 2-3 lata trzeba rozebrać/wyczyścić reduktor/parownik wewnątrz - ja to robię sam. Podobnie jest z silnikiem krokowym od wolnych obrotów - czyszczę raz na rok i tyle. Co do trwałości motoru - właśnie przekręciłem 241kkm - spalania oleju nie stwierdzam (wycieki tak), tłumiki ok (musiałem pospawać 2gi ale to efekt jazdy po polach). Co do jazdy - 90% drogi pokonuję w korkach wawy i nikt mnie nie przekona że gaz to na trasę tylko - mój "strucel" szybko się nagrzewa więc szybko go przełaczam (nowe autka to fakt o wiele wolniej sie nagrzewają)
Co do twojego przypadku - musisz policzyć ile jeździsz rocznie i ile lat zamierzasz jeszcze mieć tego klijaka. Nie ma generalnej zasady bo jak założysz drogą instalkę do małego samochodu to nieraz trzeba i 50-60kkm "odjeżdżać" a do starego, dużego smoka co to wiry w zbiorniku robi to najtańsza instalka zwróci się po 10-15kkm. Weź też pod uwagę że autka z instalacją "chętniej" się odsprzedają. Nawet po podwyżce akcyzy i tak się bedzie opłacało - trochę mniej ale zawsze. Mówi to sceptyk który jeszcze 4 lata temu nie dał się namówić na gaz a teraz zastanawia się czy kurdupla CC700 nie przerobić.Tom Drwal
LAS Ltd. |
|
|
|
|
All rights reserved ® Copyright and Design 2001-2025, TwojePC.PL |
|
|
|
|