Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
B O A R D
   » Board
 » Zadaj pytanie
 » Archiwum
 » Szukaj
 » Stylizacja

 
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
OBECNI NA TPC
 
 » bajbusek 19:26
 » rarek 19:26
 » Promilus 19:22
 » KHot 19:21
 » NimnuL 19:17
 » Visar 19:15
 » Dexter 19:13
 » ligand17 19:12
 » DJopek 19:12
 » steve 19:10
 » john565 19:07
 » Draghmar 19:02
 » Rafael_3D 18:58
 » sszpila 18:56
 » Lucullus 18:54
 » Artaa 18:53
 » PeKa 18:48
 » Ramen 18:48
 » tuptun 18:46
 » P@blo 18:42

 Dzisiaj przeczytano
 41148 postów,
 wczoraj 25974

 Szybkie ładowanie
 jest:
włączone.

 
ccc
TwojePC.pl © 2001 - 2024
A R C H I W A L N A   W I A D O M O Ś Ć
    

Doom3 + Linux + dobre karty bez DX9 , XTC 13/07/05 22:23
Może ktoś miał możliwość sprawdzenia w akcji.
Chodzi mianowicie o użycie kart serii GF3/GF4 w Doom3 pod linux'em.
Sam oglądałem tylko na R8500 (win) i GF2MX (win/lin).
Wniosek z tego taki, że pod win to czy R8500 czy GF2MX - grafika wygląda tak samo brzydko - bo brak tego nieszczęsnego DX9 ...
a jak to wygląda z wersją linuxową? Tam przecież chyba wszystko jest
przepisane pod OpenGL i te starsze karty GF3/GF4 powinny nieźle sobie dawać radę?
Nawet na GF2MX grafika wygląda prawie tak jak powinna wyglądać jeśli chodzi o oświetlenie powierzchni, faktury etc - zupełnie inaczej niż pod win gdzie z braku DX9 jest wszystko płaskie i niedoświetlone.
Używał kto takiego zestawienia? /może w tym leży klucz płynnego działania Doom3 na Xbox ... że go w OpenGL zrobili tak jak i linuxową wersję/

Linux

  1. hmm , Czarek 13/07/05 22:32
    przeciez Doom 3 pod Winda tez chodzi pod OpenGL (grafika) i tez korzysta z jednostek Pixel i Vertex Shader kart (tylko w OpenGL troche inaczej sie to nazywa: fragment programs zamiast pixel shaders etc - inna nomenklatura), wiec nie bardzo wiem o czym piszesz - powinien wygladac na obu systemach na tych samych kartach porownywalnie (a wrecz tak samo)

    1. no to wiedz, że nie wygląda... , XTC 13/07/05 22:36
      wygląda 100% inaczej ...
      nie znam zawiłości shaderów bo nie posiadam takowych ;)
      ale na 200% na GF2MX pod linuxem gra wygląda lepiej niż na R8500 pod Win.
      (uciekł mi screenshot - jak będę miał to wystawię).

      Linux

      1. to wystaw , Meteor 13/07/05 22:39
        bo to co piszesz, jest niewiaygodne.

        Tak, naleze do grupy trzymajacych
        kierownice i jestem z tego dumny!
        Pzdr. Univega,Author&Meteor

      2. hmm , Czarek 13/07/05 22:41
        > ale na 200% na GF2MX pod linuxem gra wygląda lepiej niż na R8500 pod Win.

        nie wiem jak to skomentowac - moze po prostu nie podobaja Ci sie efekty shaderowe - ta gra na kartach bez PS/VS wyglada IMO dziwacznie/ohydnie ;(

      3. hmm , Czarek 13/07/05 22:49
        aha: na GF2 ta gra moglaby wygladac co najwyzej jak Quake 3 na dowolnie nowej karcie (ale nie wyglada)

        1. e no... zrozumcie mnie dobrze... , XTC 14/07/05 00:08
          ja nie mówię, że ta gra wygląda na gf2mx tak jak ma wyglądać...
          widziałem ją na radku 9550 bodaj więc wiem jak tam się wszystko świeci...
          oto screeny z wersji uruchomionej pod linuxem:

          http://xtcnow.w.interia.pl/shot00002.jpg
          http://xtcnow.w.interia.pl/shot00007.jpg
          http://xtcnow.w.interia.pl/shot00005.jpg
          http://xtcnow.w.interia.pl/shot00018.jpg
          http://xtcnow.w.interia.pl/shot00025.jpg

          wątpię aby dziś udało mi się odinstalować i zainstalować pod win...
          najwyżej jutro dorzucę windowe screeny...

          Linux

          1. uff... wykonawszy jednak tą tytaniczną pracę muszę przyznać Wam rację... , XTC 14/07/05 00:36
            zainstalowałem pod windą, ustawiłem gierę,
            zrobiłem screeny ale wrzucać raczej nie będę...

            powód? tak jak powiedziałem - mieliście rację - są niemal identyczne...

            moje "złe wspomnienia" pewnie miały źródło w ustawieniach dla r8500 gdzie to klasycznie pół twarzy było inaczej cieniowane i w ogóle lipa jakaś była ... powiązało się to z faktem, że kiedyś widziałem analogiczny "efekt" na MX'ie i przez to powiązałem te 2 fakty...

            No tyle dobrego z całego tego zamieszania, że mam już pewność...

            Linux

            1. byc moze , Meteor 14/07/05 08:23
              pod linuxem czesc zadan shaderow robi procesor, dlatego wyglada to podobnie. a jak z plynnoscia ?

              Tak, naleze do grupy trzymajacych
              kierownice i jestem z tego dumny!
              Pzdr. Univega,Author&Meteor

              1. nie chciałbym być stronniczy na rzecz linuxa... , XTC 14/07/05 09:01
                ale wydaje mi się, że chodzi na nim identycznie - na pewno nie wolniej ...
                chociaż po powyższych zagwozdkach moje "na pewno" jest g... warte :]
                nie wpadłem na pomysł jak framecounter włączyć żeby ostatecznie rozstrzygnąć /obie instalacje jeszcze na hdd pozostały więc może skuszę się sprawdzić/.

                Linux

                1. timedemo , Meteor 14/07/05 09:28
                  wbudowane w dooma. To tak na szybko

                  wpisuje sie w konsoli -timdemo demo1 (z tego co pamietam)

                  Tak, naleze do grupy trzymajacych
                  kierownice i jestem z tego dumny!
                  Pzdr. Univega,Author&Meteor

    
All rights reserved ® Copyright and Design 2001-2024, TwojePC.PL