Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
B O A R D
   » Board
 » Zadaj pytanie
 » Archiwum
 » Szukaj
 » Stylizacja

 
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
OBECNI NA TPC
 
 » mo2 00:40
 » elliot_pl 00:39
 » Chrisu 00:35
 » NWN 00:30
 » fenir 00:29
 » g5mark 00:20
 » DJopek 00:14
 » CiAsTeK 00:05
 » Zibi 00:04
 » Shark20 23:57
 » Qjanusz 23:56
 » piszczyk 23:50
 » Lukas12p 23:36
 » ReeX 23:35
 » Flo 23:34
 » Kool@ 23:24
 » dugi 23:20
 » rulezDC 23:13
 » Wojtekar 22:48
 » Wedrowiec 22:42

 Dzisiaj przeczytano
 41132 postów,
 wczoraj 25974

 Szybkie ładowanie
 jest:
włączone.

 
ccc
TwojePC.pl © 2001 - 2024
A R C H I W A L N A   W I A D O M O Ś Ć
    

[OT] Allegro, zbubiona przesyłka, kto płaci? , NimnuL-Redakcja 6/07/05 23:01
Witam,
To tylko założenie.

1. Sprzedaję na Allegro (czy gdzieś indziej) przedmiot, kupiec wysyła kasę zgodnie z umową (pokrywając wszelkie koszty wysyłki), poczym ja wysyłam mu towar. Jednak poczta paczkę gubi. Powiedzmy, ze wartość paczki wyniosła 200zł, jednak poczta oddała za zgubę jedynie np. 80zł (bo tyle mniej wiecej odda za zgubienie zwyklej paczki). Kto ponosi koszta? Z jednej strony kupiec wywiązał się z umowy, bo wyslal kase za paczkę, z drugiej strony i ja się wywiązałem, bo paczkę nadałem. Dlaczego kupiec ma być jednak stratny będąc 200zł w plecy? Dlaczego ja mam być stratny? Jak rozwiązać taką sytuację? Czy kupiec nie powinien placac za wysylke pomyslec o ubezpieczeniu samodzielnie i poprosić o ubezpieczenie jeśli zapragnie?


2. Sytuacja analogiczna z powyższą, tylko, że proponuję ubezpieczenie paczki. Kupiec płaci jednak za zwykla wysyłkę ...
Rozumiem, że tu jest sprawa jasna, i kupiec zostaje z 200zł w plecy (no czy 120 bo dostanie odszkodowanie 80zł od poczty) ...


Dzieki

Gdyby nie wymyślono elektryczności,
siedziałbym przed komputerem przy
świeczkach.

  1. sprzedaje wysylkowo wiec: , Nihilist 6/07/05 23:46
    1. koszta ponosze ja... nie ubezpieczylem, nie uprzedzalem o ew ubezpieczaniu wiec nic nie poradze - umowa to umowa, klient zaplacil to ma dostac towar... niestety...
    2. jesli uprzedzasz kupca o ewentualnych stratach wynikajacych ze zgubionej paczki, a on sie zgadza z powyzszym i nie placi za ubezpieczenie... to Ty nie jestes za nic odpowiedzialny, takie jest moje zdanie. Jesli sie myle niech ktos mnie poprawi.

    zważ se waflu gdzie się łamiesz

    1. Ad.2 Jaki masz dowód na to, że paczkę/list nadałeś? , segsag 6/07/05 23:56
      Bo jak nie masz dowodu wysłania paczki to niestety nie udowodnisz klientowi, że ją wysłałeś.

      ...::: poznasz głupiego
      po czynach jego :::...

      1. No przecież , Agnes 7/07/05 00:05
        za paczkę dostaje się kwitek. Zawsze.
        List to tylko polecony, żeby mieć potwierdzenie.

        Metafizyka: - Poznaj, proszę, to jest
        Fizyk, a to jego Meta...

        1. Dokladnie, , NimnuL-Redakcja 7/07/05 08:44
          ja zawsze trzymam kwitki dopoki adresat nie zglosi, ze paczka dotarla w calosci.



          A pytam dlatego, bo ostatnio wyslalem sporo paczek i mnie takie watpliwosci naszly.

          Gdyby nie wymyślono elektryczności,
          siedziałbym przed komputerem przy
          świeczkach.

  2. i zamiast mieć , Dabrow 7/07/05 00:47
    teoratyczne dylematy należy po prostu każdą paczkę ubezpieczać i już. Na pełną wartość towaru, a nie kawałek. Coby nie było problemu kto jest w plecy przez Blimka, który sobie przysnął z nudów (((-; [Blimek nie obraź się - moje paczki nigdy nie ginęły (i niech tak zostanie) - raz miałem takie podejrzenie ale się okazało że fałszywe - przeprosiłem panią na poczcie]...

    !!!!!TO JEST SPARTA!!!
    !Tu się nic nie zmienia!
    ------dabrow.com------

  3. to mam jeszcze jedno pytanie , Spienty 7/07/05 08:37
    jestem teraz w sytuacji gdzie zakupilem wlasnie towar na allego kasa wplacona w ten sam dzien, dostalem numer nadania paczki od sprzedajacego - przesylka zostala nadana 30.06.2005 pytanie kiedy skladac reklamacje na poczcie i jak dlugo trwa procedura zwrotu ew.kasy za zagubiona przesylke.Do dnia dzisiejszego brak przesylki.

    1. Po dwuch tyg. od nadania , NimnuL-Redakcja 7/07/05 08:42
      na poczte idzie nadawca, pozniej do adresata przychodzi pisemko ktore nalezy podpisac i odeslac ... generalnie caly cyrk u mnie trwal chyba okolo 1 miesiaca od zgloszenia reklamacji.

      Gdyby nie wymyślono elektryczności,
      siedziałbym przed komputerem przy
      świeczkach.

      1. dwÓch , Nihilist 7/07/05 09:43
        dwoje, dwa ;)

        zważ se waflu gdzie się łamiesz

        1. nie znasz się , Dabrow 7/07/05 09:54
          Redaktor fie lepieI. ((-;

          !!!!!TO JEST SPARTA!!!
          !Tu się nic nie zmienia!
          ------dabrow.com------

          1. Cieszę się, że rozumiesz , NimnuL-Redakcja 7/07/05 10:02
            :-D

            Gdyby nie wymyślono elektryczności,
            siedziałbym przed komputerem przy
            świeczkach.

      2. wcale nie po 2 tygodniach , Chucky 7/07/05 10:36
        wszystko zalezy od tego jaka to byla paczka
        zgodnie z Prawem Pocztowym - ktore dostalem od Pani z FK:

        "Szanowny Panie,

        Po zapoznaniu się z Pana sprawą uprzejmie wyjaśniam: warunki wykonywania powszechnych usług pocztowych przez operatora publicznego reguluje rozporzadzenie Ministra Infrastruktury z dnia 9 stycznia 2004 r. (Dz. U. Nr 5, poz. 34 z póżn. zmianami). Rozporzadzenie to określa minimalne wymagania w zakresie jakości usług, w tym wskażniki terminowości doręczeń przesyłek w obrocie krajowym. W tym zakresie załączam plik txt.
        Zgodnie z rozporządzeniem przesyłki powinny być doręczane z zachowaniem wskażników terminowości. Jest to jednak tylko zalecenie aby usługi wykonywane były w określonym czasie natomiast cel ten ma być osiągnięty w wielkości określonej procentowo. np. dla przesyłek listowych najszybszej kategorii najkrótszy termin doręczenia wynosi D+1 (D-dzień nadania )i powinien być osiągnięty w 82% przesyłek nadanych a najdłuższy D+3 i powinien być osiągnięty w 94% przesyłek nadanych.
        Poczta Polska zgodnie z ustawą z dnia 12 czerwca 2003 r Prawo Pocztowe ponosi odpowiedzialność za niewykonanie lub nienależyte wykonanie powszechnej usługi pocztowej jedynie w zakresie określonym ustawą chyba że niewykonanie lub nienależyte wykonanie zobowiązania jest następstwem czynu niedozwolonego.
        Mając powyższe na uwadze Poczta Polska nie odpowiada za niedoręczenie w deklarowanym terminie przesyłki nadanej jako priorytetowa. W takim przypadku można jednak zgodnie z art.48a ust.1.ustawy złożyć skargę.
        Operator publiczny obowiązany jest doręczać przesyłki listowe przyjęte do przemieszczenia i doręczenia w ramach powszechnej usługi pocztowej:
        1) nie później niż w 4 dniu po dniu nadania - w przypadku przesyłki listowej najszybszej kategorii;
        2) nie później niż w 6 dniu po dniu nadania - w przypadku przesyłki niebędącej przesyłką najszybszej kategorii.
        W przypadku doręczenia przesyłki listowej w terminie późniejszym niż określony w ust. 1, adresatowi lub nadawcy przysługuje prawo do wniesienia skargi z tytułu opóźnionego doręczenia przesyłki listowej.
        Skargę wnosi się:
        1) nie wcześniej niż:
        a) 5 dnia od dnia nadania przesyłki listowej - w przypadku przesyłki listowej najszybszej kategorii,

        b) 7 dnia od dnia nadania przesyłki listowej - w przypadku przesyłki listowej niebędącej przesyłką najszybszej kategorii oraz

        2) nie później niż po upływie 30 dni od dnia nadania przesyłki listowej.

        Skargę wnosi się w każdej placówce operatora publicznego, w formie pisemnej, ustnej do protokołu, elektronicznej bądź w innej, która ujawnia wolę skarżącego w sposób dostateczny. Placówka operatora publicznego, w której została wniesiona skarga, przekazuje ją niezwłocznie do jednostki organizacyjnej właściwej do rozpatrzenia skargi. Jednostka ta, w terminie nie dłuższym niż 14 dni od dnia otrzymania skargi, udziela na nią odpowiedzi w formie pisemnej.
        Skarga powinna zawierać:
        1) imię i nazwisko albo nazwę skarżącego oraz jego adres;

        2) określenie rodzaju przesyłki listowej, której dotyczy;

        3) uzasadnienie skargi;

        4) datę oraz podpis skarżącego.

        Na podstawie art.44 ust.1 i 1a ustawy operator pocztowy jest zobowiązany do przedłożenia Prezesowi Urzędu Regulacji Telekomunikacji i Poczty sprawozdanie dotyczące m.in. liczby i rodzajów złożonych reklamacji oraz sposobu ich rozpatrzenia a operator publiczny dodatkowo informację o liczbie skarg z tytułu opóżnionego doręczenia przesyłek listowych najszybszej kategorii i przesyłek niebędących przesyłkami najszybszej kategorii.
        Zgodnie z dyrektywą 97/67 WE Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 15 grudnia 1997 r. w sparwie wspólnych zasad rozwoju rynku wewnętrznego usług pocztowych Wspólnoty oraz poprawy jakości usług państwa członkowskie zostały zobowiązane do określenia procedur rozpatrywania reklamacji/skarg oraz tam gdzie to uznają za stosowne systemu rekompensat (odszkodowań). W przypadku opóżnień w doreczeniu przesyłki ustawodawca nie przewidział żadnych rekompensat.

        Z poważaniem
        Aldona Figura

        Prawnik FK"

        Corei5 9600K, Z390 PRO, 2x16 Vengeance
        3200Mhz, GTX 2060 Super, Seasonic X-650

        1. Hmmm , NimnuL-Redakcja 7/07/05 10:57
          paczke priorytetową wyslana do mnie moglem reklamowac dopiero po 2 tyg. Tak Panienka z okienka plotła.

          Gdyby nie wymyślono elektryczności,
          siedziałbym przed komputerem przy
          świeczkach.

  4. tak jak wyżej , Carmamir 7/07/05 09:36
    jeśli nie informujesz o ubezpieczeniu kupującego i nie proponujesz takiej wysyłki to Ty będziesz prawdopodobnie odpowiedzialny, jednak jeśli koleś dowiedział się od Ciebie o ubezpieczeniu i zrezygnował to był jego wybór.

    A ja zawsze proponuje DHL, natomiast PP + ew. dodatki tylko na życzenie i odpowiedzialność klienta.

    No to się wkopałem...

    1. To chyba najlepszy sposob ... przy nastepnej wysylce , NimnuL-Redakcja 7/07/05 09:54
      bede proponowal pelna game uslug ;-)
      Bo jak wiadomo kazdy chce oszczedzic, a pozniej dzien czy dwa stresu czy doszlo czy moze PP zagubila ...

      Gdyby nie wymyślono elektryczności,
      siedziałbym przed komputerem przy
      świeczkach.

  5. słuchajcie bo mam chyba dzisiaj slabe czajenie :) , Spienty 7/07/05 10:11
    to jeżeli sprzedajacy nie poinformowal mnie o możliwości ubezpieczenia przesylki ( nie bylo tez takiej informacji na stronie "o mnie") to moge juz w tej chwili ubiegac sie o zwrot kasy ???
    Sam sprzedaje na allegro i w opisie moich aukcji pojawia sie zapis o przesylkach ubezpieczonych.
    Jezeli potwierdzicie to co napisalem wczesniej to tylko pytanie czy w tresci maila do sprzedajacego mam sie powolac na jakies ogolne ustalenia z allegro czy cos innego.Wczoraj dostałem od niego informacje ze on nie odpowiada za prace poczty :(

    1. Nie wydaje mi się. , NimnuL-Redakcja 7/07/05 10:30
      Byłoby to nie fair w stosunku do sprzedającego jeśli faktycznie paczkę wysłał. Myślę, że po dwÓch tyg. w momencie rozpoczęcia działań reklamacyjnych mógłbyś zawołać o zwrot kasy.
      Myślę, że kasę powinieneś dostać. Pieniądze wysłałeś, przedmiot kupiłeś, ale nie dostales towaru ...

      Gdyby nie wymyślono elektryczności,
      siedziałbym przed komputerem przy
      świeczkach.

    
All rights reserved ® Copyright and Design 2001-2024, TwojePC.PL