|
OBECNI NA TPC |
|
|
» KHot 05:46 » Rafael_3D 05:05 » luckyluc 04:32 » BoloX 01:57 » MARC 01:30
Dzisiaj przeczytano 6091 postów, wczoraj 32536
Szybkie ładowanie jest: włączone.
|
|
|
|
|
|
TwojePC.pl © 2001 - 2025
|
|
A R C H I W A L N A W I A D O M O Ś Ć |
|
|
|
HDD Barracuda iV problem , Paulus1 26/04/05 13:19 Witam! Mam kilka pytań odnosnie ww. HDD. Ostatnio zaczal mi sie taki "sypac" - polecialy sektory. Poki co "podratowalem" go softem Disk fitness test IBM (opcja repair - jak ktos kojarzy ten soft). Program podal kod bledu: 0x70 i polecil kontakt z wytworca (dysk obecnie chodzi, ale obcielo pojemność ok 100 MB). Z tego wynika 2gie pytanie: ile bylo gwarancji na te dyski? 2 czy 3 lata. Model ST340016A. Czy moze zalezalo to od sprzedajacego?
THX from the mountain za sugestie... :-)Pozdrawiam!
Paulus1 - a próbowałeś , dax 26/04/05 13:23
HDD Regenerator? jeżeli to nie zadziała to dopiero do naprawy... pozdr.Montuję bomby, jeżeli zobaczysz, że
uciekam goń mnie! - hmm , Dygnitarz/Wiche 26/04/05 14:28
kod 0x70 oznacza ni mniej, ni więcej: "Corrupted Sector. A general hard disk drive problem was detected. You can run the "Erase Disk" utility. If a subsequent test fails again, the drive is defective and should be replaced." Na razie się w to nie baw (nie uruchamiaj "Erase Disk"), bo polecą Ci dane. Najpierw wypróbuj, jak radzi kolega Dax, program "HDD Regenerator" - ten pokaże Ci, czy bady na dysku są logiczne, czy fizyczne. Logiczne naprawi (zwykle są one powodowane przez nieoczekiwany reset podczas zapisywania), gorzej będzie z fizycznym uszkodzeniem powierzchni. W tym drugim przypadku sprawdź na stronie Seagate, czy Twój dysk jest jeszcze na gwarancji <http://support.seagate.com/..._validation.jsp>. Jeśli masz szczęście, to jeszcze jest :), dalsze wskazówki znajdziesz na stronie (wysyłka do producenta etc, jeden z magazynów chyba jest w Warszawie)."Dziękuję niebu, że we wszystkich
swoich instynktach pozostałem Polakiem."
Friedrich Nietzsche - czy format c: naprawi bady logiczne ? , digiter 26/04/05 15:59
czy trzeba zastosowac HDD Regenerator ?Piszcie do mnie per ty z małej litery - nie naprawi, fajnie by było gdyby naprawiał... :) , dax 26/04/05 17:26
natomiast hdd regenerator naprawi i to bez utraty i konieczności backupu danych :DMontuję bomby, jeżeli zobaczysz, że
uciekam goń mnie!
- Dzieki , Paulus1 27/04/05 01:40
za odzew :-) Sprawdzę HDD regeneratorem! A dysk mam jeszcze na gwarancji, więc raczej będę starał się go wymienić. W hurtowni powiedzieli mi, że Seagate miał w 04 lub 05.2005 otwierać w Polsce przedstawicielstwo (rekojmia dawno przeminęła; pozostała gwarancja producenta - podobno nie trzeba do tego papierów, wystarczy s/n dysku). Czy miałby ktos namiar albo świeże info, bo na stronie Seagate sie nie doszukałem...
Jeszcze raz dzieki za namiary na soft i łopatologiczne wyjaśnienia! :-)Pozdrawiam!
Paulus1 - kein problem , Dygnitarz/Wiche 27/04/05 11:49
Oto i notatka prasowa:
"Centralny punkt serwisowy dysków Seagate
Firma Seagate otworzyła w Warszawie PUNKT ODBIORU DYSKÓW TWARDYCH, w którym autoryzowani dystrybutorzy, resellerzy, oraz użytkownicy końcowi mogą dokonywać zwrotu uszkodzonych urządzeń.
Poprzednio, zwrócone dyski twarde, były transportowane do Amsterdamu lub Monachium. Wysokie koszty logistyczne pokrywane były przez dystrybutorów i klientów, którzy zwracali produkty bezpośrednio do Seagate. Okres realizacji naprawy gwarancyjnej był znacznie wydłużony - na proces ten bowiem składał się tez czas transportu i diagnostyki.
Korzyści jakie odniosą Partnerzy w związku z otwarciem Punktu Odbioru Dysków Twardych w Polsce:
1. Każdy klient, po uzyskaniu w na stronie internetowej numeru rejestracyjnego RMA (return material authorization), przypisanego do jego produktu, może się zgłosić z uszkodzonym dyskiem twardym do warszawskiego Punktu Odbioru Dysków. To spowoduje automatyczne uruchomienie procesu zwrotu urządzenia w Amsterdamie.
2. Nie wymagane sa żadne faktury zakupu czy karty gwarancyjne. Numer seryjny (S/N) jednoznacznie identyfikuje produkt w systemie RMA Seagate.
3. Dzięki temu, że przyjęcie oraz wysłanie urządzeń do centralnego magazynu serwisowego odbywa się w Polsce, czas realizacji usługi gwarancyjnej ulegnie znacznemu skróceniu. Klienci nie muszą czekać, aż produkty fizycznie zostaną przetransportowane do centralnego magazynu. Procedura zwrotu rozpoczyna się w momencie oddania uszkodzonego produktu do Punktu Odbioru Dysków, następnie w ciągu 2-5 dni roboczych dysk zostanie odesłany z powrotem do klienta. Ponieważ dyski wysyłane są z Amsterdamu, należy zalozyc ze czas potrzebny na realizację przesyłki kurierskiej na adres klienta to 2-3 dni.
4. Klient dostarcza dysk do Punktu Odbioru na własny koszt (przesyłką kurierską lub pocztową), ale może również zrobić to osobiście, natomiast porodukt wracają do klienta na koszt firmy Seagate.
Aby można było zwrócić dysk, należy uzyskać tzw.: numer RMA (return material authorization). Procedura ta jest całkowicie zautomatyzowana i polega na wprowadzeniu odpowiednich danych na stronie systemu RMA http://www.seagate.com/support/service/index.html
Po otrzymaniu numeru RMA, należy udać się lub wysłać dysk do Punktu Odbioru Dysków w Warszawie:
UPS SCS (Polska) Sp. z o.o.
ul. Szyszkowa 35/37, 02-285 Warszawa
Tel. (+48 22) 573 10 00, Fax (+48 22) 573 10 30"
Wszystko jest wyjaśnione w powyższej notce, ale radzę jeszcze zatelefonować pod podany numer i rozwiać wszelkie wątpliwości. Ja także załatwiałem to wszystko przez telefon (00 800-311 12 38, darmowe połączenie także z Polski), lecz wtedy obsługa mówiła jedynie po angielsku, niemiecku i francusku :)
Pozdrawiam"Dziękuję niebu, że we wszystkich
swoich instynktach pozostałem Polakiem."
Friedrich Nietzsche
|
|
|
|
|
All rights reserved ® Copyright and Design 2001-2025, TwojePC.PL |
|
|
|
|