TwojePC.pl © 2001 - 2025
|
|
A R C H I W A L N A W I A D O M O Ś Ć |
|
|
|
Reklamacja drukarki w sklepie - prawnik potrzebny:) , DirT 25/04/05 16:58 Mój problem dotyczy następującej sprawy, otóż oddałem drukarkę do naprawy gwarancyjnej w sklepie na podstawie paragonu, sklep prze 3 tygodnie. Nic nie robił aby ją oddać do serwisu canona bo twierdził że nie wie czy może bez dokumentu gwarancji ją serwisowa. Dopiero we własnym zakresie dowiedziałem się że canon przyjmuje towar do serwisu bez dok. gwarancji. Upłynęło kolejne 2 tygodnie i dopiero po mojej interwencji dowiedziałem się że drukarki nie naprawiona bo używałem nie licencjonowanego tuszu. W zasadzie mam tylko dokument z marca o tym że sklep przyjął drukarkę na serwis do siebie czy mam prawo na tej podstawie domagać się zwrotu pieniędzy czy nowego towaru na podstawie ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej gdzie jest napisano że jeśli sprzedawca nie ustosunkował się do tego żądania w terminie 14 dni, uważa się, że uznał je za uzasadnione i jeśli towar konsumpcyjny jest niezgodny z umową, kupujący może żądać doprowadzenia go do stanu zgodnego z umową przez nieodpłatną naprawę albo wymianę na nowy.- wiec mialem to samo , biEski 25/04/05 17:19
ale to za mnie brat zalatwial no wiec poprosil pana zeby napisal mu oswiadczenie ze drukarka sie zepsula z powodu uzywania tuszu pan odmowil przyjal drukarke do serwisu i wymienili glowice aczkolwiek uzywalem tylko org tuszu wiec nie wiem co sie stalo - taaa , myszon 25/04/05 17:32
zapewne tusz zapchał rolki :) Poproś o ekspertyzę, w której stwierdzają, że w wyniku używania nieoryginalnych tuszy zepsuła się drukarka. Zobaczymy co powiedzą. - dziwne , wiesio33 25/04/05 17:42
Ja w piątek odebrałem swoją drukarkę Epson z serwisu oczywiście używałem tuszu zamiennika i zapchała się głowica. Wymienili mi głowicę i tusze na nowe oczywiście gratis bo na gwarancji tylko zapowiedział że to 1 i ostatni raz. - 3 + 2 = 5 , Okota 25/04/05 19:11
to za dlugo
rzadaj kasy.Dyslektyka błąd nie pyka...
RTS wszechczasów:
Supreme Commander - tak tez mam zamiar zrobić , DirT 25/04/05 19:15
tylko fajansiarze nie chcą dać:), dlatego zwróciłem się do federacji konsumenckiej o pomoc prawną, sklep twierdzi że oni przyjeli moją reklamację a nie naprawę gwarancyjną i nie mają podstaw do zwrotu mi kasy lub nowego towaru- Właśnie dlatego, że przyjęli reklamację , PKort 25/04/05 19:23
to się wkopali. Bo akurat przepisy o reklamacji są bardzo precyzyjne. Możesz żądać (nie rządać!) zwrotu pieniędzy, na upartego nawet odestek za 3 tygodnie zwłoki :-). W przypadku reklamacji sprzedawca ma 14 dni (kalendarzowych, ofc.) na rozpatrzenie reklamacji. Jeśli nie rozpatrzą, to przyjmuje się, że rozpatrzyli pozytywnie. Idź i żądaj pieniędzy, powołując się na odpowiedni paragraf ustawy o ochronie konsumenta....Heavy Metal or no metal at all
whimps and posers - Leave the Hall !! - na to się powołuje , DirT 25/04/05 19:39
ale czuje że bez pomocy prawnej tzn jakiegoś mądrego fachowego pisam od rzecznika konsumentów lub z izby handlowej nic nie wskóram ale już napisałem do odpowiednich instytucji i czekam na odzew, w razie czego rusze nawet prase lokalną bo sklep na serio traktuje mnie jak wariata dlatego że domagam sie zwrotu swojego mimo że to oni zawalili sprawe trzymając towar u siebie 3 tyg nie oddając go na serwis- I bardzo dobrze , PKort 25/04/05 22:02
Rób tak dalej. Skoro robią z Ciebie idiotę, to napisz do FK, albo lepiej idź tam osobiście, wytłumacz co i jak i zapytaj, jak to wygląda od strony przepisów (ale nie przyznawaj się, że już coś czytałeś, niech oni Ci dokładnie wytłumaczą, jakie masz prawa). Powinieneś mieć ze sobą zaświadczenie o przyjęciu reklamacji z datą i pieczątką firmy, to jest podstawa do negocjacji i ewentualnego wniosku do polubownego sądu konsumenckiego.Heavy Metal or no metal at all
whimps and posers - Leave the Hall !!
- Korzystałeś z gwarancji czy rękojmi? , Normalny 25/04/05 19:30
..."Każdy pojazd w ruchu powinien mieć
kierującego." Konwencja Wiedeńska - rękojmi już nie ma od roku , DirT 25/04/05 19:35
a towar oddawałem do naprawy gwarancyjnej na podstawie paragonu bo gwarancje pies zjadł albo zgubiłem nie pamiętam:)- Nie możesz stosować przepisów z rękojmi , Normalny 25/04/05 20:27
do fakultatywnej gwarancji(mam tu na myśli te 14 dni). Jeżeli nie masz dokumentu gwarancyjnego to nic nie wskórasz. Oni mogli w sumie w ogóle tego nie przyjmować."Każdy pojazd w ruchu powinien mieć
kierującego." Konwencja Wiedeńska - to nie rękojmia , DirT 25/04/05 20:35
takiego czegoś już dawno nie ma a domagam sie zwrotu z ustawy o której w poscie pisze i ona dotyczy gwarancji, a kslep rpzyjoł na podstwie paragonu do serwisu towar wiec skoro przez 14 dni nie mieli co do tego pretensji to wynika że sie zgodzili na rozpatrzenie tej reklamacji- To na ile miałeś gwarancję? , Normalny 25/04/05 20:46
..."Każdy pojazd w ruchu powinien mieć
kierującego." Konwencja Wiedeńska - I skąd wziąłeś te 14 dni - , Normalny 25/04/05 20:48
przecież to dotyczy rękojmi."Każdy pojazd w ruchu powinien mieć
kierującego." Konwencja Wiedeńska - Czy wystawili Ci , Normalny 25/04/05 20:50
zaświadczenie, że przyjęli do serwisu czy jako naprawę gwarancyjną?"Każdy pojazd w ruchu powinien mieć
kierującego." Konwencja Wiedeńska - Jak to nie ma rękojmi? , Normalny 25/04/05 20:51
... Sorry za rozłożenie na raty :)"Każdy pojazd w ruchu powinien mieć
kierującego." Konwencja Wiedeńska - ustawa o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej , DirT 25/04/05 21:01
z dnia 27 lipca 2002 r. Jeżeli sprzedawca, który otrzymał od kupującego żądanie określone w ust. 1, nie ustosunkował się do tego żądania w terminie 14 dni, uważa się, że uznał je za uzasadnione, konkretnie chodzi tutaj o reklamacje towaru własnie ta ustawa likwiduje też rękojmie
wydali mi kwitek o przyjęciu do naprawy- OJ - wszystko Ci się pomyliło. , Normalny 25/04/05 21:09
Rekojmia jak najbardziej obowiązuje - te zapisy, które przytoczyłeś dotyczą właśnie rękojmi.
Gwarancja jest fakultatywna (formułowana przez sprzedawcę) a rękojmia przysługuje na podstawie tej właśnie ustawy."Każdy pojazd w ruchu powinien mieć
kierującego." Konwencja Wiedeńska - oto co pisze na.. , DirT 25/04/05 21:27
stronie federacji konsumentów
Od 1 stycznia 2003 r. do sprzedaży konsumenckiej nie mają zastosowania przepisy kodeksu cywilnego dotyczące rękojmi.
dlatego własnie wprowadzono tę ustawę o której mówie teraz ona to reguluje a nie kodeks cywilny i dokładnie ona reguluje zasady udzielania gwarancji i postępowania reklamacyjnego- Dobrze napisali - , Normalny 25/04/05 21:34
ponieważ teraz rękojmię dla osób fizycznych, które nabywają tę rzecz w celu niezwiązanym z działalnością zawodową lub gospodarczą reguluje właśnie ta ustawa (o warunkach...). Czyli nie mają tu zastosowania przepisy dot. rękojmi z kodeksu a z tej ustawy. Rękojmia to podstawa.
Wysnułeś za daleko idące wnioski."Każdy pojazd w ruchu powinien mieć
kierującego." Konwencja Wiedeńska - ale... , DirT 25/04/05 21:37
w tej ustawie nie ma wcale słowa rękojmia tylko jest cały ustęp o Udzielanie gwarancji w obrocie konsumenckim
zobacz sobie ten link i sam przeczytaj http://www.federacja-konsumentow.org.pl/...d=139#8- Przecież o gwarancji masz tylko , Normalny 25/04/05 21:58
art. 13."Każdy pojazd w ruchu powinien mieć
kierującego." Konwencja Wiedeńska
- No tak mogłeś się pomylić , Normalny 25/04/05 21:41
w tej ustawie nie używają słowa "rękojmia" ale "odpowiedzialność za niezgodność towaru z umową (to to samo)."Każdy pojazd w ruchu powinien mieć
kierującego." Konwencja Wiedeńska - Podsumowując - , Normalny 25/04/05 22:01
gdybyś poczytał troszkę przed oddaniem sprzętu i dostał pisemne potwierdzenie oddania do serwisu w trybie rękojmi to byłbyś to przodu i mógłbyś egzekwować konsekwencje wynikające z braku odpowiedzi sprzedawcy w ciągu 14 dni."Każdy pojazd w ruchu powinien mieć
kierującego." Konwencja Wiedeńska
- ekojmi jako takiej nie ma , PKort 25/04/05 21:59
w obrocie B2C. Co najwyżej w B2B. Konsumenci chronieni są przepisami cytowanej niżej ustawy. Ta ochrona nosi nazwę "zgodności towaru z umową". Przepisy są trochę inne, niż w przypadku rękojmi, dlatego też inna nazwa - bo rękojmia nadal istnienie w transakcjach B2B.Heavy Metal or no metal at all
whimps and posers - Leave the Hall !! - Jest to nawet rękojmia rozbudowana , Normalny 25/04/05 22:04
w stosunku do przepisów kc i prawnicy posługują się tą nazwą także w stosunku do sprzedaży konsumenckiej."Każdy pojazd w ruchu powinien mieć
kierującego." Konwencja Wiedeńska - rękojmi niew ma już dla osób fizycznych , DirT 25/04/05 22:09
wiec nie mogą nawet ci tak napisac na dowodzie odbioru towaru mogą napisać tylko naprawa gwarancyjna lub usługa jakaś tam pojęcie rękojmia nie istnieje i tyle- Uff - jest , Normalny 25/04/05 22:16
odpowiedzialność z tytułu niezgodności towaru z umową= ustawowa rękojmia.
Na dowodzie odbioru mogą napisać reklamacja z tytułu niezgodności towaru z umową. Czy to tak trudno zrozumieć?
Bez dokumentu gwarancyjnego pozostaje ci tylko dochodzenie swoich praw z tytułu niezgodności towaru z umową (dwa lata) i tyle ;-)"Każdy pojazd w ruchu powinien mieć
kierującego." Konwencja Wiedeńska - Musisz zrozumieć, że , Normalny 25/04/05 22:22
gwarancja jest udzielana jeżeli sprzedawca ma ochotę a twoje prawa wynikające z ustawy oparte są na odpowiedzialności sprzedawcy z tytułu niezgodności. Niefortunnie pominęli słowo "rękojmia" w ustawie ale wszyscy wiedzą o co chodzi (przepisy o charakterze rękojmi)."Każdy pojazd w ruchu powinien mieć
kierującego." Konwencja Wiedeńska - ..czyli , DirT 25/04/05 22:31
jesli reklamowałem towar u sprzedawcy, a nie u canona który gwarancje wystawił, to sprzedawca przyjmując go do naprawy gwarancyjnej zobowiązał sie ze w ciągu 14 dni sam rozwiąze problem i czy odda go co serwisu canona czy sam naprawi powinien w tym terminie mi odpowiedziec .... czyż nie- Ale to chyba sprzedawca , Normalny 25/04/05 22:42
wystawił Ci gwarancję i tam powinny znajdwować się warunki (czas naprawy, okres gwar itp.). Jeżeli reklamowałeś w trybie gwarancji (teraz trzeba się decydować) to obowiązują cię zapisy z dokumenty gwarancyjnego. A takiego nie posiadasz, więć nie masz się na co powołać(np. na jakiś okres).
Gdybyś skorzystał z niezgodności z umową i dostał tego potwierdzenie to mógłbyś gości rozliczać z tych 14 dni(i żadać wymiany, zwrotu).
Szkoda, że tego nie zrobiłeś bo przekroczyli termin z niezgodności i musieliby uznać twoje roszczenia. A tak jest dziwna sytuacja - nie masz warunków gwarancji i mogli Cie olać jeżeli chciałeś się powołać na uprawnienia gwarancyjne.
Wracając do meritum - moim zdaniem nie możesz się powoływać na terminy z niezgodności."Każdy pojazd w ruchu powinien mieć
kierującego." Konwencja Wiedeńska - Chyba, że , Normalny 25/04/05 22:44
spróbujesz przekonywać, że chciałeś skorzystać z niezgodności (przecież nie miałeś karty gwar. więc :) to może być wyjście."Każdy pojazd w ruchu powinien mieć
kierującego." Konwencja Wiedeńska - Nie. , PKort 25/04/05 22:56
Gwarancję wystawia Canon Polska. Na 12 miesięcy od daty zakupu.Heavy Metal or no metal at all
whimps and posers - Leave the Hall !! - Ale musi , Normalny 25/04/05 22:59
być podstemplowana przez sprzedawce, żeby była ważna czyż nie?"Każdy pojazd w ruchu powinien mieć
kierującego." Konwencja Wiedeńska
- Dokładnie , PKort 25/04/05 22:55
tak jest. A że nic nie zrobił - jego problem.Heavy Metal or no metal at all
whimps and posers - Leave the Hall !! - tez tak myśle:) , DirT 25/04/05 23:05
poztym kożeystałem z tej zasady z ustawy przecierz oddałem towar na podstwaie paragonu a nie karty gwarancyjnej a oni to tak przyjeli a nie inaczej - Jego? , Normalny 25/04/05 23:20
Jeżeli działał w obrębie swojej dobrej woli ;) bo przyjął w ramach gwarancji na swoich zasadach (konsument nie miał warunków gwar.) to z czego go rozliczać?"Każdy pojazd w ruchu powinien mieć
kierującego." Konwencja Wiedeńska - Przecież tłumaczę , PKort 26/04/05 20:46
że warunki gwarancji DirTa nie dotyczą. Jedynie warunki reklamacji zapisane w Ustawie...Heavy Metal or no metal at all
whimps and posers - Leave the Hall !!
- sadze, ze to 'pominiecie' , Tummi 25/04/05 23:04
wcale nie bylo 'niefortunne', ale celowe - aby oddzielic B2C i B2B oraz podkreslic zmiany jakie zaszly od 1.1.2003.
Ludzie z federacji konsumenta za kazdym razem poprawiaja teraz klientow, zeby nie mowili 'rekojmia', ale 'niezgodnosc towaru z umowa'. Wlasnie taki zapis jest w ustawie i trzeba sie go trzymac we wszelkich pismach.
DirT - w miescie powinienes miec wojewodzkiego/powiatowego rzecznika praw konsumenta - u mnie b. mily czlowiek - polecam odwiedzic :D
T.www.skocz.pl/uptime :D
- Jeśli nie masz dowodu zakupu że używałes oryginały to sprawa przegrana... , polar 26/04/05 08:05
.... taka sama sytuacja jak w autach. Spróbuj zatankować chszczone paliwo do auta na gwarancji... silnik lub jego elementy zdechną, ale serwis nie weżmie na siebie naprawy tylko odeśle Cię do rzeczoznawcy, a ten do tego u kogo kupiłeś paliwo....
Dla mnie to logiczne. Drukarki są przystosowane do pracy z okreslonymi tuszami, jeśli używasz czegoś co nie jest pewne to nie możesz spodziewać się uznania gwarancji.- Pamiętaj, że w polskim prawie jest domniemanie niewinności , PKort 26/04/05 10:13
Dopóki nie udowodnią, że DirT używał nieoryginalnych tuszy i że to właśnie one spowodowały awarię, to nie ma podstaw do odmówienia reklamacji.Heavy Metal or no metal at all
whimps and posers - Leave the Hall !! - jak gościu , mirkrup 26/04/05 19:01
oddaje drukarkę z napełnionymi cartridge'ami, to nie ma udowadniać - mało to razy klient robił zdziwioną minę, że nie będzie miał drukarki naprawionej? Ja wszystkim zawsze mówię - po gwarancji możecie sikać do cartridge'a!- zgadzam sie z wami ale.. , DirT 26/04/05 19:30
oni mieli 14 dni na odrzucenie tej reklamacji a nie ponad miesiąc, jesli by mi to powiedzieli w tym terminie nie miabym zadnych pretensji bo wiem że bym przegrał
|
|
|
|
|
All rights reserved ® Copyright and Design 2001-2025, TwojePC.PL |
|
|
|
|