Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
B O A R D
   » Board
 » Zadaj pytanie
 » Archiwum
 » Szukaj
 » Stylizacja

 
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
OBECNI NA TPC
 
 » cVas 13:24
 » DJopek 13:23
 » Kenny 13:22
 » m_aczo 13:21
 » JE Jacaw 13:20
 » Liu CAs 13:20
 » XepeR 13:10
 » Matti 13:09
 » selves 12:58
 » Robek 12:56
 » rainy 12:56
 » Kosiarz 12:56
 » LooKAS 12:53
 » lavka 12:51
 » Visar 12:45
 » muerte 12:40
 » ulan 12:39
 » bmiluch 12:37
 » adolphik 12:33
 » Lucyferiu 12:32

 Dzisiaj przeczytano
 41103 postów,
 wczoraj 25974

 Szybkie ładowanie
 jest:
włączone.

 
ccc
TwojePC.pl © 2001 - 2024
A R C H I W A L N A   W I A D O M O Ś Ć
    

[Builder6] Sygnalizacja świetlna, niemam pomysłu ja zrobic przełanczanie stateł :/ , GesTee 29/03/05 01:06
A wiec tak:

Mam juz proste 2 drogi i prozizoryczne statła i teraz sazadnicza sprawa jak przy z timerem zrobic by

Shape1-zielony to Shape6-czerwony
Shape4-zielony to shape3-czerwony
Shape1-zielony i Shape2-pomaranczowy to Shape5-pomaranczowy

itd prosta sygnalizacja świetlna tylko musze to timerem zrobic

ponirzej zamieszczam kod i jakies moje kombinacje na wpół zasypiajac nak klawa co robiłem ;/


//---------------------------------------------------------------------------

#include <vcl.h>
#pragma hdrstop

#include "Unit1.h"
//---------------------------------------------------------------------------
#pragma package(smart_init)
#pragma resource "*.dfm"
TForm1 *Form1;
//---------------------------------------------------------------------------
__fastcall TForm1::TForm1(TComponent* Owner)
: TForm(Owner)
{
}
//---------------------------------------------------------------------------

void __fastcall TForm1::Button1Click(TObject *Sender)
{
Canvas->Pen->Width=75;

Canvas->MoveTo(300,50);
Canvas->LineTo(300,400);

Canvas->MoveTo(50,300);
Canvas->LineTo(500,300);

}
//---------------------------------------------------------------------------
void __fastcall TForm1::Button3Click(TObject *Sender)
{

// swiatla pionowe |

Shape1->Visible=True;
Shape1->Shape=stEllipse;
Shape1->Left=350;
Shape1->Top=100;
Shape1->Width=50;
Shape1->Height=50;
Shape1->Brush->Color=0x808080;
Shape2->Visible=True;
Shape2->Shape=stEllipse;
Shape2->Left=350;
Shape2->Top=150;
Shape2->Width=50;
Shape2->Height=50;
Shape2->Brush->Color=0x808080;
Shape3->Visible=True;
Shape3->Shape=stEllipse;
Shape3->Left=350;
Shape3->Top=200;
Shape3->Width=50;
Shape3->Height=50;
Shape3->Brush->Color=0x808080;

// swiatla poziome ---

Shape4->Visible=True;
Shape4->Shape=stEllipse;
Shape4->Left=100;
Shape4->Top=200;
Shape4->Width=50;
Shape4->Height=50;
Shape4->Brush->Color=0x808080;
Shape5->Visible=True;
Shape5->Shape=stEllipse;
Shape5->Left=150;
Shape5->Top=200;
Shape5->Width=50;
Shape5->Height=50;
Shape5->Brush->Color=0x808080;
Shape6->Visible=True;
Shape6->Shape=stEllipse;
Shape6->Left=200;
Shape6->Top=200;
Shape6->Width=50;
Shape6->Height=50;
Shape6->Brush->Color=0x808080;
}
//---------------------------------------------------------------------------
void __fastcall TForm1::FormCreate(TObject *Sender)
{
Timer1->Enabled=False;
Shape1->Visible=False;
Shape2->Visible=False;
Shape3->Visible=False;
Shape4->Visible=False;
Shape5->Visible=False;
Shape6->Visible=False;

}
//---------------------------------------------------------------------------
void __fastcall TForm1::Button2Click(TObject *Sender)
{
Timer1->Enabled=True;
}
//---------------------------------------------------------------------------

;
//---------------------------------------------------------------------------
void __fastcall TForm1::Timer1Timer(TObject *Sender)
{

// I TU QWA PIES POGRZEBANY

/*

char z,p,c,a,b;
Shape1->Brush->Color=a;
Shape6->Brush->Color=b;
z=clGreen;
p=clOrange;
c=clRed;
if (a=z}{
Shape1->Brush->Color=clGreen;
Shape6->Brush->Color=clRed;


}

*/
}
//---------------------------------------------------------------------------





pewnie cos robie całkowicie zle albo bład jest niewielki niewiem dokładnie bo znam sie na tym niebardzo ;) i dlatego prosze o pomoc

jedno co wiem to cał czas mam komunikat ze nimoge przypisac zmiennje char albi tez int co Color i to mnie juz zwodzi bo niby jak mam to inaczej uzyskac w hexach jest tosamo :/

za wszelki porpowiedzi i podady z góry dzieki

:)

  1. pewnie chodzi o to, zeby zmienne, ktore zadeklarowales jako char z,p,c,a,b; , bwana 29/03/05 06:35
    zadeklarowac jako TColor z,p,c,a,b;

    z typem TColor strzelam na oslep, ale zaloze sie, ze w Builderze jest specjalny typ zmiennych dedykowany kolorom.

    PS. Strasznie ciezko sie czyta tego Twojego posta.

    "you don't need your smile when I cut
    your throat"

    1. [;..;] , GesTee 29/03/05 12:00
      niestety musze przyznac ze samemu mi sie to ciezko czyta :/ Troche zmeczenie mi daje w kość i literki sie gubią ;/

      TColor jak dałęm to dalej jest ze proba przypisania int. Juz przewertowałem chyba cały manual i niemam pomysłu :/

      :)

      1. byc moze wiec chodzi o to ze przypisujesz stale (te wartosci zapisane szesnastkowo) do , bwana 30/03/05 06:10
        zmiennych typu TColor. Niewykluczone, ze istnieje jakas funkcja typu MakeColor (lub metoda np. TColor.CreateRGBColor) ktora nalezy uzyc do przypisywania konkretnego koloru do zmiennej. Oczywiscie z nazwami metod/funkcji strzelam znowu, ale moze?

        chodzi mi konkretnie o te zapisy:

        Shape1->Brush->Color=0x808080;

        ktore, byc moze powinny wygladac:

        Shape1->Brush->Color=TColor.CreateRGBColor(0x80,0x80,0x80);

        "you don't need your smile when I cut
        your throat"

        1. [;..;] , GesTee 30/03/05 23:06
          mam rozwiązanie :)
          kolezka mi powiedział co i jak ze robi sie to jako automat moore'a

          nalezało lekko zmodyfikowac Unit.h oraz podaje kod moze ktos bedzie kiedys szukał na boardzie :)

          //---------------------------------------------------------------------------
          #include <vcl.h>
          #pragma hdrstop

          #include "Unit1.h"
          //---------------------------------------------------------------------------
          #pragma package(smart_init)
          #pragma resource "*.dfm"
          TForm1 *Form1;
          //---------------------------------------------------------------------------
          __fastcall TForm1::TForm1(TComponent* Owner)
          : TForm(Owner)
          {
          stan=1;
          }
          //---------------------------------------------------------------------------

          void __fastcall TForm1::Button1Click(TObject *Sender)
          {
          Canvas->Pen->Width=50;
          Canvas->MoveTo(300,50);
          Canvas->LineTo(300,400);
          Canvas->MoveTo(50,300);
          Canvas->LineTo(500,300);
          }
          //---------------------------------------------------------------------------

          void __fastcall TForm1::Button2Click(TObject *Sender)
          {
          Shape1->Visible=True;
          Shape2->Visible=True;
          Shape3->Visible=True;
          Shape4->Visible=True;
          Shape5->Visible=True;
          Shape6->Visible=True;

          Shape1->Shape=stEllipse;
          Shape1->Left=350;
          Shape1->Top=100;
          Shape1->Width=50;
          Shape1->Height=50;

          Shape2->Shape=stEllipse;
          Shape2->Left=350;
          Shape2->Top=150;
          Shape2->Width=50;
          Shape2->Height=50;

          Shape3->Shape=stEllipse;
          Shape3->Left=350;
          Shape3->Top=200;
          Shape3->Width=50;
          Shape3->Height=50;

          Shape4->Shape=stEllipse;
          Shape4->Left=100;
          Shape4->Top=200;
          Shape4->Width=50;
          Shape4->Height=50;

          Shape5->Shape=stEllipse;
          Shape5->Left=150;
          Shape5->Top=200;
          Shape5->Width=50;
          Shape5->Height=50;

          Shape6->Shape=stEllipse;
          Shape6->Left=200;
          Shape6->Top=200;
          Shape6->Width=50;
          Shape6->Height=50;
          }
          //---------------------------------------------------------------------------
          void __fastcall TForm1::Button3Click(TObject *Sender)
          {
          Shape1->Brush->Color=clGreen;
          Shape2->Brush->Color=clYellow;
          Shape3->Brush->Color=clRed;
          Shape4->Brush->Color=clGreen;
          Shape5->Brush->Color=clYellow;
          Shape6->Brush->Color=clRed;
          }
          //---------------------------------------------------------------------------
          void __fastcall TForm1::Timer1Timer(TObject *Sender)
          {
          Shape1->Brush->Color=clWhite;
          Shape2->Brush->Color=clWhite;
          Shape3->Brush->Color=clWhite;
          Shape4->Brush->Color=clWhite;
          Shape5->Brush->Color=clWhite;
          Shape6->Brush->Color=clWhite;
          switch (stan) {
          case 1:
          Shape1->Brush->Color=clGreen;
          Shape6->Brush->Color=clRed;
          break;
          case 2:
          Shape2->Brush->Color=clYellow;
          Shape5->Brush->Color=clYellow;
          Shape6->Brush->Color=clRed;
          break;
          case 3:
          Shape3->Brush->Color=clRed;
          Shape4->Brush->Color=clGreen;
          break;
          case 4:
          Shape2->Brush->Color=clYellow;
          Shape3->Brush->Color=clRed;
          Shape5->Brush->Color=clYellow;
          stan=0;
          break;
          default:
          stan=0;
          }
          stan++;
          /*

          Shape1->Brush->Color=clGreen;
          Shape2->Brush->Color=clYellow;
          Shape3->Brush->Color=clRed;
          Shape4->Brush->Color=clGreen;
          Shape5->Brush->Color=clYellow;
          Shape6->Brush->Color=clRed;

          */
          }
          //---------------------------------------------------------------------------


          void __fastcall TForm1::Button4Click(TObject *Sender)
          {
          Close();
          }
          //---------------------------------------------------------------------------

          void __fastcall TForm1::FormCreate(TObject *Sender)
          {
          Shape1->Visible=False;
          Shape2->Visible=False;
          Shape3->Visible=False;
          Shape4->Visible=False;
          Shape5->Visible=False;
          Shape6->Visible=False;

          }
          //---------------------------------------------------------------------------

          :)

    
All rights reserved ® Copyright and Design 2001-2024, TwojePC.PL