Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
B O A R D
   » Board
 » Zadaj pytanie
 » Archiwum
 » Szukaj
 » Stylizacja

 
M E N U
  0
 » Nowo¶ci
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
OBECNI NA TPC
 
 » Fl@sh 23:10
 » b0b3r 23:08
 » rooter666 23:08
 » past 23:07
 » Piwomir 23:06
 » fiskomp 22:57
 » GLI 22:57
 » Kenny 22:56
 » Wedrowiec 22:54
 » Soulburne 22:53
 » ham_solo 22:45
 » globi-wan 22:45
 » dugi 22:38
 » Curro 22:37
 » @GUTEK@ 22:34
 » Shark20 22:27
 » marcin502 22:24
 » Lord Kama 22:24
 » JaroMi 22:23
 » BONUS 22:18

 Dzisiaj przeczytano
 41145 postów,
 wczoraj 25974

 Szybkie ładowanie
 jest:
wł±czone.

 
ccc
TwojePC.pl © 2001 - 2024
A R C H I W A L N A   W I A D O M O ¦ Ć
    

[moto] Do kiedy trzeba miec wlaczone swiatla mijania? , jokerek 5/03/05 09:32
j. w. Do 1 marca czy do 1 kwietnia?

Z gory thx

  1. W gazecie czytalem ze 1 marca , pigmey 5/03/05 09:38
    123

  2. nie rozumiem , m&m 5/03/05 09:43
    ludzi ktorzy nie jezdza na swiatlach przez caly rok, przeciez to ogromnie poprawia bezpieczenstwo na drodze, a koszt zarowki to przeciez niewiele

  3. trzeba miec cały rok , Fantomas 5/03/05 09:46
    azeby byc widocznym ja przynajmniej tak jezdze ... a nie jak inni "uzytkownicy drog" przy ostrym słoncu lub przy zblizajacym sie zmroku oszczedzaj± 1 grosz na 100km bo wyłacza ¶wiatła

    .... jezeli nie wyłapałes(a¶)
    złosliwosci to przeczytaj raz
    jeszcze ...

    1. raczej jakies 1,5 złotego , zozol 5/03/05 11:35
      jazda na ¶wiatłach zwieksza zuzycie paliwa o jakies 0,4 litra / 100km

      1. chyba jak masz , Fantomas 5/03/05 12:17
        halogeny na dachu i niesprawne ładowanie ...

        .... jezeli nie wyłapałes(a¶)
        złosliwosci to przeczytaj raz
        jeszcze ...

        1. taaa, bo samochód to perpetum mobile... , Chrisu 5/03/05 21:05
          jak tak to po co elektrownie?? 10 turbin pod silnik i heja, 2mln ludzi ma energię.

          /// GG# 1 110 10 10 11 100 10 \\\

      2. no chyba , kubazzz 5/03/05 12:17
        w maluchu.
        jeszcze jak wlaczysz radio, to kierunkowskazy przygasaja, a zuzycie paliwa sie podwaja...
        rany..

        SM-S908

  4. 1 paĽdziernik - 1 marca , Carmamir 5/03/05 09:49
    chociaż lepiej okr±gły rok :)

    No to się wkopałem...

  5. do 1 marca , DomeLL 5/03/05 10:06
    ale lepiej jezdzij caly rok na swiatlach,jestes lepiej widoczny na drodze co zwieksza Twoje bezpieczenstwo jak i innych uczestnikow ruchu

  6. w/g prawa do 1 marca , El Vis 5/03/05 10:10
    w/g rozumu cały rok.

    I don't suffer from insanity.
    I actually quite enjoy it.

  7. cały rok , jafar 5/03/05 11:41
    123

  8. Caly rok... , tecep 5/03/05 12:04
    wczoraj mialem na trasie dosc niefajna sytuacje.Jade, zabieram sie za wyprzedzanie widze ze z naprzeciwka jedzie TIR, tyle tylko ze nie zauwazylem malucha ktory jechal bez swiatel i idealnie wkomponowal sie miedzy swiatla TIRa:/

    taaaaaaaaa.....

  9. do 1 marca , kubazzz 5/03/05 12:19
    ale lepiej caly rok. ja to doecniam to jako kierowca i jako pieszy.

    SM-S908

  10. B. wazna rzecza jest , palioza 5/03/05 13:05
    aby albo wszyscy jezdzili na swiatlach, albo nikt, bo np. jak pisal tecep, przyzwyczailes sie, ze widzisz auto na swiatlach, i nagle jedzie ktos bez swiatel, to mozesz go po prostu przeoczyc. Co do jazdy przez caly rok, akurat nie jestem za w tych warunkach, co mamy, bo 50% kierowcow nie wie co to jest regulacja wysokosci oswietlenia, nastepne 30% podlacza zle zarowki i jedzie na dlugich zamiast na mijania no i z 10% w ogoole nie regulowalo swiatel nigdy.

    Uczyń co¶ idiotoodpornym, a kto¶
    stworzy lepsz± wersję idioty.

    1. No wła¶nie.... , PKort 5/03/05 13:21
      Też obserwuję ten problem z poziomowaniem ¶wiateł - wiele osób po prostu o to nie dba. A takie ¶wiatła z naprzeciwka strasznie męcz±.

      Heavy Metal or no metal at all
      whimps and posers - Leave the Hall !!

    2. heh , kubazzz 5/03/05 16:10
      masz racje- jakosc oswietlenia w samochodach na polskich drogach tez pozostawia wiele do zyczenia, ale co zrobic.

      SM-S908

      1. ta... zgadzam sie z wami, ale sami powiedzcie... , Gajdzi 6/03/05 13:35
        niech taka Pani (kobieta chociaz nie tylko) kupi na stacji zarowke i dla niej/nich to czarna magia, wiec ciesza sie ze jak podlacza to wogole swieci, a ze znacznie ma jak ja wloza, to juz wogole niewiedza

        Pan Bóg bawi się z ludĽmi w
        chowanego.
        On odlicza - ludzie się chowaj±...

  11. oho - znowu? , Holyboy 5/03/05 15:23
    znowu sie zaczyna watek o swiatlach? :>
    tylko blagam bez nawijania ze jazda na swiatlach ogranicza wolnosc...

    Strength is irrelevant.
    Resistance is futile.
    We wish to improve ourselves.

    1. no to chyba taka prawidlowosc:P , tecep 5/03/05 17:19
      Co rok musi byc:P

      taaaaaaaaa.....

  12. Jest fajny sposób na jazde ze ¶wiatłami/oszczędzenie energii , Fl@sh 5/03/05 16:36
    a nawet dwa! :-)
    1. Podpięcie pod ¶wiatła długie reduktorka napięcia (jest na allegro) niezależnie zasilanego, poprzez przekaĽnik uruchamiany jakim¶ tajnym przeł±cznikiem w kabinie ;-) w taki sposób, aby się odpalały z pozycyjnymi zamiast ¶wiateł mijania. Można oszczędzić ok 60% energii
    2. Zamontować ¶wiatła do jazdy dziennej, również uruchamiane razem ze ¶wiatłamipozycyjnymi i wył±czaj±ce się kiedy wbijasz mijania. Mam tak od ponad 3 lat - 2 x 6W zamiast 2x100W (zmieniłem seryjn± instalację na własn± i zapakowałem w ¶wiatła ł±cznie 612W :-))). ¦wiecę cały rok i my¶lę, że warto. Moje helli kosztuj± ok. 200zł ale s± też polskich producentów za parędziesi±t

    Sprzedam drewno pod każd±
    postaci± ;-) GG: 687866

    1. hehe , kubazzz 5/03/05 20:09
      o czym ty mowisz.
      w Polsce jest wielu kierowcow ktorym nie chce sie sprawdzic, czy te co maja dzialaja dobrze, sa czyste i ustawione, a co dopiero montowac jakies swiatla do jazdy dziennej ;) [co owszem jest jak najbardziej korzystne]

      SM-S908

    2. chłopie poczytaj przepisy. 2x100W?? Powodzenia jak ci Policja to znajdzie. , Chrisu 5/03/05 21:21
      możesz mieć o¶wietlenie i 2 kW, ale zanim co¶ kupisz zastanwó się czy możesz tego używać na drogach publicznych.

      /// GG# 1 110 10 10 11 100 10 \\\

      1. Sk±d ci przyszło w ogóle do głowy !?! , Fl@sh 5/03/05 21:52
        że nie wiem co można :-)))
        Podstawa to, tak jak Kubazzz pisze - dobrze ustawić. Druga sprawa - gładkie szkła reflektorów, które wyrzucaj± mniej ¶wiatła rozproszonego, a co za tym idzie - mniej o¶lepiaj±. Na krótkich mam tylko 2 x 100W i je¶li tylko reflektory s± czyste, nikt mi nie mruga. Wierz mi, że dużo gorzej jest np. z oryginalnym, ale nawet lekko przybrudzonym xenonem w soczewce z naprzeciwka... Pozostałe 400W jest w długich + dalekosiężnych.

        ps
        2 kW ??? No doooobra, ale sk±d panie taki aku ;-)))

        Sprzedam drewno pod każd±
        postaci± ;-) GG: 687866

        1. akurat nie zgodze sie , kubazzz 5/03/05 22:13
          gladkie szkla reflektorow to wymysl mody, ktory jest strasznie klopotliwy. Dzieki gladkim szklom nowa toyota corolla ma najbardziej chujowe swiatla od czasow radzieckich samochodow z lat 70. Nawet 15 letnia Lada Samara ma lepsze reflektory!!! [sprawdzone!!]. Ale pomijajac to - rodzaj szkla nie determinuje wielkosci oslepiania i samooslepiania.
          Ja bym raczej powiedzial nie gladkie, a CZYSTE!!

          SM-S908

          1. Gładkie szkła , Fl@sh 6/03/05 04:44
            to skutek zastosowanie technologi pól swobodnych, dzięki której strumienie światła są kierunkowane jedynie przez odpowiednio skonstruowane w reflektorze lustra. W ten sposób zrezygnowano z grubego, pręgowanego szkła reflektora, którego zadaniem było do tej pory odpowiednio wypuszczać światło na drogę. Samooślepiania zapewne było więcej, a jeśli oślepiania mniej to dlatego, że na zewnątrz trafiało mniej światła... W starych lampach sytuację ratowały duże reflektory-być może łada właśnie takie miała. Nie bez powodu dzisiaj się już nie produkuje takich lamp. Wiele firm od dawna wchodzi w soczewki, które, jeśli są dobrze pomyślane, wogóle nie samooślepiają.
            Zwróć uwagę na granicę światłocienia starych i nowych - też jest lepiej. Specjalizującę się firmy (valeo, hella) od lat udoskonalają oświetlenie drogi i niewiele im można zarzucić. Moda faktycznie im daje trochę po dupie, ale ze względu na to że jest im narzucany kształt.

            Sprzedam drewno pod każd±
            postaci± ;-) GG: 687866

            1. to jest prawda , kubazzz 6/03/05 13:18
              zasadniczo. ma to swoje techniczne uzasadnienie i wielu producentow rzzeczywiscie z dobrym skutkiem stosuje takie reflektory. ale wielu tez [m.in. toyota] chwilowo sobie nie radzi z tym rozwiazaniem i w ich przypadku mamy widoczny regres w jakosci oswietlenia. pewno za pare lat bedzie lepiej.
              ale soczewkowe reflektory tez potrafia oslepiac i to bardziej ostrym swiatlem.

              SM-S908

          2. Hmmm, akurat Łady miały najlepiej o¶wietlaj±ce drogę reflektory , zartie 7/03/05 09:40
            Gładkie "szkła" (tak naprawdę to s± one z poliwęglanu) zwiększaj± sprawno¶ć reflektora do 45 %. Reflektory z pręgowanym szkłem miały sprawno¶ć do 27 %.

            Gdybym dostawał złotówkę za każde przekleństwo pod adresem Microsoftu już dawno byłbym milionerem

        2. podstawa to nie łamać przepisów , Chrisu 6/03/05 10:34
          i tyle...

          /// GG# 1 110 10 10 11 100 10 \\\

    
All rights reserved ® Copyright and Design 2001-2024, TwojePC.PL