TwojePC.pl © 2001 - 2024
|
|
A R C H I W A L N A W I A D O M O ¦ Ć |
|
|
|
[moto] Do kiedy trzeba miec wlaczone swiatla mijania? , jokerek 5/03/05 09:32 j. w. Do 1 marca czy do 1 kwietnia?
Z gory thx- W gazecie czytalem ze 1 marca , pigmey 5/03/05 09:38
123 - nie rozumiem , m&m 5/03/05 09:43
ludzi ktorzy nie jezdza na swiatlach przez caly rok, przeciez to ogromnie poprawia bezpieczenstwo na drodze, a koszt zarowki to przeciez niewiele - trzeba miec cały rok , Fantomas 5/03/05 09:46
azeby byc widocznym ja przynajmniej tak jezdze ... a nie jak inni "uzytkownicy drog" przy ostrym słoncu lub przy zblizajacym sie zmroku oszczedzaj± 1 grosz na 100km bo wyłacza ¶wiatła.... jezeli nie wyłapałes(a¶)
złosliwosci to przeczytaj raz
jeszcze ... - raczej jakies 1,5 złotego , zozol 5/03/05 11:35
jazda na ¶wiatłach zwieksza zuzycie paliwa o jakies 0,4 litra / 100km- chyba jak masz , Fantomas 5/03/05 12:17
halogeny na dachu i niesprawne ładowanie ....... jezeli nie wyłapałes(a¶)
złosliwosci to przeczytaj raz
jeszcze ... - taaa, bo samochód to perpetum mobile... , Chrisu 5/03/05 21:05
jak tak to po co elektrownie?? 10 turbin pod silnik i heja, 2mln ludzi ma energię. /// GG# 1 110 10 10 11 100 10 \\\
- no chyba , kubazzz 5/03/05 12:17
w maluchu.
jeszcze jak wlaczysz radio, to kierunkowskazy przygasaja, a zuzycie paliwa sie podwaja...
rany..SM-S908
- 1 paĽdziernik - 1 marca , Carmamir 5/03/05 09:49
chociaż lepiej okr±gły rok :)No to się wkopałem... - do 1 marca , DomeLL 5/03/05 10:06
ale lepiej jezdzij caly rok na swiatlach,jestes lepiej widoczny na drodze co zwieksza Twoje bezpieczenstwo jak i innych uczestnikow ruchu - w/g prawa do 1 marca , El Vis 5/03/05 10:10
w/g rozumu cały rok.I don't suffer from insanity.
I actually quite enjoy it. - cały rok , jafar 5/03/05 11:41
123 - Caly rok... , tecep 5/03/05 12:04
wczoraj mialem na trasie dosc niefajna sytuacje.Jade, zabieram sie za wyprzedzanie widze ze z naprzeciwka jedzie TIR, tyle tylko ze nie zauwazylem malucha ktory jechal bez swiatel i idealnie wkomponowal sie miedzy swiatla TIRa:/taaaaaaaaa..... - do 1 marca , kubazzz 5/03/05 12:19
ale lepiej caly rok. ja to doecniam to jako kierowca i jako pieszy.SM-S908 - B. wazna rzecza jest , palioza 5/03/05 13:05
aby albo wszyscy jezdzili na swiatlach, albo nikt, bo np. jak pisal tecep, przyzwyczailes sie, ze widzisz auto na swiatlach, i nagle jedzie ktos bez swiatel, to mozesz go po prostu przeoczyc. Co do jazdy przez caly rok, akurat nie jestem za w tych warunkach, co mamy, bo 50% kierowcow nie wie co to jest regulacja wysokosci oswietlenia, nastepne 30% podlacza zle zarowki i jedzie na dlugich zamiast na mijania no i z 10% w ogoole nie regulowalo swiatel nigdy.Uczyń co¶ idiotoodpornym, a kto¶
stworzy lepsz± wersję idioty. - No wła¶nie.... , PKort 5/03/05 13:21
Też obserwuję ten problem z poziomowaniem ¶wiateł - wiele osób po prostu o to nie dba. A takie ¶wiatła z naprzeciwka strasznie męcz±.Heavy Metal or no metal at all
whimps and posers - Leave the Hall !! - heh , kubazzz 5/03/05 16:10
masz racje- jakosc oswietlenia w samochodach na polskich drogach tez pozostawia wiele do zyczenia, ale co zrobic.SM-S908 - ta... zgadzam sie z wami, ale sami powiedzcie... , Gajdzi 6/03/05 13:35
niech taka Pani (kobieta chociaz nie tylko) kupi na stacji zarowke i dla niej/nich to czarna magia, wiec ciesza sie ze jak podlacza to wogole swieci, a ze znacznie ma jak ja wloza, to juz wogole niewiedzaPan Bóg bawi się z ludĽmi w
chowanego.
On odlicza - ludzie się chowaj±...
- oho - znowu? , Holyboy 5/03/05 15:23
znowu sie zaczyna watek o swiatlach? :>
tylko blagam bez nawijania ze jazda na swiatlach ogranicza wolnosc...Strength is irrelevant.
Resistance is futile.
We wish to improve ourselves. - no to chyba taka prawidlowosc:P , tecep 5/03/05 17:19
Co rok musi byc:Ptaaaaaaaaa.....
- Jest fajny sposób na jazde ze ¶wiatłami/oszczędzenie energii , Fl@sh 5/03/05 16:36
a nawet dwa! :-)
1. Podpięcie pod ¶wiatła długie reduktorka napięcia (jest na allegro) niezależnie zasilanego, poprzez przekaĽnik uruchamiany jakim¶ tajnym przeł±cznikiem w kabinie ;-) w taki sposób, aby się odpalały z pozycyjnymi zamiast ¶wiateł mijania. Można oszczędzić ok 60% energii
2. Zamontować ¶wiatła do jazdy dziennej, również uruchamiane razem ze ¶wiatłamipozycyjnymi i wył±czaj±ce się kiedy wbijasz mijania. Mam tak od ponad 3 lat - 2 x 6W zamiast 2x100W (zmieniłem seryjn± instalację na własn± i zapakowałem w ¶wiatła ł±cznie 612W :-))). ¦wiecę cały rok i my¶lę, że warto. Moje helli kosztuj± ok. 200zł ale s± też polskich producentów za parędziesi±tSprzedam drewno pod każd±
postaci± ;-) GG: 687866 - hehe , kubazzz 5/03/05 20:09
o czym ty mowisz.
w Polsce jest wielu kierowcow ktorym nie chce sie sprawdzic, czy te co maja dzialaja dobrze, sa czyste i ustawione, a co dopiero montowac jakies swiatla do jazdy dziennej ;) [co owszem jest jak najbardziej korzystne]SM-S908 - chłopie poczytaj przepisy. 2x100W?? Powodzenia jak ci Policja to znajdzie. , Chrisu 5/03/05 21:21
możesz mieć o¶wietlenie i 2 kW, ale zanim co¶ kupisz zastanwó się czy możesz tego używać na drogach publicznych. /// GG# 1 110 10 10 11 100 10 \\\ - Sk±d ci przyszło w ogóle do głowy !?! , Fl@sh 5/03/05 21:52
że nie wiem co można :-)))
Podstawa to, tak jak Kubazzz pisze - dobrze ustawić. Druga sprawa - gładkie szkła reflektorów, które wyrzucaj± mniej ¶wiatła rozproszonego, a co za tym idzie - mniej o¶lepiaj±. Na krótkich mam tylko 2 x 100W i je¶li tylko reflektory s± czyste, nikt mi nie mruga. Wierz mi, że dużo gorzej jest np. z oryginalnym, ale nawet lekko przybrudzonym xenonem w soczewce z naprzeciwka... Pozostałe 400W jest w długich + dalekosiężnych.
ps
2 kW ??? No doooobra, ale sk±d panie taki aku ;-)))Sprzedam drewno pod każd±
postaci± ;-) GG: 687866 - akurat nie zgodze sie , kubazzz 5/03/05 22:13
gladkie szkla reflektorow to wymysl mody, ktory jest strasznie klopotliwy. Dzieki gladkim szklom nowa toyota corolla ma najbardziej chujowe swiatla od czasow radzieckich samochodow z lat 70. Nawet 15 letnia Lada Samara ma lepsze reflektory!!! [sprawdzone!!]. Ale pomijajac to - rodzaj szkla nie determinuje wielkosci oslepiania i samooslepiania.
Ja bym raczej powiedzial nie gladkie, a CZYSTE!!SM-S908 - Gładkie szkła , Fl@sh 6/03/05 04:44
to skutek zastosowanie technologi pól swobodnych, dzięki której strumienie światła są kierunkowane jedynie przez odpowiednio skonstruowane w reflektorze lustra. W ten sposób zrezygnowano z grubego, pręgowanego szkła reflektora, którego zadaniem było do tej pory odpowiednio wypuszczać światło na drogę. Samooślepiania zapewne było więcej, a jeśli oślepiania mniej to dlatego, że na zewnątrz trafiało mniej światła... W starych lampach sytuację ratowały duże reflektory-być może łada właśnie takie miała. Nie bez powodu dzisiaj się już nie produkuje takich lamp. Wiele firm od dawna wchodzi w soczewki, które, jeśli są dobrze pomyślane, wogóle nie samooślepiają.
Zwróć uwagę na granicę światłocienia starych i nowych - też jest lepiej. Specjalizującę się firmy (valeo, hella) od lat udoskonalają oświetlenie drogi i niewiele im można zarzucić. Moda faktycznie im daje trochę po dupie, ale ze względu na to że jest im narzucany kształt.Sprzedam drewno pod każd±
postaci± ;-) GG: 687866 - to jest prawda , kubazzz 6/03/05 13:18
zasadniczo. ma to swoje techniczne uzasadnienie i wielu producentow rzzeczywiscie z dobrym skutkiem stosuje takie reflektory. ale wielu tez [m.in. toyota] chwilowo sobie nie radzi z tym rozwiazaniem i w ich przypadku mamy widoczny regres w jakosci oswietlenia. pewno za pare lat bedzie lepiej.
ale soczewkowe reflektory tez potrafia oslepiac i to bardziej ostrym swiatlem.SM-S908
- Hmmm, akurat Łady miały najlepiej o¶wietlaj±ce drogę reflektory , zartie 7/03/05 09:40
Gładkie "szkła" (tak naprawdę to s± one z poliwęglanu) zwiększaj± sprawno¶ć reflektora do 45 %. Reflektory z pręgowanym szkłem miały sprawno¶ć do 27 %.Gdybym dostawał złotówkę za każde przekleństwo pod adresem Microsoftu już dawno byłbym milionerem
- podstawa to nie łamać przepisów , Chrisu 6/03/05 10:34
i tyle... /// GG# 1 110 10 10 11 100 10 \\\
|
|
|
|
|
All rights reserved ® Copyright and Design 2001-2024, TwojePC.PL |
|
|
|
|