TwojePC.pl © 2001 - 2024
|
|
A R C H I W A L N A W I A D O M O Ś Ć |
|
|
|
[Ot] Samochody>diesel>tdi ?? , mike1984 8/02/05 11:54 CO to znaczy tdi ?? moglby ktos mi wytlumaczyc bo na silnikach itp sie nie znam :/ ...ponoc dobre to jest ;) tzn oszczedne ale co to za system i czy sa jakies do niego podobne ??-=Człowiek sie uczy całe życie=- - no wiec , Jumper 8/02/05 11:57
t - turbo
d - diesel
i - intercooler"Łatwiej wybaczyć wrogowi niż
przyjacielowi"
William Blake - To "i" to raczej nie intercooler. , rurecznik 8/02/05 12:06
To oznaczenie bezpośredniego wtrysku paliwa.- zdaje , Jumper 8/02/05 12:09
sobie sprawe, ale myslem ze to bardziej odniesienie do benzynowcow ale diesla, dlatego dalem tu chlodnice bo te sa w volkswagenowych silnikach tdi"Łatwiej wybaczyć wrogowi niż
przyjacielowi"
William Blake - male "i" to , spidi 8/02/05 20:40
intercooler a duze "I" to injection wiec jest "mala" roznica w tym oznaczeniu
- TDi to po prostu Turbo Diesel to znaczy.... , blazejm 8/02/05 11:59
.....ze ma on sprezarke ktora podnosi cisnienie powietrza wtlaczanego do cylindra, dzieki temu zwieksza sie stopien sprezania i silnik uzyskuje wieksza moc a szczegolnie wiekszy moment obrotowy.Np.zwykly silnik diesla 1.9 ma moc ok.65 KM a silnik 1.9 TDi ma moc rzedu 110 KM.przyklady mozna by mnozyc.a i dodam jeszcze ze silniki u roznych producentow roznie sie nazywaja np>u Volkswagena TDi, u Renault DCi, u Peugota HDi a u Citroena CDi.- zapomnialem dodac ze musi byc jeszcze intercooler ktory schladza powietrze ze sprezarki , blazejm 8/02/05 12:00
j.w.- Nie musi: nie każdy silnik doładowany ma , j23 8/02/05 12:35
chłodzenie powietrza ze sprężarki. Jest to wskazane, bo podnosi sprawność i stopień napełnienia cylindrów, ale nie każdy silnik to ma. Turbo oznacza sprężarkę napędzaną spalinami poprzez turbinę. Lepsze od turbo są sprężarki mechaniczne, ale droższe.Dumny nosiciel moherowego beretu!
Me gustan tomar mis copas
Żubrówka es lo mejor!
- DCI, HDI, JTD, CDI , slanter 8/02/05 12:40
to silniki zbudowane w systemie common-rail, natomiast TDI opiera się na pompo-wtryskiwaczach. O szczegółach niech się wypowiedzą specjaliści, ja powiem tyle - róznic w osiągach pomiędzy nimi (common-rail a TDI), podobnie jak w zużyciu paliwa. Bazując na własnych obserwacjach TDI jest trochę głośniejszy i zwyczajnie pracuje bardziej jak diesel... Z tego co się orientuję TDI było pierwsze (początek lat 90?), wprowadził je Volkswagen/Audi, a common-rail (DCI, HDI, JTD, CDI, D4D itd.) było próbą stworzenia lepszej konkurencji dla VW/Audi. IMHO udało się to połowicznie, gdyż parametry obu typów silników są podobne. pzdr
P.S. Jeśli popełniłem jakąś bzdurę, proszę mnie poprawić. Pisałem z głowy (na szybko).owoc żywota twojego je ZUS - Errata , slanter 8/02/05 12:42
"...róznic w osiągach pomiędzy nimi (common-rail a TDI) ZBYT WIELKICH NIE MA, podobnie jak w zużyciu paliwa..."owoc żywota twojego je ZUS
- TDi to poprostu , pavels 8/02/05 12:36
turbodiesel z bezpośrednim wtryskiem paliwa. SDi - diesel wolnossący (bez sprężarki) z bezpośrednim wtryskiem paliwa. I oznacza tu Injection a nie IntercoolerP200-10C, C2D T7200/2GB DDR2 667/ 250GB HDD - hmm , kubazzz 8/02/05 12:53
TDI to na pewno jest diesel z turbosprezarka.
Ale oznaczenie 'tdi' stosuje tylko VW/Audi obecnie i sa to silniki [teraz] na pompowtryskiwaczach.
Ale inne firmy tez stosowaly silniki podobnej konstrukcji, a niekoniecznie musialy miec oznaczenie TDI [nawet nie wiem czy przypadkiem to nie jest oznaczenie tylko w grupie VW/Audi]
TD i TDS w BMW np.
A nie mylic prosze z tym HDi,CDI,JTD i innych bazujacych na common-rail. Sa to diesle o innej metodzie wtrysku paliwa. Dlatego jezeli auto ma TD-TDI-TDS to nie ma common-rail a ma prawdopodobnie zwykla pompe wtryskowa albo pompowtryskiwacze.
Common-rail mozna w zasadzie uznac za lepsze rozwiazanie, bo silniki osiagaja duuzo wyzsza kulture pracy, wieksza trwalosc [teeretycznie] i jednak czesto lepsze osiagSM-S908 - aha , kubazzz 8/02/05 12:55
TDCI w Fordzie to common-rail, ale ma literke C w srodku [i to jeszcze czerwona].
A w ogole to wszystko sa tylko znaki handlowe bo i nie polecam bazowac tylko na nich - czesto sa mylace.SM-S908 - Coś w tym jest - ostatni silnik z BMW 320D ... , Muchomor 8/02/05 17:23
To CommonRail IIgeneracji no i oznaczenie tylko "d".
To dopiero dieselek nie dość, że fenomenalna kultura pracy, osiągi niezłe(162KM) to jeszcze ekonomiczny aż miło, echhh ...Stary Grzyb :-) Pozdrawia
Boardowiczów - ech dobry diesel to jest obecne w serii 7 - 745d V8 300KM , kubazzz 8/02/05 20:44
600nm, 6.8s do 100kmh
juz poprzednia generacja BMW serii 7 - 740d bylo wspaniale:)SM-S908
- aha :D , mike1984 8/02/05 12:57
To juz wiem .....a teraz powiedzcie mi ktory z nich jest najbardziej ekonomiczny ? :>-=Człowiek sie uczy całe życie=- - raczej , kubazzz 8/02/05 13:02
obstawiam na siniki Common-rail.SM-S908 - Hmmm , slanter 8/02/05 13:08
to wszystko zależy od modelu, np. ja ostatnio często używam Fiata Uno 1,3 diesel (bez sprężarki) i pali 4 - 4,5 l ropy na 100 km. Dodam jeszcze, że jest to rocznik 1986 - więc takie spalanie nie jest oczywiste :) pzdrowoc żywota twojego je ZUS
- tdi , DawO.o 8/02/05 13:39
mam TDI 130 km (Audi A4) i pali 6 litrów w miescie (klima non-stop) zimą nie widze róznic w spalaniu. Na trasie ok 5 litrów. Moj rekord to 4,5 ale równa droga i vmax 100km/h.
Jeździłem też Fordem TDCI przez miesiąc palił ok 7 litrów ale był strasznie wrażliwy na jakość paliwa, choć cichszy niż audi. - ...... , Zryty_Berecik 8/02/05 15:32
diesle to diesel
turbo diesel to TD turbodiesel
a tdi to turbo diesel z wtryskiem
ja mam VW Polo 1.4D 48KM z 93 roku
pali mi trasa 4 miasto 5 litrów- Zryty, a widziałeś kiedyś diesla bez wtrysku??? , Miron 10/02/05 02:54
Skoro piszesz :"a tdi to turbo diesel z WTRYSKIEM"
Wiedz że wszystkie diesle są z wtryskiem, ot taka ich zasada działania :)))))"Nie szukaj Piekła I Nieba...
...one istnieją na Ziemi..."
- mam 14 letniego Escorta i pali mi 14 l /100 :D , Mackie Messer 8/02/05 15:52
Na szczescie gazu :DD"Predzej sam siebie zgasze, niz sie wypale"
F. Nietzsche |
|
|
|
|
All rights reserved ® Copyright and Design 2001-2024, TwojePC.PL |
|
|
|
|