TwojePC.pl © 2001 - 2024
|
|
A R C H I W A L N A W I A D O M O Ś Ć |
|
|
|
Czy warto przesiadać się z Audigy na Xi-Fi? , turzol 3/10/05 11:32 SB Audigy mam już prawie 4 lata i jak do tej pory ta karta w połączeniu z KX Drivers wymiatała na moim low-endowym sprzęcie Hi-Fi (wieża Sony :))
Poczytałem troche o nowym procku Xi-Fi i wszędzie same ochy i achy. Najtańszą wersję Creative Sound Blaster X-Fi XtremeMusic mogę mieć za 350zł więc chyba warto się przesiąść?
Może jest ktoś z boarda który przesiadł się z Live! albo Audigy1/2 na XiFi i mógłby opisać wrażenia?trance addicted
:B ::KX:: ::ASIO Otachan:: - Eee tam, ja to mam jeszcze , sebtar 3/10/05 11:50
nie wiem iluletniego SB Live i nie zamierzam go wymieniać na nic ;-)Demokracja to władztwo intrygantów,
wybieranych przez głupców. - hehe , Kriomag 3/10/05 13:24
ja tak samo :) mam SBLive! Value :D chociaż, na tego x-fi to bym wymienil gdybym mial kaskę ;)- Zobaczymy, jak , sebtar 3/10/05 13:47
stanieją poniżej 200 to może. Ale wcale się do tego nie palę.Demokracja to władztwo intrygantów,
wybieranych przez głupców.
- przy okazji - pytanko o SB Live! , Soulburner 3/10/05 14:04
W wielu grach jest opcja EAX 4.0 lub EAX Enhanced HD, które to niby wspierane są przez Audigy. Jak to wygląda w Live? Czy można skorzystać z np. z EAX w Doom3?
Jadę aktualnie na zintegrowanym kodeku CMI i mnie krew zalewa, bo większość gier, kiedy wybierze się dźwięk 5.1... trzeszczy niemiłosiernie. Tylko Doom3 tak naprawdę działa poprawnie (ale on w ogóle generuje dźwięk software'owo niezależnie od karty dźwiękowej, chyba że włączy się EAX4).
Muszę więc wymienić dźwiękówkę i jedyne na co mnie stać, to SB Live 5.1 Player za ~69zł...You must gather your party before
venturing forth. - nie ma bata, eax4 nie pojdzie na sblive :( , Kriomag 3/10/05 14:06
jw.- hmm, czyli trza odkładać na Audigy2? , Soulburner 3/10/05 14:09
Problem w tym, że pewnie zaraz pokaże się EAX5 działający tylko i wyłącznie na X-Fi... dziadostwo :PYou must gather your party before
venturing forth.
- Nie wiem, nie używam 5.1, 7.8 ani 9.16 i lata mi to. , sebtar 3/10/05 16:30
Mam dwa głosniki i to mi wystarcza.Demokracja to władztwo intrygantów,
wybieranych przez głupców. - ano :) , Kriomag 3/10/05 16:37
też mam dwa, bo niby gdzie mialbym postawic pozostałe? :)- Postawić gdzie to by się znalazło ale po wuja mi to, , sebtar 3/10/05 19:48
wystarczą mi te dwa Tannoye. Zresztą może kiedyś złożę z Tannoyów zestaw 5.1, ale w sumie tak za bardzo to nie wiem po co mi to, filmów oglądam mało, do gier mi taki dźwięk wystarcza a do muzyki tym bardziej.Demokracja to władztwo intrygantów,
wybieranych przez głupców.
- Sam przesiadłem , m@rcin 3/10/05 14:31
się z Audigy i powiem Ci że szału nie ma. Pozytywne wrażenie robią jednak CMSS 3D na słuchawkach i 24-bit Crystalizer.Dżwięk faktycznie zyskuje na dynamice.Ogólnie jestem zadowolony...| 13700k| Strix z790 | 3x27 "|
| Nvme 2 TB | AX 860i |
| Rtx 3080 | 2x16 7200 cl 34 | - A testowałeś może... , Rhobaak 3/10/05 15:00
...jak Crystalizer wpływa brzmienie muzyki w jakimś bezstratnym formacie (np. FLAC, APE)? Czy nie "przedobrza" w tym przypadku? Jest możliwość jego wyłączenia/ominięcia?
PS. Imponujący config:)Kor2dual3,2hZ overkloc,4Gbit Ram
G-forc 460 gietex,barakudy
Children of Neostrada Association MVP
- Niestety , m@rcin 3/10/05 15:10
narazie nie ze wzgledu na brak czasu,testowałem tylko słuchając mp3.Skąd wziąść takie pliki ew. czym przerobić??
PS.dziekuję :-)| 13700k| Strix z790 | 3x27 "|
| Nvme 2 TB | AX 860i |
| Rtx 3080 | 2x16 7200 cl 34 | - tak sie nieśmiało pytam czy chcesz , Robak 3/10/05 15:26
przerobić MP3 na bezstratny foramat ? - Na przykład... , Rhobaak 3/10/05 16:10
http://members.home.nl/w.speek/flac.htm
...ostatecznie można by też użyć wave'ów zripowanych z płyty.Kor2dual3,2hZ overkloc,4Gbit Ram
G-forc 460 gietex,barakudy
Children of Neostrada Association MVP - A jak sprawuje sie , Piter 3/10/05 21:21
dzwięk przestrzenny na słuchawkach - naprawdę da się wyczuc z jakiej strony dochodzi czy to tylko nedzna namiastka zestawu 5.1 ?
Btw: róznica w jakosci dzwieku miedzy audigy a x-fi jest wogolne słyszalna ?"Uspokój się! bo zobaczysz,
dostaniesz wpierdol." - Piston (TM)
- Ej no nie , m@rcin 3/10/05 15:28
zdaje sobie sprawę że bez pośrednio z płyty cd...| 13700k| Strix z790 | 3x27 "|
| Nvme 2 TB | AX 860i |
| Rtx 3080 | 2x16 7200 cl 34 | - sam zdecyduj , RusH 3/10/05 15:32
obejrzyj i sam zdecyduj
http://zdpub.vo.llnwd.net/o2/CreativeLabsX-FI.htmlI fix shit
http://raszpl.blogspot.com/ - Jak dla mnie, to nie warto , rzymo 3/10/05 18:05
już lepiej sprawić sobie lepszy wzmacniacz i / lub kolumny :)
Sluchając MP3 żadnej jakości nie poczujesz, tu już trzeba by wprawnego ucha i np. dobrze zrealizowanej płyty DVD-Audio (lub bardzo dobrze zrealizowanej CD-Audio). Oczywiście mówię tu o sygnale bez stosowania jakichkolwiek "ulepszaczy dźwięku", które wprowadzają dalsze zakłócenia...
Poza tym wypadałoby podłączyć pod kompa już nie bzyczki komputerowe, tylko jakiś porządny wzmak + dobre kolumny, wtedy można mówić o dobrym dźwięku. Bo co komu np. po X-Fi i najtańszym zestawie Creative 5.1 (czy tam 7.1 czy kto wie ile jeszcze :) ) ?
Tak myślę czemu każdy tak się napala na produkty Creative'a, ani to tanie, ani jakieś wyśmienitej jakości też nie - wystarczy spojrzeć na Zachód, tam jest to jeden z licznych producentów dżwiękówek i to wcale nie jakiś najlepszy. Mam nadzieję, że do nas też zaczną docierać "inne" karty dźwiękowe i w sklepach wybór będzie znacznie szerszy niż Audigy lub CMI8738 :D... ITX ... - wlasnie ze poczuje:) , RusH 3/10/05 18:20
obejrzyj webcast z mojego posta wyzej, nowy live ma tryb mp3 odtwarzajacy to, co tracisz konwertujac do mp3I fix shit
http://raszpl.blogspot.com/ - raczej tuszuje niż odtwarza strate w mp3 , Master/Pentium 3/10/05 22:45
bo odtworzenie jest NIEMOŻLIWE. Co do retuszu to w zależności od encoder'a, muzyki i gustu wynik może być mniej lub bardziej przyjemny dla ucha ale na pewno nie będzie bardziej zgodny z orginałem.Nie ma tego złego , co by się w gorsze
obrócić nie mogło - jak nie wierzysz
włącz komputer :-) - no raczej bedzie , RusH 4/10/05 01:32
zastanow sie czy w orginale fale dzwiekowe sa poszadkowane w schodki ? :) zawsze to cos
inna sprawa ze bez sensu, lepiej dobrac sie do lepszego pliku od razu zamiast kombinowac i wydawac na karte tyle kasy dla praktycznie imo nieslyszalnych efektowI fix shit
http://raszpl.blogspot.com/ - głośniki nie grają "schodków" , Master/Pentium 4/10/05 08:25
to urządzenie analogowe. Generalnie to czeste i mylne przeświadczenie :). Poprostu każdy przetwornik C/A interpoluje. Zgodnie z prawen Nyqyist'a przy próbkowaniu 44.1 KHz można poprawnie odtworzyc dźwięki wraz z harmonicznymi do 22 KHz. Dlatego podtrzymuje opinię o braku mozliwości rekonstrukcji. Z resztą się zgadzam - to znaczy z opinią o wyższości lepszych plików nad dużo droższymi kartami :). Rzecz jasna w pewnych granicach.Nie ma tego złego , co by się w gorsze
obrócić nie mogło - jak nie wierzysz
włącz komputer :-) - RusH , beef 4/10/05 15:46
posłuchaj, co mówią mądrzejsi w tej dziedzinie od Ciebie :) Gdyby dało się odtworzyć to, co zostało utracone przy kompresji, to kompresja nie nazywałaby się stratna :p Jak chcesz mogę Ci to udowodnić na kartce stosownym wzorem. Też mogę zrobić profil do equalizera podbijający basy i soprany, nazwać go "rekonstruktorem mp3" i 90% ludzi stwierdzi, że poprawia jakość dźwięku :p Takie pluginy do Winampa to ja widziałem 7 lat temu, było to, jest i będzie bezczelne hochsztaplerstwo żerujące na niewiedzy i na fakcie, że pojęcie "jakość" jest bardzo trudno definiowalne - praktycznie 100% subiektywnie. Jeśli weźmiemy pod uwagę jedyny obiektywny wskaźnik - zgodność z oryginałem, to usuwając informację ze strumienia danych otrzymujemy taki to a taki błąd rekonstrukcji i NIE DA SIĘ go zmniejszyć PO FAKCIE. Wierz mi, to czysta matematyka, uczę tego ludzi :) Możemy tylko zmodyfikować tą czy inną charakterystykę brzmienia licząc, że ludzkie ucho da się oszukać. Tak czy inaczej "tryb mp3 odtwarzajacy to, co tracisz konwertujac do mp3" to, zależnie od punktu widzenia, albo kłamstwo, albo marketingowy bełkot.this is the time of the revolution
keepin' it in the right track
feelin' it in my mind back - albo , RusH 4/10/05 18:07
nie twierdze ze nagle pojawia sie wysokie, ktore byly obciete przy kodowaniu do mp3, ale DSP mzoe np wygladzic sinusy
zreszta faktycznie, nie znam sie :PI fix shit
http://raszpl.blogspot.com/ - nie może "wygładzić" sinusów , Master/Pentium 4/10/05 18:42
to zadanie dla przetwornika C/A. DSP nie wygładzi 0/1 :)Nie ma tego złego , co by się w gorsze
obrócić nie mogło - jak nie wierzysz
włącz komputer :-) - tego , RusH 4/10/05 18:51
mp3 16bit
DSP 64bit
C/A 64bit
chyba lepiej podciagnac na DSP do 64bitI fix shit
http://raszpl.blogspot.com/ - konwersja 16->64 bity nie zwiększa precyzji ... , Master/Pentium 4/10/05 19:27
z pustego i salomon nie naleje. DSP itp używają większej precyzji aby błędy powstające przy wszelkich operacjach (mnożenie, dodawanie wartości itp.) powodowało jak najmniejsze błędy. Ale zmniejsza to błędy wprowadzone przez DSP do sygnału a nie rodzielczość owego.Nie ma tego złego , co by się w gorsze
obrócić nie mogło - jak nie wierzysz
włącz komputer :-) - obrazowy przykład , beef 4/10/05 20:40
Mam 5 liczb: 10,13,24,9,5 (sygnał). Przesyłam Ci w mailu 3 z nich 10,24,5 (kompresja stratna), no i teraz odgadnij pozostałe dwie. To chyba logiczne, że nie mając dotatkowej wiedzy na temat wyjściowych danych nie wymyślisz nic, tej informacji po prostu NIE MA. To nawet nie matematyka, to zdrowy rozsądek :) Możesz sobie zamienić 16->64 bit, tylko co z tego, skoro słowo 16-bitowe może przyjmować 65536 wartości i ani jednej więcej, a masz tylko je do dyspozycji. Tak jak mówi Master/Pentium, ta konwersja ma na celu zminimalizowanie PÓŹNIEJSZYCH strat, które wprowadza samo DSP. Czy zamienisz na 64 czy na 1024 bit, do Twojego ucha dotrą tylko te informacje, które były w nagraniu oryginalnie, informacja znikąd się wziąć nie może. Jak pisałem, można starać się oszukać ucho, ale obiektywnie błąd (szum) rekonstrukcji pozostanie taki sam. To elementarz informatyki (tzn nauki o informacji, a nie o składaniu kompów :)this is the time of the revolution
keepin' it in the right track
feelin' it in my mind back - statystyka? , RusH 4/10/05 21:17
z 10,24,5 robie sobie 10 17 24 14 5
ty wysylales 10,13,24,9,5
chyba niezle :)
nie pisz mi ze zamiana z 16 na 64 bity nic nie daje, chodzby glupi C/A sam z siebie wprowadzi mniejsze straty gubiac maksymalnie 1/64 precyzji zamiast 1/16 :P, plus mniejsze straty przy TTF + ta nieszczesna proba odgadniecia czego brakuje w sygnale i wypelnienia sinusow bardziej plynnymi przebiegamiI fix shit
http://raszpl.blogspot.com/ - Interpolacja :) , beef 4/10/05 21:42
Dokonałeś interpolacji, tak samo zadziała Ci głośnik z powodu swojej bezwładności :) Pomijam już, że założyłeś, że sygnał jest ciągły - tak jak dźwięk. Tą "wiedzę" ma też przetwornik D/A i ją wykorzystuje. Żadna nowa informacja się nie pojawiła, zamiana "schodkowego" sygnału cyfrowego na _ciągły_ analogowy jest psim obowiązkiem każdego przetwornika D/A. Mniejsze straty owszem - ale o tym to i ja i Master przecież pisaliśmy. Z tym, że chodzi o to, żeby mniej zepsuć, a nie, żeby poprawić.
Po drugie: nie ma czegoś takiego jak "sinusy" w sygnale audio, więc pisząc o ich wygładzaniu wypadasz nieco zabawnie :) Z tymi sinusami chodzi o co innego - to taka konstrukcja teoretyczna, FFT (a nie TTF ;) pozwala obliczyć dla N próbek sygnału N amplitud hipotetycznych sinusów, które po złożeniu dadzą (dałyby) wynikowy sygnał. Ale mówimy cały czaso WSPÓŁCZYNNIKACH (amplitudach), na których łatwiej wykonywać jakieś operacje (np filtrowanie, pitch shifting itp), ale to konstrukcja czysto MATEMATYCZNA! Żadne, powtarzam - żadne "sinusy" nigdzie w takim DSP czy wzmacniaczu nie "płyną", więc nie ma co "wygładzać"!
Ale dobra, załóżmy, że ktoś wpadł na taki pojechany pomysł, robił sygnał FFT, wygenerował te sinusy na podstawie współczynników (to, powtarzam, nigdy nie ma miejsca), wygładził jak należy i złożył z powrotem do kupy w dźwięk. I co? I nico. Dostaniesz dokładnie ten sam dźwięk, z dodatkowymi "śmieciami" powyżej połowy częstotliwości Nyquista, które i tak obetnie Ci filtr dolnoprzepustowy na końcu toru audio, bo po to on jest - obcina to, co i tak nie jest w stanie usłyszeć człowiek, a może być szkodliwe dla głośników.
Reasumując: Jeśli masz sygnał samplowany 44k, powyżej 22k są już tylko śmieci. Jeśli uprzesz się i zaczniesz "wygładzać sinusy" (co samo w sobie, jak pisałem wyżej, jest bez sensu), zmodyfikujesz charakterystykę tych śmieci w inne śmieci, równie nieznaczące (nie słychać ich, dla zdrowia głośników są zresztą i tak wyfiltrowane). I jeszcze raz, głośno: W SYGNALE AUDIO NIE MA ŻADNYCH SINUSÓW. No.
Prościej tego nie potrafię wytłumaczyć. Wiem, że to jest nieco pojechane, to jedna z tych rzeczy, które trzeba po prostu zrozumieć, jak pochodne or sth :) Potem jest już prościej.this is the time of the revolution
keepin' it in the right track
feelin' it in my mind back - zgadzam się w całej rozciagłości , Master/Pentium 4/10/05 22:14
...Nie ma tego złego , co by się w gorsze
obrócić nie mogło - jak nie wierzysz
włącz komputer :-) - ook , RusH 5/10/05 06:46
to ja sie juz szadapne :)
brr jak ja nie lubie matematykiI fix shit
http://raszpl.blogspot.com/
- przetwornik C/A nadal "gubi" tyle samo , Master/Pentium 4/10/05 22:22
mimo że jest 64 bit bo sygnał który do niego dotarł jest 16 bitowy. Błąd kwantyzacji już jest w nim zawarty :)Nie ma tego złego , co by się w gorsze
obrócić nie mogło - jak nie wierzysz
włącz komputer :-)
- Jakość = zadowolenie klijenta , Robak 6/10/05 18:34
Dlaczego ludzie widzą poprawę a dlatego, żę jak by tak nie mówili to by wyszli przed samym sobą na głupków, którzy wyrzucili kasę w błoto.
- ja nie dla tego bym zmienił z sblive , Kriomag 3/10/05 18:40
ale dla lepszych efektów w grach i mniejszego obciazenia procka. :) - "tryb odtwarzający mp3" , rzymo 4/10/05 00:12
- ktoś komu wisi jak grają głośniki, byle grało i tak nie usłyszy różnicy, a ktoś, kto ceni dobry dźwięk i ma dobre ucho i tak nie słucha mp3, więc dla mnie jest to kolejny gadżet. Żaden program nie odtworzy tego, co utraciło się w procesie kompresji, może dodać jakieś podobne dźwięki, ale to już nie będzie to... byle by było coś nowego, żeby można było sprzedać kolejny, lepszy produkt - bo niestety dobrego nie wypiera lepsze, tylko nowsze...
Lepsze efekty w grach - tu zawsze żałuję, że nie ma już firmy Aureal, przypomnę tylko, że dopiero niedawno Creative zbliżył się jakością pozycjonowanego dźwięku do systemu Aureal 3D 2.0/3.0 (jeszcze z ubiegłego wieku).... ITX ...
|
|
|
|
|
All rights reserved ® Copyright and Design 2001-2024, TwojePC.PL |
|
|
|
|