Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
B O A R D
   » Board
 » Zadaj pytanie
 » Archiwum
 » Szukaj
 » Stylizacja

 
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
OBECNI NA TPC
 
 » Kenny 17:35
 » jablo 17:34
 » rooter666 17:32
 » alkatraz 17:32
 » DJopek 17:31
 » KHot 17:30
 » Pawiano 17:29
 » ham_solo 17:27
 » ligand17 17:25
 » muerte 17:24
 » ngP 17:24
 » petropank 17:24
 » Sherif 17:19
 » Syzyf 17:17
 » gigamiki 17:17
 » elliot_pl 17:16
 » yeger 17:14
 » GULIwer 17:07
 » Mariosti 17:06
 » Rafael_3D 17:02

 Dzisiaj przeczytano
 23259 postów,
 wczoraj 26403

 Szybkie ładowanie
 jest:
włączone.

 
ccc
TwojePC.pl © 2001 - 2025
A R C H I W A L N A   W I A D O M O Ś Ć
    

Pamiętacie mój post o zaginionej paczce na PP? To poczytajcie - jest finał... , Dexter 25/09/04 09:22
Post był taki:
http://twojepc.pl/...hiwum.php?r=2004&id=77182

Ale i tak streszczę wszystko:

Było tak:

12 sierpnia wysłałem do gości apaczkę, a w paczce telefon komórkowy. Priorytetem. Dwa dni później kolo monituje, że sorry, ale telefonu ni ma. Spoko. d, 4, 5, 6 dni i dalej nie ma.

Po monitach na poczcie u siebie i u adresata zostałem, delikatnie rzecz ujmując, objechany, że mogę im zafikać dopiero po 14 dniach od wysłania paczki. No to poczekałem te 14 dni i wysmarowałem reklamację.

Nie omieszkałem zaznaczyć w niej, że domagam się zwrotu całej wartości paczki, czyli 300 PLN.

Wg regulaminu PP powinienem dostać 10-krotność opłaty za wysłanie paczki no to sobie liczę - zapłaciłem 14,50 więc dostanę 145 PLN w najgorszym razie...

W międzyczasie dostałem list od PP, na zwykłej kartce, że oni mnie sorry, ale jeszcze moja reklamacja nie została rozpatrzona i że mają 30 dni na to... Nie wiem po kiego ch... mi to słali, za dużo kasy mają, a może nie chcieli, żebym na zawał walnął z tego czekania?

W końcu wczoraj dostałem list (tym razem się postarali, porządny gruby papier firmowy) z info, że reklamacja została rozpatrzona.

Oczywiście o zwrocie całej kasy - no way, master.
Dostanę tak jak myślałem, 10-krotność opłaty za wysłanie paczki. Myślicie, że 145 PLN? A GÓWNO!

Poczta liczy to tak:

10x6,00 = 60 (rekompensata za zgubienie paczki)
+
Zwrot 6,00 za nadanie paczki
+
Zwrot 8.50 za pobranie.

Suma: 74,50!!!

Ale jazda.
Jak myślicie, jest szansa, żeby dowiedzieć się na którym etapie podróży zaginął mój telefonik? Może mogę wskórać coś jeszcze?

(Kwoty zaokrągliłem do pełnych dziesiątek groszy).

Komisarz, Blimek, Bart - nie odpowiadajcie w wątkach, które zakładam.
Odpowiedzi oleję.
THX!

  1. poprostu kradna , J@rek 25/09/04 09:42
    czesto wysylam listy do brata... a on do mnie :-)

    raz brat wsadzil do listu 20 zloty, zeby nie wysylac przekazem... bylo tak zabunkrowane, ze nawet pod swiatlo nie bylo widac co tam jest, a list przyszedl rozdarty i bez kasy. jak nie bylo kasy zaden list sie nie podarl ;-)

    a z ta reklamacja wspolczuje.

    Aspire5, Honda NC700SD, Mustang M4, Orkan
    3, Talon 4

  2. Spoko, pewnie się znajdzie: , j23 25/09/04 10:07
    wysyłałem Maxtora do Irlandii w ramach reklamacji. Też PP. Miał dojść w 2 tygodnie. Po 3 miesiącach miałem tylko zapewnienie Maxtora że nic nie dostali, z winy mojej poczty. Potem był miesiąc na reklamację. Potam kolejny na reklamację reklamacji. W sumie 5 miesięcy. Niestety, na 2 dni przed upływem kolejnej reklamacji i prawem do kasy przesyłka doszła... Piszę niestety, bo kolega się nauczy że przesyłki tej wagi (wielkość nie ma znaczenia) przesyła się JAKO LIST, A NIE JAKO PACZKĘ: w naszej nienormalnej poczcie opłata jest wtedy NIŻSZA(!), a odszkodowanie wynosi 50 KROTNOŚĆ OPŁATY!!! 30zł (opłata) x 50 było więcej warte od mojego dysku...

    Dumny nosiciel moherowego beretu!
    Me gustan tomar mis copas
    Żubrówka es lo mejor!

    1. takie male OT , dede 25/09/04 12:58
      i jak uznali ci reklamacje?
      musiales im wyslac tez jakis rachunek? dostales nowy dysk?

      jestem ciekwawy bo jeden z moich maxtorow ma bad sectory i jedyne co moge z nim zrobic to wyslac do irlandii.... aha ile zaplaciles za przesylke?

      dzieki pozdrowienia ;)

      :Abit IC7-G : P4 2.8C : 1GB Hynix D43 :
      Herc9800Pro : 2*120
      Maxtor SATA : Plextor48x :

      1. Wchodzisz na ich stronę i wpisujesz numer seryjny HD , j23 25/09/04 13:11
        to podają ile gwarancji zostało. Bierzesz ich program diagnostyczny i wyniki z tego programu wpisujesz u nich na formularzu www. Zwykle nie dostajesz nowego tylko recertyfikowany ("jak nowy" wg. nich, mają tago multum bo ponoć 70-90% zwrotów gwarancyjnych to sprawne HD, tylko ludzie mają kłopot z partycjami itp.), który ponoć przechodzi te same testy co nowy... Dają gorszą gwarancję niż np. seagate, bo do końca pierwotnej + 3 miechy (seagate rok lub do końca pierwotnej-co jest dłuższe). Wysyłasz na swój koszt (opakowanie musi być zgodne z ich wymogami, bo nie uznają gwrancji!), a odsyłają w ciągu 3 dni na ich koszt kurierem. Musiałem wysłać bo sklepowa była 2 lata, a padł mi po 2 latach i 2 tyg... Producenta była 3 letnia. Przesyłałem listem poleconym piorytet za potwierdzeniem odbioru. Opłata zależna od wagi, bodaj wypadło 29.5 zł. Miało dojść po 2 tyg, a ile trwało to opisałem...

        Dumny nosiciel moherowego beretu!
        Me gustan tomar mis copas
        Żubrówka es lo mejor!

        1. hmm , dede 25/09/04 13:20
          a dostales nowy dysk?

          :Abit IC7-G : P4 2.8C : 1GB Hynix D43 :
          Herc9800Pro : 2*120
          Maxtor SATA : Plextor48x :

        2. aha , dede 25/09/04 13:21
          jeszcze jest taki problem, ze wyskakuje mi jakis kod w ich najnowszym programie diagnostycznym i po wpisaniu go na www, wykakuje blad ze podalem zly kod ....

          :Abit IC7-G : P4 2.8C : 1GB Hynix D43 :
          Herc9800Pro : 2*120
          Maxtor SATA : Plextor48x :

          1. mniemam że Kolega , j23 25/09/04 14:34
            jest średnio gramotny z angielskiego. Kod z diagnostyka wpisuje się w formularzu zgłaszania awarii wraz z jej opisem. Przypuszczam że tam gdzie Kolega wpisywał, to kod zgłoszenia, służący do logowania się na konto i śledzenia przebiegu sprawy, który to kod się dostaje mailem od ich pomocy technicznej po zgłoszeniu sprawy formularzem www. Najlepiej jednak to wypełnić z kimś, kto dobrze zna angielski, by nie stracić gwarancji np. z powodu wysłania HD np. w folii bąbelkowej, kulkach styropianowych czy bez folii antyelektrostatycznej czy innych rzeczy których zabraniają pod rygorem utraty gwarancji.

            Dumny nosiciel moherowego beretu!
            Me gustan tomar mis copas
            Żubrówka es lo mejor!

            1. hmm , dede 25/09/04 14:39
              wiec tutaj raczej sie mylisz ;)
              chodzi o to ze z tego co pamietam w powermaxie otrzymuje kod 6 cyfrowy a w formularzu wymagany jest 7 cyfrowy ... nie jestem do konca pewien, lecz dzis sprobuje ponownie, jak sie nie uda to skontaktuje sie mailowo z suportem i poczekam na dalsze instrukcje ;)

              :Abit IC7-G : P4 2.8C : 1GB Hynix D43 :
              Herc9800Pro : 2*120
              Maxtor SATA : Plextor48x :

    2. nie do konca rozumiem ... , atay 25/09/04 13:22
      mozesz rozpisac dokladniej to co sie dzialo z naszą PP ? :)

      _- Atay -_

  3. ja wyslalem paczke , Bojar 25/09/04 10:36
    priorytetem poleconym do carmamira a w niej byla karta graficzna. paczka nie doszla a reklamacji poczta nie uwzglednila i jestem 350 w plecy :(

    Lubię pracę. Praca mnie fascynuje.
    Mogę siedzieć i patrzeć na nią
    godzinami.

    1. Nie rozumiem, jak mogli nie uznać reklamacji? , j23 25/09/04 13:14
      To znaczy jakie było uzasadnienie? Nie uznaję to nie wystarczy... U mnie reklamacje uznawali, tylko procedury trwają miesiącami... Idź do Federacji Konsumentów po poradę prawną i raczej szybko, bo na reklamację ma się chyba miesiąc na wniesienie.

      Dumny nosiciel moherowego beretu!
      Me gustan tomar mis copas
      Żubrówka es lo mejor!

  4. ja tez wysylałem paczke za pobraniem (150 zl) i gdzies sie zawieruszyla. , garnek 25/09/04 13:23
    pisalem reklamacje i w reklamacji wartość pobrania paczki. Wszystko wlasciwie ok, ale po kilku dniach paczka sie odnalazla i wszystko bylo ok.

  5. Tez raz wyslalem bez podania wartosci (nie ubezpieczona) , Saszkin 25/09/04 14:54
    ...i tez zginela....tez telefon komorkowy - 2 lata temu.
    I nauczylem sie wtedy jak to sie kurka wysyla poczta!
    Jak cos drozsze to ubezpieczone i tyle!
    Bo poczta to banda zlodziei w 99%
    A za reklamacje dostalem 104 zl. (telefon byl warty 360).

    
All rights reserved ® Copyright and Design 2001-2025, TwojePC.PL