TwojePC.pl © 2001 - 2024
|
|
A R C H I W A L N A W I A D O M O Ś Ć |
|
|
|
Direct X vs. Open GL - o co tak naprawde w tym chodzi? , Nazgul 31/08/04 10:02 No jakos zaczalem sie nad tym zastanawiac. Czym roznia sie te dwie metody "programowania/renderingu", i o co chodzi? W czym OGL jest gorszy od DX i odwrotnie. Czego nie mozna zaprogramowac i OGL. O ile sie nie myle to OGL powstal na poczatku lat 90, wiec ma juz troche latek. Moze mi ktos to lopatologicznie wytlumaczyc? pozdrawiam serdeczniepeople can fly, anything
can happen...
..Sunrise.. - OpenGL z zalożenia powstal , katta 31/08/04 10:16
jako platforma do zastosowań profesjonalnych umozliwiajaca pelna zgodnosc pomiedzy wszystkimi systemami (Win, UNIX, itp). Kod napisany z uzyciem czystego OpenGL można skompilować na wszystkich istniejących systemach i bedzie dzialać. DX jest stworzony tylko na Win i konkretnie z myślą o rozrywce. Jeśli chodzi o możliwości to te podstawowe są takie same. OpenGL znacznie wolniej sie rozwija co jest zrozumiałe bo to jest standard na wielu platformach. Z programistycznego punktu widzenia jest także o wiele latwiejszy do implementacji.- Nie do końca... , pachura 31/08/04 11:05
1. Po pierwsze OpenGL to OpenGraphicsLibrary, a więc tylko dla programowania grafiki - zaś DirectX obejmuje również odtwarzanie muzyki, dźwięk 3D, kontrolery itd.
2.
> OpenGL znacznie wolniej sie rozwija co jest zrozumiałe bo to jest standard na wielu platformach.
Raczej dlatego że jest to standard otwarty; monolitowi takiemu jak Microsoft łatwiej jest nadganiać wszystkie nowości, utrzymywać kontakty biznesowe z nVidią i ATI i tak dalej. Przez to ma również spójniejszą budowę.
3.
> Z programistycznego punktu widzenia [OpenGL] jest także o wiele latwiejszy do implementacji.
A to już nie jest prawda. Pisałem trochę w DX i nie jest specjalnie trudniejszy od OpenGL. Poza tym już chyba nikt poza Carmackiem nie pisze gier pod Windows w OGL-u...- Co do punktu 3 , katta 31/08/04 11:23
To chodziło mi o to ze w Opengl można stworzyć działający program bez znajomości aspektów programowania pod Win (biblioteka AUX) a w przypadku D3D to jednak trzeba trochę wiedzieć na temat windy. Pomijam tu aspekt win32+opengl (Wiggle) bo tu komplikacja tez troche rośnie.
- Mnie zastanawia jeszcze jedna rzecz... , pitero 1/09/04 02:06
Trochę wyjaśnili koledzy powyżej..
przy directX mamy ścieżkę: Program>biblioteki D3D>sterownik karty>Rendering
przy OGL: Program>sterownik>rendering
czy nie wskazuje to na potencjalnie większą szybkość OGl?
Jakby na to nie spojrzec, silniki korzystające z OGl wydają sie nieco szybsze, sprawniejsze, elastyczniejsze... zreszta popatrzcie na to:) :
ftp://ftp.scene.org/...y_tonic___cube__st_rana.zipi7-13700kf_asus.prime.z790
RTX.4070ti_lexar.nm790_710_620
32gb.patriot.7200.cl30_msi.mag.850w |
|
|
|
|
All rights reserved ® Copyright and Design 2001-2024, TwojePC.PL |
|
|
|
|