TwojePC.pl © 2001 - 2024
|
|
A R C H I W A L N A W I A D O M O Ś Ć |
|
|
|
Wrażenia z XpandRally MP demo , OzA 28/08/04 15:25 witam
chciałem się podzielić wrażeniami z przejechanych 3 tras i 2 samochodów (w 2 wersjach = 4 autka)
otóż gra jest naprawdę bardzo bardzo realistyczna zarówno pod względem elementów karoserii samochodu ,przydrożnych słupków, taśm czy kamieni jak również modelu jazdy.
uderzenie w kamień czy drzewo przy dużej prędkości powoduje wgnioty w karoserii a nawet utratę pewnych części (nic nowego). kamień w odróżnieniu od drzewa przy naprawdę dużej prędkości można przejechać czy go nawet roztrzaskać jednak wiąże się z tym poważne uszkodzenie auta (tu krok naprzód).
wszelkie słupki, wrota, czy bramy można przesuwać, przewracać a przy kontakcie auta z kibicem otrzymuje się karę 5 sekundową i automatyczne przeniesienie na trasę (ingerencja w otoczenie - dla mnie nówka). wszelkie krzaczki czy wysoka trawa odchylają się gdy obok nich przejedziemy.
w aucie możemy stracić wszystko, no prawie wszystko, bo dach i ogólna rama pozostaną. ale ździwiłem się gdy jadąc z dużą prędkością dość uszkodzonym autem (to było z górki i z wiatrem) urwała się nawet WYCIERACZKA!!! przedniej szyby. to dla mnie naprawdę szok, że o takie drobnostki zadbano
uszkodzenie auta to jedno ale w zderzeniu bierze udział również kierowca. i tu nasi (czyt. Polscy) programiści się popisali. mamy rysunek keirowcy podzielonego na 4 części. nogi, korpus, ręce i głowa. przy uszkodzeniu konkretnej części zmienia się jej kolor od zielonego przez żółty, pomarańczowy do czerwonego. ma to znaczący wpływ na zachowanie auta, bo gdy np mamy uszkodzone ręce trudniej skręcić autem, a gdy głowa zmieni kolor na czerwony... cała trasa w zależności od prędkości i zakrętów (ogólnie od g - czyli przyspieszenia czy przeciążenia) zmienia się w piękny kolorystycznie motion blur, czyli obraz na ekranie staje się rozmazany. ba. przy mocnym uderzeniu w mur czy kamień doznajemy lekkiego zaćmienia objawiający się zaczernieniem całego ekranu po czym obraz zaczyna się powoli zozjaśniać
na temat samego prowadzenia auta to powiem tak... długa przedemną droga by się nauczyć jeżdzić. sam Elliot może coś na ten temat powiedzieć (dzięki za rozgrywki Elliot - jeszcze się odkuję ;) samochód jeździ bardzo realistycznie, trudno (jak dla mnie) wyprowadzić go z poślizgu bocznego, bo zajmuje to ładnych parę zarzutów auta o ile wcześniej nie natrafię na jakiś murek czy przydrożny kamień. hamowanie - lepiej odpuścić. przy właczonym hamulcu brak możliwości kontroli kierunku jazdy. autko poprostu jedzie prosto tam gdzie jechało przed właczeniem hamulców.
podsumowaując
gra pomimo, że nie wersja finalna, jest lepsza od Colina McRae. wiadomo, co klasyka to klasyka i pierwszej części Colina nikt nie zapomni ale czasy idą naprzód a Colin jakby trochę zostawał w tyle (można nawet poczytać posty o Colinie gdzie mówi się że część 2005 jest odgrzewaną 04).
pozwolę sobie stwierdzić, że może to właśnie zaważyło na tym , iż demo Single Player XPrally zostało wycofane z serwerów. czyżby polityka gier miała aż taki wpływ? może Codemasters widząc co Polacy przygotowali zapłacili słoną sumkę by Colin ukazał się pierwszy i zastał wykupiony a potem dopiero XPrally, bo skoro lepszy to i tak będzie miał popyt? cóż. nie mnie to osądzać ale coś może w tym jest
jednym słowem gorąco polecam ten produkt i to jak najbardziej legalny. powinniśmy wspierać Polskich programistów (tu ukłon w ich stronę) i za bardzo dobrą wszystkim nam potrzebną robotę należy im się należyte wynagrodzenie
pozdrawiam i szerokiej drogi
P.S. nie wiem czy nie wyskoczyłem jak filip z konopii z tym opisem ale może komuś się przydać jeśli nie grał jeszcze w demko tej gry
moje wrażenia są moimi wrażeniami. jeśli ktoś uważa, że coś pominąłem lub źle opisałem to zapraszam do dopisków poniżej tego postu (wcześniej jeszcze nigdy nic nie opisywałem)I sniffed Coke...
but the ice cubes
got stuck in my nose - dla mnie bombeczka :) , josh 28/08/04 15:53
gralem wczoraj chyba z 3h w nocy w to demko multiplayer (wczesniej gralem w ta wycofane SP) i musze powiedziec, ze naprawde swietnie sie bawilem! Outstanding :)
Co do samej gry: rewelacyjna obsluga Force Feedback'a - malo gier robi dobry uzytek z tej technologii, Xpand Rally pod tym wzgledem jest the best
Fizyka jazdy: gralem tylko na SIM: zdaje sobie sprawe, ze nie jest to 100% symulacji, ale jest pod tym wzgledem jest doooobrze... Wyscigi motorowek po asfalcie (albo poduszkowcow - tu zdania sa podzielone) w grach Colin M.Ray Rally to zenada w porownaniu z Xpand Rally.
Grafika - rewelacja. Fakt, ze niektore efekty graficzne nie sa dopracowane w wydaniu dla starszych kart graficznych, ale na moim radeonie 9500pro szczena opada...- a propos , OzA 28/08/04 16:12
wczoraj grałem z Elliotem na Twoim servie tylko szkoda że nie dałeś wszystkich aut :/I sniffed Coke...
but the ice cubes
got stuck in my nose
- no to , Auror 28/08/04 15:53
ściągam demko :)
jeżeli się okaże dobre to, mimo że nie przepadam za rally, zaopatrze się w oryginał? :)
twórców Painkillera wsparłem ;)portnicki.com
+++++++++++++
portnicki@gmail.com - nie wiem czy to moj sprzet , m&m 28/08/04 20:46
czy kwestia lacza ale strasznie mi rwalo na tym serwie josha a mam neo wiec nie powinno byc problemow, ustawilem na 800x600, best performance, mam athlona 2000+xp, 384 ddr i herca 8500- hmm , josh 28/08/04 21:03
to, ze rwalo to chyba wina serwera... no i lacza byc moze
teraz wylaczylem "tapes physics" i moze bedzie lepiej.
Nie wiem tez, czy grales u mnie jak serwerem byl moj komputer na ktorym gralem, czy moze dzisiaj po tym, jak popzyczylem laptopa od starszego i zrobilem na nim serwer dedykowany (celeron 1.7).
Jak gram na tym serwerze i patrze na jego ekran, to zuzyce procesora pokazuje w granicach 50%... a jak byly fizyka tasm wlaczona i 2 auta sie o slupki rozbijaly to do 100% podchodzilo.
Dzisiaj mnie na noc nie bedzie, ale zostawie swojego kompa wlaczonego z serwerem dedykowanym... mam nadzieje, ze sie przyda :)- gralem wczoraj , m&m 28/08/04 22:07
wieczorem okolo 21
|
|
|
|
|
All rights reserved ® Copyright and Design 2001-2024, TwojePC.PL |
|
|
|
|