Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
B O A R D
   » Board
 » Zadaj pytanie
 » Archiwum
 » Szukaj
 » Stylizacja

 
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
OBECNI NA TPC
 
 » @GUTEK@ 05:30
 » alien1 05:16
 » ini1 05:14
 » PiotrexP 04:11
 » Shark20 03:09
 » cVas 03:07
 » Zibi 02:45
 » selves 02:14
 » Pinokio.p 02:03
 » Banan 01:42
 » piszczyk 01:33

 Dzisiaj przeczytano
 41132 postów,
 wczoraj 25974

 Szybkie ładowanie
 jest:
włączone.

 
ccc
TwojePC.pl © 2001 - 2024
A R C H I W A L N A   W I A D O M O Ś Ć
    

Auta - moment obrotowy jak to z tym jest? , borg18 27/08/04 14:45
Czy ktos mi to wytłumaczy bo niekapuje kiedy moment jest lepszy i na co to wpływa?
który z tych jest lepszy tylko sie nie śmmiać prosze bo naprawde nie interesuje sie tam sprawami techniczymi:
Moment obrotowy w Nm przy obr./min.
166/4000
czy
Maks. moment obrotowy (kGm) /obr./min.
15/4400

https://programy.net.pl - duża dawka
programów ;)

  1. najlepiej jak przy niskiej ilosci obrotow otrzymujesz , bajbusek 27/08/04 14:49
    wysoki moment obrotowy - przeklada sie to na ogolna elastycznosc auta, przyspieszenie nie koniecznie bo np. auta hondy uzyskuja wysoki moment obrotowy przy wysokiej wartosci obrotow (np. powyzej 6000) a w motorach powyzej 8000 i maja wygar - tylko trzeba je "gazowac" ... wartosc 166/4000 to srednia dla silnika benzynowego 1,8 - 2,0 bez turbo .... albo minimum dla diesla 1,5 - 1,7 ...

  2. a ma to coś , borg18 27/08/04 14:55
    wspólnego ze startem z piskami jak sie to mówi? ta 166/4000 to z Rovera 1,7 (218Si) ma on 120 koni a ta druga to z Fiata Bravo on ma 113 koni i co lepsze by było? bo jeszcze nie wiem czy w dobrych i takich samych jednostkach jest too podane

    https://programy.net.pl - duża dawka
    programów ;)

    1. ja mialem seata ibize , bajbusek 27/08/04 15:42
      z silnikiem 1,4 60 kucy 130 Nm/4000 i ruszyc z piskiem opon to zaden problem... a co autko dla dresika ???

      1. ja mam w Mondeo , konio 27/08/04 16:03
        2.0 136PS 180/4000 i spokojnie styka aby na 3 piszczeć.

    2. moment obrotowy , martinezz 27/08/04 16:09
      nie ma nic wspolnego z ruszaniem z piskiem opon. Tak ruszac to mozesz sobie byle autem

      vaio fz11l

  3. np. toyota celica , borg18 27/08/04 15:08
    z silnikiem 1.8 VVT-i ze 143 konmi ma 170 @ 4200 czy to nie jest porównywalny do Rovera? ich osiągi?

    https://programy.net.pl - duża dawka
    programów ;)

  4. było , Bach 27/08/04 15:13
    patrz archiwum. chyba identyczne pytanie

    ...Bach...
    "Lepiej grzeszyć i żalowac, niż
    żalowac ze sie nie grzeszylo!"

  5. niby jest , borg18 27/08/04 15:40
    ale nie jest to tam dobrze wytłumaczone

    https://programy.net.pl - duża dawka
    programów ;)

  6. to jest tak , martinezz 27/08/04 16:00
    Parametry silnikow, ktore podales sa prawie identyczne, tylko podane w innych jednostkach (nieznam dokladnego przelicznika stosunku Nm -> kGm). Tylko w drugim silniku moment osiagany jest przy troche wyzszych obrotach walu. Ogolnie mowiac czym wyzszy moment obrotowy przy nizszych obrotach tym lepsza elastycznosc silnika, choc zaznaczam, nie zawsze tak jest. Łopatologicznie - w aucie elastycznosc, to czas potrzebny do "przejscia" z np.
    60-100 km/h na 4-tym biegu
    80-120 km/h na 5-tym biegu
    Im krotszy ten czas to silnik jest bardziej elastyczny. Zwroc uwage, ze nowoczesne diesle osiagaja wysoki moment obrotowy przy np. 1800-2000 obr/min , dzieki temu maja o wiele lepsza elastycznosc od porownywalnych pojemnosciowo silnikow benzynowych. Z drugiej strony duza elastycznosc silnika pozwala na jazde na wyzszych biegach przy nizszych predkosciach walu korbowego a jednoczesnie auto bedzie posiadalo dosc sily by sprawnie przyspieszyc bez redukcji biegu.

    Mimo podobnych wartosci, nie porownuj silnikow Rovera i Celiki. Sa to odmienne konstrukcje o innym przeznaczeniu i charakterystyce. Silnik Toyoty posiada skomplikowana konstrukcje (m.in. zmienne fazy rozrzadu - mowisz o silniku 1.8 VVT-i 143 KM), osiagnieto wysoka moc przy wysokich obrotach i malej pojemnosci. Ma on zapewnic dobre przyspieszenia (na tym sie skupiono) bo to w koncu auto pseudo-sportowe. Tymczasem silnik Rovera to proba polaczenia dobrych osiagow z poprawna kultura pracy silnika i ekonomicznoscia. Zreszta tego tak Ci nie wytlumacze, musialbys sie przejechac obydwoma autami i sam bys zobaczyl o co mi powyzej chodzilo :)

    vaio fz11l

  7. Oki dzieki, mam jeszcze jedno pytanko , borg18 27/08/04 16:12
    czemu np seat chyba leon ze 180 KM przyskiesza w 8 sekund a rover ze 145 też w 8 a róznica 35 koni, czyżby cięzar był inny( z wyglądu chyba maja podobne wagi i wogule) silniki obu to 1.8 - dziwne nawet ta toyota celica przyspiesza w 8.7 sekundy, czemu ten rover taki ma zryw? i jeszcze prosił bym o opinie co bardziej sie opłaca co jest lepsze i szybsze z 1.8 lub 1.6 silników czy roverek Seat Ibiza czy inny czy Fiat Brava

    https://programy.net.pl - duża dawka
    programów ;)

    1. powiedz , martinezz 27/08/04 16:17
      skad masz dane o osiagach tego Rovera?

      vaio fz11l

  8. Oto strona , borg18 27/08/04 16:19
    http://www.roverki.pl/article.php?sid=156
    ale chyba to są dobre dane no bo po co by kłamalli

    https://programy.net.pl - duża dawka
    programów ;)

    1. mozliwe ze ma , martinezz 27/08/04 16:46
      te 8 sek do setki - zaawansowany silnik + waga troche ponad tone. Wracajac do pytania - Leon i Celica sa ciezsze, wiec raczej stad te roznice. Zestopniowanie skrzyni biegow tez wplywa na przyspieszenia.
      Dziwne masz kryteria wyboru auta. Zastanow sie raczej przy kupnie nad stanem technicznym, cena/dostepnoscia czesci zamiennych, poznaj opinie uzytkownikow danego modelu no i oczywiscie do tego dochodza wlasne preferencje typu wyglad itp.

      vaio fz11l

      1. własnie , borg18 27/08/04 16:55
        słyszałem że cięzko jest z częściami do rovera ale mi sie to auto bardzo podoba i jeszcze jedno nie wiecie czy jeszcze produkują te roverki? a jak nie to czy nie znacie stronek z cenami bo szukam i szukam i nic

        https://programy.net.pl - duża dawka
        programów ;)

        1. w takiej formie , martinezz 27/08/04 17:39
          juz nie. Rover serii 200 produkowany byl w latach 1995-1999. W 2000 roku zostal wprowadzony nastepca o nazwie 25. Ogolnie bryla auta podobna, wprowadzono techniczne zmiany, nowa oferte silnikow no i oczywiscie kosmetyka

          vaio fz11l

          1. aha , martinezz 27/08/04 17:40
            model 2004 w niemczech od 12 tys euro

            vaio fz11l

  9. Mondeo 2 litry :P KONIO gigant! , Remee 27/08/04 17:19
    Staaaaaary co za mondeo .. na 3 na asfalcie zapiszczysz ? chyba w zakrecie jak bedziesz tracic przyczepnosc albo na oleju bo na pewno nie z powodu 2 litrow w mondeo. Do takich rzeczy musialbys miec z 500 peesow. Wiec skoncz pie.. bo sluchac sie nie da.

    Badaaaaz prosiaczki :D

    1. co to są , borg18 27/08/04 17:59
      te pessy? czyżby coś z momentem czy koniami?

      https://programy.net.pl - duża dawka
      programów ;)

      1. peeesy , kubazzz 28/08/04 12:03
        to konie mechanicze, od niemieckiego skrotu PS

        SM-S908

  10. z koniami , elliot_pl 27/08/04 18:07
    PS ;)

    momtoronomyotypaldollyochagi...

  11. heh , kubazzz 27/08/04 20:30
    najfajniejszy moment obrotowy maja silniki Mercedesa:
    modele 600 - max 800nm w zakresie od 1800-3500 oborotow [silnik v12 biturbo 5513cm3]
    modele 55 AMG - max 700nm w zakresie 2750-4000 obrotow [silnik V8 kompressor 5439cm3]
    no i seria 65 AMG - max 1200nm przykrecone do 1000nm w zakresie od 1000-2000 obrotow [silnik v12 biturbo

    A tak w ogole to liczy sie, zeby moment obrotowy byl maksymalnie wysoki od jak najnizszych obrotow i wykres jego przebiegu byl mozliwie najbardziej plynny. Jezlei maksymalny moment obrotowy jest przy wysokich obrotach osiagany to silnik trzeba 'krecic' co zmniejsza jego trwalosc, zwieksza zuzycie paliwa, no i jak to jest jakis 4 cylindrowiec to najczesciej brzydko halasuje:) Powoduje to, ze w codziennej jezdzie informacja o maksymalnym momencie obrotowym jest malo przydatna bo i tak sie go nie wykorzysta, a co najgorsze NIE TO NIE DAJE! Mozna sie jedynie sugerowac ta wartoscia, zeby w przyblizeniu okreslic moment na nizszych obrotach-ale to bywa zludne...
    Ale niestety w normalnych silnikach [4 cylindy, bez doladowania, male pojemnosci czyli <2500] to jest typowe.

    Ale przyklady powyzej pokazuja, ze w 'troche' lepszych konstrukcjach sprawa wyglada inaczej:))

    SM-S908

    1. Ze co jest malo przydatne??? , elliot_pl 27/08/04 21:33
      staaary - wlasnie umiejetnosc jazdy miedzy max momentem a max moca daje najlepsze rezultaty. czyli np w takiej fabii 1,9 TDI najlepiej jezdzic miedzy 2 a 4 tys obrotow powyzej juz spada moc a ponizej moment jest za maly i silnik sie "meczy". Nie wszyscy kierowcy o tym wiedza i dlatego jednym pali malo i innym wiecej - kazde auto.

      momtoronomyotypaldollyochagi...

      1. hmm , kubazzz 27/08/04 21:36
        dobrze mowisz. Ale akurat to jest silnik diesla i on ma akurat dobra charakterystyke [nizej moment wyzej moc].
        Ale jak masz silnik benzynowy, ktory moc max ma przy 6500tys obr, a moment przy 5500 tys to nie ma szans zeby to wykorzystac:)

        SM-S908

        1. i tak i nie , elliot_pl 27/08/04 22:37
          silniki ktore maja taka charakterystyke sa albo "wyczynowe" i zbudowane do zylowania :) najlepiej byloby je sprzegnac z "krotka" skrzynia. Z tego co pamietam to chyba celica nowa tak wlasnie ma i na dodatek skrzynia jest tak fatalna ze za kazdym razem gdy dokrecisz bieg i przerzucasz na wyzszy to masz "dziure" bo nastepny bieg zle zestopniowali... no ale nie moj problem :) inna sprawa ze dieslami sie zupelnie inaczej jezdzi niz benzyna, ale zasada pozostaje taka sama ;)

          momtoronomyotypaldollyochagi...

          1. wbrew pozorom , kubazzz 27/08/04 22:50
            sporo zwyklych silnikow ma taka charakterystyke.
            Fajnie jesli dane jakie podalem sa dla silnika ktorego maksymalne obroty wynosza 7500tys, ale na ogole jest tak ze maks moc i moment sa przy prawie max. obrotach. [w benzyniakach i starych dieslach bez turbiny]

            SM-S908

            1. dlatego lubie wankle :) , elliot_pl 28/08/04 00:38
              liniowy moment obrotowy... i wszystko na ten temat. jak umiesz sie obchodzic z takim silnikiem to 300 tys nie jest problemem bez awarii ;) wiadomo ze moze trafic sie feler, ale chodzi o to ze wcale nie sa tak zawodne jak sie powszechnie mowi.

              momtoronomyotypaldollyochagi...

              1. no ale Wankli to masz po byku , kubazzz 28/08/04 01:48
                Only WAZ/Łada i Mazda RX7 i RX8. I z tych to tylko RX8 warto imo. A poza tym wankel to taki wynalazek dziwny-znam niby jego zalety ale glupio by bylo jak ktos cie pyta - "jaki tu jest silnik?" - a ty odpowiadasz 2 wirujace tloki, pojemnosc w przeliczeniu 2litry. Moc i moment w ogole inaczej sie przeklada na osiagi. No ale to tez ma swoje miejsce.
                Ja tam wole Mercedesowe V12 Biturbo:)

                SM-S908

                1. tez bym wolal... , elliot_pl 29/08/04 00:47
                  ale stac mnie bardziej na zajebista RX-7 niz na V12 biturbo mercedesa. wiadomo - bez gwiazdy nie ma jazdy :)

                  momtoronomyotypaldollyochagi...

  12. Ja mam 160Nm przy 2000obr/min... , Grolshek 28/08/04 08:43
    ...elastycznosc 60-100 i 80-120 po prostu cudna...oponami nie piszcze bo szanuje moj samochod na ktory ciezko pracowala moja wspaniala zona...

    ***** ***!!!

  13. no ja mam , kreciak 28/08/04 10:19
    380Nm/4000 i nie narzekam - super się jeździ ;) silnik 2,2 litra 150 KM - czyli nie wyżyłowany, starczy - w fotel wciska ;)

    si vis pacem para bellum

    1. co to za diesel ? , RusH 28/08/04 22:24
      teraz najfajniejsze sa turbo diesle Seata, np Ibizka, mozna ja zrobic na 150-160 koni samym komputerkiem :) a nm ma tyle co Viper :)))

      I fix shit
      http://raszpl.blogspot.com/

      1. e to nie diesel ino benzyna , kreciak 28/08/04 23:36
        mercedes c220, silnik z tego co wiem ma oznaczenie 115 w jakiejs ich nomenklaturze dohc 16v 4 cylindry, chodzi super w polaczeniu z automatem

        si vis pacem para bellum

      2. ale chyba , borg18 30/08/04 12:47
        po takim zabiegu zmniejsza sie wytrzymalość silnika i jego zywot jest o pare lat krótszy

        https://programy.net.pl - duża dawka
        programów ;)

        1. w seacie nie , RusH 30/08/04 13:21
          do 160 kreci sie samym komputerem - na tyle jest obliczony silnik, silnik zawsze sie robi z zapasem, potem dopiero trzeba wzmacniac silnik, ale to juz duze koszty, a komputer to 1kzl i masz RAKIETE

          I fix shit
          http://raszpl.blogspot.com/

    
All rights reserved ® Copyright and Design 2001-2024, TwojePC.PL