TwojePC.pl © 2001 - 2024
|
|
A R C H I W A L N A W I A D O M O Ś Ć |
|
|
|
Auta - moment obrotowy jak to z tym jest? , borg18 27/08/04 14:45 Czy ktos mi to wytłumaczy bo niekapuje kiedy moment jest lepszy i na co to wpływa?
który z tych jest lepszy tylko sie nie śmmiać prosze bo naprawde nie interesuje sie tam sprawami techniczymi:
Moment obrotowy w Nm przy obr./min.
166/4000
czy
Maks. moment obrotowy (kGm) /obr./min.
15/4400https://programy.net.pl - duża dawka
programów ;) - najlepiej jak przy niskiej ilosci obrotow otrzymujesz , bajbusek 27/08/04 14:49
wysoki moment obrotowy - przeklada sie to na ogolna elastycznosc auta, przyspieszenie nie koniecznie bo np. auta hondy uzyskuja wysoki moment obrotowy przy wysokiej wartosci obrotow (np. powyzej 6000) a w motorach powyzej 8000 i maja wygar - tylko trzeba je "gazowac" ... wartosc 166/4000 to srednia dla silnika benzynowego 1,8 - 2,0 bez turbo .... albo minimum dla diesla 1,5 - 1,7 ... - a ma to coś , borg18 27/08/04 14:55
wspólnego ze startem z piskami jak sie to mówi? ta 166/4000 to z Rovera 1,7 (218Si) ma on 120 koni a ta druga to z Fiata Bravo on ma 113 koni i co lepsze by było? bo jeszcze nie wiem czy w dobrych i takich samych jednostkach jest too podanehttps://programy.net.pl - duża dawka
programów ;) - ja mialem seata ibize , bajbusek 27/08/04 15:42
z silnikiem 1,4 60 kucy 130 Nm/4000 i ruszyc z piskiem opon to zaden problem... a co autko dla dresika ???- ja mam w Mondeo , konio 27/08/04 16:03
2.0 136PS 180/4000 i spokojnie styka aby na 3 piszczeć.
- moment obrotowy , martinezz 27/08/04 16:09
nie ma nic wspolnego z ruszaniem z piskiem opon. Tak ruszac to mozesz sobie byle autemvaio fz11l
- np. toyota celica , borg18 27/08/04 15:08
z silnikiem 1.8 VVT-i ze 143 konmi ma 170 @ 4200 czy to nie jest porównywalny do Rovera? ich osiągi?https://programy.net.pl - duża dawka
programów ;) - było , Bach 27/08/04 15:13
patrz archiwum. chyba identyczne pytanie...Bach...
"Lepiej grzeszyć i żalowac, niż
żalowac ze sie nie grzeszylo!" - niby jest , borg18 27/08/04 15:40
ale nie jest to tam dobrze wytłumaczonehttps://programy.net.pl - duża dawka
programów ;) - to jest tak , martinezz 27/08/04 16:00
Parametry silnikow, ktore podales sa prawie identyczne, tylko podane w innych jednostkach (nieznam dokladnego przelicznika stosunku Nm -> kGm). Tylko w drugim silniku moment osiagany jest przy troche wyzszych obrotach walu. Ogolnie mowiac czym wyzszy moment obrotowy przy nizszych obrotach tym lepsza elastycznosc silnika, choc zaznaczam, nie zawsze tak jest. Łopatologicznie - w aucie elastycznosc, to czas potrzebny do "przejscia" z np.
60-100 km/h na 4-tym biegu
80-120 km/h na 5-tym biegu
Im krotszy ten czas to silnik jest bardziej elastyczny. Zwroc uwage, ze nowoczesne diesle osiagaja wysoki moment obrotowy przy np. 1800-2000 obr/min , dzieki temu maja o wiele lepsza elastycznosc od porownywalnych pojemnosciowo silnikow benzynowych. Z drugiej strony duza elastycznosc silnika pozwala na jazde na wyzszych biegach przy nizszych predkosciach walu korbowego a jednoczesnie auto bedzie posiadalo dosc sily by sprawnie przyspieszyc bez redukcji biegu.
Mimo podobnych wartosci, nie porownuj silnikow Rovera i Celiki. Sa to odmienne konstrukcje o innym przeznaczeniu i charakterystyce. Silnik Toyoty posiada skomplikowana konstrukcje (m.in. zmienne fazy rozrzadu - mowisz o silniku 1.8 VVT-i 143 KM), osiagnieto wysoka moc przy wysokich obrotach i malej pojemnosci. Ma on zapewnic dobre przyspieszenia (na tym sie skupiono) bo to w koncu auto pseudo-sportowe. Tymczasem silnik Rovera to proba polaczenia dobrych osiagow z poprawna kultura pracy silnika i ekonomicznoscia. Zreszta tego tak Ci nie wytlumacze, musialbys sie przejechac obydwoma autami i sam bys zobaczyl o co mi powyzej chodzilo :)vaio fz11l - Oki dzieki, mam jeszcze jedno pytanko , borg18 27/08/04 16:12
czemu np seat chyba leon ze 180 KM przyskiesza w 8 sekund a rover ze 145 też w 8 a róznica 35 koni, czyżby cięzar był inny( z wyglądu chyba maja podobne wagi i wogule) silniki obu to 1.8 - dziwne nawet ta toyota celica przyspiesza w 8.7 sekundy, czemu ten rover taki ma zryw? i jeszcze prosił bym o opinie co bardziej sie opłaca co jest lepsze i szybsze z 1.8 lub 1.6 silników czy roverek Seat Ibiza czy inny czy Fiat Bravahttps://programy.net.pl - duża dawka
programów ;) - powiedz , martinezz 27/08/04 16:17
skad masz dane o osiagach tego Rovera?vaio fz11l
- Oto strona , borg18 27/08/04 16:19
http://www.roverki.pl/article.php?sid=156
ale chyba to są dobre dane no bo po co by kłamallihttps://programy.net.pl - duża dawka
programów ;) - mozliwe ze ma , martinezz 27/08/04 16:46
te 8 sek do setki - zaawansowany silnik + waga troche ponad tone. Wracajac do pytania - Leon i Celica sa ciezsze, wiec raczej stad te roznice. Zestopniowanie skrzyni biegow tez wplywa na przyspieszenia.
Dziwne masz kryteria wyboru auta. Zastanow sie raczej przy kupnie nad stanem technicznym, cena/dostepnoscia czesci zamiennych, poznaj opinie uzytkownikow danego modelu no i oczywiscie do tego dochodza wlasne preferencje typu wyglad itp.vaio fz11l - własnie , borg18 27/08/04 16:55
słyszałem że cięzko jest z częściami do rovera ale mi sie to auto bardzo podoba i jeszcze jedno nie wiecie czy jeszcze produkują te roverki? a jak nie to czy nie znacie stronek z cenami bo szukam i szukam i nichttps://programy.net.pl - duża dawka
programów ;) - w takiej formie , martinezz 27/08/04 17:39
juz nie. Rover serii 200 produkowany byl w latach 1995-1999. W 2000 roku zostal wprowadzony nastepca o nazwie 25. Ogolnie bryla auta podobna, wprowadzono techniczne zmiany, nowa oferte silnikow no i oczywiscie kosmetykavaio fz11l - aha , martinezz 27/08/04 17:40
model 2004 w niemczech od 12 tys eurovaio fz11l
- Mondeo 2 litry :P KONIO gigant! , Remee 27/08/04 17:19
Staaaaaary co za mondeo .. na 3 na asfalcie zapiszczysz ? chyba w zakrecie jak bedziesz tracic przyczepnosc albo na oleju bo na pewno nie z powodu 2 litrow w mondeo. Do takich rzeczy musialbys miec z 500 peesow. Wiec skoncz pie.. bo sluchac sie nie da.Badaaaaz prosiaczki :D - co to są , borg18 27/08/04 17:59
te pessy? czyżby coś z momentem czy koniami?https://programy.net.pl - duża dawka
programów ;) - peeesy , kubazzz 28/08/04 12:03
to konie mechanicze, od niemieckiego skrotu PSSM-S908
- z koniami , elliot_pl 27/08/04 18:07
PS ;)momtoronomyotypaldollyochagi... - heh , kubazzz 27/08/04 20:30
najfajniejszy moment obrotowy maja silniki Mercedesa:
modele 600 - max 800nm w zakresie od 1800-3500 oborotow [silnik v12 biturbo 5513cm3]
modele 55 AMG - max 700nm w zakresie 2750-4000 obrotow [silnik V8 kompressor 5439cm3]
no i seria 65 AMG - max 1200nm przykrecone do 1000nm w zakresie od 1000-2000 obrotow [silnik v12 biturbo
A tak w ogole to liczy sie, zeby moment obrotowy byl maksymalnie wysoki od jak najnizszych obrotow i wykres jego przebiegu byl mozliwie najbardziej plynny. Jezlei maksymalny moment obrotowy jest przy wysokich obrotach osiagany to silnik trzeba 'krecic' co zmniejsza jego trwalosc, zwieksza zuzycie paliwa, no i jak to jest jakis 4 cylindrowiec to najczesciej brzydko halasuje:) Powoduje to, ze w codziennej jezdzie informacja o maksymalnym momencie obrotowym jest malo przydatna bo i tak sie go nie wykorzysta, a co najgorsze NIE TO NIE DAJE! Mozna sie jedynie sugerowac ta wartoscia, zeby w przyblizeniu okreslic moment na nizszych obrotach-ale to bywa zludne...
Ale niestety w normalnych silnikach [4 cylindy, bez doladowania, male pojemnosci czyli <2500] to jest typowe.
Ale przyklady powyzej pokazuja, ze w 'troche' lepszych konstrukcjach sprawa wyglada inaczej:))SM-S908 - Ze co jest malo przydatne??? , elliot_pl 27/08/04 21:33
staaary - wlasnie umiejetnosc jazdy miedzy max momentem a max moca daje najlepsze rezultaty. czyli np w takiej fabii 1,9 TDI najlepiej jezdzic miedzy 2 a 4 tys obrotow powyzej juz spada moc a ponizej moment jest za maly i silnik sie "meczy". Nie wszyscy kierowcy o tym wiedza i dlatego jednym pali malo i innym wiecej - kazde auto.momtoronomyotypaldollyochagi... - hmm , kubazzz 27/08/04 21:36
dobrze mowisz. Ale akurat to jest silnik diesla i on ma akurat dobra charakterystyke [nizej moment wyzej moc].
Ale jak masz silnik benzynowy, ktory moc max ma przy 6500tys obr, a moment przy 5500 tys to nie ma szans zeby to wykorzystac:)SM-S908 - i tak i nie , elliot_pl 27/08/04 22:37
silniki ktore maja taka charakterystyke sa albo "wyczynowe" i zbudowane do zylowania :) najlepiej byloby je sprzegnac z "krotka" skrzynia. Z tego co pamietam to chyba celica nowa tak wlasnie ma i na dodatek skrzynia jest tak fatalna ze za kazdym razem gdy dokrecisz bieg i przerzucasz na wyzszy to masz "dziure" bo nastepny bieg zle zestopniowali... no ale nie moj problem :) inna sprawa ze dieslami sie zupelnie inaczej jezdzi niz benzyna, ale zasada pozostaje taka sama ;)momtoronomyotypaldollyochagi... - wbrew pozorom , kubazzz 27/08/04 22:50
sporo zwyklych silnikow ma taka charakterystyke.
Fajnie jesli dane jakie podalem sa dla silnika ktorego maksymalne obroty wynosza 7500tys, ale na ogole jest tak ze maks moc i moment sa przy prawie max. obrotach. [w benzyniakach i starych dieslach bez turbiny]SM-S908 - dlatego lubie wankle :) , elliot_pl 28/08/04 00:38
liniowy moment obrotowy... i wszystko na ten temat. jak umiesz sie obchodzic z takim silnikiem to 300 tys nie jest problemem bez awarii ;) wiadomo ze moze trafic sie feler, ale chodzi o to ze wcale nie sa tak zawodne jak sie powszechnie mowi.momtoronomyotypaldollyochagi... - no ale Wankli to masz po byku , kubazzz 28/08/04 01:48
Only WAZ/Łada i Mazda RX7 i RX8. I z tych to tylko RX8 warto imo. A poza tym wankel to taki wynalazek dziwny-znam niby jego zalety ale glupio by bylo jak ktos cie pyta - "jaki tu jest silnik?" - a ty odpowiadasz 2 wirujace tloki, pojemnosc w przeliczeniu 2litry. Moc i moment w ogole inaczej sie przeklada na osiagi. No ale to tez ma swoje miejsce.
Ja tam wole Mercedesowe V12 Biturbo:)SM-S908 - tez bym wolal... , elliot_pl 29/08/04 00:47
ale stac mnie bardziej na zajebista RX-7 niz na V12 biturbo mercedesa. wiadomo - bez gwiazdy nie ma jazdy :)momtoronomyotypaldollyochagi...
- Ja mam 160Nm przy 2000obr/min... , Grolshek 28/08/04 08:43
...elastycznosc 60-100 i 80-120 po prostu cudna...oponami nie piszcze bo szanuje moj samochod na ktory ciezko pracowala moja wspaniala zona...***** ***!!! - no ja mam , kreciak 28/08/04 10:19
380Nm/4000 i nie narzekam - super się jeździ ;) silnik 2,2 litra 150 KM - czyli nie wyżyłowany, starczy - w fotel wciska ;)si vis pacem para bellum - co to za diesel ? , RusH 28/08/04 22:24
teraz najfajniejsze sa turbo diesle Seata, np Ibizka, mozna ja zrobic na 150-160 koni samym komputerkiem :) a nm ma tyle co Viper :)))I fix shit
http://raszpl.blogspot.com/ - e to nie diesel ino benzyna , kreciak 28/08/04 23:36
mercedes c220, silnik z tego co wiem ma oznaczenie 115 w jakiejs ich nomenklaturze dohc 16v 4 cylindry, chodzi super w polaczeniu z automatemsi vis pacem para bellum - ale chyba , borg18 30/08/04 12:47
po takim zabiegu zmniejsza sie wytrzymalość silnika i jego zywot jest o pare lat krótszyhttps://programy.net.pl - duża dawka
programów ;) - w seacie nie , RusH 30/08/04 13:21
do 160 kreci sie samym komputerem - na tyle jest obliczony silnik, silnik zawsze sie robi z zapasem, potem dopiero trzeba wzmacniac silnik, ale to juz duze koszty, a komputer to 1kzl i masz RAKIETEI fix shit
http://raszpl.blogspot.com/
|
|
|
|
|
All rights reserved ® Copyright and Design 2001-2024, TwojePC.PL |
|
|
|
|