TwojePC.pl © 2001 - 2024
|
|
A R C H I W A L N A W I A D O M O Ś Ć |
|
|
|
Angielski (mowa zależna) ktoś kto umie na gwałt potrzebny!! , wicu 11/06/04 15:13 czy może mi to ktoś wytłumaczyć??- Quick guide ;] , turzol 11/06/04 15:24
Past Simple—Past perfect
Simple Present—Simple Past
Present Continu—Past Contin.
Present Perfect—Past Perfect
Present Perf Con—Past Perf Con
Past Perf — Past Perfect
Simple Future—Future in the Past
Future Perfect—Future Perfect in the P
Past Continu—Past Perfect Continuous
This-that ,today-that day
These-those , tomorrow-the next day
Here-there , yesterday-the day before
Now-then
David:”I was very tired yesterday”
David said that he had been very tired the day before
Pyt: nie ma: do, does, did, ani inwersji.
Does he speak German?, Tom asked if he spoke German?trance addicted
:B ::KX:: ::ASIO Otachan:: - Jeszcze jedno , turzol 11/06/04 15:25
http://www.angielski.edu.pl/...ename=160201-m.htmltrance addicted
:B ::KX:: ::ASIO Otachan::
- i jeszcze jesli chodzi o pytania to: , Nazgul 11/06/04 15:56
Musisz stosowac przy pytaniu szyk zdania twierdzacego, czyli jesli w zdaniu bedzie Am I... to w mowie zalezne if I was... etc, a przy prosbach i rozkazach szyk i czas pozostanie nie zmieniony np:
Open the book, please. Teatcher say
Teatcher sadi that open the book
Mam nadzieje ze w miare dobrze, nie cwiczylem angielskiego od 3 tygodni i moglem cos pomylic, jak cos to pytaj albo podawaj watpliwe przyklady. pozdrawiampeople can fly, anything
can happen...
..Sunrise.. - "Teatcher sadi that open the book"? , dawidy 11/06/04 16:03
ja bym to zrobil tak:
Teacher asked him/her to open the book.102594 - no wlasnie , Nazgul 11/06/04 16:20
powinno byc "to" (pomylka) ale ogolnie zdanie tez tak moze byc, tutaj nie musi byc do kogo on mowi, dlatego moze byc Teache said to open the book :) pozdrpeople can fly, anything
can happen...
..Sunrise.. - no dobrze, ale "asked" brzmi lepiej bo to byla prosba , dawidy 11/06/04 16:29
123 :P102594
|
|
|
|
|
All rights reserved ® Copyright and Design 2001-2024, TwojePC.PL |
|
|
|
|