TwojePC.pl © 2001 - 2024
|
|
A R C H I W A L N A W I A D O M O Ś Ć |
|
|
|
[lame] Czym sie rozni Raytracing od renderingu? , Nazgul 8/06/04 19:26 No wiec w nawiazaniu do postu http://twojepc.pl/boardPytanie72421.htm
mam zapytanie: czym te dwie metody generacji grafiki(obrazu?) sie roznia. dlaczego nikt nie robi kart graficznych z raytracingiem? Ktos mi moze lopatologicznie wytlumaczyc to? Jeszcze jest Radiosity i inne, prosze o jakiegos grafika o pomocpeople can fly, anything
can happen...
..Sunrise.. - hmm... ogólnie to chyba po prostu... , XTC 8/06/04 19:35
rendering jest pojęciem związanym z "narysowaniem obrazka w ogóle jakąś metodą"...
co do raytrace ... nie wiem czy wiesz, ale za czasów amigi to na raytrace czekało się dobrych parę godzin :)
Jest namiastka tego nazwana "radiosity lighting" - a czemu się nie robi?... bo radiosity miał być już w MaxPayne (jedynce) i jakoś go zabrakło - i nikt nie płakał...
a z nim - gra by "uklękła"...Linux - btw. , XTC 8/06/04 19:36
niech Ci uzmysłowi różnicę określenie "rendering audio sample" ... jako generację produktu finalnego...Linux - Chodzi o obliczenia rozchodzenia sie dźwieku , NimnuL-Redakcja 8/06/04 20:08
w zaleznosci od aktualnego polozenia słuchacza w grze/na scenie. Czyli po prostu bedac w korytarzu masz wieksze echo, odbicia dźwieku itd. niz w sali czy na otwartej przestrzeni. To cos jak EAX czy A3D.Gdyby nie wymyślono elektryczności,
siedziałbym przed komputerem przy
świeczkach. - grafika 3d widać... , XTC 8/06/04 20:30
zboczyła większość...
mowa jest nawet w CoolEdit'cie o renderingu... jak tworzeniu np. przebiegu z nałożeniem filtrów etc...
w adobe premiere też się film "renderuje" ...
3d nie ma tu nic do rzeczy...Linux - Nie zawsze , NimnuL-Redakcja 8/06/04 20:32
tłumaczyłem pojęcie w kontekście grafiki 3D. O renderingu obrazów w Photoshopie wiem, ale tylko o obecności czegoś takiego, nie wiem na czym polega. . .Gdyby nie wymyślono elektryczności,
siedziałbym przed komputerem przy
świeczkach.
- aleś się wypuścił.... , Dabrow 10/06/04 01:30
z renderingiem to też żeś poszalał...
a co powiesz o renderingu szkieletowym - gdzie tylko jest renderowana siatka? gdzie tekstury? A jest to rendering....!!!!!TO JEST SPARTA!!!
!Tu się nic nie zmienia!
------dabrow.com------
- To Ci dopiero... , koral 8/06/04 19:54
heh, jutro mam pierwszy termin egzaminu z grafiki:)
no ale za duzo Ci nie powiem:)
po pierwsze..i tu moge sie zasadniczo mylic...to raytracing jest jedna z metod cieniowania (ustalania wlasciwej barwy) wchodzacych w sklad renderingu.
co do szczegolow raytracingu to moze oszczedze gadania i wysle Ci na mail oststni wyklad, wlasnie na ten temat.moze to i owo sie rozjasni.a moze nie:)
pozdrawiam - Raytrace , NimnuL-Redakcja 8/06/04 20:05
to obliczanie cieni, promieni swiatla, zaaman swiatla na elementach, odbic itd ... czyli po prostu sledzenie promieni (obrazu).
Rendering to po prostu obciagniecie szkieletu siatki teksturami ...
w skrócie.Gdyby nie wymyślono elektryczności,
siedziałbym przed komputerem przy
świeczkach. - A co wy k... wiecie o raytracingu ;) , pachura 8/06/04 20:43
No to teraz ja:
- "to render" ang. "wykonywać". Chodzi o komputerowe generowanie czegokolwiek... może to być generowanie statycznego obrazka, animacji, syntetyzowanie sampla. Potocznie, "wyrenderowany" oznacza "komputerowo wygenerowany, trójwymiarowy obraz". Np. "Jak syn Bruce'a Lee zginął to musieli go renderować żeby jakoś dokończyć film". Ale nie chodzi tu o żadną konkretną metodę...
- "raytracing" ang. "śledzenie promieni". Technika komputerowego generowania trójwymiarowych obrazów. W ogólności, polega na śledzeniu promieni światła między ich źródłami a okiem obserwatora; światło jest załamywane, odbijane, filtrowane etc., po czym przechodzi przez piksel monitora i tam jest odkładany kolor. I tak dla wszystkich pikseli. Istnieją dwa kierunki raytracingu - jeden polega na śledzeniu promieni światła od źródeł przez monitor do oka, drugi - od oka przez monitor do źródeł. Raytracing jest o wiele dokładniejszy od metod generowania obrazu, używanych np. w grach, jednak o wiele bardziej skomplikowany obliczeniowo. Karty 3D nie wspierają raytracingu a jego ew. implementacje (w demach, eksperymentalnych grach) bazują w całości na procesorze.- a goście od 3dmaxa nucą... , XTC 8/06/04 21:15
"love me render..."
;)
no i gitarka - dobrze wytłumaczone...Linux - Pachura podał właściwe tłumaczenie .. , Tiamat 9/06/04 13:24
.. postów Nimnula radzę nie czytać, bo niepotrzebnie miesza pojęcia.
Renderować używa się w znaczeniu wykonania czegoś automatycznie według algorytmu przy użyciu komputera.
Samo "to render" to zwykły czasownik, jedno z jego znaczeń to "tworzyć", ale można kogoś też unieszkodliwić bez komputera - "render harmless" :)
http://slowniki.onet.pl/...ekst=render&tr=auto
Jeśli chodzi o hardware to robi się, tyle, że nie do grania :)
I to wcale nie experymentalny: http://www.art-render.com
Experymentalny też jest, i ten może się do grania nadać:
http://www.saarcor.de/ (to z tego newsa o q3)
Co do radiosity to tu jest krótki art po angielsku:
http://www.designcommunity.com/messages/3888.html
tu kolejna strona (z galerią): http://www.RenderCity.com
a w skrócie chodzi o to, że ułatwia to policzenia światła odbitego, które również oświetla scenę. Raytracingiem pewnie też by się dało, ale wymagałoby to bardzo dużo promieni i bardzo dużo liczenia. Obie metody sie więc łączy, i wychodzi obrazek realistyczny.
Chyba nie pokręciłem ?
Pozdro,-+- TmT ---
Jest 10 grup ludzi - jedni rozumieją kod
binarny, drudzy nie.
- obejrzałem ten filmik z Q3 raytrace... , XTC 9/06/04 16:48
imho lipa na maksa...
dlaczego?
a bo klasycznie już...
nie wiem czy pamiętacie czasy gdy raytrace wchodził pod strzechy - najbardziej rajcowały:
1) woda
2) szklane kule
3) drewno i powierzchnie
4) metalowe kule i sześciany
5) wszystko co połyskliwe i w czym można się "przejrzeć"
hype na takie obrazki umarł tak szybko jak się narodził - ludzie woleli oglądać rękodzieła...
Sam Q3 z raytracem - jest esencją powyższego...
chodzenie z latarką i podniecanie się lustrami i szkłem...
do tego brzydkie relatywnie i zupełnie niegrywalne...
gwarantuję, że gdyby id wypuściło tak wyglądającego Q3 - to w ogóle nikt by w to nie zagrał... /choć i tak Q3 zbiera od początku zarzuty za cukierkowość/ ...
to co jest i jak zostało zaimplementowane w Q3 to klasa po prostu... nic dodać nic ująć...
nie wiem czy zauważyliście te przełamujące się tekstury w oddali - normalnie wszyscy by to wyśmiali...
Nie żebym się czepiał - naprawdę kawał roboty odwalili - jednak w/g mnie potwierdzili tylko fakt, że sensu to to nie ma szczególnego... zwłaszcza, że w renderach tego typu tekstury są kwintesencją /bo to one i ich właściwości tworzą rozkłady światła i cieni/ ...
Jak komu potrzebny radiosity w domu do opatrzenia to może ściągnąć fajny benchmark o którym kilka m-cy temu była mowa na boardzie - ustawić rodzielczość i zobaczyć jak jego jaka by nie była - maszyna - klęka...
i to tyle podsumowaniem "dlaczego nie ma kart z raytrace'm i dlaczego wcale nikomu do nich nie tęskno"...Linux - mówiąc o klasie implementacji w Q3... , XTC 9/06/04 16:49
miałem na myśli oryginalny engine napisany przez id...Linux
|
|
|
|
|
All rights reserved ® Copyright and Design 2001-2024, TwojePC.PL |
|
|
|
|