Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
B O A R D
   » Board
 » Zadaj pytanie
 » Archiwum
 » Szukaj
 » Stylizacja

 
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
OBECNI NA TPC
 
 » wrrr 22:29
 » rulezDC 22:28
 » Chrisu 22:21
 » ulan 22:21
 » Flo 22:14
 » GLI 22:13
 » DJopek 22:11
 » Kenny 22:11
 » ReeX 22:10
 » ligand17 22:09
 » P@blo 22:01
 » Janusz 21:52
 » biEski 21:51
 » Dexter 21:50
 » Katoda Lt 21:46
 » DYD 21:43
 » Sociu 21:41
 » bajbusek 21:40
 » b0b3r 21:38
 » rurecznik 21:35

 Dzisiaj przeczytano
 41133 postów,
 wczoraj 25974

 Szybkie ładowanie
 jest:
włączone.

 
ccc
TwojePC.pl © 2001 - 2024
A R C H I W A L N A   W I A D O M O Ś Ć
    

[OT] Samochód - kilka fotek, kilka pytań , maruszek 24/05/04 23:51
mam kilka pytanek, wspartych fotami, mam nadzieję, że mi pomożecie - chcialbym sie czegos dowiedziec o swoim samochodzie (Tipo 1.4 DGT, wtrysk, ´91, 130 tys)

1. Z tego plastikowego pudła na silniku, z filtrem powietrza, odchodzą dwie rury - jedna z lewej strony (kończy się blisko przedniego światła) i druga z tyłu, po lewej. I tutaj zaczyna się problem - kiedyś pamiętam że był kawałek tej rury i wisiał sobie po lewej stronie silnika, a teraz zostały już tylko resztki, które w dodatku mocno przytykają wlot do tego plastikowego pudła.
Pytanie - po co są aż dwie rury wlotowe (a moze jedna jest wylotowa?), co zrobić z tym otworem z tyłu (wywalić te resztki starej rury, czy kupić nową), i ostatnie - dlaczego w tym otworze z lewej strony jest w środku klapka, która go całkiem zasłania (patrz przedostatnie zdjecie) http://g.pl/~cure/stacher/tipo/2/index.html

Przy okazji - spod tego filrta powierza odchodzi jeszcze jedna gumowa rura, która idzie gdzies na spód silnika - gdzie i po co?

2. Teraz troche głupich pytań Jak to się nazywa i co to robi: http://g.pl/~cure/stacher/tipo/3/index.html

Moze to jest ten cały kolektor? Z tego co wiem to gdzieś tam miesza sie benzyna z powietrzem, ale co to są te wszystkie rurki dochodzące - po lewej dwie, od dołu dwie, trzy wtyczki i linka gazu.
I jak to jest, że wszystko w środku jest usyfione jakimś olejem czy czymśtam, a ta złota klapka w środku jest czyściutka (i co to jest ta klapka?)
Acha - ta uszczelka dookoła jest jakaś krzywa (po prawej stronie), jakby nierówno przylegała - czy powinienem to wymienić?

3. Jeśli komuś jeszcze się chce to byłbym wdzięczny za nazwanie zaznaczonych elementów: http://g.pl/~cure/stacher/tipo/4/1.jpg

4. Pozostałe fotki, ktore mi zostały - może coś dziwnego rzuci się Wam w oczy (czy na przedostatnim zdjeciu to jest alternator?)
http://g.pl/~cure/stacher/tipo/5/index.html

dzieki i sory za zaśmiecanie ;)

Umieść posta na Brodzie

  1. Małe ABC , solo 25/05/04 03:19
    Nigdy nie specjalizowałem się w wyrobach włoskiego przemysłu motoryzacyjnego posiadam trochę
    praktyki ale głównie w VW i raczej w wielopunkcie /posiadam takowe i mam obcykany w nim ukł. wtrysku/.
    ad.1
    Pierwsza rura powinna być dolotu zimnego powietrza w osnowie z tkaniny z kierunku pasa przedniego.
    Druga podobnej średnicy odporna na temperaturę to dolot ciepłego powietrza z nad kolektora wydechowego.
    Trzecia cieńsza pod obudową filtra to wprowadzenie odpowietrzenia skrzyni korbowej silnika tzw.odma
    /wprowadza do obiegu zasilania gazy powstające w skrzyni korbowej/.
    ad.2
    Kolektor dolotowy to ten element aluminiowy pod tym elementem na pierwszym planie który jest wtryskiem jednopunktowym.
    /Kolektor dolotowy- rura rozchodząca się ze wspólnej gardzieli na cztery mniejsze do każdego z cylindrów/.
    To o co pytasz to jest wtrysk - odlew również aluminiowy ale przykręcony do kolektora ssącego .
    fot.1 rzut z góry od lewej dwa czarne przewody - dolot paliwa od pompy i przelew nadmiarowy do zbiornika,
    pozostałe dwa przewody gumowe to prawdopobnie podgrzewanie wtrysku ale może i być to przewód podciśnienia kol.ssacego,
    Wtyczka na górze będzie zapewne do czujnika przy wlocie z filtra następna pod nią do silnika krokowego,
    a po lewej z dołu sterowanie wtryskiwacza.
    Ta mosiężna klapka /czysta/ to przepustnica powietrza .
    Uszczelka jeżeli nie rozerwana wyczyścić i spróbować ułożyć dokładnie
    jeżeli uszkodzona wymienić bo się będzie dostawać lewe nie oczyszczone powietrze.

    ad.3
    1- trzeba by zaglądnąć do środka :-)
    2- moduł sterujący lub WN /elektryka/
    3- ? /elektryka/
    4- zbiornik płynu hamulcowego/hydraulika/
    5- prawdopodobnie element przeciwzakłóceniowy /elektryka/
    6- łącznik przewodu podciśnieniowego z kolektora ssącego do serwa hamulcowego /pneumatyka/
    7- pompa hamulcowa /hydraulika/
    8- rozrusznik /elektryka/

    ad.4
    Na pierwszym i drugim foto na środku wydaje mi się ,że dynda sobie bezpańsko kabel z wtykiem ???
    Zwisa w dół na wahacz zawieszenia pasowało by się zainteresować co to jest.
    Ale to może być złudzenie
    Tak na przedostatnim foto to jest alternator i prosi się o wyczyszczenie styków na tym czerwonym kablu :-)
    /ale po odłączeniu uprzednio akumulatora!!!/ to tak na marginesie.

    Na zakończenie lepiej obeznani nie bijcie jeżeli coś pokręciłem ale fiata widzę na zdjeciu nie w realu.
    Po weryfikacji połączeń elektrycznych i pozostałych skłaniał bym sie za ogólnym zabrudzeniem wtrysku ale może byc również
    uszkodzony lub niedrożny czujnik podcisnienia zabrudzona i zacierająca się oś silnika krokowego ,
    lewe powietrze pomiędzy kolektorem ssącym a wtryskiem itp.
    Opis starałem się zrobić jak najbardziej łopatologiczny mam nadzieje.
    Przyczyn moze być dużo dobrze by było znaleźć dobrego ,taniego ,uczciwego mechanika
    przy tym zasobie wiedzy i praktyki wybacz nie radze raczej co byś się brał za grzebanie we wtrysku .

    kto pod kim dołki kopie ten ...
    ma łopatkę

    1. wielki dzieki + jeszcze jedno pytanie , maruszek 25/05/04 11:53
      wielki dzieki za wszystkie odpowiedzi, teraz mam kilka razy większą wiedzę (do tej pory wiedziałem tylko gdzie jest akumulator ;) )

      Tylko gdzie jest ten kolektor wydechowy, nad którym ta rura ma sie kończyć?

      Umieść posta na Brodzie

      1. mhhhh , Banan 25/05/04 12:39
        jak masz obudowe filtra powietrza, to czarne, plastikowe,prostokatne na silniku :) to pod tym jest obudowa wtrysku, wtryskjest zamontowany na aluminiowym kolektorze ssacym, a bezposrednio pod nim jest kolektor wydechowy. to takie "rurki", 4 szt, strasznie pordzewiale (to normalne!), schodza sie one pozniej razem. na nim powinna byc przykrecona blacha, tez pordzewiala (normalne :) i na niej jest kolnierz, tej samej srednicy co na obudowie filtra powietrza. no i to laczysz ze soba. chodzi o to, zeby silnik mogl ssac cieple powietrze. a nagrzewa sie ono od kolektora wydechowego- bo przez niego wylatuja gorace spaliny.

        1. dobra.. , maruszek 25/05/04 17:43
          wiec kupiłem tą rurę, tylko że nie widze gdzie ją podłączyć - może ten kołnierz na kolektorze wydechowym całkiem przerdzewiał i go po prostu nie ma?
          Napisz mi jeszcze czy dobrze rozumiem gdzie jest ten kolektor - oto fotki:

          http://g.pl/~cure/stacher/tipo/6/index.html

          chyba zostawię tak, żeby koniec rury sobie wisiał gdzieś tam w pobliżu

          Umieść posta na Brodzie

          1. juz wrocilem , Banan 25/05/04 19:27
            bo teraz to nie robie w fiacie, tylko w renault truck :) no i wladowali nam "asistansa" 24h na dobe, ehh...
            ale do rzeczy: kolektorki nazwales swietnie. mowisz, nie ma nic co by przypominalo kolnierz, albo albo cos ala "trabke" w okolicy kolektora. jak bedzie jakies punto, albo inny fiacior z tym silnikiem to zobacze dokladnie co tam jest i jak powinno to byc.

            1. punto... mialo byc tipo :) , Banan 25/05/04 21:05
              123

  2. hehe 3 lata w serwisie fiata robi swoje :) , Banan 25/05/04 07:21
    lecimy:
    ad1. solo juz napisal sporo, wlasciwie wszystko. rurke od cieplgo powietrza radze ci wymienic, nie jest to piorytet, ale warto.
    ad2. dlaczego olej? to wlasnie sa opary oleju ze skrzyni korbowej ktore sie osadzily.
    ad.3
    1- dobrze nie pamietam (juz kilka latek minelo od mojej fiatowskiej kariery:) ale tu sa chyba bezpieczniki i przekazniki od wtrysku
    2-centralka, zwana popularnie komputerem
    3-duuuzy bezpiecznik, taki z kilkadziesiat amper- glowne zabezpieczenie
    4-jw
    5-zaworek na przewodzie podcisnieniowym (ten cienki przewod leci do kolektora ssacego)
    6,7,8- jw

    ad4. dopisze, ze ci sie silnik poci przy aparacie zaplonowym, warto zrobic, bo rozdzielacz musi byc w srodku w nienagannej czystosci. widac to szczegolnie na 3 fotce- caly termostat jest w oleju.
    no i podpowiem ci z doswiadczenia, ze nie warto dawac "panowi mieciowi z garazu obok" wtrysku do naprawy, bo taniej. pozniej sie to bardzo msci. lepiej jechac do porzadnego warsztatu, ktory ma sprzet diagnostyczny i zrobi to o wiele szybciej i pewniej.

  3. No to teraz jużwiem dlaczego , sebtar 25/05/04 07:40
    Ci gasł na wolnych obrotach...

    Demokracja to władztwo intrygantów,
    wybieranych przez głupców.

    
All rights reserved ® Copyright and Design 2001-2024, TwojePC.PL