TwojePC.pl © 2001 - 2024
|
|
A R C H I W A L N A W I A D O M O Ś Ć |
|
|
|
[OT] Samochody - gaśnięcie zimnego silnika , maruszek 23/05/04 15:49 Znacie jakies dobre forum o samochodach, gdzie mógłbym dostać odpowiedź na takie pytanko:
Samochód - Fiat Tipo 1.4 z wtryskiem paliwa, rocznik 91
Zawsze zapalał bez problemu (nawet w silny mróz), od jakiegoś czasu zdarza się, że gaśnie zaraz po zapaleniu, czasem gaśnie po przejechaniu 100-200 metrów, chodzi jakoś nieregularnie ale po minucie jazdy już jest wszystko OK. Zmienione zostały wszystkie świece, kable i kopułka rozdzielacza - nadal to samo.
Inna sprawa - na desce rozdzielczej są dwie lampki wskazujące (chyba) zużycie paliwa "economy" i "power" - kiedyś "power" włączało się przy około 3500 obrotów/min, a teraz już przy 2500. Przy spokojnej jeździe w mieście pali 10 litrow / 100 km (nie wiem ile palił wcześniej).
Nie znam się na samochodach, ale może to sprawa jakiegoś modułu zapłonowego? Jeśli nie, to co innego może być przyczyną?Umieść posta na Brodzie - mi to wygląda , Chrisu 23/05/04 15:55
że coś nie tak z wtryskiem/zapłonem. Ale mogę się mylić bo znam się o tyle o ile ;)...
Jesczze może gdzieś w przewodzie paliwowym jest dzira i na postoju "zasysa" powietrze?? /// GG# 1 110 10 10 11 100 10 \\\ - Kiedyś mieliśmy taki problem.. , patinka 23/05/04 15:59
Tylko, że w Fiacie Uno 1,5 z wielopunktowym wtryskiem Bosch. Auto źle się zapalało na zimno i dużo paliło paliwa. Był to zepsuty wtryskiwacz do rozruchu na zimno (tamten system wtrysku miał taki dodatkowy wtryskiwacz do szprycy). Problem zdiagnozowali w stacji obsługi Bosch. Polecam tam się udać jeśli masz system wtrysku tej firmy.
Patryk- no wlasnie... , yaboll 23/05/04 17:08
ten tipek ma bosha mono-jetronicO wino mało dbam,kiedy piwo dobre
mam !
- zapytaj tutaj... , Chan 23/05/04 16:13
www.autocentrum.pl jest tam podforum poswiecone fiatowi!- dokladnie ! , yaboll 23/05/04 17:07
Zapraszam na AC !O wino mało dbam,kiedy piwo dobre
mam ! - i na poligon od razu go !! , Jarecki 23/05/04 23:03
hehehe [helm] ;)...i tak za rok Twój komp będzie do
dupy...
- szczelnosć dolotu sprawdzić , yaboll 23/05/04 17:10
czy lewego powietrza nie lapie...
No i czujniki temperatury (wody i powietrza) oraz ich polączenia do sprawdzenia obowiązkowo...O wino mało dbam,kiedy piwo dobre
mam ! - Dokładnie, jak rurka dolotowa jest , sebtar 23/05/04 17:40
nieszczelna lub jej nie ma to kolektor marznie i silnik się musi mocno zagrzać by nie gasł. Miałem tak w VW.Demokracja to władztwo intrygantów,
wybieranych przez głupców. - to teraz mi powiedzcie , maruszek 23/05/04 17:59
gdzie szukac tej rurki dolotowej, kolektora itd. ;)
moze znacie jakies stronki, gdzie moglbym sie dowiedziec czegos na temat budowy podstawowych elementow pod maską
I tak jutro pojade do mechanika, ale chcialbym conieco wiedziec co i jakUmieść posta na Brodzie - Hmmm, , sebtar 23/05/04 19:16
nie mam pojęcia, w życiu nie widziałem silnika Fiata Tipo...Demokracja to władztwo intrygantów,
wybieranych przez głupców.
- Hmm... , DJopek 23/05/04 18:01
Ja miałem ostatnio podobny problem w moim merolku, zapalałem auto i obroty malały do zera i silnik gasł :/ Nie ważne czy silnik był "zimny" czy "ciepły". Najgorsze to że zdarzało się to nieregularnie, żadnej reguły, czasami nawet w czasie jazdy ot tak gasł... Zajebiste uczucie jak się jedzie po mieście i nagle gaśnie silnik, traci się wspomaganie kierownicy i 1,8 tonowym autem trzeba nagle skręcić :)))
Przegląd u Mercedesa nic nie ujawnił, zwłaszcza że zdarzała się to w losowych momentach - utrudniało to namierzenie usterki :/
Najlepsze to że zdarzało się tak może z miesiąc, teraz już od około 3 miesięcy jest wszystko w porządku i ani razu nie stało się nic podobnego... Heh, nie tylko komputery jak widać mają swoje słabe dni ;)
Sorry że trochę nie na temat, ale jakoś wygadać się musiałem...- ha ha ha , kubazzz 23/05/04 18:23
mialem to samo w swoim:)
Pare razy to bylo blisko nieszczescia jak mi wspmaganie siadlo na zakrecie:)
Gasl tez przy zimnym silniku.
Okazalo sie ze padl elektroniczny modul sterowania zaplonem.SM-S908 - :-) , DJopek 23/05/04 22:30
Ahhh te "gwiazdki" ;-) BTW to jakby się kiedyś to jeszcze mi przytrafiło to przynajmniej będę miał punkt zaczepienia w postaci tego modułu elektronicznego... Na razie samo się naprawiło ;) więc się tym nie przejmuje.- cicho!! , kubazzz 23/05/04 23:08
nie probuj nawet mowic "czegos" co mogloby gwiazdom zaszkodzic!! ;)
Popsulo sie bo widocznie tak mialo byc:)
A tak swoja droga to chocby mi cale auto padlo to nie stracilbym chyba zaufania do tej marki...tak juz mam-nie moge nie lubic Mercedesów:)SM-S908 - heh... , DJopek 23/05/04 23:14
Widzę że jesteś jak ja :-) Zakochany po uszy, nade mną jedynie _gwiazdki_ ;) Pozdrawiam serdecznie!
- A ja bym zaczal od wymiany filtra paliwa , tobas 23/05/04 18:27
a potem kombinowal dalej. To rocznik 91, czy zmieniales od nowosci filtr paliwa? jesli nie to w tym moze byc problem.AMD Athlon 64 3200+ BOX
Asus A8N-E nForce4 Ultra
Asus X1950 Pro 256 MB - Powiem tylko tyle , ENGELS 23/05/04 20:52
,że opis tego przypadku idealnie pasuje do mojej usterki(też gaśnie na wolnych odrazu po zapaleniu albo przejechaniu 100-200 metrów) po 3-4 minutach już wszystko jest okey.
Walczę z tym problemem juz 3 lata...wymieniłem wszystko (kable ,świece).....byłem na badaniu komputerowym-nic nie wykazało
Problem wystepuje tylko wtedy ,gdy jest zimno(ponizej 15 stopni lub silny wiatr) i samochód jest zimny.
Ostatnio wyczytałem ,ze to moze być sonda lambda ale nie wiem co to jest-ale chyba muszę wymienić.\Wiem ,że nie pomogłem ale jak przeczytałem twojego posta to tak jakbym sam go napisał.
Jeżeli znajdziesz odpowiedź na swój problem to daj znać.Nie kłócę się z idiotami - ściągną cięna swój poziom i pokonają doświadczeniem... - sonda lambda , maruszek 23/05/04 20:59
to jest taki czujnik gdzies w wydechu (chyba blisko katalizatora), który bada zawartość tlenu w spalinach i przekazuje dane do jakiegoś układu sterującego wtryskiem (przy złych odczytach silnik może dostawać zbyt bogatą lub ubogą mieszankę)
Ale czy to moze byc przyczyna - nie mam pojęciaUmieść posta na Brodzie
- na moje oko to: , siaraps 23/05/04 21:06
albo pompka paliwowa w zbiorniku paliwa, albo zapchana dysza wolnych obrotów."dziś to, co wczoraj trwałym było
jutro istnieć przestaje"
dj boom - a ja bym zaczął od sprawy najbardziej trywialnej , pirat 23/05/04 22:08
podstawowe pytanie - gdzie tankujesz???
Jeśli na jakiejś malutkiej stacji gdzieś na zadupiu, bo jest najtaniej, to radzę Ci podjechać na jakąś pożądną stację, np. Shella i tam nalać.
Rada z autopsji. We wrześniu zeszłego roku moi rodzice kupili nowy samochód (Seat Ibiza 1.4 16V) i wszystko było oki, puki tankowaliśmy na Shellu. Kilka razy zatankowałem na najtańszej stacji w mieście (takie małe coś, na obrzeżach miasta). Efektem tego były problemy z odpaleniem auta rano w garażu (zaskakiwał dopiero za 2, 3 razem - zaznaczam, że auto miało wtedy około miesiąca). Od tamtego momentu lejemy tylko na Shellu i problemów niema żadnych. Może na palcach jednej ręki można by policzyć, ile razu w zbiorniku autka lądowała inna wacha niż od Shella.odczepta się od mojego podpisu ;) |
|
|
|
|
All rights reserved ® Copyright and Design 2001-2024, TwojePC.PL |
|
|
|
|