Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
B O A R D
   » Board
 » Zadaj pytanie
 » Archiwum
 » Szukaj
 » Stylizacja

 
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
OBECNI NA TPC
 
 » Rafael_3D 18:58
 » john565 18:57
 » sszpila 18:56
 » Lucullus 18:54
 » Artaa 18:53
 » PeKa 18:48
 » Ramen 18:48
 » tuptun 18:46
 » P@blo 18:42
 » Paweł27 18:41
 » DYD 18:40
 » jenot 18:39
 » KHot 18:39
 » petropank 18:38
 » Chrisu 18:37
 » GLI 18:30
 » Robek 18:28
 » b0b3r 18:23
 » ligand17 18:22
 » resmedia 18:13

 Dzisiaj przeczytano
 41123 postów,
 wczoraj 25974

 Szybkie ładowanie
 jest:
włączone.

 
ccc
TwojePC.pl © 2001 - 2024
A R C H I W A L N A   W I A D O M O Ś Ć
    

[OT] Samochody - gaśnięcie zimnego silnika , maruszek 23/05/04 15:49
Znacie jakies dobre forum o samochodach, gdzie mógłbym dostać odpowiedź na takie pytanko:

Samochód - Fiat Tipo 1.4 z wtryskiem paliwa, rocznik 91
Zawsze zapalał bez problemu (nawet w silny mróz), od jakiegoś czasu zdarza się, że gaśnie zaraz po zapaleniu, czasem gaśnie po przejechaniu 100-200 metrów, chodzi jakoś nieregularnie ale po minucie jazdy już jest wszystko OK. Zmienione zostały wszystkie świece, kable i kopułka rozdzielacza - nadal to samo.
Inna sprawa - na desce rozdzielczej są dwie lampki wskazujące (chyba) zużycie paliwa "economy" i "power" - kiedyś "power" włączało się przy około 3500 obrotów/min, a teraz już przy 2500. Przy spokojnej jeździe w mieście pali 10 litrow / 100 km (nie wiem ile palił wcześniej).
Nie znam się na samochodach, ale może to sprawa jakiegoś modułu zapłonowego? Jeśli nie, to co innego może być przyczyną?

Umieść posta na Brodzie

  1. mi to wygląda , Chrisu 23/05/04 15:55
    że coś nie tak z wtryskiem/zapłonem. Ale mogę się mylić bo znam się o tyle o ile ;)...

    Jesczze może gdzieś w przewodzie paliwowym jest dzira i na postoju "zasysa" powietrze??

    /// GG# 1 110 10 10 11 100 10 \\\

  2. Kiedyś mieliśmy taki problem.. , patinka 23/05/04 15:59
    Tylko, że w Fiacie Uno 1,5 z wielopunktowym wtryskiem Bosch. Auto źle się zapalało na zimno i dużo paliło paliwa. Był to zepsuty wtryskiwacz do rozruchu na zimno (tamten system wtrysku miał taki dodatkowy wtryskiwacz do szprycy). Problem zdiagnozowali w stacji obsługi Bosch. Polecam tam się udać jeśli masz system wtrysku tej firmy.
    Patryk

    1. no wlasnie... , yaboll 23/05/04 17:08
      ten tipek ma bosha mono-jetronic

      O wino mało dbam,kiedy piwo dobre
      mam !

  3. zapytaj tutaj... , Chan 23/05/04 16:13
    www.autocentrum.pl jest tam podforum poswiecone fiatowi!

    1. dokladnie ! , yaboll 23/05/04 17:07
      Zapraszam na AC !

      O wino mało dbam,kiedy piwo dobre
      mam !

      1. i na poligon od razu go !! , Jarecki 23/05/04 23:03
        hehehe [helm] ;)

        ...i tak za rok Twój komp będzie do
        dupy...

  4. szczelnosć dolotu sprawdzić , yaboll 23/05/04 17:10
    czy lewego powietrza nie lapie...
    No i czujniki temperatury (wody i powietrza) oraz ich polączenia do sprawdzenia obowiązkowo...

    O wino mało dbam,kiedy piwo dobre
    mam !

    1. Dokładnie, jak rurka dolotowa jest , sebtar 23/05/04 17:40
      nieszczelna lub jej nie ma to kolektor marznie i silnik się musi mocno zagrzać by nie gasł. Miałem tak w VW.

      Demokracja to władztwo intrygantów,
      wybieranych przez głupców.

      1. to teraz mi powiedzcie , maruszek 23/05/04 17:59
        gdzie szukac tej rurki dolotowej, kolektora itd. ;)
        moze znacie jakies stronki, gdzie moglbym sie dowiedziec czegos na temat budowy podstawowych elementow pod maską
        I tak jutro pojade do mechanika, ale chcialbym conieco wiedziec co i jak

        Umieść posta na Brodzie

        1. Hmmm, , sebtar 23/05/04 19:16
          nie mam pojęcia, w życiu nie widziałem silnika Fiata Tipo...

          Demokracja to władztwo intrygantów,
          wybieranych przez głupców.

  5. Hmm... , DJopek 23/05/04 18:01
    Ja miałem ostatnio podobny problem w moim merolku, zapalałem auto i obroty malały do zera i silnik gasł :/ Nie ważne czy silnik był "zimny" czy "ciepły". Najgorsze to że zdarzało się to nieregularnie, żadnej reguły, czasami nawet w czasie jazdy ot tak gasł... Zajebiste uczucie jak się jedzie po mieście i nagle gaśnie silnik, traci się wspomaganie kierownicy i 1,8 tonowym autem trzeba nagle skręcić :)))

    Przegląd u Mercedesa nic nie ujawnił, zwłaszcza że zdarzała się to w losowych momentach - utrudniało to namierzenie usterki :/

    Najlepsze to że zdarzało się tak może z miesiąc, teraz już od około 3 miesięcy jest wszystko w porządku i ani razu nie stało się nic podobnego... Heh, nie tylko komputery jak widać mają swoje słabe dni ;)

    Sorry że trochę nie na temat, ale jakoś wygadać się musiałem...

    1. ha ha ha , kubazzz 23/05/04 18:23
      mialem to samo w swoim:)
      Pare razy to bylo blisko nieszczescia jak mi wspmaganie siadlo na zakrecie:)
      Gasl tez przy zimnym silniku.
      Okazalo sie ze padl elektroniczny modul sterowania zaplonem.

      SM-S908

      1. :-) , DJopek 23/05/04 22:30
        Ahhh te "gwiazdki" ;-) BTW to jakby się kiedyś to jeszcze mi przytrafiło to przynajmniej będę miał punkt zaczepienia w postaci tego modułu elektronicznego... Na razie samo się naprawiło ;) więc się tym nie przejmuje.

        1. cicho!! , kubazzz 23/05/04 23:08
          nie probuj nawet mowic "czegos" co mogloby gwiazdom zaszkodzic!! ;)
          Popsulo sie bo widocznie tak mialo byc:)
          A tak swoja droga to chocby mi cale auto padlo to nie stracilbym chyba zaufania do tej marki...tak juz mam-nie moge nie lubic Mercedesów:)

          SM-S908

          1. heh... , DJopek 23/05/04 23:14
            Widzę że jesteś jak ja :-) Zakochany po uszy, nade mną jedynie _gwiazdki_ ;) Pozdrawiam serdecznie!

  6. A ja bym zaczal od wymiany filtra paliwa , tobas 23/05/04 18:27
    a potem kombinowal dalej. To rocznik 91, czy zmieniales od nowosci filtr paliwa? jesli nie to w tym moze byc problem.

    AMD Athlon 64 3200+ BOX
    Asus A8N-E nForce4 Ultra
    Asus X1950 Pro 256 MB

  7. Powiem tylko tyle , ENGELS 23/05/04 20:52
    ,że opis tego przypadku idealnie pasuje do mojej usterki(też gaśnie na wolnych odrazu po zapaleniu albo przejechaniu 100-200 metrów) po 3-4 minutach już wszystko jest okey.
    Walczę z tym problemem juz 3 lata...wymieniłem wszystko (kable ,świece).....byłem na badaniu komputerowym-nic nie wykazało
    Problem wystepuje tylko wtedy ,gdy jest zimno(ponizej 15 stopni lub silny wiatr) i samochód jest zimny.
    Ostatnio wyczytałem ,ze to moze być sonda lambda ale nie wiem co to jest-ale chyba muszę wymienić.\Wiem ,że nie pomogłem ale jak przeczytałem twojego posta to tak jakbym sam go napisał.
    Jeżeli znajdziesz odpowiedź na swój problem to daj znać.

    Nie kłócę się z idiotami - ściągną cięna swój poziom i pokonają doświadczeniem...

    1. sonda lambda , maruszek 23/05/04 20:59
      to jest taki czujnik gdzies w wydechu (chyba blisko katalizatora), który bada zawartość tlenu w spalinach i przekazuje dane do jakiegoś układu sterującego wtryskiem (przy złych odczytach silnik może dostawać zbyt bogatą lub ubogą mieszankę)
      Ale czy to moze byc przyczyna - nie mam pojęcia

      Umieść posta na Brodzie

  8. na moje oko to: , siaraps 23/05/04 21:06
    albo pompka paliwowa w zbiorniku paliwa, albo zapchana dysza wolnych obrotów.

    "dziś to, co wczoraj trwałym było
    jutro istnieć przestaje"
    dj boom

  9. a ja bym zaczął od sprawy najbardziej trywialnej , pirat 23/05/04 22:08
    podstawowe pytanie - gdzie tankujesz???
    Jeśli na jakiejś malutkiej stacji gdzieś na zadupiu, bo jest najtaniej, to radzę Ci podjechać na jakąś pożądną stację, np. Shella i tam nalać.

    Rada z autopsji. We wrześniu zeszłego roku moi rodzice kupili nowy samochód (Seat Ibiza 1.4 16V) i wszystko było oki, puki tankowaliśmy na Shellu. Kilka razy zatankowałem na najtańszej stacji w mieście (takie małe coś, na obrzeżach miasta). Efektem tego były problemy z odpaleniem auta rano w garażu (zaskakiwał dopiero za 2, 3 razem - zaznaczam, że auto miało wtedy około miesiąca). Od tamtego momentu lejemy tylko na Shellu i problemów niema żadnych. Może na palcach jednej ręki można by policzyć, ile razu w zbiorniku autka lądowała inna wacha niż od Shella.

    odczepta się od mojego podpisu ;)

    
All rights reserved ® Copyright and Design 2001-2024, TwojePC.PL