TwojePC.pl © 2001 - 2024
|
|
A R C H I W A L N A W I A D O M O Ś Ć |
|
|
|
Czy ktos zna dokladnie na czym polega metoda Polybump w Far Cry ? , garnek 2/05/04 18:39 tylko ze ogólnie to wiem o co chodzi... ale nie wiem jak to sie dzieje ze tak duzo poligonów mozna zastapic z powodzeniam tak małą ilością ?- Pokrótce, zamianą polygonów z oryginalnego modelu 3D, na bump-mapping... , Kenjiro 3/05/04 12:44
Czyli jest sobie programik, który konwertuje np. 10 tys. polygonów obiektu z Maxa i te miejsca gdzie są nieznaczne różnice wysokości zamienia na zwykły bump-mapping. Jest to dość ładnie pokazane w ichnich demkach technologicznych.
A można ładnie zamienić dużo polygonów, gdyż wyobraź sobie płaszczyznę na której jest coś chociażby napisane - wystaje nieco ponad płaszczyznę. W pełnym 3D to jest mnóstwo polygonów (każda literka). A teraz zamień to na bumpy i wychodzi tylko jeden polygon (płaszczyzna) i mapa bumpów. Oszczędność oczywista :-).pozdrówka
Kenjiro |
|
|
|
|
All rights reserved ® Copyright and Design 2001-2024, TwojePC.PL |
|
|
|
|