Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
B O A R D
   » Board
 » Zadaj pytanie
 » Archiwum
 » Szukaj
 » Stylizacja

 
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
OBECNI NA TPC
 
 » cVas 02:53
 » mo2 02:43
 » rzymo 02:25
 » mirek190 02:21
 » Visar 02:04
 » MARC 01:52
 » Shark20 01:39
 » BoloX 01:09
 » Martens 00:54
 » Pinokio.p 00:49
 » doxent 00:17
 » Chrisu 00:06
 » XepeR 00:04
 » john565 23:56
 » rooter666 23:55
 » Pio321 23:53
 » muerte 23:44
 » yanix 23:32
 » Kenny 23:28
 » Flo 23:16

 Dzisiaj przeczytano
 41108 postów,
 wczoraj 25974

 Szybkie ładowanie
 jest:
włączone.

 
ccc
TwojePC.pl © 2001 - 2024
A R C H I W A L N A   W I A D O M O Ś Ć
    

Tyle samo FPS? , Tolo 19/02/04 16:05
Kupiłem niedawno nowego kompa (MSI K7N2 Delta-L, AMD BARTON 2500+, 512RAM, GeForce2 MX). Pewnie ktoś powie "co za kretyn kupuje gf2 do takiego kompa". Tą karte wyciągnęłem ze starego kompa. Myślałem, że narazie wystarczy ale mam problem taki:
np. gry GTA: Vice City, Neverwinter Nights mają zalecane wymagania 1GHz proc i karta GF2MX. GTA wyciąga 30 FPS'ów a Neverwinter 18. Zmiana rozdzielczości nie wpływa na ilość klatek. Zmiana widoczności też. Zmiana rozmiaru tekstur też. Myślę co jest do cholery?!?! Na starym kompie (AMD400 + GF2 MX) gdy ustawiłem mniejszą widoczność to gra chodziła lepiej. Gdy w neverwinterze skierowałem kamerę w dół, tak aby widoczna była tylko podłoga i gracz - to chodziło płynnie, a gdy widok ustawiłem na przód (pełno budynków, ludzi - dużo poligonów do renderowania) to zaczynało się już klacić jak cholera ;) Ale na nowym kompie nie ma różnicy! Coś jest chyba nie tak? Jak myślicie? Próbowałem różne stery do karty.

Co jest nie tak?
Proszę o pomoc.

;)

  1. jesli chodzi o gta , blimek 19/02/04 16:11
    to ma takie coś jak frame limiter wyłacza się to w opcjach gry
    jeśli jest ta opcja włączona to nawet na ati 9800XT bedzie 30 klatek
    A co do wintera to nie wiem

    twojepc - forum światopoglądowych ekspertów

  2. 30FPS to pelna plynnosc , NimnuL-Redakcja 19/02/04 17:41
    mozliwe, ze chodzi o zle wyskalowanie sprzetu - CPU za mocne i to ono nadrabia wyliczanie a grafika stanowi ogranicznik przez co zmiana rozdzielczosci nie wplywa widocznie na plynnosc. U mnie na moim kompie w kilku grach tez nie ma wiekszych roznic bo mam grafike za mocna do CPU .

    Gdyby nie wymyślono elektryczności,
    siedziałbym przed komputerem przy
    świeczkach.

    1. lol , d-a-x 19/02/04 17:50
      "pełna płynnośc" ale się uśmiałem ;), gta z właczonym frame limiterem jest w pełni grywalne ale pełną płynnoscią to bym tego nie nazwał :), p.p. mam dopiero jak wyłączę framelimiter (60-fps i więcej), różnica jest kolosalna. W innych grach podobnie, dla mnie min 50/60fps i wiecej. to pełna płynność. pozdr.


      PS. Dlatego nie gram narazie w ut3003/2004, grywalne to jest ale po co się tak męczyć jak nie mogę dobrze celować przy 30 fps? wolę poczekac na lepszego procka.

      Montuję bomby, jeżeli zobaczysz, że
      uciekam goń mnie!

      1. to dziwne , Xavier 19/02/04 18:19
        bo oko powyzej 30kl 'nie widzi' roznicy. Widocznie masz jakis pozaziemski dar :))

        "ja nie jestem agresywny - agresywność:
        jeden"

        1. tak , Franz 19/02/04 18:37
          jak mowisz granica plynnosci to ok 25-28 klatek powyzej nie ma roznicy:] ocvzywiscie jesli mowimy o stalym fpsie bo jak spadnie na mulamek sekundy na 12 potem na 20 a potem na 40 to bedzie efekt przeskakiwania

          Jest źle a będzie jeszcze gorzej.
          Niedługo nas z ujni europejskiej
          wyrzucą.

        2. moim zdaniem , DmK 19/02/04 19:04
          przy odczuwaniu predkosci jezeli mamy np 60 klatek to jest roznica i ja widzimy, a najlepiej to widac w motogp (tam to jest cos pieknego :))

          1. pisze oczywiscie o wersji na konsole , DmK 19/02/04 19:05
            jw.

        3. Bzdura , Yog-Sothoth 19/02/04 19:18
          25fps to jest plynne w przypadku filmow i telewizji, gdzie kazda klatka jest naturalnie rozmazana i sa pomiedzy nimi plynne przejscia.
          Natomiast w przypadku gier, gdzie kazda klatka jest statycznym obrazkiem, to sie nie sprawdza (niestety), imho plynne dzialanie to ~50fps.

          wrong fool!

          1. dokładnie , d-a-x 19/02/04 20:02
            j.w.

            Montuję bomby, jeżeli zobaczysz, że
            uciekam goń mnie!

        4. buech buech buech... :) , XTC 20/02/04 19:02
          co pokolenie to te same tematy...
          przeszukaj proszę archium na samiutkim początku TPC bo na pc.com'ie już nie można...
          wyjdziecie z błędu...
          pełna płynność to w zasadzie w naszych warunkach - framerate równy HorizRefresh monitora... i oczywiście refresh myszy ze 2x wyższy od tej wartości - wtedy można mówić o płynności...
          poniżej 90fps widać różnice...
          Ci co mówią, że "nie widzą" może i rzeczywiście nie widzą :)
          ale raczej niech zapomną o grze w Q1,Q2,Q3 na necie :)))

          Linux

    2. to prawda ale nie na PC , Master/Pentium 19/02/04 18:44
      na konsolach i w TV owszem. Niestety ułomności konstrukcyjne PC powodują że czesto nawet 100 FPS nie jest w pełni płynne. Niestety taki to urok blaszaków :(

      Nie ma tego złego , co by się w gorsze
      obrócić nie mogło - jak nie wierzysz
      włącz komputer :-)

      1. no nie tak .. , NimnuL-Redakcja 20/02/04 09:20
        zrob sobie film we flashu z FPS na poziomie 30 - bedzie idealnie plynnie. a sa to pojedyncze statyczne obrazy jak na PC> chodzi o to, ze w PC jesli jest 30FPS to i momentami jest te 15 czy 20 ... stad niewielkie przeskoki . jesli jest tak jak pisze dax te 50fps to czasem FPS spadaja do 30 i wtedy wciaz jest plynnie . . .

        Gdyby nie wymyślono elektryczności,
        siedziałbym przed komputerem przy
        świeczkach.

        1. Nimnul o to mi właśnie chodzi :) , Master/Pentium 20/02/04 09:41
          niestabilnosć FPS to właśnie ów urok ;)

          Nie ma tego złego , co by się w gorsze
          obrócić nie mogło - jak nie wierzysz
          włącz komputer :-)

          1. tak, ale dax zanegowal natychmiast , NimnuL-Redakcja 20/02/04 10:23
            ze 30FPS nie moze byc plynnie . a jednak moze byc pod warunkiem , ze bedzie to stabilne 30fps.

            Gdyby nie wymyślono elektryczności,
            siedziałbym przed komputerem przy
            świeczkach.

            1. ups, moja nieścisłość , Master/Pentium 20/02/04 14:19
              pierwszy z moich postaów miał być pod tobą a nie dax'em :)

              Nie ma tego złego , co by się w gorsze
              obrócić nie mogło - jak nie wierzysz
              włącz komputer :-)

            2. ok. , d-a-x 20/02/04 18:31
              30 fps może być płynnie np w demkach gdy kamera 'płynie' wolno, bez nagłych zwrotów. A zobacz jak działa np. taki ut2003 gdy jest 30fps, dopuki się nie ruszasz wszystko jest ok, postacie biegają płynnie itp. ale jak tylko zrobisz obrót np. o 360st. to od razu widać, że nie jest do końca płynnie. UT 1 działa u mnie spoko, w tą gierkę mogę spokojnie pykać bo działa idealnie gładko (średnio fps/s 60 i więcej) mam pełną kontrolę przy celowaniu do przeciwnika. Natomiast do colina styknie mi te 30 fps (chciałbym aż tyle mieć :) hehe) chociaż im więcej tym lepiej. pozdr.

              Montuję bomby, jeżeli zobaczysz, że
              uciekam goń mnie!

              1. heh , Xavier 20/02/04 18:49
                chyba nie zrozumiales o czym oni mowia a poza tym pomachaj sobie reka przed oczami...i co, plynnie? :))

                "ja nie jestem agresywny - agresywność:
                jeden"

                1. dobra, to zamienie się z kimś na radka9700 :) , d-a-x 21/02/04 01:46
                  po co ma się marnować tyle fps-ów skoro i tak ich nikt nie widzi :)))

                  PS. ja widzę i u mnie się nie zmarnują :)

                  Montuję bomby, jeżeli zobaczysz, że
                  uciekam goń mnie!

                  1. ja mam gorzej , Master/Pentium 21/02/04 14:35
                    w większości gier jak się przyjże obraz skacze praktycznie przy dowolnym FPS, także wyższym niż V-Sync. Niestety PC do gier zostały tylko przysposobione.

                    Nie ma tego złego , co by się w gorsze
                    obrócić nie mogło - jak nie wierzysz
                    włącz komputer :-)

  3. Neverwinter , Tolo 19/02/04 18:54
    ale co np. z tym neverwinter nights. Gra ma zalecane wymagania proca 1GHZ i GF2 i powinna płynnie u mnie chodzić.

    ;)

    1. To chyba , Xavier 19/02/04 18:59
      problem samej gry a co do gf2mx...tez bylem w tej sytuacji i zrozumiesz jak bardzo Ci ogranicza mozliwosci reszty dopiero jak wlozysz cos szybszego. Kolosalna roznica.

      "ja nie jestem agresywny - agresywność:
      jeden"

  4. a co masz? , Tolo 19/02/04 19:03
    a co teraz masz? jaką kartę? i co polecasz kupić? Radeona czy GF

    ;)

    1. teraz , Xavier 19/02/04 20:27
      mam gf4 ale momentami wymieka. Ale jedyne co wedlug mnie warto brac to r9600 w zwyz i nie przekonuje mnie nawet modowalny r9500 bo odczulem na wlasnej skorze co moze dac 128 i wiecej pamnieci. Mozna to sobie porownac np na doom3 alpha

      "ja nie jestem agresywny - agresywność:
      jeden"

      1. tfu , Xavier 19/02/04 20:27
        r9600xt w zwyz

        "ja nie jestem agresywny - agresywność:
        jeden"

    
All rights reserved ® Copyright and Design 2001-2024, TwojePC.PL