Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
B O A R D
   » Board
 » Zadaj pytanie
 » Archiwum
 » Szukaj
 » Stylizacja

 
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
OBECNI NA TPC
 
 » Wedrowiec 14:56
 » AdiQ 14:54
 » JE Jacaw 14:49
 » bajbusek 14:39
 » Liu CAs 14:39
 » Robak 14:38
 » Ament 14:37
 » Kenny 14:35
 » kojot 14:34
 » palioza 14:30
 » Chrisu 14:29
 » metacom 14:28
 » Ramen 14:25
 » MARtiuS 14:25
 » NimnuL 14:25
 » PaKu 14:24
 » okobar 14:21
 » rurecznik 14:09
 » dugi 14:08
 » GULIwer 14:08

 Dzisiaj przeczytano
 41117 postów,
 wczoraj 25974

 Szybkie ładowanie
 jest:
włączone.

 
ccc
TwojePC.pl © 2001 - 2024
A R C H I W A L N A   W I A D O M O Ś Ć
    

[OT]Ankieta - w co gracie - jaki konfig - jakie ustawienia i wrażenia? , BrUcE_609 4/02/04 12:03
Jestem ciekawy w co gracie, na jakim konfigu i w jakich ustawieniach detali. Chcę sobie zrobić porównanie, wiec proszę o obiektywną ocenę! Wybrałem kilka gier, co do których mogę się osobiście wypowiedzieć, wiec proszę o pisanie właśnie o nich!
Mój konf: ECS VIA VTA3V3 KT333 + Duron 1,3 + 512 DDR (2x256
elixir + nanya) + R8500 64mb (250/240) Catalyst 3.7

btw. nigdzie nie mam włączonego AA i ANIZO!! Wybierałem takie ustawienia aby grało się dobrze przez 80% gry. Lubię jak gra wygląda dobrze, dlatego staram się nie wywalać za dużo detali.

1.Max Payne 2 - 1024x768/max detali = SUPER
2.Splinter Cell - j.w. = SUPER
3.GTA 3 & VC - jw.
4.Ufo : Aftermath - 1024x768/max detal = SUPER (delikatne zwolnienie przy dużych pożarach)
5.Call Of Duty - 800x600/max detal = dobrze się gra(kilka spadków do 15fps przy nagłym \"dograniu\" i zwrocie akcji i dużej ilości ludzi naraz)
6.Worms 3D - 1024x768/max detal = extra zabawa
7.Enter The Matrix - 800x600/medium = dobrze, bez rażących problemów (w max detali spadki do 12fps przy walce)
8.Battlefield 1942 800x600/max det (zasieg 80%) = bez większych problemów
9.BloodRayne - 800x600/max detal = nieźle (żadkie docinki na 18fps przy dużyc lokacjach i dużej ilosci efektów)
10.Halo CE - 800x600/max detal = raczcej średnio (12-27fps) (w medium lepiej 19-30fps)
11.NeedForSpeed UNDGRD - 800x600/medium = średnio, z kilkoma \"przeskokami\" co jakiś czas :/
12.Neverwinter Nights + SOU 1024x768/max detal = dobrze z lekkimi spadkami do 16fps przy dużej ilości wrogów \"czarujących\"

Generalnie na początku każdego lewelu lekkie docięcie a dalej idzie grać...tylko raczej średnie fps w żadnej gierce nie ma więcej niż 35fps.

To tyle. Proszę o porównanie, jakieś wypowiedzi, sugestie, spostrzeżenia i swoje \"osiągi\". POZDRAWIAM!

Jutro być troche lepszym niż dziś i
dużo lepszym niż wczoraj...

  1. w większość gier , havranek 4/02/04 12:19
    gram w 1280x1024 z maxem detali. Zazwyczaj bez AA, ale z Anizo. Chyba, że coś chrupie to zmniejszam na 1024x768. Ostatnio całe dnie spędzam przy Gothic2 w rozdzielczości 1280x960 i wszystko chodzi ładnie. Sprzęt: AXP 2500@3200, Asus A7N8X Deluxe, 1GB RAM, R9700PRO

    1. gothic 2 potrzbuje duzo ramu , blimek 4/02/04 13:35
      nie gralo by ci sie tak ładnie jakbys miał piecet dwanascie ramu
      ale giera zadzi

      twojepc - forum światopoglądowych ekspertów

    2. kurde na takim kompie to troch dziwne ze bez AA , chris_gd 4/02/04 14:20
      osobiscie wole 1024x768 z AA nawet x2 niz 1280x1204 bez AA, oczywiscie Anizo zawsze wlaczone

      Ryzen 7 3700X@4.3GHz/16GB 3000Mhz/
      RTX 2060Super@GPU1600/MEM1900

  2. hmm , J@rek 4/02/04 12:25
    Q3, AA, RF - max, 1024 ewentualnie 1280... ustawienia sterownikow default... nieraz troche wiecej.

    AXP2k+, 0.5GBRamu, R9k, K7S8X, Win2k, Catalyst4.1, DX9.0b

    Aspire5, Honda NC700SD, Mustang M4, Orkan
    3, Talon 4

    1. a może podaj wiecej przykładów... , BrUcE_609 4/02/04 13:28
      bo Q3 u mnie już na starym sprzęcie działał extra! :)

      POZDR.

      Jutro być troche lepszym niż dziś i
      dużo lepszym niż wczoraj...

      1. a w jaki sposob??? , J@rek 4/02/04 13:33
        napisalem w co gram... chyba taka byla ankieta???
        mam specjalnie kupic kilka gier?
        America's Army ma spore wymagania... wiec porownaj sobie

        Aspire5, Honda NC700SD, Mustang M4, Orkan
        3, Talon 4

    2. co to jest RF w Q3 , chris_gd 4/02/04 14:21
      j.w.

      Ryzen 7 3700X@4.3GHz/16GB 3000Mhz/
      RTX 2060Super@GPU1600/MEM1900

      1. ??? , J@rek 4/02/04 14:29
        [Q]uake [3], [A]merica's [A]rmy, [R]ed [F]action

        Aspire5, Honda NC700SD, Mustang M4, Orkan
        3, Talon 4

        1. aha :) zle to odczytalem , chris_gd 4/02/04 15:19
          Q3 AA (anizo) i RF mnie zmylilo :)
          moj blad

          Ryzen 7 3700X@4.3GHz/16GB 3000Mhz/
          RTX 2060Super@GPU1600/MEM1900

  3. Wszystko 1024x768x16 , Gizmo9 4/02/04 12:37
    detale zazwyczaj na maxa chyba że jakieś zwolnienia są to coś wyłączam. Sprzęcik jak w opisie.
    Halo u mnie w 1024x768 działa płynnie. Tylko na początku zaraz po wczytaniu poziomu mam skoki - ale to raczej wina wolnego dysku i 256 ramu.

    MTG Fanatic

    1. 16 bitow...??? , XepeR 4/02/04 12:51
      Nie razi Cie to?? Jak mozna tak grac... okropienstwo

      1. Bardziej mnie razi jak mi się zacina :)) , Gizmo9 4/02/04 13:12
        Ale gdzie chodzi płynnie to oczywiście próbuje 32 bity

        MTG Fanatic

      2. widzisz różnicę??!!?? , BrUcE_609 4/02/04 13:15
        16bit i 32 bit ?? jeny, gratuluje oczu!! Ja też gram w 16 bit i jest dużo szybciej a praktycznie nie widać różnicy!!

        POZDR!

        Jutro być troche lepszym niż dziś i
        dużo lepszym niż wczoraj...

        1. To porownaj sobie mgle w 16 i 32bit. , XepeR 4/02/04 13:20
          Zreszta inne efekty tez.

          1. to zależy od gry , Soulburner 4/02/04 13:29
            jak zobaczysz różnicę w Call of Duty, to daj znać :)

            You must gather your party before
            venturing forth.

          2. Różnica praktycznie zerowa... , Gizmo9 4/02/04 13:36
            no może faktycznie mgła... ale jak śmigam ze spluwą i walę do wszystkiego co się rusza to raczej na mgłę czy dym nie zwracam uwagi- ważniejsze jest żeby mi super płynnie chodziło. Pozatym wole 1024x768 16bit niż 800x600 32bit.

            MTG Fanatic

            1. Widzisz... Ja np. wolę na odwrót... , spieq-Redakcja 4/02/04 14:16
              Mniejsza rozdzielczość, ale koniecznie 32 bity..

              To ja, ten słynny emotidestruktor.

              [podążaj za Żółtą Taksówką...]

              1. sprawa wygląda tak... , pitero 5/02/04 00:53
                jak masz textury 32-bit i 16-bit kolor to jest o wiele lepiej niz 16-bit textury i 32-bit kolor... wiec w tym pierwszym przypadku, jezeli giera używa kompresji 32-bitowych tekstur to jakosc bedzie niezla, ale musisz miec 1024 co najmniej. Karty uzywają ditheringu i dopiero przy dokładnym przyjrzeniu się można dostrzec różnice. Ale podstawa to 32-bitowa rozdzielczosc textur.

                i7-13700kf_asus.prime.z790
                RTX.4070ti_lexar.nm790_710_620
                32gb.patriot.7200.cl30_msi.mag.850w

        2. jest widoczna róznica miedzy 16 a 32 bity , blimek 4/02/04 13:37
          123

          twojepc - forum światopoglądowych ekspertów

        3. lol... , w1lko 4/02/04 22:55
          wlacz sobie q3 na picmipie 4 i ustaw najpierw 16 bit a potem 32 a pozniej zdaj relacje...

          1. lol , Soulburner 5/02/04 20:07
            skoro na normalnej jakości grafiki (picmip 0 albo 1) nie widać różnicy, to po jaki ciort pogarszać jakość tak, że aż się człek zastanawia, czy okularów nie zapomniał założyć? Nie rozumiem ;)

            You must gather your party before
            venturing forth.

            1. lol , blimek 6/02/04 14:43
              a o co chodzi ?

              twojepc - forum światopoglądowych ekspertów

  4. ostatnio w nic nie gralem ... , NimnuL-Redakcja 4/02/04 13:13
    moj konfig pod xwka . . .


    ale jak juz gralem to (zawsze wlaczone filtrowanie anizo x8):
    1.Max Payne 2 - 1024x768/max detali = SUPER
    2.Splinter Cell - j.w. = SUPER
    3.GTA 3 & VC - jw.
    4.Call Of Duty - 800x600/max detal = spadek wydajnosci przy londowaniu na plazy ale tylko tam
    5.Worms 3D - 1024x768/max detal = extra zabawa
    6.Enter The Matrix - 800x600/max = wszystko OK
    7.Halo CE - 800x600/max detal = raczcej średnio (12-27fps) ostatnia scena to moze 5fps byla ;)
    8.NeedForSpeed UNDGRD - 800x600/max = dobrze, ale czasem przeskoki byly . ..
    9. UT2003 1024x768 max - idealnie .
    10. RTCW/QIII 1024x768 max del + FSAA x2 = super.

    Gdyby nie wymyślono elektryczności,
    siedziałbym przed komputerem przy
    świeczkach.

    1. ach i jeszcze , NimnuL-Redakcja 4/02/04 13:22
      chrome - 800x600 max , dosc przyzwoicie .
      NOLF2 - 1024x768 max - god .

      Gdyby nie wymyślono elektryczności,
      siedziałbym przed komputerem przy
      świeczkach.

  5. ... , Soulburner 4/02/04 13:15
    Ja gram sobie w większość gier w 1024x768 - w wielu grach nie widać różnicy między 16 a 32 bit, więc często można trochę zyskać na wydajności :)

    Mój konfig: ECS K7VZA rev3, Athlon 2000+ @ 1500+ (ludzie, dajcie mi nową płytę! ;)), 256MB RAM PC133 (noname), Sapphire Radeon 9000
    Windows98SE i WindowsXP Pro, Catalyst 3.10, wymuszone aniso 4x.

    1. Call of Duty (1024x768x16, high world detail, high character detail) - szybciuśko, miejscami zwalnia, szczególnie kiedy coś dogrywa. Tylko jedna mapa chodzi przy 2fps ;)

    2. HALO (1024x768x32, max detail). Będzie ze 20 klatek, ale ta gra jest taka fajna, że nigdy, ale to przenigdy nie zwalnia! Dzięki temu wydaje się, jakby było ze 100fps ;)

    3. Need For Speed Underground (640x480x16, low detail). Maksymalnie 20 klatek, w połowie każdej trasy slide-show... coś mi tu nie pasuje ;)

    4. IL2 Sturmovik (1024x768x32, high detail) - płynność, aż się w oczach mieni! Tylko mi joystick Media-Tech'a szwankuje ;)

    5. Lock On (1024x768x32, high detail) - czasami płynnie, czasami nie. Głównie zwalnia przez małą ilość RAM-u. Na niższych detalach jest mniej dogrywania, ale ilość fps taka sama... tylko ten joystick :P

    6. No One Lives Forever (1024x768x16, high detail) - dziwna gra, bo nie chodzi za szybko, niezależnie od ilości detali. Średnio 30 fps

    7. No One Lives Forever 2 (1024x768x32, medium detail) - śmiga, czasami coś tam sobie dogrywa. W max detail jest mała różnica w grafice (prawie nie ma :P), a na szybkości traci dużo.


    Mogę jeszcze powiedzieć na zakończenie, że istnieje kilka gier na tej Ziemi, które chodzą czasem dwa razy szybciej pod starym dobrym Win98SE... są jednak takie twory, które skrzydeł dostają dopiero pod WinXP - jednak skrzydła te są natychmiast podcinane przez pamięciożerność tegoż systemu ;)

    You must gather your party before
    venturing forth.

  6. A ja ostatnio... , Remek 4/02/04 14:00
    - Sieciowo Call of Duty (1600x1200 max detail - SUPER)
    - Far Cry Demo (1600x1200 Very High - w miarę płynnie)
    - UT 2003 (1600x1200 max details - SUPER)
    - Commandos 3 (max res/details - SUPER)

    1. człowieku!! , BrUcE_609 4/02/04 14:19
      ja w takich rozdziałkach anwet w windowsie nie mogę pracować :/ Ehhhhh fajny konfig :) Pozazdrościć... na brak fps to nie narzekasz ;)

      POZDR!!

      Jutro być troche lepszym niż dziś i
      dużo lepszym niż wczoraj...

      1. Długo składałem na taki sprzęt.. ale dziwię się kol. havrankowi.. , Remek 4/02/04 14:35
        ... że mu przy praktycznie tożsamym configu coś chrupie przy 1280x1024...

        1. wiesz , havranek 4/02/04 15:42
          czasem się zdarzy jakiś knot. Z ostatnich to chyba Halo niezbyt dobrze działało w tej rozdzielczości. W ogóle mało ostatnimi czasy gram i więcej przykładów nie pamiętam, opisywałem tylko ogólne warunki pogrywania w gierki.

  7. wszystko na max detale , bajbusek 4/02/04 14:23
    w 1024x768, np.
    max payne2
    armed&dangerous
    Prince of Persia SOT
    NFS Underground
    Mafia (max anizo i AA)
    Call of Duty

    nie spotakalem gry, ktora by miala problemy w rozdzialce 1024x768 i max detale przy moim configu... radek podkrecony na 350/320 (chodzi na 370/320 ale sie grzeje niemilosiernie a roznicy nie widac wiec nie przeplacam), procek prawdziwe 2200 MHz = 11 x 200 MHz, pamieci 512 DDR TWINMOS PC3200 synchronicznie z FSB procka = 200 MHz, plyta Abit NF7S 2.0...

  8. hmm , LooKAS 4/02/04 14:49
    gram ostatnio niewiele:
    Bliztkrieg - 1024x768 - hula az milo...
    GTA3 - 1024x768/max - dodatek RealGTA troche go zwalnia ale i tak super :)
    Delta Force Team Sabre - 1024x768/max - bardzo dobrze
    i to na tyle :)
    Sprzet: gf3ti200 128mb/ xp1700@2200/ sis746fx/512mb ram/

    I wanna suck, I wanna lick
    I wanna cry and I wanna spit

  9. a u mnie wszystko ostatnio zwalnia ;(((( lece na giełdę po dodatkowe 256DDR , Auror 4/02/04 16:03
    a grywam ostatnio w:
    GTA3 - wszystkie detale na max, 1024x768 - zwaaaalnia!!!
    Far Cry demo - dysk tak mocno chrupał podczas gry i ta tak często zwalniała że odrazu wywaliłem to demo (detale były na medium)
    NFS:U - nie zwalniało raczej ale FPS nie wychodziły poza 30-40 :/
    IGI2 - to samo prawie co Far Cry - całyy czas chrypanie dysku i cięcia :/
    PES3 - to jest jedyna gra, która chodzi niezawodnie bez żadnego chrupania/przycinania/skoków :D
    a jest to podobno 'nieudana' konwersja z PS2 ...

    sprzęt jest pod xywą ...

    portnicki.com
    +++++++++++++
    portnicki@gmail.com

  10. 1024x768x32 , Meteor 4/02/04 16:28
    wszystkie detale na high za wyjatkiem filtrowania i AA.

    W zasadzie we wszystkich grach, w ktore gralem bylo plynnie. Ale nadchodzi nowa generacja (FarCry, chociaz tylko pozornie, bo gra jest specyficzna, laduje cala ogromna mape i dlatego wymaga tyle pamieci, ale silnik graficzny jest calkiem wydajny)

    Sprzet to P4 1.8A, plytka na SIS645DX, 512 MB DDR 333, GF 4 Ti 4200 300/600

    Tak, naleze do grupy trzymajacych
    kierownice i jestem z tego dumny!
    Pzdr. Univega,Author&Meteor

  11. hmmm :) , d-a-x 4/02/04 17:56
    Need For Speed III Hot Pursuit 1024x768x16 :] tak gładko powinny działąć wszystkie śmigałki,
    Need For Speed IV High Stakes 800x600x32 gładko ale nie aż tak jak nfs3 ;(
    Need For Speed Porsche Unleashed gładko ale nie aż tak jak poprzednie części ;( za to fizyka samochodów wymiata :]

    Montuję bomby, jeżeli zobaczysz, że
    uciekam goń mnie!

  12. [ot] i Wy w to wszystko gracie??? , XTC 4/02/04 18:31
    damn... to ja jakiś zarobiony albo już zdziadziały jestem :)
    bo jak uruchomię Q3-instaunlagged (800x600 wyłączone efekty dla speeda większego :) to święto... :) tak 4h w tygodniu średnio :)
    konfiga nie podam, bo takie konfy podaje się w postach "kupię starego kompa" /nawet nie "do biura"/ :) he he...

    Linux

    1. nie gramy :) , BrUcE_609 4/02/04 22:28
      te co wymieniłem miały na tyle szczęscia, że je ukończyłem. Nie dziś i nie wczoraj...i nie przez 2 dni! WIELE DŁUŻEJ!
      Dlatego nie ma się co bać :) Ja też pogrywam ok 5h/tydzień (wiadomo sesja :/

      POZDR.

      Jutro być troche lepszym niż dziś i
      dużo lepszym niż wczoraj...

  13. ja jak gram to , Carmamir 4/02/04 19:37
    1024x768x32bit na maxa detale (NFS:U, Dead or Rigth, Moto GP2, itp. nie chce mi się wymieniać bo jak w coś gram to max. z 4-5h i wywalam gre) w 95% gry chodzą super (tylko taki Street Legal Redline bez patch nie chodzi zadowalająca na maxa :(), konfig to XP1700@3000, 256DDR, 120 Barracuda 8MB, Pixelview GF FX5200 Ultimate (290/590), wygładzanie czasami daje na 4x o ile wszystko śmiga.

    No to się wkopałem...

  14. Ostatnio tłuke non-stop w NBA Live 2004 , buti 5/02/04 00:09
    W rozdzielczości 1280x1024x32 z ustawieniami karty na max czyli AA x6 i Anizo x16 reszta "suwaków" też na prawo przesunięta, w grze też wszystko max poustawiane grafika pięknie wygląda no i gra sie w miare płynnie. Konfig: Barton 11x200MHz, 512 DDR400, ASUS A7N8X Deluxe, Radeon 9600 (non pro) ale pamięci na 486MHz, za kilka dni gpu też wyżej będzie i może pamięci jeszcze do 500 dobiją, a wtedy już powinno być super. A gram w "Dynasty Mode" już 2 sezon po prostu gra mnie wessała bo uwielbiam koszykówke :)

  15. generalnie ponizej 1024x768 i AFx8 , pitero 5/02/04 01:17
    nie lubie schodzić, AA moge sobie darowac... czasem tylko wlaczam x2, troszke za malo ramu na karcie...

    1. halo - 1024, AFx8, detale max - przez wiekszosc giery super, czasem zwalnia 20fps, bez anizo jest zawsze idealnie.worms
    2. call of duty - 1024, AFx8, detale max - oprocz lądowania w stalingradzie (15-30fps) idealnie
    3. UT2003 detale max 1024, AFx8 - idealnie oprócz jakiś ogromnych map z dużą ilością botów, wtedy brakuje pamięci... 170fps fly, 55 boty
    4. Q3... :) 1280, AFx8, AAx4 - idealnie 130fps
    5. max payne 2 - 1024, AFx8, detale max - idealnie
    6. splinter cell - 1024, AFx8, detale prawie max - bez problemow
    7. nfs underground 1024, AFx8, detale max - idealnie
    8. tomb raider AOD - 1024, AFx8, det max - bardzo dobrze, czasem 25-30 fps
    9. worms 3d -1280, AFx8, aax2 - idealnie
    10. NOLF 2 - 1024, AFx8 det max, - bardzo ładnie.. w ogóle świetna gierka;)
    11. Unreal 2 - 1024, AFx8, det max - większość gry super, rzadko 20-30fps, spieprzone AI bo żre strasznie proca a i tak jest głupie (skarj z I i II bez porownania, w ogóle Unreal I 10x lepszy nawet grafika lepiej opracowana, gierka ideał...)

    i7-13700kf_asus.prime.z790
    RTX.4070ti_lexar.nm790_710_620
    32gb.patriot.7200.cl30_msi.mag.850w

    
All rights reserved ® Copyright and Design 2001-2024, TwojePC.PL