TwojePC.pl © 2001 - 2024
|
|
A R C H I W A L N A W I A D O M O Ś Ć |
|
|
|
Tomb Raider Angel of darknes - spostrzeżenia (długie) , M1ni$ter 6/07/03 02:14 Sławetnego dnia 5 lipca w moje łapki wpadła ta oto gra . Jakeż byłem ciekaw co tym razem zesół EIDOS przygotował dla nas i od wczesnych godzin porannych zaczeła się BITWA z tombem.
A dlaczego bitwa? ano dlatego że juz po zainstalowaniu full wersji na dysku (~1,4gb) i uruchomieniu po raz pierwszy tej gry przed moimi oczami pojawilo się menu konfiguracyjne
gry. Musze powiedzieć że od czasów Tomb 2 takiego czegoś jeszcze niewidziałem nigdzie.
Wybory są wszelakie ,począwszy od ustawienia palety kolorów i jej formatu poprzez rozdzielczosci z odświeżaniem poprzez PIXEL i VERTEX SHADERY (wszystkich typów:1.0 , 1.4 (shit) 2.0) kończąc na wyborze wielkości monitora ( tego jeszcze było ;)). Do całości musze dodać jeszcze jedną opcje z którą walczyłem przez 2 godziny . Nazywa sie Frame rate compensation posiadającą dwa wybory Fast i Smooth . Kochając piekną Lare....eeeeeehehe grafike ustawiłem na początku smooth i jak sie okazało był to bardzo zły wybór. gierka sie odpalała ale niechodziło menu przez co można powiedzieć niedało się nic z nią zrobić. W ciemno udawało mi się włączyć gre ( teraz już problem rozwiązany i menu jest) i to co zobaczyłem przerosło moje najśmielsze oczekiwania.
LARA jak malowana .... w końcu normalne kształty ;)))
stojąc w miejsciu i czekając na reakcje gracza bardzo seksownie porusza zgrabnym tyłeczkiem ;P ( ta część jako pierwsza rzuca się w oczy - uwierzcie )
.... na chwile odskocze od Lary by opisywać w takiej kolejności jak to widziałem
pixel i vertex shadery
panowie z eidos zaszaleli ... niesądziłem że tyle tego zobaczę w akcji a tu ,początek gry to jeden wielki shader ;))) owierzchnie podłoża pięknie imitują mokry beton z kałużami, cienie
realizowane chyba za ich pomocą wyglądają nawet nawet, odbicia w wodzie też niczego sobie ogólnie do momentu w którym aktualnie jestem przewinęło się troche tych efektów przez otoczenie ale uważam że i bez nich gra nic by nie straciła ( playstaion 2 tego nie ma )
tu muszę się trochszke zbulwersować , jako posiadacz Gefa 4 zostałem zlekceważony przez producentów tej gry. Gra nie posiada obsługi Pixel Shadera 1.3 , niewiem jaki by to
przyniosło skok jakościowy czy wydajnościowy ale miło było by wiedzieć że niewyrzuciło się kupy szmalu w błoto.
Tu małe spostrzeżenie z tych paru godzin gry : na Ati 9100 z obsługą pixel shadera 1.4 gra wygląda dla mnie tak samo , jak narazie niezauważyłem widocznych różnic w wyglądzie jednak
niewykluczam że czymś mnie jeszcze ta gra zaskoczy , w końcu ta gra ma obsługiwać PS2.0 - to co przy ich użyciu będzie można w tej grze zobaczyć?
wróce do naszej kochanej Lary
przyglądając się jej kształtnemu tyłeczkowi na początku tego niezuważyłem ale .................... jej "bliźniaki" falują w rytm wykonywanych ruchów !!! ah te skoki ;))),
samo obracanie się w miejscu daje najlepszy efekt
bardzo ładnie zrobiono wspinaczke po skałach , prawdziwa z niej teraz alpinistka
a teraz zaczynamy duże marudzenie ...
chud Lary został nieco zmnieniony , tak nieco że ja stary gracz w tomby musiałem się chwile przyzwyczajać , bardzo dla mnie denerwujące jest jej rozpędzanie się ?! w poprzednich
częściach jak naciskało sie klaw do przodu lara biegła , od razu , w tej częsci postanowiono to zmnienić i teraz Lara sama decuduje czy już biegnąć czy może sobie troszke ospacerować,
dalej ... nie ma strefowania ( przynajmniej ja nieznalazłem) , sprintu , do którego już się przyzwyczaiłem, kombinacja klawiszy przod tyl nie daje obrotu z przewrotem o 180 stopni ,
niemożna zrobić skoku do przodu z tym karatekowym fikolkiem - a szkoda fakt że widac tutaj obietnice które EIDOS składało graczom że będą wracać do korzeni
mogę się przyczepić do pewnych uproszczeń poczynionych dla początkujących graczy, w grze jest dużo drabin z których lara sama zchodzi jak i w chwodzi , najgorsze jest auto wchodzenie , dajmy na to przykład : biegne sobie po rusztowaniach przez przypadek odbiłem się od ściany a działo się to wszystko w pobliżu drabiny ... efektu niemusze opisywać , inny przykład prosta czynnośc wydawałoby sie schodzenie z drabiny , niestety takie niejest może ja robię się za stary na te gry ale żeby Ona niemogła się od tej drabiny odkleić , niby stoi już na ziemi i już jest się obruconym w kierunku przyszełogo jej ruchu to zamiast iść w tym kierunku spowrotem włazimy na drabine ( kiszka totalna )
Lara teraz "Zbiera" doświadczenie w używaniu siły ;))) w sumie niewiem czy to śmieszne czy tragiczne ale po 4 odcinkach przygód powinna być już na tyle wysportowana i krzepka że
niepowinno tak sie dziać, teraz żeby zrobić skok na duża odległość Lara musi poćwiczyć siłe w nogach, często są to proste ćwiczenia ale , słuchanie co chwile tekstu I'm not strong
enough. jest irytujące po kilku razach, można odnieśc wrażenie że twórcy w ten sposób wypełnili swój brak pomysłów na akcje w grze następnym przykładem ograniczeń Lary jest pasek siły przy wspinaczce po linie, gzymsie, ścianie. Teraz niemożna wisieć w nieskończoność , ma się ograniczony czas na pokonanie drogi i tyle jak sie nie uda to w gustowny sposób LARA składa się w pół na ziemi nagrywając się nogami.
przedmioty dostępne do interakcji świecą małą żaróweczką, to niejest minus ale sposób w jaki je się podnosi. Zeby z obiektem można było coś zrobić musi pojawić sie małą rączką na dole
ekranu , OK widać przynajmniej że coś się da zrobić ale dochodzi do takich sytuacji że stoi się przy stoje/biurku whatever z przedmiotem na nim a tu nic, niemożna nić zrobić bo nie ma rączki, trzeba się wtedy odsunąc lub stanąc pod odpowiednim kątem i dopiero coś się dzieje położenie kamer .
standardowo pod num 0 mamy rozglądanie się wokoło ... co z tego jak w niektórych miejscach kamera jest ustawiona statycznie na lare i wtedy można do bólu cisnąć num 0 a i tak się nic niezobaczy
koncząc moje wywody od rzeczy
fabuła opiera się na przeczesywaniu miasta i .... ( zagracie to zobaczycie ;P ) co ma się prawie nijak to Tomba, gra ponoć miała być powortem do starych dobrych czasów tomba 1 , pod
niektorymi względami i tak jest , ale bardziej patrząc na część techniczną ( proste sterowanie, brak sprinta ) jak narazie gram żeby zobaczyć co będzie dałej , czysta ciekawość jak i uwielbienie samej Lary
Paru rzeczy nienapisałem ale może jak ktoś na nie trafi i zapyta to dopisze
PS. w tekście odnosiłem sie to 4 tombów z tego względu na to iż nieuważam Tomb chronicles za kontynuacje sagi , a nawet jak dobrze pamiętam niedokońca ją robiło EIDOS ( chyba jakoś
tak to było )
żeby niebyło: na sprzęcie jak w opisie na ustawieniach: 1024X768x85hz, PS1.0, 32bit8xcostam, 17 cali, frame compensation fast i filtrowaniu wszędzie bilinear gra chodziła ( na oko - jeszcze niesprawdzałem frapsem ale to widać ) minimalnie 15-18 średni fps na pewno oscyluje w granichach 30 jak i więcej - czylispokojnie da się grać na standardowych ustawieniach
Prosze mieć na uwadze że to są moje własne spostrzeżenia z kilku godzin spędzonych nad tą grą ;))))"Umiesz liczyć? ... licz na siebie!" - GJ M1ni$ter!! , snail 6/07/03 03:46
Osobiscie podobala mi_sie z tej serii 2 i 3 a jakieś tez nadzieje pokladam w tej czesci :))
Mam nadzieje, ze mi tez przypadnie do gustu krecenie tyleczkiem przez lare ;)) ...zamknij ryja i
umieraj jak mezczyzna... - ale mi smaczku narobiles ;) , NimnuL-Redakcja 6/07/03 08:31
no i u mnie to jeszcze pojdzie ladnie ;)Gdyby nie wymyślono elektryczności,
siedziałbym przed komputerem przy
świeczkach. - Ja osobioscie czekam , Poke 6/07/03 10:41
na Starcraft Ghost - to co widac na zajawkach dolaczonych do warcraft 3: frozen throne wgniata w fotel.09 sierpien 2008 - penitentiam agite - o tak...starcraft ghost mmmmm , BrUcE_609 6/07/03 11:23
również czekam aby w końcu z bliska przyjżeć się jednostkom, którymi masowo walczyłem ;D ... a Larę oglądam, niestety na gf2mx niewiele widać :(
pozdro.Jutro być troche lepszym niż dziś i
dużo lepszym niż wczoraj... - gdzie te czasy gdzie ustawiało sie tylko rozdzielczość , blimek 6/07/03 11:55
i palete kolorów, a teraz zeby zagrac to musisz 2 h gre konfigurowac hehtwojepc - forum światopoglądowych ekspertów - heh , Druzil 6/07/03 12:32
Na 9700 PRO i A@2000Mhz , 512 mb, jak poustawiam wszystko na maxa (bez AA) to mam pokaz slajdow...
Wlasnie ciagne patcha zobaczymy czy cos sie zmieni.
No i to znikajace menu strasznie irytuje, nic nie widac- no. , Druzil 6/07/03 12:52
Po patchu jest juz dobrze, wszysko na maxa + 2AA i mam okolo 40kl/s. Przynajmniej w tutorialu.
Co do znikajacego menu to nadal nie poprawili tego buga.- fajnie że jest patch , M1ni$ter 6/07/03 13:33
może poprawili inne rzeczy też
u mnie gra przy ładowaniu loadów potrafi wyjść do windy
inna rzecz że postacie w grze się czasami krzaczą ( moj gef4 ) u kumpla na ati 9100 tego niema
Druzil co do znikającego menu spróbuj pobawił się ustawieniami filtrowania , ustaw na początek na defalut a później je stopniowo zmieniaj
ja właśnie się cały czas zastanawiam czyja to wina: czy opisywanego przezmnie frame compensatora czy filtrowania ? im dłużej nad tym myśle że to wina właśnie tego filtrowania ustawionego przy którymś parametrze za wysoko, jeszcze niedoszedłem do tego przy którym bo narazie gra mi chodzi jak chodzi a wiem że jak pokusze się o anizo to będę mial drastyczny spadek wydajności"Umiesz liczyć? ... licz na siebie!"
- a gdzie ten patchyk , Micky 7/07/03 12:55
można zassać
- re: , snail 6/07/03 17:23
"stojąc w miejsciu i czekając na reakcje gracza bardzo seksownie porusza zgrabnym tyłeczkiem" troche tam majta posladeczkami ale IMHO nic rewelacyjnego :P chyba przeszlo kuracje odchudzajaca ;p
"dalej ... nie ma strefowania ( przynajmniej ja nieznalazłem)" jest
"kombinacja klawiszy przod tyl nie daje obrotu z przewrotem o 180 stopni" przejrzyj ustawienia klawiatury... IMO to dawal klawisz END
"niemożna zrobić skoku do przodu z tym karatekowym fikolkiem" ?? hmmm w 3 zauwazylem cos podobnego ale to po rozpedzaniu robila "slizg" do przodu i "fikolek" a we wczesniejszych ver. tego nie bylo... ;p no chyba ze chodzi o to jak lara wisi i sie podciaga z takim uroczym przewrotem :))) to robi :)) ...zamknij ryja i
umieraj jak mezczyzna... - ahhh... , snail 6/07/03 17:29
jeszcze jedno.. na 800x600@85Hz przy full ustawieniach grafy [tyle na ile pozwala pierwszy Radeon 32MB DDR, cat. 3.4] chodzi plynnie i wsio widac lacznie z menu... ...zamknij ryja i
umieraj jak mezczyzna... - okok , ale do dwoch rzeczy się przyczepie ;)) , M1ni$ter 6/07/03 19:48
fakt chodzi mi o ten przewrót END 'owy , ale ja nigdy z tego klawisza niekorzystałem bo miałem przod+tył i było dla mnie szybsze w boju , teraz tego niema,
a o przewrót chodziło mi ten jump+shift , skok do wody z ta kombinacją działa , podciąganie tyż ;)) ( jak sam zauważyłeś )ale tego skoku nie
tak wogóle to te wszystkie skoki są tylko na "pokaz" i jakoś mi tej rzeczy brakowało do "kompletu"
fakt że musze podkreślić dobitnie iż grałem w nią zaledwie pare godzin i tylko w chwilach wolnych testowałem różne klawisze tak więc ... jest jeszcze pare rzeczy na niebie i ziemi o których niewiem
miłego grania"Umiesz liczyć? ... licz na siebie!" - :)) , snail 6/07/03 20:23
ja wrzucielem ja na doslownie 5 min [na pewno nie lare a gre ;)] i jest wszystko [moze prawie :))] co potrzeba lecz zauwazylem opoznienie na reakcje z klawirki ;/ ...zamknij ryja i
umieraj jak mezczyzna... - klamiesz! , c@pricornus 6/07/03 20:30
to byly dwie minuty - wiem, bylem przy tym ;p1011111110101010010110100
www.cert-clan.com - NFW!!! , snail 6/07/03 21:46
ja z lara sie nie dziele z nikim a tym bardziej z Toba!!! :)))) ...zamknij ryja i
umieraj jak mezczyzna...
- hmmm , acd 6/07/03 22:17
jak mam byc szczery to nigdy nie lubilem TR ,ani wogole gier tpp i nie rozumiem jak mozna podniecac sie Lara ( co innego jej ludzki odpowiednik ;D ) ... a tak na prawde to wole Dawn ;)>>> We are The BOARD. Resistance
is futile.<<< |
|
|
|
|
All rights reserved ® Copyright and Design 2001-2024, TwojePC.PL |
|
|
|
|