Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
B O A R D
   » Board
 » Zadaj pytanie
 » Archiwum
 » Szukaj
 » Stylizacja

 
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
OBECNI NA TPC
 
 » Dhoine 05:46
 » hokr 05:33
 » P@blo 05:31
 » alien1 05:26
 » ini1 05:23
 » @GUTEK@ 05:21
 » Gniew 05:12
 » jafar 05:03
 » NWN 04:06
 » myszon 03:55
 » Visar 03:54
 » mo2 02:57
 » Shark20 02:54
 » cVas 02:49
 » bmiluch 02:42
 » pwil2 01:53

 Dzisiaj przeczytano
 41101 postów,
 wczoraj 25974

 Szybkie ładowanie
 jest:
włączone.

 
ccc
TwojePC.pl © 2001 - 2024
A R C H I W A L N A   W I A D O M O Ś Ć
    

Potrzebna pomoc z algorytmow i struktur danych! , kaszpio 23/06/03 11:38
W sobote mam egzamin a tego przedmiotu...zaczynam gromadzic materialy, moze znacie jakies milutkie zrodla na te zagadniania, bede wdzieczny;-)
Zagadnienia egzaminacyjne;



Zagadnienia na egzamin AiSD studia zaoczne



1. Wstępne pojęcia z zakresu złożoności obliczeniowej:

- - problemy optymalizacyjne a problemy decyzyjne

- - kodowanie instancji

- - rozsądne reguły kodowania - cechy

- - modele obliczeń (DTM, NDTM, k-DTM RAM)

- - przykłady programów na DTM

- - funkcja złożoności obliczeniowej



2. Klasy złożoności problemów decyzyjnych

- - definicje klas

- - schemat klas

- - transformacja wielomianowa

- - transformacja pseudo-wielomianowa

- - metody dowodzenia NP-zupełności

- - metodologia postępowania z problemami otwartymi



3. Sformułowanie problemów NP-zupełnych:

- - problemu podziału zbioru

- - problemu znajdowania cyklu Hamiltona

- - problemu znajdowania kliki w grafie

- - problemu pokrycia grafu wierzchołkami

- - problemu trójwymiarowego skojarzenia

wraz z przykładami.



4. Algorytmy sortowania

Znajomość algorytmów sortowania:

- - szybkiego (Quicksort) - QS,

- - przez kopcowanie (Heapsort) - HS,

- - przez proste wybieranie (Selection Sort ) - SS,

- - przez proste wstawianie (Insertion Sort) - IS,

- - przez prostą zamianę (Bubble Sort) - BbS,

- - za pomocą malejących przyrostów (metoda Shella) - ShS,

- - przez zliczanie (Counting Sort) - CS,

- - (pozycyjnego (Radix Sort) - RS,)

- - kubełkowego (Bucket Sort) - BS

- - sortowanie przez scalanie - MS

obejmująca:

- - ideę tj. sposób działania algorytmu,

- - analizę zachowanie metody dla różnych rozkładów danych wejściowych z uwzględnieniem identyfikacji najlepszego i najgorszego przypadku,

- złożoność obliczeniową w przypadku średnim, najlepszym i najgorszym,

- - zalety, wady, ograniczenia poszczególnych algorytmów,

- - zalecane warunki stosowania metody.

-

5. Złożone struktury danych

Znajomość struktury listy jednokierunkowej i drzewa poszukiwań binarnych (ang. Binary Search Tree – BST) ze szczególnym uwzględnieniem:

- tworzenia oraz usuwania listy i drzewa,

- - wyszukiwania elementu w liście i drzewie,

- - usuwania elementu z listy i drzewa,

- - przeglądania drzewa w 3 porządkach: wzdłużnym, poprzecznym i wstecznym,

- - definicji drzewa wyważonego i dokładnie wyważonego.



6. Algorytmy grafowe

Znajomość:

- - definicji grafu skierowanego i nieskierowanego,

- - reprezentacji grafu (macierz incydencji, macierz sąsiedztwa wierzchołków, lista krawędzi, listy incydencji poprzedników i następników), ich złożoności pamięciowej i złożoności procesu pozyskiwania różnych typów informacji o grafie,

- - algorytmów przeszukiwania grafu „w głąb” i „wszerz”,

- - sortowanie topologiczne

- - znajdowanie składowych dwu spójnych i silnie spójnych



7. Algorytmy z powracaniem

Znajomość:

- - idei działania algorytmów z powracaniem,

- - problemów znajdowania cyklu Eulera i Hamiltona w grafie nieskierowanym oraz ich przynależności do odpowiednich klas złożoności obliczeniowej,

- - idei algorytmu z powracaniem dla problemu znajdowania cyklu Hamiltona.



8. Programowanie dynamiczne

Znajomość:

- - metody programowania dynamicznego oraz zakresu jej stosowalności, możliwej złożoności obliczeniowej,

- - sformułowania problemu plecakowego i metody jego rozwiązania.

- - algorytm zachłanny dla problemu plecakowego

- - "Dziel i zwyciężaj" dla problemu znajdowania elementu minimalnego i maksymalnego w macierzy.

9. Metoda podziału i ograniczeń na przykładzie problemu Komiwojażera.

10. Algorytmy przybliżone i oszacowania najgorszego przypadku.

Toshiba Tecra S11-124

  1. ....... , XiSiO 23/06/03 12:02
    gogle -> algorytmy =

    http://www.algorytm.cad.pl/

    polecam

    "Przyjaźń - bezcenna za wszytko inne
    zapłacisz adeną" (C) XiSiO

  2. RE: Algorytmy , ziułek 23/06/03 12:47
    Podaj maila to coś ci wrzucę

    1. prose... , kaszpio 23/06/03 12:56


      Pozdrawiam!

      Toshiba Tecra S11-124

    
All rights reserved ® Copyright and Design 2001-2024, TwojePC.PL