Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
B O A R D
   » Board
 » Zadaj pytanie
 » Archiwum
 » Szukaj
 » Stylizacja

 
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
OBECNI NA TPC
 
 » rooter666 09:21
 » kicior 09:19
 » Demo 09:19
 » Sherif 09:16
 » NimnuL 09:16
 » rurecznik 09:16
 » Kenny 09:15
 » Robak 09:14
 » Ament 09:07
 » Lucyferiu 09:04
 » Wedrowiec 09:04
 » myszon 09:03
 » Tomasz 08:55
 » emigrus 08:55
 » Magnus 08:55
 » kyusi 08:55
 » ulan 08:54
 » LooKAS 08:52
 » XepeR 08:52
 » GLI 08:45

 Dzisiaj przeczytano
 41118 postów,
 wczoraj 25974

 Szybkie ładowanie
 jest:
włączone.

 
ccc
TwojePC.pl © 2001 - 2024
A R C H I W A L N A   W I A D O M O Ś Ć
    

[OT] Potrzebna porada natury prawnej - gwarancja , PKort 1/05/03 16:58
Witam,
Problem mam następujący: mój półtoraroczny Epox 8K7A+ został wykończony przez zasilacz - na złączu ATX pojawiły się osmalenia (tak samo na zasilaczu), skutkiem czego komputer stał się niestabilny i wymagał odłączenia wszystkiego oprócz HDD. Oczywistym faktem jest, że plytę należy oddać do serwisu w ramach przsługującej mi gwarancji, tak samo zresztą zasilacz. Szczęściem jest, iż zarówno płyta, jak i zasilacz (oraz dysk twardy z tego komputera) kupowane były w tej samej firmie i na wszystko mam gwarancję. Z zasilaczem problemu nie ma żadnego, bo jesli dostanę nowy, to nie będzie gorszy. Natomiast 8K7A+ już jest chyba nie do dostania - i co teraz? Teoretycznie przysługuje mi naprawa, wymiana na nowy sprzęt (nieużywany i wolny od wad) lub zwrot pieniędzy. Haczyk polega na tym, że za płytę zapłaciłem póltora roku temu 880PLN, czyli duuuużo. Czy sklep zobowiązany jest oddać mi pełną kwotę (jeśli nie zgodzę się na wymianę na inny model), czy też tyle, ile wynosiła cena płyty w ostatnim cenniku (wtedy było to jakieś 300PLN)? I czy, jeśli zdecyduję się na inną płytę, to musi ona odpowiadać wartością owemu Epoxowi za 880, czy za 300PLN? Trochę zamąciłem, ale mam nadzieję, że ktoś zrozumie i pomoże - w poniedziałek pakuję zasilacz i płytę do plecaka i jadę do sklepu, chciałbym wiedzieć, jak z nimi rozmawiać (w sumie porządny sklep, nie chciałbym sobie narobić tyłów).

Heavy Metal or no metal at all
whimps and posers - Leave the Hall !!

  1. tak ... , NimnuL-Redakcja 1/05/03 17:08
    musi albo naprawic, albo dac taki sam model wolny od wad ... jesli powyzszych czynnikow nie speli - kasa jaka zaplaciles za produkt, NIE ile jest warta teraz, przysluguje Ci do zwrotu ...
    Takie jest Twoje prawo i moge wyszperac w CHIPie - w poradach prawnika byl ten temat poruszany ...


    niemniej jednak sprzedawca ma prawo po powyzej 2 latach chyba nieco cene zmniejszyc ... nie wiem tylko wedlug jakich kryteriów ... jednak u Ciebie ponad 2 lata nie minely wiec nalezy CI sie cala kwta 880zl .

    Gdyby nie wymyślono elektryczności,
    siedziałbym przed komputerem przy
    świeczkach.

    1. THX , PKort 1/05/03 17:15
      Jakbyś mógł poszperać, albo nakierowac mnie (rok, kwartał, etc.) na tego CHIPa, to byloby fajnie.
      A czy muszę mieć paragon na te 880PLN? Pewnie tak, muszę poszukać. A jeśli nie mam paragonu? Może firma powinna mieć jeszcze paragon z tego okresu (muszą chyba trzymac wszystkie paragony za ostatnie 3-5 lat, prawda)?

      Heavy Metal or no metal at all
      whimps and posers - Leave the Hall !!

      1. sorki, ze wczesniej nie odpisalem , NimnuL-Redakcja 2/05/03 09:11
        ale nie mialem jak ... a teraz widze, ze juz sobie poradziles ...

        pozdrawiam

        Gdyby nie wymyślono elektryczności,
        siedziałbym przed komputerem przy
        świeczkach.

    2. dokladnie tak ale... , Wedrowiec 1/05/03 17:15
      w tym Co Nimnul wkleiles na AFB to pelny zwrot kasy przysluguje wg 2 aktow prawnych czy jak to sie tam nazywa ale tylko do roku, dluzej (caly okres gwarancji ) tylko wg. jednego- i to chyba mniej oczywiscie tam jest napisane. Zerknij na AFB gdzies tam to jest, mi sie nie chce szuwak przez prawie 100 watkow ;)

      "Widziałem podręczniki
      Gdzie jest czarno na białym
      Że jesteście po**bani"

      1. Hmmm..... , PKort 1/05/03 17:52
        AFB powiadasz? A pamiętasz może, z jakiej to było okazji? Bo przejrzałem pobieżnie i nic mi się w oczy nie rzuciło...

        Heavy Metal or no metal at all
        whimps and posers - Leave the Hall !!

        1. no wlasnie nie pamietam dokladnie , Wedrowiec 1/05/03 18:12
          to bylo na 90% na AFB a na pozostale 10% tutaj... w kazdym razie wrzucil to Nimnul i lecialo jakies 3-4 ekrany - z tym ze tam z 2-3 watki w sumie byly. Zaraz jeszcze popatrze

          "Widziałem podręczniki
          Gdzie jest czarno na białym
          Że jesteście po**bani"

        2. jest - to chyba to , Wedrowiec 1/05/03 18:18
          http://www.aci.pl/~norton/forum.php?id=54
          najpierw jest o spamie, pozniej o zwrocie kasy
          uff 45 watkow przejrzalem ;)

          "Widziałem podręczniki
          Gdzie jest czarno na białym
          Że jesteście po**bani"

          1. Dzięki , PKort 1/05/03 18:32
            wielkie - tamto tłumaczenie jest mało budujące, ale to, co znalazłem (o amortyzacji) - jak najbardziej.

            Heavy Metal or no metal at all
            whimps and posers - Leave the Hall !!

      2. Znalazłem :) , PKort 1/05/03 18:30
        ustęp o zwrocie kasy :-)

        Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 30 maja 1995 r_ w sprawie szczegółowych warunków zawierania i wykonywania umów sprzedaży rzeczy ruchomych z udziałem konsumentów, par. 22:
        2. Przy wymianie towaru wadliwego na wolny od wad lub w razie odstąpienia przez konsumenta od umowy z powodu wad w towarze nie stosuje się potrącenia z ceny za skutki normalnego zużycia towaru, stanowiącego przedmiot uznanej reklamacji (amortyzacja).
        I jeszcze;
        § 23. 1. Reklamacje dotyczące wad artykułów żywnościowych oraz nie budzące wątpliwości reklamacje wad artykułów nieżywnościowych, realizowane przez obniżenie ceny lub zwrot ceny za zwrotem albo przez wymianę towaru na znajdujący się w punkcie sprzedaży towar wolny od wad - powinny być załatwiane niezwłocznie. :-) - też miłe, będę pamiętał.

        Heavy Metal or no metal at all
        whimps and posers - Leave the Hall !!

        1. hmm ... , Yosarian 1/05/03 19:33
          a czy ostatnio .... w zeszłym roku ? ... nie wyszły nowe akty prawne
          np. http://www.rzeczpospolita.pl/...o/doc/kon0916.html

          All the best people in life seem to like
          LINUX.
          Steve Wozniak

          1. Wyszły, wyszły. , PKort 1/05/03 19:45
            Ale prawo nie działa wstecz, więc przy zgłaszaniu reklamacji z tytułu gwarancji obowiązują mnie raczej przepisy z dnia zakupu.

            Heavy Metal or no metal at all
            whimps and posers - Leave the Hall !!

            1. nie raczej , Meteor 2/05/03 09:18
              tylko napewno

              Tak, naleze do grupy trzymajacych
              kierownice i jestem z tego dumny!
              Pzdr. Univega,Author&Meteor

  2. stare gwarancje... , Okota 1/05/03 18:21
    byly takie ze niezaleznie od tego ile trwa gwarancja sklep musial zwracac kase lub wymienic (wczesniej naprawic) na nowy wolny od wad alew nie gorszy... czyli moga dac ci plyte tej samej firmy ale parametrami na dzien dzisiejszy zlom... heh tyle ze ty mozesz sie domagac o plyte o tej camej lub wyzszej cenie niz ty placiles....:D no i tu by sie przydal rachunek... a jezeli go nie maz to sklep powinien go miec bo musi trzymac rachymni chyba in 2 lata dla fiskusa..... heh ale moga ci powiedziec ze ty powinienes go miec....

    Dyslektyka błąd nie pyka...
    RTS wszechczasów:
    Supreme Commander

  3. Sklep ma , Mordula 1/05/03 18:59
    obowiazek wymienic na nowy albo naprawic. Z doswiadczenia wiem ze wola wymieniac na nowy .Moj naped SAmsunga wymieniali mi juz 4 razy (za kazdym razem na nowy) i ciagle sie psul. Ale pieniedzy nie chcieli oddac.Jesli masz rachunek to powinni Ci oddac taka kwote jaka zaplacicles jesli nie masz musza wziasc tzn. żurnal ,ktory jest przechowywany przez 2 lata i kase musza zwrocic.No chyba ze zatrudnia jakiegos sklepowego rzeczoznawce ktory stwierdzi ze uszkodzenie bylo z Twojej winy???Bo i takie rzeczy sie zdarzaja w naszym kraju:(Powodzenia

    http://www.1000lecie.pl/~vip/bart.jpg

  4. przeczytaj , Yosarian 1/05/03 19:28
    też to - pytania i odpowiedzi:
    http://www.rzeczpospolita.pl/...2/firma_c_a_4.html
    może trochę pomoże :)

    All the best people in life seem to like
    LINUX.
    Steve Wozniak

  5. ._. , GregorP-Redakcja 1/05/03 19:31
    To ja się dorzucę z pytankiem:
    17.04.01r qpiłem sobie TEACa CD-540E..
    Zepsuł się, a że miał 2-letnią gwarę, oddałem go 16.04.03r, czyli
    dzień przed upływem gwarancji..
    2 latka temu dałem za mojego TEACa dokładnie 245zł..
    W ostatnich dniach produkcji widziałem go w cennikach jeszcze
    za grubo ponad 200zł..

    Nie wymienią mi go już na taki sam model, bo się już takich nie
    produqje, a na jakiegoś plastykowego TEACa 52x robionego
    przez ASUSa przecierz się nie zgodzę..

    Prawdopodobnie zażyczę sobie zwrotu kasy, albo wymiany z
    ew. dopłatą na DVD Toshiby SD-M1612 albo SD-M1712..

    Więc tu moje pytanie: czy policzą mi za tego TEACa tyle, ile za
    niego 2 lata temu zapłaciłem, czy mniej (i o ile mniej..)?..


    Z góry thx i sorx, że się do posta wbiłem, ale nie chciałem
    zakładać nowego, skoro tematuka ta sama. ;)..

    ..No tears to cry, no feelings left,
    this species has amused itself to
    death....

    1. Cytat , PKort 1/05/03 19:44
      z linka podanego przez Yosariana:

      Reasumując: jeżeli określonego towaru już się nie produkuje lub nie importuje, przedmiotem wymiany może być produkt podobny albo nawet wyższej jakości z odpowiednią dopłatą klienta według cen z daty zawarcia umowy sprzedaży.

      Heavy Metal or no metal at all
      whimps and posers - Leave the Hall !!

      1. ._. , GregorP-Redakcja 1/05/03 20:07
        I to mi pas00je..
        Prawidłowo..

        thx ;)
        pozdro

        ..No tears to cry, no feelings left,
        this species has amused itself to
        death....

        1. he, he .. takie rozwiązanie , Yosarian 1/05/03 22:22
          to pasi każdemu klientowi ;-)))

          All the best people in life seem to like
          LINUX.
          Steve Wozniak

  6. Cos tutaj nie rozumie. , speed 1/05/03 20:36
    "Problem mam następujący: mój półtoraroczny Epox 8K7A+ został wykończony przez zasilacz"
    Moze ja juz jestem popieprzony ale trzeba byc swinia aby w takim przypadku domagac sie gwarancji i jeszcze do tego mialczec ze wydalem 880zl i chce kase spowrotem.
    Piekny przyklad dajecie mlodym !!!!!!! . Kombinatorstwo i kanciarstwo chyba nigdy sie tego nie wyzbedziecie .
    Nie chce napisac co by w takim przypadku odpisali na naszych boardach . :((((((((( Wstyd i to duzymi literami.

    1. Mnie też wkurzają naciągacze pytający się jak np. zepsuć CD-ROM ... , zartie 1/05/03 21:28
      żeby serwis się nie zorientował, ale w tym przypadku sprawa już nie jest taka oczywista. Równie dobrze na płycie mogło powstać zwarcie, które wykończyło zasilacz. Dyfuzja nie śpi ;-)

      Gdybym dostawał złotówkę za każde przekleństwo pod adresem Microsoftu już dawno byłbym milionerem

      1. I to stary boardowicz . , speed 1/05/03 22:11
        Kazdy szanujacy sie producent zasilaczy w warunkach gwarancji podaje cos takiego :'Exclusion of damages'
        i niestety ale jak kupujemy osobno zasilacz i sami montujemy to ponosimy my ryzyko i jak cos sie zwali to nasza strata.
        Dobry zasilacz nawet jak bedzie sie palil to odcina prad do plyty i nie ma prawa nic sie stac.
        Jakim cudem moga byc osmolone wtyki w gniezdzie plyty jedyne wytlumaczenie to luzne mocowanie nic innego .
        zreszta jak trafi na madrego serwisanta to go wysmieje.

        1. Zgadza się , zartie 2/05/03 08:48
          Ja tylko napisałem, że wina zasilacza w tym przypadku nie jest dla mnie ewidentna. Ślady na stykach wskazują na bardzo duży pobór prądu, a to już jest uszkodzenie płyty (zwarcie). Zasilacz mógł paść od ciągłej pracy na granicy przeciążenia. Uważam, że PKort ma podstawy do zgłoszenia reklamacji, a sklep ją powinien przyjąć.

          Gdybym dostawał złotówkę za każde przekleństwo pod adresem Microsoftu już dawno byłbym milionerem

      2. Takie zachowanie mnie też irytuje , PKort 1/05/03 23:20
        "bo pojawił się nowy model, który jest wydajniejszy, a ja nie mam już kasy" - na takich ludzi też ostro naskakiwałem. Ja wcale nie chcę nowego modelu płyty. Ale jeśli starego nie ma?

        Heavy Metal or no metal at all
        whimps and posers - Leave the Hall !!

    2. Ależ ja wcale nie chce zmieniać tego Epoxa. , PKort 1/05/03 23:13
      Mam go już półtora roku, pracował niezawodnie, bez _żadnych_ problemów i bardzo wydajnie. Płytka jest świetna i wcale mi lepsza nie jest potrzebna. Tylko od czasu owego zasilacza (kupiony najtańszy, bo nie miałem pieniędzy) marki Feel pojawiło się owo osmolenie - zaręczam, że wtyk był dobrze podłączony i docisnięty - płyta ma problemy ze stabilnością. Nie twierdzę, że to płyta - dwa dni temu podłączyłem inny zasilacz i wszystko działa, ale na tym też pojawiły się osmalenia, więc zaraz pewnie padnie. Reklamować na pewno będę zasilacz, a ponieważ płyta też nie jest już pewna (vide nowiutki zasilacz i owe osmalenia na jego wtyczce) to chciałbym, aby mi ją wymienili. Jakby wygrzebali takiego 8K7A+ to bym był bardzo happy. A jak nie wygrzebią, to pewnie będą chcieli mi wcisnąć coś innego (ASRocka albo co), a nie chcę sobie robić problemów z inną płytą. Stąd moje pytanie.

      Heavy Metal or no metal at all
      whimps and posers - Leave the Hall !!

    3. luuuudzie ale o so chodzi??? przeciez sprawa jest prosta , Wedrowiec 2/05/03 01:32
      cytuje:" Szczęściem jest, iż zarówno płyta, jak i zasilacz (oraz dysk twardy z tego komputera) kupowane były w tej samej firmie" wiec byl zestaw, zestaw poszedl w las to sie nalezy wymiana/gwarancja obowiazuje. wiec jakie oszustwo ??
      a co do zadania 880 zl - to byla ciezka kasa wtedy wiec czemu teraz ma byc mniejsza??? kupowal wypas wiec i wypas na zamiane. nie rozumiem takiego podejscia.

      "Widziałem podręczniki
      Gdzie jest czarno na białym
      Że jesteście po**bani"

  7. ja pracuje w sklepie , mindhole 1/05/03 22:40
    czy wiecie ze do 1.01 2003 r obowiązywał roczny termin rękojmi, bo to o czym mowicie to rękojmia:), a na podstawie gwarancji nie przysługuje zwrot gotówki!!!! Więc jeśli od zakupu minął rok (sprawdż na paragonie,bo udowodnienie tranzakcji jest możliwe tylko na podstawie dowodu zakupu i spoczywa na kliencie-sklep mimo że ma paragon wcale nie musi ci go udostępnic bo ty np.mogłes towar od kogoś odkupić) to ciesz się jeśli Ci przyjmą płytę do naprawy<bo spalenie jest uszkodzeniem mechanicznym,a tego nie obejmóje gwrancja:)>!

    The truth is out there!

    1. Nie, nie nie! , PKort 1/05/03 23:18
      Ja nie mówię o rekojmi, tylko o gwarancji - sklep zagwarantował, że przez dwa lata od daty zakupu płyta będzie pracować bezproblemowo i chcę, żeby teraz się wywiązała ze swoich zobowiązań. Data ta jest wyraźnie wpisana w karcie gwarancyjnej i to jest podstawą reklamacji. Jak wiadomo, popularne opcje są dwie - naprawa lub wymiana na nowy egzemplarz. Ale jeśli nie naprawią, a nowego Epoxa nie zdobędą, to co wtedy? Jak rozwiążą taki przypadek? Jak napisałem powyżej, nie chcę się użerać z jakimś ASRockiem czy innym ECSem, bo do niedawna 8K7A+ sprawował się wzorowo i zyskał w moich oczach dużo uznania za stabilność, niezawodność i wydajność.

      Heavy Metal or no metal at all
      whimps and posers - Leave the Hall !!

      1. ale kasy ci i tak nie zwrócą!!! , mindhole 2/05/03 00:38
        Bo nie mają takiego obowiązku na podstawie gwarancji (przepisy te są szczegółowo opisane w kodeksie cywinym). Gdyby twoja płyta po prostu przestała działać to wszystko było by OK, ale twoja płyta jest spalona! Wszystko zależy od tego na jaką firmę trafileś. Jeżeli firmie zalerzy na kliencie to rozpatrzą twoją reklamację pozytywnie. Lecz spalenie płyty jest USZKODZENIEM MECHANICZNYM i z definicji nie podlega gwarancji. A po 1,5 roku urzywania napewno nie jest "wadą ukrytą"!
        Jeżeli kupileś zestaw komputerowy(montowany przez firmę) to jeśli plomby są nie naruszone lub, jeśli nie masz plomb, nie stwierdzono ingerencji użytkownika, to firma Musi usunąc wadę na własny koszt (np. jeżeli wymiana płyty wiązała by się z wymianą pamięci, bo nowszy model obsługuje tylko inny rodzaj pamięci). Natomiast jeśli kupileś sprzet "na częsci" to praktykuje się przyjęcie bezterminowo "do oceny producenta". I zazwyczaj -z doświadczenia:)- producent (importer) wymienia taką płytę na model który jest odpowiednikiem danej serji płyt z określonym wyposarzeniem (choć ma prawo odmówic) lub model innej firmy o określonych parametrach odpowiadających parametrom twojej płycie (np. jeśli aktualnia produk. seria obsługuje tylko pamięci DDR a ty masz SDR). Zauważ, że na podstawie gwarancji w odróżnieniu od rekojmi firma NIE MUSI wymienić CI płyty na NOWĄ tylko na sprawną :). Więc jeśli będą ci dawać nowega asrocka to ja bym go brał . A jeżeli powiedzą że płyta jest spalona i możesz sobie ją zabrać lub jeśli nie będziesz zadowolony z wymiany możeśż ich podać do śądu cywilnego. Lecz wiedz, ze w firmach(większości:)) pracują ludzie którzy swietnie znają przepisy, a nie zdaje im się ze coś, i takich przypadków jak twój mają średnio 2 na tydzien -ja w tej branży pracuje 8 lat:)

        The truth is out there!

        1. No i po raz kolejny tłumaczę , PKort 2/05/03 09:39
          że ja nie chcę się od razu domagać kasy, choć takie prawo mi przysługuje (wbrew temu, co piszesz). Ja chcę zareklamować zasilacz. Jeśli powiedzą, że to nie wina zasilacza, tylko płyty (bo coś tam), to od razu wyciągam płytę - i niech sie martwią. Jeśli wymienią mi płytę na sprawnego 8K7A+ to będę zadowolony. Ale nie mają prawa wymienić mi high-endowego Epoxa na badziewiastego ASRocka, niezależnie od tego, cpo zrobi dystrybutor - w końcu to sklep dał mi gwarancję, a nie dystrybutor.

          Heavy Metal or no metal at all
          whimps and posers - Leave the Hall !!

          1. taaaa:) , mindhole 4/05/03 16:06
            jeśli przysługuje ci zwrot kasy to wytłumacz mi róznice między gwarancją a rękojmią?:))))

            The truth is out there!

            1. Prosze bardzo. , PKort 4/05/03 23:08
              Na przykład taki, że rękojmia obowiązuje kazdego sprzedawcę przez okres (obecnie) dwóch lat. Gwarancja jest natomiast dobrowolna i okres jej trwania nie może być krótszy, niż 1 rok, ale może być dłuższy (zależy, co jest wpisane na karcie gwarancyjnej). Zakres rękojmi reguluje ustawa, zakres gwarancji - gwarant. Po inne szczegóły odsyłam do ustawy o ochronie klienta i konsumenta i do kc.

              Heavy Metal or no metal at all
              whimps and posers - Leave the Hall !!

              1. no to radziłbym ją dobrze przestudiować! , mindhole 5/05/03 22:42
                Jak czegoś nie rozumiesz to zwóć się o poradę do państwowej inspekcji handlowej- oni się na tym znają lepiej:)))

                The truth is out there!

  8. Jak niechcesz aby ci plyte wymieniali?? to po co z nia idziesz do serwisu?? , speed 1/05/03 23:44
    Z tego co napisales to jest Twoja ewidentna wina ,to Ty przyczyniles sie do tego i domagasz sie gwarancji na plyte???
    Zreszta Twoj problem ale po co piszesz o swoich kombinacjach na board przecierz licz sie z tym ze sa ludzie ktorzy nazwa to po imieniu. Chcesz kombinowac to rob to pocichu a tak wyglada to po prostu nieladnie.

    1. wg mnie to wyglada normalnie , pol150257 2/05/03 00:04
      u nas sa inne relacje cenowe na sprzet kolego i 870 pln to nie jest 870 pln (z przeliczenia na kanadyjskie dolary) u ciebiei. Ja uwazam ze jesli placisz za plyte ponad polowe sredniej pensji w polsce i dajesz zarobic sklepowi i dystrybutorowi to wymagasz od niej pelnej gwarancji. Nie jest to polowa waszej tygodniowej pensji i wydatek na plyte jest wydatkiem porywnywalnym do przyslowiowego chleba. widze ze inne relacje cenowe przewracaja w glowach ludziom za oceanem.....

      1. ups cena 880 a nie 870 , pol150257 2/05/03 00:07
        ....

    2. poza tym jesli sklep sprzedaje taki sprzet , pol150257 2/05/03 00:07
      (komplet kupiony u jednego handlowca) to niech do cholery przestrzega zasad. Jesli nie maja jak podwazyc tego czy w zasilaczu bylog grzebane i czy byl otwierany to powinni oddac kase zarowno za plyte jak i zasilacz. Raczej nie udowodnia wtedy ze ktos sam zepsul plyte... Rownie dorbze osmolenie moglo sie pojawic od padnietych kondensatorow na mobo albo stopien stabilizatorow na PSU. Uzytkownik nie moze wplywac na takie defekty w zaden sposob.....

      1. Kolego problem jest nie w cenie a wtym ze klijent spieprzyl cos i domaga sie gwarancji , speed 2/05/03 00:47
        w gwarancji zasilaczy pisze jak wol ze za poniesione szkody producent zasilacza nie odpowiada ,Nawet ANTEC ma tak ponkt nie mowiac juz o badziewiu. Po drugie to kupujacy bierze na siebie odpowiedzialnosc za montaz i dobor odpowiedniego zasilacza do tego co ma w kompie a nie sprzedawca. Dociera to do ciebie???Za dlugo mam do czynienia z elektronika a szczegolnie ze sprzetem komuterowym aby w takie bajki wierzyc .

        1. No wlasnie! , mindhole 2/05/03 00:51
          A zwykli ludzie tego nie rozumieją :)))

          The truth is out there!

    3. Dlaczego uważasz, że jest to moja wina? , PKort 2/05/03 09:44
      Płyta pracowała przez ponad rok na zasilaczu 300W Enlighta i nie było żadnych problemów - zwisów, osmaleń, etc. Włożyłem ją do komputera brata wraz z nowym zasilaczem (i powiedziałem gościom, że płyta jest prądożerna - dali mi Feela 300W z termoregulacją, bo miał to wytrzymać). W instrukcji od zasilacza nie ma słowa na temat przeciwwskazań do pracy z Epoxem 8K7A+ (nawiasem mówiąc, tam nie ma ani słowa w ogóle :-)), więc, skoro wszystko było poprawnie podłączone, a nie działa dobrze, to jest to wina sprzętu.

      Heavy Metal or no metal at all
      whimps and posers - Leave the Hall !!

  9. Dlaczego?? , speed 2/05/03 16:57
    Zabierajac sie za skladanie kompa pierwsze co powinno sie zrobic to zorientowac sie co dany producent rekomenduje do swoich produktow.To ze zasilacz ma 300W to o niczym nie swiadczy . AMD wyrazie mowi (chyba w 3 punkcie) o 'Reliability and safety' nastepnie tego wynalazku Feela 300W nie ma na liscie nawet dla durona.Jakies dwa lata temu pisalem ile pradu pobiera komp w danej konfiguracji i nawet specjalnie spalilem zasilacz 330W aby pokazac ze nie wszystko co ma 330W jest wystarczajaco dobre.
    Ty poniosles ryzyko wkladajac taki zasilacz nikt inny .Co innego jak caly komp skladal by sklep i spalilo by sie wszytko wtedy musial by ci wymienic to co zostalo uszkodzone bo oni w takiej sytuacji wzieli na siebie odpowiedzialnosc i ryzyko.
    wiem dokladnie ze taka strata boli ale po co piszesz to na board?? Masz taki problem to to grzecznie pogadaj ze sklepem w ktorym to kupowales i zobaczysz co z tego wyjdzie a Ty probujesz zaraz paragrafy wyciagac i walczyc do upadlego.
    Powiedz mi dlaczego ja i wielu innych nie ma takich problemow ?? sa pewne zasady w bydowie (skladaniu) kompow i trzeba sie tego trzymac ile razy mozna pisac ze jezeli z wyliczenia wychodzi ze max pobor mocy przez kom jet 180W to zasilacz kupujemy 2x mocniejszy i nie tylko 2x mocniejszy ale dobry jakosciaowo .
    Kupujesz zasilacz i w gwarancji nie ma slowa o tym na jakich warunkach dostajesz ta gwarancje?? to juz to muwi ze masz do czynienia z badziewiem . I jeszcze sie powtorze 'kto tanio kupuje ten kupuje dwa razy.
    Sorry Man ale takie rzeczy zalatwia sie na wlasnym podworku .
    Sam mam ta plyte juz ponad dwa lata i jestem zadowolony i szkoda bylo by stracic cos takiego .
    P.s
    sprawdz kondensatory przy ostatnim slocie pamieci :)

    1. Nie rozumiesz dobrze, o co mi chodzi. , PKort 2/05/03 17:22
      1. Sprawę zasilacza konsultowałem z pracownikami sklepu - powiedzieli, że ten Feel na pewno uciągnie tą płyte. Szczególnie, że w komputerze był jeszcze Duron 800, Radeon32MB DDR, sieciówka, IBM DTLA i CD-ROM - to wszystko, żadnych dodatkowych wentylatorów, CD-RW itd.
      2. Na boardzie piszę, bo nie orientuję się dobrze w przepisach prawnych, a może ktoś wie, jakie dokładnie są obowiązki gwaranta, z czego one wynikają, jakie są alternatywy - chcę wiedzieć, kiedy sprzedawca jest w stosunku do mnie uczciwy, a kiedy robi sobie jaja.
      3. Ja też bardzo rzadko miewam takie problemy - dokładniej, to mam taki pierwszy raz i dlatego pytam (patrz p2), a dobrze by było, żeby taka merytoryczne dyskusja się kiedyś odbyła, z uwzględnieniem wszystkich aspektów - będzie małe kompendium wiedzy na przyszłość.
      4. Też jestem z tej płyty zadowolony, nawet bardziej, niż z Abita AT7-MAX2, więc tym bardziej byłoby mi szkoda, gdyby miała pójść do smietnika - może się to da naprawić małym kosztem (najlepiej w serwisie) - poniekąd stąd moje pytanie.

      Heavy Metal or no metal at all
      whimps and posers - Leave the Hall !!

      1. PS. , PKort 2/05/03 17:26
        Dzięki za uwagę o kondensatorach - położony najwyżej jest lekko wybrzuszony, ale nie jest nawet ciepły. Pogadam z facetami w sklepie, jeśli kategorycznie odmówią przyjęcia do serwisu, to wymienię ten kondensator - może pomoże.

        Heavy Metal or no metal at all
        whimps and posers - Leave the Hall !!

    
All rights reserved ® Copyright and Design 2001-2024, TwojePC.PL