Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
B O A R D
   » Board
 » Zadaj pytanie
 » Archiwum
 » Szukaj
 » Stylizacja

 
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
OBECNI NA TPC
 
 » Shark20 02:40
 » rzymo 02:03
 » Pinokio.p 01:28
 » elliot_pl 01:26
 » biEski 01:13
 » yanix 00:46
 » rarek 00:38
 » ReeX 00:30
 » ili@s 00:24
 » Lucyferiu 00:20
 » DYD 00:20
 » dida 00:19
 » Pawelec 00:09
 » myszon 23:59
 » Faraonix 23:50
 » coolio 23:48
 » Wojtekar 23:47
 » Wolf 23:42
 » piszczyk 23:38
 » mo2 23:38

 Dzisiaj przeczytano
 41127 postów,
 wczoraj 25974

 Szybkie ładowanie
 jest:
włączone.

 
ccc
TwojePC.pl © 2001 - 2024
A R C H I W A L N A   W I A D O M O Ś Ć
    

Chip-tunig silników TDI , SebeKK 30/12/02 16:07
Ostatnio mnie kusi zeby cos takiego zrobic, ale sam nie wiem.
Nawet w firmowym serwisie oferuja cos takiego, czy silnik sie duzo szybciej zurzywa od takiego czegos ?

Silnik to 1,9 TDI 101KM (fabia), w ASO oferuja 30KM wiecej mocy przez chip-tuning wlasnie, ładować sie w to czy sie nie opłaca ?

2600+/A7M266-D/1,5GB ECC DDR
REG/R9800PRO/TURTE BEACH
SC/

  1. Ze tak powiem ile $ za usluge , dida 30/12/02 16:17
    Oraz co z gwarancja i czy chipik oryginal zostaje na wszelki wypadek

  2. cos kolo 2500,- , SebeKK 30/12/02 16:18
    ale nie chodzi mi o koszta tylko czy to nie zespuje silnika na dłuzszą metę.

    2600+/A7M266-D/1,5GB ECC DDR
    REG/R9800PRO/TURTE BEACH
    SC/

  3. Ja też myślełem nad tym , Paweł27 30/12/02 16:20
    Też mam 1,9dTi 100KM Megane.

    i7-4770, Asus H87M-Pro
    EVGA 750ti, SSD 840 Pro
    Fractal Design Define R4, EVGA 750W Gold

  4. W auto-swiat byly testy , AdiQ 30/12/02 16:26
    golfa po chiptuningu: porownanie tuningowanego 1.9 tdi 115KM (ok 145 po tuningu) ze 150 konna najmocniejsza wersja tdi. I okazalo sie ze silnik slabszy ma inna konstrukcje silnika (ze slabszych materialow) i po tuningowaniu zaczal sie przegrzewac punktowo - za slabe odprowadzanie ciepla z okolic glowicy.

  5. Moja rada : zakladaj!!! , Dash 30/12/02 17:38
    Odczujesz roznice od razu, oczywiscie in plus :) Co do trwalosci sie nie przejmuj. TDI mojego taty ma co prawda 90 KM, wiec jest to model starszej konstrukcji z pompa rotacyjna, nie jak Twoj na pompowtryskach, i wlasnie box jest zalozony od ok 40k km, przyrost mocy na 120 KM wiec identyczny jak u Ciebie. W tej chwili auto ma zrobione 480k km i jest ok ( domyslam sie ze takiego przebiegu Twoja Skoda nie zrobi nawet do jej zezlomowania :) ) . Wypowiedz AdiQa moze byc troche straszaca, lecz podpowiem, ze artykol w Auto- swiecie byl bardzo tendencyjny i wiekszosc tego co tam napisali jest po prostu bzdura.
    A chca Ci zamontowac chipa - zmienic oprogramowanie komputera, czy zalozyc boxa na przewodzie komp - pompa? Wydaje mi sie ze chca zrobic to 2 , gdyz zmiana oprogramowania powoduje utrate gwarancji. A jesli to 1 to tak swoja droga strasznie chca z Ciebie zedrzec. To tyle.


    LPG SUX

  6. Wiem ze Auto-swiat jest tendencyjny , AdiQ 30/12/02 18:17
    podobnie jak komputer-swiat. Ten artykul byl pewnie sponsorowany przez Volkswagena i dlatego takie wyniki (w koncu Golf 150KM jest duzo drozszy od 115KM a trzeba go sprzedac). Opisane tam przegrzewanie silnika mozna uzyskac kiedy bedziemy go non-stop pilowac na wysokich obrotach a kto tak jezdzi w normalnym ruchu ? Ci co chca poszalec i tak kupuja benzyniaki bo inaczej ich koledzy beda sie smiac: - pfff ty diesla kupiles <lol>.
    Jesli rzeczywiscie dla Ciebie dynamika 100 KM turbodiesla jest zbyt niska to spraw sobie na Nowy Rok prezent. A najlepiej jakbys mogl przejechac sie taka stuningowana fabia i samemu stwierdzic czy warto

  7. a nie lepiej od razu , tebe 30/12/02 19:20
    zamontowac silnik od jakiegos JumboJeta ???;)

    1000% przyspieszenie gwarantowane ;P

  8. przecież taka , Zryty_Berecik 30/12/02 19:35
    fabia ma odejście przy tych 101KM
    :) porownywalne chyba z 1.6 16V

    1. no raczej , ThY 30/12/02 21:24
      nie bardzo, diesel mimo ze nowej generacji i o podobnej mocy, zawsze bedzie nieco mniej żwawy niż benzynka ;)

      1. przy starcie to tak , guma 31/12/02 00:44
        pozniej to juz inna bajka :) roznie z tym bywa.

        pozdrawiam

        ps. sam mam fiata brava 1.9TD

      2. A testowales przy wyrzszych predkosciach TDI ? , SebeKK 31/12/02 07:55
        silnik od 1800 obrotów tak ciągnie ze wlasciwie nie trzeba w ogole redukowac piątki przy 90km/h zeby kogos szybko wyprzedzic na trasie.

        2600+/A7M266-D/1,5GB ECC DDR
        REG/R9800PRO/TURTE BEACH
        SC/

  9. Nie zakładaj chipu , Tresor 30/12/02 19:41
    Po pewnym okresie tak dużego ciśnienia jak nawet 2500 barów (normalnie pompowtryskiwacz wytrzymuje 2050 barów) może nawet denko tłoka nie wytrzymać nie mówiąc o innych elementach i jak ktoś powiedział problem z ciepłem też jest.

    ==Wszystko jest dziełem
    przypadku==

    1. Co ty chlopie wygadujesz??? , Dash 30/12/02 21:45
      Silniki fabrycznie sa przystosowane do wiekszego wysilku. To ze chiptuning jest niebezpieczny to bzdury wyssane z palca producentow, jak to slusznie Adiq zauwazyl. Jak juz pisalem zywy tego dowod stoi przed moim domem. Dam przyklad, ze falwejowski program diagnostyczny ETKA nie wykazuje zadnych roznic w jakimkolwiek elemencie silnikow 130km i 150 km. Wnioski mozna samemu wyciagnac.
      PS. Denko tloka to mozesz sobie wypalic jezdzac benzynowcem na gazie, na ktorym to sobie mozna jajka usmazyc a nie jezdzic.


      LPG SUX

  10. Jedno pytanie ??? po co?????? , speed 30/12/02 21:32
    myslisz ze zauwazysz roznice 1 sek w przyspieszaniach a nawet jak bys czul to musial bys bardzo ostro jezdzic a to zpowoduje ze i ze zbiornika bedzie ciagnal jak wariat a i dlugo nie pojezdzisz .Przy normalnej jezdzie nawet nie odczujesz czy masz 90 czy 130KM . Tak ze 2500 zl wplac na dlugo terminowe konto i uzbiera sie troche aby dolozyc do nastepnego samochodu.

    1. jedno jeszcze chce dodac . , speed 30/12/02 21:41
      Szwagier ma Passata z silnikiem TDI i jak jestem w Hamburgu to zawsze hwali sie jak to mu malo pali ,az mnie kiedys poddenerwowal i powiedzialem mu chcesz zobaczyc ile ci ten oszczedny samochodzik spali ?? i ruszylismy DO Hannoweru i spowrotem ja jechalem max nie przekraczalem 185KM/h po wruceniu do Hamburga i dotankowaniu wyszlo ze zpalilem 15,3l/100km !!!!!!!!!!!! szczena mu opadla i dziwil sie ze az tak go nie torturowalem . :)))))) Malo pala jak sie jezdzi delikatnie ,a ja mam jeszcze ciezka noge i potrafie spalic i 5 l/100km i 15l /100km. To moj samochod mimo ze ma trzy razy wiecej koni i dwarazy wieksza pojemnosc przy dosc ostrej jezdzie tak do 220km\h spali wgranicach 13,5 -14l\100km ale nawet nie wiem jak oszczednie jechac to nie zejde ponizej 9 l/100km tak ze wszystko zalezy jak bedziesz jezdzil . Ja mowie tak nie poto kupuje samochod z 300KM silnikiem abym jezdzil jak panienka do takiej jazdy nawet golf bylby dobry (umnie ) i dlatego pytam czy jezdzisz tak ostro ze te 100 KM to zamalo dla ciebie czy masz kaprys i jak to sie mowi dla szpanu chcesz miec rasowany silnik ???

      1. Generalnie Speed to masz racje , Dash 30/12/02 22:14
        Kazdy by chcial z "nedznych" 100 km przesiasc sie na 200 lub wiecej konnego potwora. Taka roznica mocy nie pogardzilby nikt. Niestety wszystko rozbija sie o $, nie jak u Ciebie ze masz paliwko po 1zeta za litr. Tutaj za tyle to masz litr gazu - zastepczego paliwa zamiast Pb, przez ktore jazda za autem majacym je w baku jest nie do zniesienia i nie zycze Tobie abys musial kiedys przez to przechodzic. Zreszta w srodku tez jedzie niemilosiernie. Dlatego ropa jest przynajmniej w moim mysleniu najlepszym rozwiazaniem dla polskich warunkow.
        Co do odczucia "tak malej" roznicy mocy to nie przyznam Ci racji. Roznica jest i to duza. Troche z innej beczki, gdy z 90 km TDI mialem okazje sie przejechac 115 km TDI w passacie to moje zdumienie nie mialo granic. Kolosalny momen obrotowy 310 Nm sprawil ze poczylem sie jak w 193 konnym rowniez passacie ale beznynie V6 4x4, ktorym tez kiedys dane mi bylo sie przejechac. Po prostu inny samochod! Niestety taka innosc troche kosztuje i dobrym sposobem na to jest wlasnie box lub chip. Tu dygresja ze golf TDI 90 km + box objezdza wlasnie takiego 115 km passata TDI. Golf standart ma 13 sek a ten 115 konny passat ma 10. Wiec juz sie wylania obraz zysku 3 sekund! Inny przyklad ze znanego mi forum : ibiza 110 km TDI standart 10 sekund po modyfikacjach silnika 7,6 sekundy. Jak na diesla wspanialy wynik. Dla mnie nie trzeba by juz nic lepszego.
        No i doszlismy do spalania. Twoja opowiesc polozyla mnie na lopatki. Tu nie wiem co powiedziec, czemu takie straszliwe spalanie wyszlo, ale to klopot Twojego szwagra :) Ja zaobserwowalem efekt odwrotny. Po zamontowaniu chipu lub boxu, spalanie spada. Tez przyklad z niemieckiej autostrady: 160 km/h przez prawie 1 godzine 2 tonowym autem o ogromnej masie czolowej (van) komp pokazal spalanie 6,8 l. Nizsze spalanie silnika po modyfikacjach jerst bardzo proste do wytlumaczenia. Inny przebieg momentu obrotowego robi swoje ( "jezdzi sie momentem" ).
        Teraz znow sie z Toba zgodze odnosnie nizszego spalania wiekszych silnikow w porownaniu z malymi. Tlumaczac to mozna powiedziec ze do poruszenia auta angazowana jest proporcjonalnie mniejsza liczba koni mechanicznych w silniku duzym niz w malym. Wtedy duzy silnik spalilby mniej niz maly. Ale - "male spalanie" duzego silnika na poziomie ok 10 litrow jest dla mnie kosmosem - nie do przyjecia.
        Koniec
        Diesel rider ;)


        LPG SUX

  11. Nie... Speed mnie rozwalił na strzępy :) , Argi 30/12/02 23:43
    Chłopie! Jeżeli różnica w TDI 90 a 130 nie jest odczuwalna w normalnej jeździe to Ty powinienes poradniki tuningu pisać. Otóż jest, i to zajebista. I wynika nie tylko z mocy ale I ( a może przede wszystkim z różnicy momentu obrotowego). A spalanie?
    Nie kompromituj się. Mam TDI 110KM i komputer pokładowy. Wiem ile może max spalić. Szwagrowi w Passacie chyba coś odpadło :))) Lepiej pisz posty o komputerach...
    A dla SebeKK:
    Chipuj smiało. Weż tylko dobry chip KONIECZNIE cyfrowy. I nie w ASO tylko polecam krakowski V-tech. Ludzie jeżdżą na chipach latami i sobie chwalą. W Germanii tym bardziej. Silnik pali minimalnie więcej, moc robią Ci na ok. 115KM moment ok. 280Nm. I ognia, bracie. Koszt 1800PLN. Badanie na hamowni, strojenie itp.
    Poza tym http://www.vtech.pl/
    Pozdrawiam...

    1. .... , Argi 30/12/02 23:51
      Sorki, ale.. Ten tex "KONIECZNIE cyfrowy" dotyczył powerboxa, oczywiście. Jest to najlepsze rozwiązanie dla tych, którzy maja jeszcze gwarancję.

      1. No wlasnie :) , Dash 30/12/02 23:55
        123


        LPG SUX

    2. IMHO Vtech jest troche przereklamowany. , Dash 30/12/02 23:55
      A jeszcze jak piszesz ze ze 100 km wyciagaja ledwo 115 to jest lol ^2 :) Spokojnie powinno byc 30km przyrostu. Inna rzecz ze Vtech robi tylko boxy a nie chipy a to dosc spora roznica jest :D Niemniej lepsze to niz "goly" TDI. Zreszta , decyzja nalezy do SebKKa.


      LPG SUX

    3. Argi , powiedz ile przejezdziles ze tak wszystko odczuwasz??? , speed 31/12/02 00:09
      Jak w normalnej spokojnej jezdzie poznasz czy silnik ma 90 czy jak w przypadku pytajacego 100 i zwiekszysz mu do 130KM to jestes geniusz .
      W tym roku w ktoryms z polskich magazynow samochodowych Auto swiat czy auto sukces sa testy chyba czterech samochodow TDI wlasnie rasowanych w ten sposob .

      Jak tobie odpowiada rwanie asfaltu z pod swiatel to OK nie mam nic przeciwko ale jak ktos kupuje disla dla osczednosci i probuje pompowac pieniadze po to aby miec pare koni wiecej to uwazam za malo sensowne.
      Takich cwaniaczkow co to pasat przy 180km/h pali im po 4.5 l.100 tez juz widzialem I jezeli jestes takim fachmanem to powinienes wiedziec doskonale ile mozna na maxa spalic 130KM dislem . A jak twoj komputer pokazuje ci chwilowe spalanie zedu 6.3 l/100 to widocznie jest tyle samo warty co i Twoje opinie . Sprawdz ile wynosi chwilowe spalanie przy rozpedzaniu passata ze 80Km/h do 185Km/h z wcisnietym do podlogi pedalem gazy i jak to nam powiesz to dalej bedziemy dyskutowac . Bo widze ze zucanie sie to najlepsze co wielu potrafi i oczywiscie opinie potpierane tym ze u znajomego albo u kolegi .
      Zbyt czesto jestem w niemczech i widze jak jezdza i jak szybko i przy 200km/h to praktycznie nikt mnie nie wyprzedza (sa wyjatki)
      I co z tego ze bedzie mial 280 moment obrotowy myslisz ze to wszystko ??? daj mi ten samochod na dwa dni i bedzie gotowy do remontu:))))) bo powtarzam nie wierze w to aby niemcy robili silnik 90KM identyczny z tym co ma 130KM .
      A co mam pisac to zostaw juz mnie .

  12. Kilka sprostowan . , speed 30/12/02 23:55
    Cena litra benzyny tu gdzie mieszkam to najgorsza benzyna (odpowiednik w europie 95 oktan 76,6 centa canadyjskiego a 98- oktan 86,6 centa za litr. olej napedowy jest chyba tanszy o 2 centy albo drozszy na 100% nie wiem :)).
    Opowieszcia o pasacie chcialem zwrocic uwage ze i dislem mozna sporo spalic . oczywiscie przy spokojnej jezdzie okolo 6 litrow to normalne .
    A sposob na to aby spalil 15l/100km na odcinku 200 kilometrow sprobuj tak z 50-80 razy przyspieszac od 80 do 185km/h z wcisnietym pedalem gazu do podlogi:)))))))))))))))) Umnie sa takie odcinki drogi (okolo 180km) gdzie co 2-3 km jest zakret i trzeba sporo zwolnic i jadac oszczednie na tym odcinku stracisz 30min a jadac ostro zaoszczedzisz 30min .Ale to tylko dygresja .
    Oczywiscie Disel jest w warunkach europejskich bardzo dobry i chyba lepszy od benzyny z jednym ale aby porownywalne samochody (silnik benzynowy o podobnych osiagach ) i identycznym wyposazeniu kosztowaly tyle samo , bo widze ze roznice sa nawet do 17tys zl a to mimo ze disel jest oszczedniejszy wcale nie wyjdzie ze w efekcje przecietny kowalski co kolwiek zaoszczedzi.
    mowisz 7.6sek dla ibizy i owszem jak wykrecili z tego ze 150KM to czemu nie tylko powiedz mi czy kiedykolwiek swoim samochodem jechales na maxa od startu do 100km/h??? dlatego w 99.9% przypadkow podnoszenie mocy ze 100KM do 130 dla samochodu rodzinnego to moim zdaniem paranoja . Bo nie poto wozi sie rodzine aby "brykac na drogach ' tylko po to aby dojechac i wrocic. Ale jak ktos ma kaprys i chce miec 130 to jaki problem podnies cisnienie doladowania i zrobic 160KM??? Bo znajac niemcow to nie wierze ze silniki 100konne sa identyczne z tymi 130konnymi i roznia sie nie tylko elektronika. A jezeli na 100% sa identyczne to jak ktos ma na zbycie 2500zl to juz jego kaprys.
    P.S
    200KM wcale nie jest duzo , tylko nie mowie ze w takich autkach wielkosci konserwy bo to troche nierozsadne umieszczac taki silnik w samochodziku do dzodziennego uzytku. Najlepjej czuje sie takie 350KM jak jedziesz 140km/h i trzeba kogos wyprzedzic to depniecie i dojscie do 200 kilka sekond to wlasnie lubie a nie jazdy po 250km/h:)))

    1. Niektórzy... , Czort 31/12/02 09:17
      ...do oszczędności wliczają utratę wartości, a w przypadku silników TDI VW jest nielogicznie mała.

  13. No to tylko pozazdroscic Speed :) , Dash 31/12/02 00:12
    Moze tez kiedys sobie cos takiego sprawie :))) Nic wiecej nie mowie.
    Pozdrowionka.
    Diesel Fan


    LPG SUX

    1. Sorka , Dash 31/12/02 00:17
      Mialo byc pod postem Speeda. A'propo, teraz wiem skad jest Twoja ksywka , hehe
      szerokiej drogi dla wszyskich


      LPG SUX

  14. Teraz mam duzo czasu to pofatygowalem sie aby sprawdzic jak to wyglada z silnikami VW TDI , speed 31/12/02 01:23
    I dobrze przypuszczalem kazdy silnik od 90KM do 150KM rozni sie mechanicznie i nie tylko pierdolami ale takimi grobymi rzeczami jak Walem korbowym ,panewkami ,tlokami i.t.p .
    Sprawdzilem tez sobie roznice w cenach Golfa z silnikiem 100KM i 130KM z tym ze 130konny dostaje szesciobiegowa skrzynie biegow i pare innych dodatkow i wychodzi okolo 6tys zl . Biorac pod uwage ze dostajemy sporo dodatkow jak i inny silnik i co najwazniejsze nie utracimy gwarancji to efektywna roznica okolo 1000-1500zl chyba jest warta aby przed kupnem samochodu zastanowic sie ktory kupic.
    Jak jest ze skoda nie wiem nie sprawdzalem ale roznica w cenie byla by prawdopodobnie jeszcze mniejsza.
    dobry chip czy wymiana komputera jest znacznie drozsza jak 2000zl pewnie w okolicach 3500zl (razem z robocizna ) a i pozbywamy sie gwarancji tak ze z ekonomicznego punktu widzenia to takie podejscie aby rasowac silnik jest nierozsadne. Jak kros lubi sobie poszalec i wykorzystac te 130-140 koni i ma starszy samochod gdzie gwarancja juz nie obowiazuje a i tez chce ponies ryzyko zwiazane z ewentualna awaria silnika to juz decyzja indiwidualna.
    Z tego co widze z wykresow mocy i momentu silnikow to aby cos konkretnego odczuc trzeba krecic silnik okolo 3000obr/min
    Napewno sa zwolennicy rasowania motorow i przeciwnicy ja zaliczam sie to tych co rasuja i to ostro ale jak to pan Jacek Chojnacki powiedzial z glowa . Wzadnym z samochodow codziennego uzytku nie dotykam sie do niczego bo to ma jezdzic za tyle za ile kupilem a dla zabawy n.p z Mazdy 626 Turbo mam wykrecone 250KM ,silnik jest dosc trwaly ale skrzynie biegow mniej:)))) szczegolnie z moja noga:))

    1. Boze swiety... , Dash 31/12/02 02:18
      Speed, przez Ciebie wyszedlem na klamce. A czy ja powiedzialem ze 90 ps jest identyczny ze 150 ps? Te silniki maja wspolna tylko pojemnosc - 1896 ccm. Nawet w mojej pierwszej wypowiedzi napisalem ze to rozne silniki rozniace sie nie tylko takimi pierdolami jak wal korbowy, ale maja zupelnie inne rozwiazanie dotyczace wtrysku paliwa! Nowe sa na pompowtryskiwaczach, rozwiazaniu doskonalszym od common rail! A co tu powownywac z pompa rotacyjna. Jak juz napisalem chodzilo mi TYLKO I WYLACZNIE o silniki 130 i 150 ps.Wszystkie inne sa od siebie rozne!
      Zmiana oprogramowania w komputerze silnika kosztuje 1500 zl, wymiana komputera ( komputera nie chipa, na fabrycznie nowy oryginal w ASO) kosztuje 8000zl.
      W dieslach maksymalny moment obrotowy jest osiagany w niskim zakresie obrotow, wiec prosze nie pisz , ze 3000 to minimum, gdyz to jest praktycznie juz koniec "trzymania" momentu.Potem juz tylko moc rosnie. Wlasnie dzieki tej wlasciwosci straszliwy ciag nowoczesnego diesla na niskich obrotach pozwala "zniszczyc" na starcie przy niskich predkosciach obrotowych nawet silna benzynowke.
      Moc i jej przyrost to co innego. Tu seryjnie krecic powyzej ok 4500 jest bezsensem, mozna oczywiscie, ale po co, to juz nic nie daje.
      "podnoszenie mocy ze 100KM do 130 dla samochodu rodzinnego to moim zdaniem paranoja . Bo nie poto wozi sie rodzine aby "brykac na drogach ' tylko po to aby dojechac i wrocic. " - bardzo sluszna uwaga, tylko ze taki "niewielki przyrost" jak to okreslasz, powoduje znaczace skrocenie czasu wyprzedzania. Np. z 10 sekund od 60 do 100 km/h do 6 sekund. Tu ciekawostka, wspomniane 6 sekund - wynik osiagany przez zmodyfikowanego diesla, identyczny ma Porsche 911 carrera o mocy "ciut" wiekszej :D .
      Potem cos o podnoszeniu mocy zamiast 130 do 160. To juz lekkie przegiecie, niemozliwe do wykonania sama elektronika. Tu juz potrzebny jest heavy metal - wydajniejsza turbina( najlepiej 2 :D ), zoptymalizowany wydech i dolot. Ile to kosztuje to chyba nie musze mowic.
      No i spalanie ( znoof). Gadanie o 4,5 litra przy 180km/h jest smieszne, wiec tu sie zgadzamy. Zgodze sie tez odnosnie tego spalania chwilowego, wiem ile moze palic diesel. Szczegolnie te optymistyczne komunikaty w zimowe poranki : 98,9 l/100 :)


      LPG SUX

      1. Jesli chodzi o mnie , SebeKK 31/12/02 08:28
        nie jest to samochód rodzinny, jezdze głównie w trasy, samochód ma pół roku, zrobiłem 29.000 km, no i wlasnie apropos wyprzedzania głównie o tym myslałem.

        2600+/A7M266-D/1,5GB ECC DDR
        REG/R9800PRO/TURTE BEACH
        SC/

  15. Zaraz klamca:))) , speed 31/12/02 03:05
    nie odnosilem sie do tego co pisales tylko sobie poszukalem i kazdy motor nawet ten 130 i 150 roznia sie ale to malo wazne .
    oczywiscie ze moment obrotowy w TDI jest juz w bardzo niskich zakresach liczac ze 100 konny motor ma okolo 260 a 130 cos okolo 300 to roznica jest nie ma sie co oszukiwac z tym ze aby kozystac z tego (tylko momentu ) nie mozna przekraczac okolo 2500obr/min bo pozniej leci praktycznie pionowo w dol . passat 130Km ma elastycznosc cos okolo 7sek od 60-100Km lzejszy samochod bedzie mial lepszy wynik .
    nie zabardzo przekonuje mie to ze roznica momentu okolo 40-45 Nm zrobi roznice 4 sek w elastycznosi Nie widzialem zadnych porownan tak ze sie nie wypowiadam. a przyspieszanie z 60 km do 100 mozna zrobic na nizszym biegu i na to samo wyjdzie bo na 5 biegu jak to robilem w passacie od 80km do 180 to jednym slowem rozpacz ale to nie samochod i nie silnik aby sobie robic takie jazdy.
    Tak ze masz racje i ja nie podwazam nic co powiedziales po prostu ekonomia mowi za siebie ja mam inne ceny co do takich przerobek bo wyglada ze przerobka komputera w dobrej firmie niemieckiej to na polskie prawie 3500zl . TY jestes bardziej zorientowany w tym ile to kosztuje w polsce .
    Ja z tego co widze po cenach samochodow to uwazam ze lepiej kupic juz gotowy jak bawic sie w tego typu przerobki w nowym samochodzie . co innego jak juz jest po gwarancji lub bawiacemu sie nie zalezy na nie w tedy wolnosc tomku w swoim domku .

  16. Hej Dashu, a nie napisałeś jeszcze czemu jesteś taki krytyczny w stosunku do gazu ???... , Muchomor 31/12/02 11:10
    ... pytam bo jeżdżę Bravą 1,6 16V na instalacji gazowej. Co do zapachu spalin to jednakowo nie odpowiadają mi z żadnego rodzaju paliwa, a podwyższoną zużywalność ponoć można redukować częstszymi wymianami płynów i kontrolami. Zresztą to auto ma 80tys.km przebiegu i wątpię żebym miał okazję przerobić nim max. wartość przewidzianą przez producenta (myślę że jakieś 300tyś.km).
    Spadku mocy nie zaobserwowałem, fakt że gazu bierze więcej niż benzyny ale to wynika z niższej palności gazu. Ekonomicznie i tak chyba wychodzę na tym lepiej niż na dieslu. Mam tu na myśli również koszt autka (96r.) i instalacji. Kupowałem go 2 lata temu i za wersję 100TD zapłaciłbym dużo, dużo więcej choć to była jeszcze wersja bez commonrail. Nie chce nikogo tutaj przeonywać do gazu, bo ja wybrałem sam, ale chciałbym się w końcu dowiedzieć czy są jakieś drastyczne wady tego rozwiązania. W końcu w krajach beneluxu i we Włoszech można już kupić autka fabrycznie przystosowane do zasilania gazem LPG.

    Stary Grzyb :-) Pozdrawia
    Boardowiczów

  17. Jeszcze kilka rzeczy.... , Argi 31/12/02 15:32
    1. jeżeli wg Speeda bez sensu jest konstruowanie mocnych aut rodzinnych to powiiny sie one zatrzymac w rozwoju na ok. 45 KM:) A pzrecież są i kombi 450KM (Audi RS Avant) Myślę, że mocy nigdy dosyć. W kazdym segmencie.
    2. Speed ma rację. TDI 100KM i 130KM nie są identyczne. Ale nie jest to też inny silnik. Dla dociekliwych poleca wspomniany przez Dash'a program ETKA.
    3.Vtech montuje i boxy i chipy. Chip 2200PLN. To znacznie mniej niż 6000. A poza tym mówimy o sytuacji, gdzie jestem juz w posiadaniu auta.
    4. Test w auto świecie odbił się głosnym echem w świecie tuningu. Była to nieudolna nadinterpretacja polskich redaktrków dobrego, obiektywnego niemieckiego testu. Można jeszcze znaleźć w sieci tłumaczenie oryginału z AutoBilda. I wierzcie mi, nie ma tam takich katastroficznych wizji wybuchających silników.
    5. Inna sprawa, że firmy tuningowe bardzo optymistycznie podaja przyrosty mocy, jakie uzyskują na boxie lub chipie:)))
    6. Nie zgodze się ze Speedem, że przyrost 30KM i 50Nm momentu to mało. Widzę, że chełpisz sie ostra jazdą :) I lekceważysz 130KM. No comments...
    Jeździłem kilkoma dieslami o róznej mocy. Taka rodzina :).
    I wiem jedno. W każdych warunkach taki przyrost to bardzo dużo. A żeby urwać 2 sek. do setki to nieraz trzeba i 80 KM dołożyć. Wśród aut "rodzinnych" :)
    7. Nie mieszaj spalania chwilowego przy przyspieszaniu ze średnim. I nie opowiadaj ludziom o spalaniu 18/100. Ja jeźdżę dieslem, a Ty nie. I taka jest różnica....
    8. Nie lubisz diesli? Twoja sprawa, ale pisz o faktach...

    1. Argi ,kilka sprostowan : , speed 31/12/02 19:10
      Ja nie chce nikogo przekonywac co jest lepsze czy gorsze to jestwymiana zdan .
      Nigdy nie powiedzialem i nie powiem ze jet bezsensu konstruowanie mocnych aut ( przyklad sam kupuje takie co maja ponad 300KM).
      przyrost 30KM czy 50Nm nie jest malo .
      Oczywiscie Disle zawsze byly oszczedniejsze i palily mniej od benzynowych silnikow ,z tym ze disel tez potrafi spalic ale to wylacznie zalezy od tego jak bedziemy jechali .
      Nie mowilem o 18 L/100km a o 15,3l .Dislami jezdzilem i to najrozniejszymi od starych 1,6L do bardzo nowoczesnych n.p V8 .
      nie mieszam spalania chwilowego ze srednim bo doskonale wiem ze to sa dwi rozne wartosci z tym ze tak jak napisalem sprobujesz rozpedzis samochod kilkanascie razy na 100Km od 80 Km/h do 185Km/h z pedalem wcisnietym do podlogi to sie przekonasz ze te kilkadziesiat minut kiedy samochod pali po 22-25L ma kolosalny wplyw na zuzycie srednie.
      Tak dla zaspokojenia ciekawosci wyjedz na droge i zrob to raz i zobacz ile ciagnie taki Diselek .
      Nie mozna tak podchodzic do rzeczy ze czegos sie nie lubi tu nie ma co lubiec lub nie lubic .
      Bardzo fajnie bylo by jak ktokolwiek powiedzial by czy taka przerobka pozbawia samochodu gwarancji a tego nikt nie powiedzial i ryzykowanie takie aby zaoszczedzic 2-3 minuty w czasie podruzy jest uwazam zbyt wysokie i malo oplacalne.
      Co innego jak taka przerobka nie wiaze sie z utrata gwarancji to jak napisalem wolnosc tomku w swojm domku.

      1. Oki Speed. Nie ma to jak konstruktywna wymiana poglądów :))) , Argi 1/01/03 12:14
        Chciałbym mieć dieselka 300KM.
        I zaraz zchipowałbym go na 350 :)))))
        BTW: niejakie Audi już do takich mocy się zbliża...

        Happy New Year !

  18. Dobra , Dash 31/12/02 16:44
    Speed - w sumie racja - peace :)
    Muchomor - nie lubie gazu - peace ;)
    Do wszystkich innych - peace, nowy rok zaraz nie ma sensu sie klocic, kazdy ma swoja racje.
    Szczesliwego Nowego Roku!


    LPG SUX

    
All rights reserved ® Copyright and Design 2001-2024, TwojePC.PL