TwojePC.pl © 2001 - 2024
|
|
A R C H I W A L N A W I A D O M O Ś Ć |
|
|
|
Xenony w aucie , SebeKK 10/12/02 15:45 mam takie dziwne pytanie, jakie światła xenonowe są lepsze, niebieskie czy fioletowe, czy to nie ma znaczenia, obydwa tak samo dobze oswietlaja droge ? i Dlaczego takie swiatla maja tylko 35W, a zwykłe żarówy np H7 55W ? Czy duzo lepsze światło jest na xenonach, warto wymienić ?2600+/A7M266-D/1,5GB ECC DDR
REG/R9800PRO/TURTE BEACH
SC/ - zadne ;)) , NimnuL-Redakcja 10/12/02 17:01
za kazdy razem jak widze kolesia z takimi swiatelkami to mnie krew zalewa bo zwykle robione w jakims warsztacie dupiastym i jedno swieci w kosmos a drugie po oczach ....Gdyby nie wymyślono elektryczności,
siedziałbym przed komputerem przy
świeczkach. - Tez mnie to denerwuje , SebeKK 11/12/02 09:02
dlatego zwracam uwage czy mi swiatla dobrze swiecą tzn na jednie na nie na gwiazdy2600+/A7M266-D/1,5GB ECC DDR
REG/R9800PRO/TURTE BEACH
SC/
- ja mam H1-100W , Andrzej 10/12/02 17:07
podstawa to sprawne odblaski i niezniszczone szyby reflektorow , uprzedzam ze zarowki 100W sa niezgodne z przepisami o ruchu drogowym,te dopuszczaja 55W.
Xenony to chyba przerost formy nad trescia i do tego drogie."Jeżeli brak ci pomysłu na własne
życie , to zawsze ma go ktoś inny". - A przkazniki... , Kilgor-Admin 10/12/02 17:19
... wytrzymuja ?Pozdr. Kilgor
Admin Board'a - a ja mam 4x 140/100 W i to najlepszy xeon , XiSiO 10/12/02 18:15
1. Xeony sa zasilane z regoly 24v, pozatym wymagaja automatycznej stabilizacji, kupownie niebieskich zarówek jest na nic, gdy lezy duzo sniegu jest moze i lepsza widocznosc, ale jak jest mokra droga,czarna lub inna sa do dupy nic nie widac
2. W zeszlym tygodniu zalozylem sobie 4 zarówki 140/100 W 2 drogowe i 2 długe swieca rewelacyjnie cenna 12 zl za jedna"Przyjaźń - bezcenna za wszytko inne
zapłacisz adeną" (C) XiSiO - no takie żaróy to spaliły , Babek 10/12/02 21:28
mi styki w przełączniku długich świateł i to w dobrej klasy samochodzie , ojciec zamontował i po pół roku nie działało mruganie długimi światłami :) nie wiem co się może stać w słabszych samochodach , oby nie doszło do spalenia całej instalacji :) - Iksio , Fl@sh 10/12/02 22:13
Jak to sobie założyłeś te żarówki 100/140 - 2-włóknowe rozumiem, dwie drogowe a dwie długie??? Pomijając fakt że drogowe to tzw długie, to skoro masz cztery reflektory to po co ci takie żarówki?Sprzedam drewno pod każdą
postacią ;-) GG: 687866 - ja takich nie mam teraz , Babek 10/12/02 22:29
ojciec kiedyś założył to były H4 dwuwłóknowe 100/140 , tak miały napisane, ale to było dawno, teraz zdaje się albo 55 albo 75 W nie wiem to matki samochód ja w swoim mam Coś ala Blue Vision ale innej firmy i mają góra 75/65 wydaje mi się ze po 10 W mniej na włókno też H4 ,ale co do skutecznośći ?? ale fajnie wyglądają. NIe będe ryzykował z większymi mocami aczkolwiek korciło mnie tak ze 100 Wat :)- Ja miałem , Fl@sh 11/12/02 18:52
w pierwszym - Escorcie '94 i poprzedniej Toyocie '97 każdorazowo 90/100 albo 80/100 i nie było problemów - chodzą do dzisiaj. Bardzo opłacało mi się zmienić bo włączam je tylko w nocy, także instalacja nie jest obciążona cały czas, ale światła mam oczywiście włączone 24h przez cały rok.
W aktualniej Toyocie ('01 :-) mam nietypowe HB4 mijania i HB3 drogowe, to są żaróweczki z całą taką plastikową fajką i uszczelką. Wkładasz je, 30 stopni przekręcasz i siedzą - b. łatwe w montażu nawet przy kiepskim dostępie. Ale niestety mijania 51W a długie zdaje się 60 ale nie jestem pewien. I bardzo ciężko dostać inne niż standard, już nie mówiąc o mocniejszych. Udało mi się kupić Tungsramy do mijania, żadne niebieskie, ale super-białe. Odznaczają się na tle innych aut i świecą raczej naturalnie biało, bo nie są w barwie ksenonu czyli nieba.
Przy większej mocy najlepiej sobie zrobić drugą instalację na przekaźniku, możesz wtedy wrzucić i 100/130. Pozostaje tylko problem blaknięcia lustra albo nawet pęknięcia szyby lampy od temperatury :-)
Poza tym napewno nigdy się nie pogniewam z dalekosiężnymi w zderzaku :-) podstawowa rzecz do szybkiej jazdy w nocy.Sprzedam drewno pod każdą
postacią ;-) GG: 687866
- sens tych zarowek , kreciak 10/12/02 17:36
polega na odpowiednio skonstruowanym reflektorze - ktory stabilizuje i odpowiednio rozprasza silnie zogniskowane swiatlo wydobywajace sie z tej zarowki - wkladanie ich do zwyklego klosza - coz raz ze niezgodne z przepisami, dwa oslepia to innych uzytkownikow (co wynika samo z siebie ;)),si vis pacem para bellum - chyba nie wymienisz.... , bartek_mi 10/12/02 17:45
xenony maja inne zasilanie - tak naprawde to wymiana calej lub sporej czesci instalacji elektrycznej
Ty mowisz o jakiejs podrobie - kolorowych zarowkach (albo nakladkach na zarowki) - najwieksze dziadostwo - swiatla niebieskie sa tylko i wylacznie dla pojazdow uprzywilejowanych!!!!!!!!!!!
to przeszkadza innym!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
na nieszczescie normalnych uzytkownikow policjanci w naszym kraju to balwany i nie lapia ludzi z takim gownem (tak samo jak z niebieskim lub jakimkolwiek innym neonem)
aha - swiatlo musi byc biale - kolor jest okreslany na podstawie tego jak oswitla zarowka podloze - ocenia to policjant wiec moze zabrac dowod za taki badziew - i tak powinno byc!dzisiaj jest jutrzejszym wczoraj - a żółte? , Babek 10/12/02 18:11
nie wydaje mi się aby temperatura światła z reflektora miała wpływ na przepisy. Do jazdy w deszcz np lepsze są żólte . Philips czy osram od nich jak i do wielu innych firm kupisz żarówki o różnej temperaturze świecenia i każde mają jakieś zalety i wady.A instalacje na ksenony to całkiem inne rozwiązanie inne kloszei żaróki i zasilanie w pizdu wiele Volt i posiadają automatyczną regulację wysokości w stosunku do załadowania samochodu i spryskiwacze wiec nie powinny przeszkadzać innym. Ksenony pozwalają na lepsze oświetlenie drogi i są lepszym rozwiązaniem w stosunku do H1 a tym bardziej do gorszych H4. Mam akurat samochody ( rodzice i ja ) gdzi występuję H1, H4 i kseniony i najgorzej jest na H4 a najlepiej na ksenonach. W swoim samochodzie mam ząrówki podobne do Philipsa Blue Vision ,które mająmoc 65 Wat zdaje się i są dozwolone, a że barwa inna nie ma znaczenia , tyle ze gorzej się jeździ na nich w deszczu ale jak jest dobra pogoda to jest OK i fajniej wyglądają.- ja nie mowie o xenonach , bartek_mi 10/12/02 18:43
tylko o nakladkach. xenony daja biale swiatlo (jedynie w porownaniu do zoltego swiatla halogenowego wydaje nam sie ono niebieskie). natomiast wszelkie nakladki daja niebieskie swiatlo - nie jest to swiatlo zblizone do slonecznego a _niebieskie_ - nie poprawia to widocznosci a tylko pogarsza denerwujac przy tym innych :)
oczywiscie ze xenony sa najlepsze i nie musisz mnie przkekonywac
Sebekk
tu info o xenonach
http://www.motonet.com.pl/porady/ksenony.htmldzisiaj jest jutrzejszym wczoraj - przepisy mówią... , Chrisu 10/12/02 22:53
(...) białe albo żółte selektywne (...) /// GG# 1 110 10 10 11 100 10 \\\
- co wiecej ... , Olo 10/12/02 18:15
... przerobka instalacji to jeszcze pikus. Tak naprawde prawo dopuszcza WYLACZNIE zastosowanie calego KITu np. Helli tzn. zasilacza i nowego reflektora zaprojektowanego specjalnie dla ksenonow. I to koniecznie wyposazonego w uklad samopoziomowania swiatel! Efekt? Cena takiego zestawu to kilka tys zeta!!! - Nie mowie o podrobkach za 20zł , SebeKK 11/12/02 09:12
tylko o takich za 2600 zł, i są wlasnie o barwie białej, niebieskiej albo fioletowej, pytam sie normalnie ja czlowieka to ten wrzeszczy
Lookinj sobie
http://www.allegro.pl/show_item.php?item=8699316
albo tu
http://www.allegro.pl/show_item.php?item=86993352600+/A7M266-D/1,5GB ECC DDR
REG/R9800PRO/TURTE BEACH
SC/
- Prawdziwe xenony , kubazzz 10/12/02 18:49
mozna tylko fabrycznie miec w aucie zamontowane. Ewentualnie jako dodatkowe reflektory w osobnych obudowach np . jako swiatla do jazdy w terenie(Hella takie produkuje). Tam gdzie kazdy samochod ma swiatla moga byc tylko fabryczne lub zarowki IMITUJACE xenony(philips robi dobre).
Inaczej byc nie moze.
A, uwazac nalezy na te imitacje bo czesto swieca DUUZo gorzej i na dodatek oslepiaja innych. Prawdziwe xenony to marzenie kierowcow, swieca jak slonce i wcale mocno ni oslepiaja(nie bardziej niz normalne swiatla, czyli halogeny). Instalacja el. w prawdziwych xen. pracuje pod napiecie chyba 230tys Volt, a poza tym wymagaja systemow stabilizujacych snop swiatla. ZUpelnie inna konstrukcja niz zwyklych refl. halogenowych.
Imitacje to tylko inne zarowki do normalnych reflektorow.SM-S908 - Nie czarujmy się , Fl@sh 10/12/02 22:20
ksenony zawszę będą trochę mocniej razić, ponieważ wystarczy parę gram nieczystości na szybce reflektora, a światło będzie się rozpraszać i walić po oczach jadących z naprzeciwka. A że światło jest dwa razy mocniejsze aniżeli z żarówy, to razi mocniej.
Ksenony to jeszcze nie jest szczyt doskonałości, bo np. nie można ich podciągnąć wyżej, a cóż mi po superjasnym asfalcie na 30m przy prędkości 130km/h jak mi wchodzi facet na drogę na 50 metrze :-)
Dla mnie doskonałe światła to takie które będą skręcać razem z kierownicą, podnosić i opuszczać snop i mieć np regulowaną moc do jazdy dziennej i w nocySprzedam drewno pod każdą
postacią ;-) GG: 687866 - to fakt ze ksenony , Babek 10/12/02 22:32
przynajmniej u starszej w innym aucie świecą jakoś tak że linia końca jest idelanie widoczna i wydaje się być blisko ale za to super wyraźnie, a były regulowane w serwisie . Co do nieczystości do ksenonów przecież musza być spryskiwacze na reflektory więć delikatnie je przeczyszczą i nie jestem pewien czy nie ma czujników automatycznie włączających spryskiwanie.- No tak , Fl@sh 11/12/02 18:40
ale żeby nie raziły przy dzisiejszej chlapie, musiały by się pryskać conajmniej 2x częściej niż przednia szyba - czym niżej tym więcej błota, soli itp.Sprzedam drewno pod każdą
postacią ;-) GG: 687866
- W takim razie , Dash 11/12/02 00:53
proponuje zakup Maybacha, a jak cos zostanie to drugiego dla mnie ;)
pozdro
LPG SUX - Jakbyś zgadł :-) , Fl@sh 11/12/02 18:38
ale lampy doświetlające już niedługo się bardziej rozpowszechniąSprzedam drewno pod każdą
postacią ;-) GG: 687866
- Kiedys na TV czeskiej , Chrisu 11/12/02 10:22
w jednym z wydań programu Auto Moto Revue (nie wiem czy jeszcze leci), pokazywali żarówki ksenonowe które można było wkładać do "klosza" na zwykłe żarówki H1 i H4. Nie bylo to w pełni to samo co ksenon w kloszu na ksenon, ale znacznie polepszała się widoczność... Niestety żarówki były zatwierdzone tylko w Czechach. /// GG# 1 110 10 10 11 100 10 \\\ |
|
|
|
|
All rights reserved ® Copyright and Design 2001-2024, TwojePC.PL |
|
|
|
|