Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
B O A R D
   » Board
 » Zadaj pytanie
 » Archiwum
 » Szukaj
 » Stylizacja

 
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
OBECNI NA TPC
 
 » esteban 19:41
 » elliot_pl 19:41
 » Artaa 19:41
 » DJopek 19:41
 » Demo 19:35
 » Star Ride 19:35
 » rrafaell 19:34
 » past 19:32
 » Markizy 19:28
 » wrrr 19:28
 » rainy 19:28
 » XepeR 19:27
 » metacom 19:27
 » laciak88 19:21
 » Tomasz 19:20
 » Mariosti 19:18
 » NimnuL 19:16
 » zbiggy 19:11
 » PaKu 19:10
 » globi-wan 19:05

 Dzisiaj przeczytano
 41135 postów,
 wczoraj 25974

 Szybkie ładowanie
 jest:
włączone.

 
ccc
TwojePC.pl © 2001 - 2024
A R C H I W A L N A   W I A D O M O Ś Ć
    

[OT] POMOCY - Architektura komputerów, assembler, studia ... ja mam dosc :-( , NimnuL-Redakcja 5/10/02 13:15
Witam!
Mam ogromną prośbe ... czy ktokolwiek z Was mial na studiach taki przedmiot jak Architektura komputerów ? Lub ktokolwiek zna sie na Assemblerze lub Mikroassemblerze mogłby mi pomoc ...
Mam do napisania sprawozdanie - juz częśc mam zrobioną ... niewielką ... mam teraz co napisania prosty program wykonujący mnozenie dwoch liczb w kodzie uzupelnieniowym do 2 a wynik podający w dwojkowym ...
bylbym niezmiernie wdzieczny za pomoc ...
podesle to co mam na prv. przykładowe sprawozdanie rowniez ...

Dla formalnosci - ma to wygladac mniej wiecej tak :

Listing programu:

LINK L3:CT \ ustalenie połączenia

accept R9:0111111111111001% \ mnożna X 4-bitowa
accept R10:0 \ wyzerowane bity mnożnej X
accept R11:16 \ licznik petli (4-bitowa liczba stąd R11:4)
accept R12:0 \ młodsze bity wyniku
accept R13:0 \ starsze bity wyniku
accept R14:0000000000000101% \ mnożnik Y 4-bitowy
accept R15:0 \znak wyniku

{sub R9,0;} \trzeba zamienić na KD to: -1
{xor R9,1111111111111111%;} \i inwersja

{xor RQ,R9,R14;} \znak wyniku
{and RQ,1000000000000000%;load RM,flags;} \ustawienie w R15 samego znaku (bez \liczby)
{cjp RM_Z, skok3;}
{or R15,1000000000000000%;}

skok3 {and R9,011111111111111%;} \ wykasowanie jedynki w R9 – utworzenie
\ liczby bez znaku
{and R14,0111111111111111%;} \ wykasowanie jedynki w R14

skok1 {or SRL R9,Z;} \ przesunięcie logiczne liczby X w prawo
{or SR.9,R10,Z;} \ przesunięcie z przeniesieniem liczby X w prawo
{or SLL,R14,Z;load RM,flags;} \ przesunięcie logiczne liczby Y w lewo
{cjp not RM_C,skok2;} \ sprawdzenie bitu przeniesienia
{add R12,R10;load RM,flags;} \ dodanie liczby X do wyniku bity młodsze
{add R13,R9,RM_C;} \ dodanie liczby X do wyniku bity starsze

skok2 {sub R11,R11,Z,Z; load RM,flags;} \ zmniejszenie zwartości licznika
{cjp not RM_Z,skok1;} \ i sprawdzenie czy nie jest zerem

{or R13,R15;} \ znak zostaje dodany do wyniku

{} \koniec programu




tylko ze to powyzej jest operacja mnozenia dwoch liczb jedna w dwojkowym a droga w uzupelnienowym do 2 i wynik w dwojkowym ...

Ogólnie nie byloby problemu gdyby facet wytłumaczył o co chodzi i dał nam tego piepszonego assemblera czy COMPLEX - bo w tym to chyba bedziemy robic ...
jest to sprawozdanie na cwiczenia laboratoryjne które bede mial jutro ! ciekawe, ze mamy robic sprawozdanie z czegos czego jeszcze nie mielismy - to chore ...
Dziekuje z gory za pomoc ...
Pozdrawiam

Gdyby nie wymyślono elektryczności,
siedziałbym przed komputerem przy
świeczkach.

  1. to nie , mirkrup 5/10/02 15:39
    jest chore - po prostu trzeba przez to przejść - ciesz się, że nie masz teraz dziurkaczek, jak ja miałem :))

    1. ja to ogolnie lubie .. , NimnuL-Redakcja 5/10/02 16:12
      ale facet nie wytlumaczyl i sie zgubilem ;-(

      Gdyby nie wymyślono elektryczności,
      siedziałbym przed komputerem przy
      świeczkach.

    
All rights reserved ® Copyright and Design 2001-2024, TwojePC.PL