Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
B O A R D
   » Board
 » Zadaj pytanie
 » Archiwum
 » Szukaj
 » Stylizacja

 
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
OBECNI NA TPC
 
 » Wedrowiec 14:31
 » palioza 14:30
 » Chrisu 14:29
 » metacom 14:28
 » JE Jacaw 14:28
 » Ramen 14:25
 » MARtiuS 14:25
 » NimnuL 14:25
 » PaKu 14:24
 » okobar 14:21
 » rurecznik 14:09
 » dugi 14:08
 » GULIwer 14:08
 » Dexter 14:07
 » sol4rlag 14:03
 » Druzil 13:57
 » GLI 13:56
 » Liu CAs 13:51
 » Venom79 13:50
 » Kenny 13:45

 Dzisiaj przeczytano
 41130 postów,
 wczoraj 25974

 Szybkie ładowanie
 jest:
włączone.

 
ccc
TwojePC.pl © 2001 - 2024
A R C H I W A L N A   W I A D O M O Ś Ć
    

Podkręciłem Radeona 8500LE - zmiana napięcia i takie tam ;-) , NimnuL-Redakcja 5/10/02 09:30
Witam!
No i stało sie - podkręciłem ATi Radeon 8500LE :-) Niedawno na Boardzie mignąłem sie ze stweierdzeniem, ze ołowek moze pozluzyc do podniesienia napiecia na Radeonie (http://62.233.226.162/boardPytanie26376.htm#p). no a wczoraj do tego wrocilem w glownym wątku http://62.233.226.162/boardPytanie26505.htm#p no i otrzymalem odpowiedź ;-) czyli linke do artykuly Krisa http://62.233.226.162/news1877.html (dzieki Kris za zrobienie opisu, dzieki Umek za podanie linki ;-)
moj Radeon 8500LE wyposazaony jest w pamieci 4ns Hynix ... i juz kiedys pisalem, ze praktycznie w ogole sie nie kreca ... nawet rdzeń slabiutko sie krecil.
Zrobiłem jednak tak jak w artykule Krisa - ołowkiem zrobilem groba kreskę obok rezystorka malując ołowkiem kilka razy ... nie mam miernika, wiec zadanie bylo utrudnione. Odpalilem jednak kompa ale juz na planszy ladowania sie systemu zauwazylem bledy (kolorowe kreski i punkty). Poczekalem az sie komp uruchomi do konca, pulpit nabral nowych kolorkow ;-)
Wylaczylem wiec kompa, starlem tak jak pisal Kris , palcem lekko grafit i laczylem kompa - tym razem bledow nie bylo - podkręciłem wiec grafe na początek na 280/280 i odpalilem 3D Mrka .. jednak juz na samym poczatku ukazaly sie bledy . Wylaczylem kompa i poprawilem olowkiem rysujac jeszcze raz kreske .. tym razem znowu przesadzilem, jednak wystarczylo dotkniecie palca i jego lekkie przesuniecie i juz OK ... puscilem grafe na poczatek na 300/300 ;-)
Jednak natychmiastowy zwis w 3DMarku ... Zmniejszalem czestotliwosci az doszedlem do 280/280 (taktowalem synchronicznie). Tutaj zdnych problemow. Stwierdzilem, wiec, ze rdzen nie chce sie juz krecic - pozosrawilem wiec na 280 a pamieci rzucilem na gleboka wode - 300MHz ... jednak po chwili w 3D Marku zobaczlem artefakty - zjechalem na 295 i ... prawie dobrze ... ale po kilkunastu minutach animacji 3D zauwazylem kilka przeklaman .. ostatecznie 290MHz okazaly sie najlepsze dla pamieci - zadnych bedow, maksymalna stabilnosc - 3 godziny 3D Mara i 2h roznych gier przesadzily. w trakcie okazało sie, ze rdzeń pracuje najstabilniej z czestotliwoscia 275Mhz ..
Sądze, ze moze jeszcze odrobine gdybym napiecie zwiekszyl to moze bym 300Mhz wycisnal z pamieci, ale nie mam miernika, wiec zadanie utrudnione - pozostawilem tak jak jest ... Tak wiec aktualnie karta pracuje z czestotliwoscia 275/290 i uwazam to za dobry wynik.
No dobra - testy wydajnosci ;-)
Moj konfig : Athlon TB1,4@1,46 ; Abit KT7A ; 256SDRAM (cas2) ; Barracuda III 40GB ...
Catalyst 6118 i Windows 2000 (NTFS). W sterowniku wszystko na jakosc. Smothvision i Filtrowanie Anizo wyłaczone.
Ustawienia 3D Marka default.

ATi Radeon 8500 (250/250) / (275/290)

1024x768x32b 24b Z-bufor.

3DMark Score 7543 / 7884
Game 1 - Car Chase - Low Detail 111.6 fps / 115.1 fps
Game 1 - Car Chase - High Detail 39.4 fps / 39.7 fps
Game 2 - Dragothic - Low Detail 132.7 fps / 143.6 fps
Game 2 - Dragothic - High Detail 72.7 fps / 76.0 fps
Game 3 - Lobby - Low Detail 107.0 fps / 107.7 fps
Game 3 - Lobby - High Detail 45.9 fps / 46.5 fps
Game 4 - Nature 43.6 fps
Fill Rate (Single-Texturing) 820.0 MTexels/s / 911.1 MTexels/s
Fill Rate (Multi-Texturing) 1862.8 MTexels/s / 2002.2 MTexels/s
High Polygon Count (1 Light) 29.8 MTriangles/s / 31.6 MTriangles/s
High Polygon Count (8 Lights) 8.5 MTriangles/s / 9.1 MTriangles/s
Environment Bump Mapping 123.8 fps / 133.3 fps
DOT3 Bump Mapping 93.9 fps / 106.8 fps
Vertex Shader 88.3 fps / 96.3 fps
Pixel Shader 69.6 fps / 76.5 fps
Advanced Pixel Shader 73.3 fps / 82.0 fps
Point Sprites 27.7 MSprites/s / 30.8 MSprites/s


1280x1024x32b 24b Z-bufor

3DMark Score 6520 / 6980
Game 1 - Car Chase - Low Detail 103.7 fps / 109.3 fps
Game 1 - Car Chase - High Detail 39.1 fps / 39.2 fps
Game 2 - Dragothic - Low Detail 105.0 fps / 115.6 fps
Game 2 - Dragothic - High Detail 60.7 fps / 65.0 fps
Game 3 - Lobby - Low Detail 93.9 fps / 100.3 fps
Game 3 - Lobby - High Detail 43.8 fps / 45.3 fps
Game 4 - Nature 31.1 fps
Fill Rate (Single-Texturing) 823.5 MTexels/s / 911.4 MTexels/s
Fill Rate (Multi-Texturing) 1876.2 MTexels/s / 2025.8 MTexels/s
High Polygon Count (1 Light) 28.7 MTriangles/s / 31.7 MTriangles/s
High Polygon Count (8 Lights) 8.4 MTriangles/s / 9.2 MTriangles/s
Environment Bump Mapping 96.2 fps / 105.1 fps
DOT3 Bump Mapping 61.7 fps / 70.7 fps
Vertex Shader 71.1 fps / 85.2 fps
Pixel Shader 51.9 fps / 58.0 fps
Advanced Pixel Shader 56.5 fps / 63.4 fps
Point Sprites 21.5 MSprites/s / 24.2 MSprites/s


1600x1200x32 24b Z-bufor

3DMark Score 5306 / 5820
Game 1 - Car Chase - Low Detail 86.6 fps / 94.4 fps
Game 1 - Car Chase - High Detail 37.8 fps / 38.0 fps
Game 2 - Dragothic - Low Detail 79.2 fps / 89.3 fps
Game 2 - Dragothic - High Detail 47.3 fps / 53.3 fps
Game 3 - Lobby - Low Detail 76.6 fps / 84.6 fps
Game 3 - Lobby - High Detail 37.6 fps / 41.2 fps
Game 4 - Nature 21.4 fps / 24.8 fps
Fill Rate (Single-Texturing) 808.2 MTexels/s / 917.1 MTexels/s
Fill Rate (Multi-Texturing) 1854.7 MTexels/s / 2032.9 MTexels/s
High Polygon Count (1 Light) 27.0 MTriangles/s / 29.0 MTriangles/s
High Polygon Count (8 Lights) 8.1 MTriangles/s / 8.9 MTriangles/s
Environment Bump Mapping 72.9 fps / 82.3 fps
DOT3 Bump Mapping 43.7 fps / 51.4 fps
Vertex Shader 63.2 fps / 72.8 fps
Pixel Shader 40.0 fps / 45.4 fps
Advanced Pixel Shader 41.0 fps / 47.2 fps
Point Sprites 14.7 MSprites/s / 16.9 MSprites/s


Tak więc Ogólnie najwiesza róznica jest w wyzszych rozdzielczsciach ... mi podkręcenie sprawilo wiecj satysfakcji tym, ze mam podkręcone niz tym, ze troche szybciej chodzi ;-)
Czy ktos jeszcze w ten sposob podkręcał ?
I .. pytanie - czemu po podniesieniu napięcia na pamięciach rdzen zaczął sie lepiej kręcic ? Przed podniesieniem napięcia rdzeń nie chodzil na 275MHz teraz tak i to bardzoo stabilnie ...
Czy jesli zalozylbym lepsze chlodzenie na rdzeń to pokręciłby sie wyzej czy to nie jest sprawa grzania ?
Dodam jeszcze na koniec , ze pamięci nie mają zadnego chłodzenia .

Pozdrawiam i dziekuje za uwage ;-))

Gdyby nie wymyślono elektryczności,
siedziałbym przed komputerem przy
świeczkach.

  1. Witamy w klubie , Plum 5/10/02 09:38
    Narzuca się teraz pytanie kiedy urżniesz kawałek aluminium aby przykleić je do pamięci i kiedy nareszcie zainstalujesz dodatkowy wetylator chłodzący drugą strone chipsetu ?
    Może warto rozgrzać go tym morderczym Codreus Pro?

    najwiekszy polski zaklad
    elektoniczny -
    fabryka lamp kineskopowych

    1. Codecreatures , NimnuL-Redakcja 5/10/02 10:55
      zaraz zapuszcze na jakis czas ;-)
      A czy lepsze chłodzenie poprawi podkręcalnosc rdzenia i pamięci ? Czy moze po prostu rdzen juz wyzej nie pojdzie z innego powodu ?
      czy wyniki jaie uzysalem sa poprawne jak na moją konfiguracje ?

      Gdyby nie wymyślono elektryczności,
      siedziałbym przed komputerem przy
      świeczkach.

      1. Napięcie podnosi się , Plum 5/10/02 20:06
        aby wzmocnić sygnał ponad poziom szumu
        szum - obniżenie napięcia lub temperatury pozwala obniżyć jego poziom.
        Niestety zbyt autorytatywnie to napisałem ale o to chodzi w tym w tym kręceniu , naprawde wcale nie kręcę że tak sie kręci ;-) choc musze przyznac że mnie to kręci...
        Przepraszam za pokrętny tok myślenia ale grypa... sami rozumiecie.
        Ten codecreatures to mordestwo dla 8500 64mb 10 klatek to wszystkie pieniądze.(u mnie rzecz jasna)

        najwiekszy polski zaklad
        elektoniczny -
        fabryka lamp kineskopowych

        1. 13fps , NimnuL-Redakcja 7/10/02 08:43
          mam w Codecreatures ... i ani miliFPS wiecej ;-)

          Gdyby nie wymyślono elektryczności,
          siedziałbym przed komputerem przy
          świeczkach.

  2. ja rozumiem, że tak jest najprościej etc... + suplement , XTC 5/10/02 10:25
    ale tak sobie myślę, że w sytuacjach gdy należy coś połączyć aby zmienić stan - z niskiego na wysoki czy odwrotnie - to niby do mnie ten ołówek ostatecznie trafia ... ale modyfikować rezystancję przy jego użyciu to jak dla mnie trochę zabawne...
    skoro zależy na tym aby mieć jakąś tam wartość to nierozsądne jest opierać się na luźno leżących kawałkach grafitu... w zależności od pogody, temperatury, wilgotności - takie coś będzie się różnie zachowywać i może szybko stracić swoje właściwości choćby pod wpływem kurzu i wszechobecnych mikroorganizmów :)
    jedyna pociecha, że modyfikacja taka idzie w stronę zmniejszenia wartości rezystancji - gdy się wykruszy - rezystancja wzrośnie i nic nie powinno się stać skoro na "dzień dobry" była wyższa...
    ja tam bym poszedł na pełen hardcore i u jakiegoś znajomego obeznanego z elektroniką zamontował inny rezystor ew. jakiś mały potencjometr do smd :), ustawił z voltomierzem precyzyjnie napięcie i już... pewnie, czysto, sucho... i bez gwarancji :) - chociaż gdyby wylutować tamten rezystor a wlutować "swój" to można zrobić tak, że potem po podmianie "back" nikt nie pozna...

    tym niemniej gratuluję odwagi i próżności ;P
    (ja na swoim GF2ShitX z wylutowanymi i zalutowanymi filtrami nie podnoszę napięcia na rdzeniu bo i tak pamięci hamują... a ich zasilanie chyba jest z AGP brane (tak było w innych kartach więc sądzę, że i u mnie może tak być) a to i tak jest podniesione...

    5-ty raz wysyłam i mam, że "tytuł posta ma mieć min. 3 znaki ew. post pochodzi z nieprawidłowej strony" ...co jest???!!!

    Linux

    1. z tym olowkiem .. , NimnuL-Redakcja 5/10/02 10:55
      na razie zrobilem to tylko doraźnie, bo ja sie sam nie znam - miernika nie mam, nie mam odpowiedniej lutownicy oraz umiejetnosci aby bawic sie w takie rzeczy ... na razie posluzylem sie ołówkiem po to aby sprawdzic czy to w ogóle dziala ... teraz wiem, ze działa, wiec rozejze sie za dobrym elektronikiem który mogłby mi pomóc i zrobie jak mówisz ... mam nadzieje, ze takiego znajde ... najchetniej yatanzie bym to dal aby to zrobil ... ale On z daleka jest .. a Ty skąd jestes ? pewnie z Wawy ;-(
      No na razie ołówek starczy ... pozniej moze pomysle nad hardwarem ;-)
      Osobiscie jednak wątpie aby sie ołowek wykruszyl, bo nikt go tam ruszac nie bedzie, nie jest to gruba warstwa wiec nie ma co odpadac - po prostu jest to jak na kartce narysowana kreska, no i "modyfikacja" karty jest u góry wiec ciązenie dociska olowek a nie wyciaga ;-)

      Gdyby nie wymyślono elektryczności,
      siedziałbym przed komputerem przy
      świeczkach.

      1. ja?... , XTC 5/10/02 11:39
        "pewnie z Wawy ;-("
        cóż za nastawienie... :)
        jest gorzej niż myślisz :) (z Twojego geograficznego punktu widzenia pewnie:) Białystok wita oto :))))

        Linux

        1. ;-) to sorki ;-) , NimnuL-Redakcja 5/10/02 12:07
          myslalem, ze z Wawy jestes ;-) jakos mi sie tak kojazysz z tym miastem ;-)
          No ale bialystok to i tak daleko ... baaardzo ;-(

          Gdyby nie wymyślono elektryczności,
          siedziałbym przed komputerem przy
          świeczkach.

          1. he he... , XTC 5/10/02 12:09
            :) rozwałka normalnie...
            ciekawe czemu tak Ci się kojażę :)))
            oj Nim Nim...

            Linux

            1. ;-) naprawde nie wiem ... , NimnuL-Redakcja 5/10/02 12:23
              bylem niemal pewny, ze jestes z Wawy ... moze sie lepiej przeprowadz do stolicy zeby mi sie nie mylilo ;-)

              Gdyby nie wymyślono elektryczności,
              siedziałbym przed komputerem przy
              świeczkach.

              1. nawiązując... , XTC 5/10/02 12:27
                do niedawno goszczącego dowcipu "warszawa vs reszta świata" ;) to tak się zastanawiam...

                czy Ty mnie aby nie obrażasz?!?

                ';-]

                Linux

                1. ;-) no teraz przyszedl czas , NimnuL-Redakcja 5/10/02 13:17
                  na wycofanie sie ;-)) bo nie chcialbym Cie oczernac ;-) wiec niech zostanie Bialystok ;-)) material do zapamietania : XTC jest z Bialystoku :-)

                  Gdyby nie wymyślono elektryczności,
                  siedziałbym przed komputerem przy
                  świeczkach.

                  1. Też jestem z Białego , RaPToRR 5/10/02 15:58
                    Che, Che, Che. B-stok rulez

                    http://www.krzysztofwasko.pl

                    1. ;-) Debrzno rulezzz :-) , NimnuL-Redakcja 5/10/02 16:17
                      zartuje ... Debrzno sucks ;-)

                      Gdyby nie wymyślono elektryczności,
                      siedziałbym przed komputerem przy
                      świeczkach.

                  2. o matko..." Bialystoku"? , Agnes 5/10/02 16:59
                    zawsze mnie uczyli, że Białegostoku ...

                    Metafizyka: - Poznaj, proszę, to jest
                    Fizyk, a to jego Meta...

                    1. konie poszly w las... , capri 6/10/02 09:30
                      ... znaczy nauka poszla w las... znaczy... qwa... cos poszlo w las na koniu? eee... jestem z miasta... eee... bylem w Białystoku i nie czepiaj sie Nimnula - jest podkrecony podkrecona karta...

                      Quidquid latine dictum sit,
                      altum videtur

                      1. capri mnie rozumie ;-) , NimnuL-Redakcja 7/10/02 08:43
                        a Agnes jak to kobieta ... jest estetyczka i czepia sie kazdego bledu ... ;-)

                        Gdyby nie wymyślono elektryczności,
                        siedziałbym przed komputerem przy
                        świeczkach.

    
All rights reserved ® Copyright and Design 2001-2024, TwojePC.PL