Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
B O A R D
   » Board
 » Zadaj pytanie
 » Archiwum
 » Szukaj
 » Stylizacja

 
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
OBECNI NA TPC
 
 » AfiP 16:45
 » NWN 16:45
 » XepeR 16:41
 » Kenny 16:40
 » Magnus 16:37
 » Saszkin 16:36
 » elliot_pl 16:31
 » Artaa 16:30
 » Sherif 16:30
 » soyo 16:30
 » KHot 16:22
 » hokr 16:17
 » PaKu 16:14
 » Tomasz 16:08
 » myszon 16:08
 » NimnuL 16:05
 » exmac 15:54
 » bajbusek 15:54
 » SebaSTS 15:52
 » Venom79 15:50

 Dzisiaj przeczytano
 41122 postów,
 wczoraj 25974

 Szybkie ładowanie
 jest:
włączone.

 
ccc
TwojePC.pl © 2001 - 2024
A R C H I W A L N A   W I A D O M O Ś Ć
    

Chcę kupić rower. Na co zwrócić uwagę? , pachura 5/06/02 11:44
Cześć,

Chcę sobie kupić rower - taka ładna pogoda, wypadałoby czasem wstać od kompa i zażyć świeżego powietrza... a że mój stary wehikuł rozpadł się na kawałki, proszę Was o rady co do kupna nowego...

- mieszkam w Poznaniu, więc kupno roweru górskiego z dwudziestoma przerzutkami nie ma chyba sensu? I tak bym ich nie wykorzystał... tereny są raczej płaskie...

- nie chcę jeździć po mieście - po gładkim asfalcie - ale raczej po terenach podmiejskich... szlakach rowerowych przez parki, lasy etc. Raz po raz jakieś dłuższe wycieczki max. 100km. City bike chyba nie wchodzi więc w grę? Co byłoby najlepsze w takim razie - trek? A czy treki nie są perfidnie ciężkie?

- słyszałem (a ja się nie znam) żeby nie kupować przerzutek SiS i żeby kupić hamulce V-cośtam. Co to znaczy?

- jakie firmy polecacie? Gdzie kupować - w marketach? W sklepach rowerowych (ew. adresy - Poznań)? A może montować z części?

- czy rama aluminiowa dużo daje? A przerzutki w piaście?

- czy kierownica prosta ma jakąkolwiek przewagę nad tą co wygląda jak rogi barana?

Dzięki za wszystkie porady dla lamera w tej dziedzinie... piszcie co wam przyjdzie do głowy... każda uwaga może się przydać.

PS. Nie chcę pytać na pl.alt.rowery - wiem jakie to wkurzające dla uczestników dowolnego forum jak wchodzi koleś np. na pl.rec.foto.cyfrowa i pyta się "Cześć, jestem tu nowy, jaki aparat mam kupić?" A forum TwojegoPC.pl jest tak ruleźne że nawet [OT] już nikt nie pisze ;)))

Dzięki.

  1. Odp. lamera , PKort 5/06/02 11:56
    Jako prawdziwy lamer polecałbym Ci kupić niedrogi rowerek trekkingowy - jakiegoś Wheelera (sam mam i z czystym sumieniem polecam), może Gianta, może Treka? Tańsze modele nie są takie drogie (ja za swojego 2800 zapłaciłem 1400PLN jakieś 3-4 lata temu).
    Shimano SiS to chyba taki model przerzutek - faktycznie nie polecam. Ja u siebie mam Alivio+ cośtamjeszcze i sprawuję się faktycznie lepiej, niż SiSy u brata w Peugeocie.
    V-Brakes to taki typ hamulca składający się z dwóch uchwytów mocowanych do widelców i przytrzumjących klocki hamulcowej , spinanych na górze linką hamulcową - od razu poznasz, wygląda całkiem fajnie a jest proste w regulacji i błyskawicznie zdejmuje się kolo (np. do transportu).
    O ramie się nie wypoweim, bo się nie znam, ale IMHO to Alu daje dużo, bo rower jest przez to dużo lżejszy i.
    Rogi na koncach kierownicy mają 2-3 zalety: pozwalają zmienić sposób uchwytu kierownika, jak Ci ktoś zajedzie samochodem drogę to możesz go wtedy takim rogiem zarysować (a co? na przyszłość będzie uważał) i (ewentualnie) można je zdjąć.
    Może niech wypowiedzą się prawdziwi znawcy - skorzygują moje błędy, coś dopowiedzą, doradzą, etc.

    Heavy Metal or no metal at all
    whimps and posers - Leave the Hall !!

    1. te rogi , Dhoine 5/06/02 12:26
      i zarysowania samochodu jak ci zajedzie - bardzo dobra koncepcja - to tak a propos posta kilka linijek nizej.

  2. Czy ma koła i kierownicę :) , mykacz 5/06/02 11:58
    Żartowałem, chociaż to także jest ważne:) Nie radzę kupować w markecie czy to hiper czy super. Chyba, że mało cenisz sobie życie. W porządnym sklepie rowerowym zawsze możesz liczyć na fachowy serwis.

    "Czy są tu jeszcze jacyś Galowie?"

    1. O właśnie.... , PKort 5/06/02 12:11
      O tym zapomniałem - NIE KUPOWAĆ W HIPERMARKECIE!!! Tylko w sklepach firmowych - nie ma problemu z przeglądami, serwisem, etc.

      Heavy Metal or no metal at all
      whimps and posers - Leave the Hall !!

  3. nie jestem tez... , Jumper 5/06/02 12:22
    specem, ale dołoże od siebie, że jak bedziesz kupował rowerek to sprawdź, jaką masz dużą przerzutke (hmm.. tarcze- ilość ząbków) w przednim "obrocie" (w tej największej) - chodzi o przełożenie im większa tym szybciej pojedziesz, co sie przydaje zwłaszcza jak lecisz po asfalcie za miastem, niestety mój scott ma b.małą i nigdy nie mogłem nadążyć za moimi kumplami jak robiliśmy jakiś wypad (np. PŃ - Kórnik - Rogalin - PŃ).
    Druga sprawa to można pomyśleć o założeniu innych opon - tzw slick-ów (łyse - bez bieżnika) - ale tu trzeba pamietać że można całkiem niezły ślisg wykonać na piachu lub mokrym asfalcie ;-)) - w najlepszym przypadku, w gorszym po pupie sie przejechać

    total lamer

    Robert

    "Łatwiej wybaczyć wrogowi niż
    przyjacielowi"
    William Blake

  4. o ramie , Hinomaru 5/06/02 12:50
    aluminiowa bedzie lekka ale bardzo twarda, czyli bedziesz czuc duzo baziej na tylku kazdy wyboj. Drugi rodzaj ram ktorym warto sie zainteresowac to cr-mo, lepsza jesli chodzi o wygode jazdy ale za to ciezsza. Ja bym radzil jednak aluminiowa. Jesli chodzi o przerzutki to ponizej klasy alivio to raczej nie warto schodzic, chyba ze bedziesz malo jezdzic. Jesli znajdziesz rower na deore (przynajmniej tyl) za w miare rozsadna cene to bierz - cechuje sie bardzo duza wytrzymaloscia. No sa jeszcze inne firmy niz Shimano ale to juz za duzo pisania. Hamulce tylko v break no chyba ze masz kase to jakies tarczowki. Aha nie zapomnij dobrze dobrac rower do swojego wzrostu. Lepiej kupic ciut za maly niz za duzy. ojojoj ale sie napisalem - temat rzeka. Al tez to przerabialem jakis miesiac temu. Teraz jestem szczesliwym posiadaczem Giant ATX :)

  5. jedź , mirkrup 5/06/02 12:50
    do sklepu na Mickiewicza, tam Tobie powinni dobrze doradzić.

  6. jesli chcesz kupowac w supermarkecie , Meteor 5/06/02 13:41
    to koniecznie sprawdz, czy rower jest dobrze skrecony ! Jakis lekki luz gdzies tam, cos niedokrecone, nie bierz. Natomiast w sklepie skladaja rowery ludzie, ktorzy sie na tym znaja, wiec tam wszystko bedzie ok. Nie martw sie o przelozenia, kazde sie gdzies przyda.

    Co do ram, to kiedys mozna bylo jeszcze rozmawuiac o wyzszosci cro-mo nad aluminium, ale teraz wszystko sie pozmienialo i mozna spokojnie kupowac dobre cieniowane ramy al. Oczywiscie wylacznie V-brake, chociaz moze tarczowy ? ;)

    Co do osprzetu to juz zalezy od tago ILE i Jak jezdzisz, ja np jezde ok 100 km w tygopdniu (za malo, ale nie mam czasu i zdrowia na wiecej), musi znosic obciazenia, wode i pyl. Nie schodz ponizej alivio, albo SRAM 5.0. Jesli chcesz wydac wiecej to Deore. Polecam jako manetki Rapid fire (pol-automaty, jakos nie jestem przekonany do gripow). Jesli chodzi o amorek to warto popatrzec nad srubowymi w oleju, ale to juz droga zabawa. Wszystko zalezy od tego ile chcesz wydac. proste dobre rowery zaczynaja sie od 800 zl.

    Tak, naleze do grupy trzymajacych
    kierownice i jestem z tego dumny!
    Pzdr. Univega,Author&Meteor

  7. ja krótko: , PrzeM 5/06/02 13:59
    z rowerami jest jak ze wszystkim na świecie: tanie nie może być dobre. Widziałem już rower w supermarkecie za 146 PLN - to cena przyzwoitego jednego hamulca...
    Zasadniczo: potrzebny Ci jest rower trekkingowy i o taki pytaj w SKLEPIE ROWEROWYM I NIGDZIE INDZIEJ. Kolejna sprawa to marka: na rynku jest sporo sprzętu, ale wymienię kilka firm, na których sprzęcie raczej się nie zawiedziesz: GT, Author, Trek, Merida, Mongoose, Marin, Scott, Giant. Pewnie jakąś przeoczyłem...
    Rama: jeśli w trekingowcu, to obojętnie - aluminium lub CroMo. Amor z przodu byłby zalecany, ale jak nie będzie - świat się nie zawali.
    Co do przerzutek - da się jeździć na wszystkim ale polecam Ci sprzęt od Acery w górę z Shimano i SRAMa od 5.0 w górę. Manetki - wybór Twój - gripy lub rapidy.
    Ramę dobieraj do wzrostu - ja na góralu przy 177cm mam 18 calową - w trekingu możę być ciut większa.
    No i na koniec cena: faktycznie - Meteor podał w zasadzie dobry początek - od 800PLN, ale sądzę że zapłacisz (jeśli oczywiście możesz) za dobrego trekinga ok 1500PLN. I jeszcze jedno - w tanich rowerach hamulce tarczowe to tylko bajer, za dobre Magury czy Hayesy płaci się tysiąc złotych jak nic. Ale V-ki SRAM 7.0 czy 9.0 - te drugie po ok 100PLN - są świetnym wyborem. Nie zapomnij o halogenie z przodu i diodówce z tyłu. No i ewentualnie miska na głowę. To tyle, hehehe miało być krótko :)))))))))))))
    po,

    PrzeM

    above the mind - powered by meat...

  8. Dzięki... i jeszcze parę pytań... , pachura 5/06/02 14:36
    Dzięki wszystkim za porady. Mam jeszcze parę pytań...

    * czy manetki rapidy dają to że przerzutki zawsze wskakują na dobrą pozycję, tzn. nie można trafić między dwa biegi ?

    * jakie znaczenia ma ciężar ramy (w trakcie jazdy a nie podczas znoszenia/wnoszenia rowerku po schodach)? Myślę żeby kupić CroMo bez amortyzatorów;

    * rozumiem że opony slicki służą do długich dystansów. Ja chyba kupię semi-slicki. Myślicie że będą OK?

    Liczyłem że wydam właśnie ok. 1500 zł, więc jak padła taka suma to się ucieszyłem. Jutro przejdę się na Mickiewicza. Trasa Poznań-Kórnik-Rogalin jest bardzo fajna ;)))

    1. no to ja znowu: , PrzeM 5/06/02 15:09
      - dobre przerzutki zawsze wchodzą na dobre miejsce - rodzaj manetek nie ma tu znaczenia - między biegi nie trafisz :)));
      - znaczenie prawie żadne - kilograma różnicy podczas jazdy nie zauważysz;
      - zasadniczo tak, polecam Ritchey Speedmax;

      PrzeM

      above the mind - powered by meat...

    2. moje odpowiedzi , Meteor 5/06/02 15:49
      - to zalezy od wyregulowania, chociaz rapidami mozna wszystko naprawic w czasi wrzucania biegu. Pewnie przy wyzszych klasach nie ma nawet tego problemu.

      - ma takie, ze ciezka jakby co ciezej sie nosi ;)) No i taka rama gorzej przyspiesza. Ale moim zdaniem lepiej odchudzac siebie niz rame. Jak bedziesz kupowal rower, to po prostu wez go jedna reka do gory, jesli bedzie na twoje wyczucie lekki, to bierz.

      - semislick to opona dla tych co jezdza goralami ale bardziej po szosie. Ma normalny bieznik z boku, zeby na zakretach lepiej trzymac. Jesli bedziesz czesciej jezdzil po asfalcie niz lesie, to naturalnie tak. Ale moze byc ciezko, jesli wjedziesz na jakies muldy z piachu.

      Tak, naleze do grupy trzymajacych
      kierownice i jestem z tego dumny!
      Pzdr. Univega,Author&Meteor

  9. taaa... , Tummi 5/06/02 14:47
    wielkosc ramy to podstawa - jak wezmiesz za mala, to przy skrecaniu bedziesz wali kolanami o kierownice...
    rama - alu albo chro-moli, zalezy jaka bedzie roznica w cenie - obydwie powinny wy3mac taka 'zwykla' jazde. Hamulce - tylko V-brakes, przerzutki - sram 7.0 sa chwalone, sis to taki ecs, albo merkury jesli odniesc to do mobo... kolka - wez obrecze stozkowe - wy3malsze... swiatelka wez od cateye'a mikro halogenowe, albo kryptonowe - warte swojej ceny (chyba, ze jezdzisz tylko w dzien)...
    qrde tez bym sobie rowerek kupil, ale ponizej 1500zl wlasciwie nie ma nic ciekawego (alu+przedni amor+sramy/deore+stozki) ;-(

    Aha - co do pl.rec.rowery - pytaj smialo, albo przecyztaj posty z ostatnich... 5 dni? Napewno bly juz takie pytania, a z tego, co pamietam, to ludzie tam sa bardzo mili ;-)


    T.

    www.skocz.pl/uptime :D

  10. tak wiec , akustyk 5/06/02 15:29
    1. przede wszystkim, do jazdy po spokojnym terenie amor nie ma sensu - jego brak daje Ci nieco lepsze "czucie" roweru i mniejsza mase (nieznacznie, ale zawsze).

    2. hamulce jak najbardziej V-brake'i, bo cantilever to przezytek, poza tym sa raczej kiepskie. zadbaj o to, by miec dobre dzwignie hamulcowe - to dosc wazna rzecz.

    3. montuj rower z czesci. dostajesz zawsze to co chcesz.

    4. zdecydowanie ramka alu. najlepiej gdyby tylny trojkat byl giety (w rowerowym beda wiedzieli o co chodzi). przerzutki w piascie, to za przeproszeniem, poroniony pomysl :)

    5. rogi sa dokladane do kierownicy. kierownice dziela sie na proste (prawie proste) i zakrzywione (to te mocno odkrzywione) - te drugie preferuja trialowcy, czyli goscie od skokow i wjazdow na murki. mowiac krotko: bierz prosta kierownice i dokup rogi - w dlugiej trasie mozesz sie rozciagnac a nadgarstki Ci wtedy odpoczna.

    6. jesli chodzi o biegi, to moge polecic: gripy Srama (a jeszcze lepiej Sachsa, ale sa ciezko dostepne) i przerzutke tylnia Sachs Neos (mam od jakichs 3000km i chodzi slicznie:). przerzutka przednia, to moze byc nawet altus.

    7. korba!!! bardzo wazna rzecz. nie oszczedzaj - kup dobra korbe z ukladem zebatek 44-34-24 (albo cos kolo tego). da Ci to luz na szybszej trasie. aha! korba powinna byc w miare lekka ale absolutnym priorytetem jest jakosc - koronki (czyli zabki:) musza wytrzymac te kilka tysiecy kilometrow. warto rozejrzec sie za jakims STX-em. i jeszcze jedno: zawsze zycz sobie dobrego supportu (w rowerowym beda wiedziec co to) - to sie niesamowicie zwroci w trasie.

    8. kola - tylko stozkowe rafki i musza byc na piastach (a nie na oskach). opony semislicki to "najlzejszy kaliber" do gorali - do treka moga byc nawet slicki, ale nie polecam - odrobina deszczu, czy piachu, i ladujesz w rowie :( zasadniczo, polecam Ritcheye Speedmaxy (tak jak PrzeM) - ekstra oponki. aha! oponki na pompke samochodowa, a nie rowerowa!!

    9. siodelko - pamietaj, ze od niego zalezy Twoj komfort!

    10. dopasuj wielkosc ramy. jako stary goral bralbym nieco mniejsza niz wynika z rozpiski, ale skoro mowisz, ze bedziesz jezdzil po prostej to bierz "na wymiar".


    mam nadzieje, ze choc troche pomoglem.

    http://akustyk.magma-net.pl

  11. polecam pogadac , Maximus 5/06/02 21:52
    z Darkiem na Piekarach ( wejscie przez parking )
    maly sklepik rowerowy , gosc sie zna i doradzi ci w wyborze

    AMD 1700@2400, Soltek 75FRN-L,
    2x512 DDR 333 Mhz,2xBaracuda IV
    80,Radeon 9000 Sapphire,Win XP

  12. Co do ramy aluminiowej... , SpeedyX 5/06/02 22:19
    to potwierdzam to co napisał Hinomaru. Bez amortyzatora będzie bardzo sztywno!
    Sam posiadam taką kombinację i szczerze odradzam, lepiej mieć za te same pieniądze ramę chr-mo + lepszy (lżejszy) osprzęt. Wagowo wychodzi praktycznie to samo a komfort na chromo jest znacznie wyższy.
    Na sztywnym alusie po takiej wyprawie do Kórnika naprawdę będziesz miał dosyć roweru na długo :)
    Ja bym teraz z wielką przyjemnością zamienił moją ramę na chromomolibden.

    Proud Opera User

    1. zalezy kto co lubi :) , Meteor 5/06/02 22:49
      sztywna rama przyspiesza jak rakieta, a jesli dodatkowo jest mala... to mamy wyscigowke :) Ale jesli ktos woli komfortowa limuzyne, to faktycznie lepiej cos duzego z duza zawartoscia Cro-mo. Ale trzeba trfic na dobre, cieniowane ramy.

      Tak, naleze do grupy trzymajacych
      kierownice i jestem z tego dumny!
      Pzdr. Univega,Author&Meteor

      1. dobre cro-mo , akustyk 5/06/02 22:56
        to niestety Ritchey, a ta przyjemnosc kosztuje co najmniej 500. a typowa rama na ritcheyowym cro-mo - Authr Sector, kosztuje "zaledwie" 650zl.

        niestety, alu mocno wyparlo inne metale. na gornej polce pojawia sie magnez (Merida Maglite - moje marzenie :), ale tutaj sama ramka kosztuje 2200kC (jakies 2800zl, w polskich sklepach od 3500zl). ze nie wspomne o tytanie, ktorego ceny zabijaja :)

        czyli chyba jednak alu, nie sadzicie?

        http://akustyk.magma-net.pl

        1. jasne , Meteor 5/06/02 23:43
          dobre alu nie jest zle... z tego co wiem mozna juz spokojnie klepac taka rame po jakims "wgieciu".

          Tak, naleze do grupy trzymajacych
          kierownice i jestem z tego dumny!
          Pzdr. Univega,Author&Meteor

          1. nio ja tyz kce se qpic , mel2 6/06/02 21:47
            ale mam na to 1000zl na 2 rowery :(
            i na co w takim przypadku (o ile na cos mozna) zwrocic uwage?
            takie rowerki to maja pompke w zestawie?
            tez widzialem jakies z amortyzatorem - sa chyba nawet takie marki jak giant w okolicy 500zl.
            To mowicie ze przezutki shimano sa zle? a ja myslalem ze dobre :((
            Powiedzcie cos :)

            Don't lose your head,
            There can be only one.

    
All rights reserved ® Copyright and Design 2001-2024, TwojePC.PL