TwojePC.pl © 2001 - 2024
|
|
A R C H I W A L N A W I A D O M O Ś Ć |
|
|
|
3D studio MAX 3 - efekty specjalne ... , NimnuL-Redakcja 28/10/01 12:25 Hej !
Czy wie może ktoś z was w jaki sposób uzyskać snop światła w w/w programie ...
chodzi o to, że mam scenę z delikatnym zamglonym środowiskiem (Layered Fog oraz Standard Fog) ... i chce uzyskać taki egekt, żeby źródło światła (reflektor) tworzyło snop światła - wiecie jak to jest w rzeczywiostości jak sie podczas mgły świeci latarką - powstaje taki "promień" ...
Wiem, że można uzyskać to za pomocą światła volumetrycznego, ale czy da się w inny sposób taki efekt uzyskać ? Na przykład Raytarceing? (ten ostatni ładnie rzuca cienie na mgle/dymie) ale snopu światła przez niego uzyskać nie mogłem :-(
Z góry dzięki za podpowiedz ...
ps. Mi się efekt światła volumetrycznego podoba, ale ciekaw jestem czy można uzyskać podobny efekt inaczej ...Gdyby nie wymyślono elektryczności,
siedziałbym przed komputerem przy
świeczkach. - obiektem... , ALBERT 28/10/01 15:27
Właściwie tylko to chyba możesz zrobić - stara sztuczka, z czasów kiedy w dosowskiej wesji 3dstudio nie było jeszcze volumetr. efektów.
Tworzysz obiekt przypominający snop światła i nadajesz mu "addytywnie" przezroczysty materiał samoświecący lekko...
To taka wskazówka jedynie... trzeba experymentować ;)
Z tym, że snop taki wygląda niezbyt naturalnie i jest BARDZO niepraktyczne w animacji...
A dlaczego nie pasuje Ci volumlight?ALBERT - VLight pasuje mi jak najbardziej , NimnuL-Redakcja 28/10/01 17:03
tylko po prostu byłem ciekaw czy da się to wykonac w sposób inny ...
ale dzieki za odpowiedź ...Gdyby nie wymyślono elektryczności,
siedziałbym przed komputerem przy
świeczkach.
|
|
|
|
|
All rights reserved ® Copyright and Design 2001-2024, TwojePC.PL |
|
|
|
|