Twoje PC  
Zarejestruj się na Twoje PC
TwojePC.pl | PC | Komputery, nowe technologie, recenzje, testy
B O A R D
   » Board
 » Zadaj pytanie
 » Archiwum
 » Szukaj
 » Stylizacja

 
M E N U
  0
 » Nowości
0
 » Archiwum
0
 » Recenzje / Testy
0
 » Board
0
 » Rejestracja
0
0
 
Szukaj @ TwojePC
 

w Newsach i na Boardzie
 
OBECNI NA TPC
 
 » XepeR 20:47
 » Jumper 20:45
 » Arlathan 20:45
 » Kenny 20:43
 » rainy 20:43
 » Paweł27 20:42
 » Wedrowiec 20:38
 » Master/Pe 20:34
 » @GUTEK@ 20:34
 » cVas 20:28
 » selves 20:26
 » Sociu 20:19
 » GLI 20:16
 » Hitman 20:16
 » jenot 20:16
 » rooter666 20:12
 » Sherif 20:09
 » DJopek 20:07
 » Dhoine 20:05
 » rad 20:04

 Dzisiaj przeczytano
 41123 postów,
 wczoraj 25974

 Szybkie ładowanie
 jest:
włączone.

 
ccc
TwojePC.pl © 2001 - 2024
A R C H I W A L N A   W I A D O M O Ś Ć
    

Przesiadka z Voodoo3 na GF1DDR (garażowy artykuł) , Miro 31/03/01 17:14
Poprosiły mnie 2 osoby o info, więc podaję...

Konfiguracja:
Abit BH6 1.1, 128 MB CAS222, Cel 566@850, HDD Maxtor 10 GB, SB 128 Compact, MAG 786FD...
Windows ME PL
DX 8.0.

i dwie karty:
1. 3dfx Voodoo3 2000 AGP @170 MHz
stery 1.07.
2. Creative CT6970 GF1 DDR 120/300 MHz AGP (2x100MHz)
stery Det 7.52 beta (takie miałem pod ręką)

W obu kartach standardowe ustawienia sterowników i VSync OFF.
Wszystkie testy w 16 bitowym kolorze.

1. UT 4.28 wojo405.dem (ustawienia takie jak na B3D).
V3 - Glide, GF - D3D;

640: V3 - 60 ; GF - 54
800: V3 - 58 ; GF - 54
1024: V3 - 50 ; GF - 53
1280: V3 - 35 ; GF - nie ma 1280x1024 ale w 1152 - 51)

W obu kartach minimalny framerate był 31-32 fps do rozdzielczości 1024. Powyżej 1024 V3 zaczyna kuleć. (Dodam tylko, że minimalny framerate zależy od procka - na P3 byłoby więcej!)

2. Q3A PointRelease1.27g demo127.dm3 (ustawienia gry domyślne, sound low)
Obie karty na OpenGL ICD;

640 (normal): V3 - 51,5 ; GF - 58,5
800 (j.w.): V3 - 50 ; GF - 59
960 (j.w.): V3 - 45,5 ; GF - 58,5
1024 (j.w.): V3 - 44,5 ; GF - 57,8
1152 (j.w.): V3 - 37,5 ; GF - 56,2 (1280 - 51,5 :-)

Płynne granie dla V3 kończy się na 960, powyżej tego resu jest duże zwalnianie przy rozbryzgach krwi. Tutaj GF śmiga pięknie we wszystkich resach.

3. Expendable timedemo1 (D3D, ustawienia jak na B3D).

640: V3 - 66 ; GF - 73
800: V3 - 64,5 ; GF - 74
1024: V3 - 61,5 ; GF - 75 (no no coraz więcej :-))
1152: V3 - 56,8 (min. 28) ; GF - 75 (min. 51 !!!)
1280: V3 - 48,5 (min. 25) ; GF - 74 (min 51 !!!)

Do 1024 na obu kartach gra się bez obciachu, w 1152 V3 zaczyna się dusić, gdy tymczasem GF się rozkręca ;-)

============================

GF'a nie podkręcałem bo nie miałem czasu ani ciekawego programiku. W końcu mam kartę 1 dzień... (za to GF miał czysty system, a V3 3-miesięczny :-))

Acha, jakość obrazu 2D!!!
Pod tym względem Voodoo poprostu zabija GeForce'a. Już w 1024 widać kichę nVidii, w 1152 i 1280 szkoda gadać (trzeba się przyzwyczajać...)
Kondolencje dla posiadaczy kart noname i dobrych monitorów ;-)
Generalnie mogę powiedzieć, że przesiadka mi się opłaciła (tymbardziej, że za kartę zapłaciłem 260zl (używana ale nie zużyta ;-)).

Hej

  1. jeszcze raz powiem... , +Kania+ 31/03/01 18:54
    na dziforsie grajcie w UT pod OpenGL - jakosc obrazu zdecydowanie wyzsza.

    COOOOMBAAAYAAAA!!!

    http://agnes.robi.to/

    1. zaraz wypróbuję , Miro 31/03/01 21:22
      Mam już Dety 11...

    2. yeah , Garrett 1/04/01 12:04
      popieram, oczywiscie z najnowszym rendererem OpenGL
      zassanym z http://unreal.epicgames.com (przeczytac instrucje!! co i jak)+ skompresowane teksturki z 2nd CD (po prostu przegrac je nadpisujac stare, wczesniej skopiowac sobie gdzies stary katalog Textures na wszelki wypadek) + KONIECZNIE 32-bit kolor (zeby nie bylo zadnych artefaktow - z-fighting etc), i D3D moze sie schowac (proponuje odpalic np CTF-Face i looknac sobie na ten ogromny ksiezyc, i porownac - po tym juz NIGDY nie wrocicie do D3D :)

  2. Fan Voodoo , Michal S 31/03/01 20:10
    Jabym pozostał przy Voodoo 3 to dobra karta i wydajna sam mam V3 2000 i sie cieszę poprzednio wszystkie modele. Wole moje fitrowanie niz 32bity W TNT kolorki fajniejsze

    Voodoo to Voodoo pozdrawiam Michał S

    1. to jest nas dwoch , burz 1/04/01 01:24
      pozdrawiam
      burz i moje V5500

      ___

      1. Hey Burz!!! , sebtar 1/04/01 16:27
        A ja zmieniłem mojego starego PII300 na Athlona 1GHz i w Q3 zobaczyłem liczbę powyżej 100 FPS na moim nędznym MX-ie :), a Unreal to chodzi chyba ze cztery razy szybciej. Nie sądziłem że wydajność tej karty będzie aż tak zależna od procesora. Teraz teraz mój komp uciągnąłby nawet twoje V5500.
        Pozdrawiam!

        Demokracja to władztwo intrygantów,
        wybieranych przez głupców.

        1. witam , burz 1/04/01 18:07
          no to teraz mozesz zamienic mx-a na prawdziwa karte graficzną ;))))))))))))))))))))))))))))))
          pozdr.
          burz

          ___

          1. Może ? , sebtar 1/04/01 19:16
            Ale to już chyba na GF3 :):))))))

            Demokracja to władztwo intrygantów,
            wybieranych przez głupców.

  3. re , Garrett 1/04/01 12:18
    jak juz podkrecasz Voodoo (i to dosc sporo), to podkrec tez gf
    tez sie ladnie kreci, tak by bylo bardziej fair, albo nie krec zadnej z kart i zostaw wszystko na default (dla gf1 ddr default to 120/301)

    poza tym cos wydaje mi sie, ze w UT masz dla glide ustawione odswiezanie (RefreshRate) na 60Hz, mozesz to zmienic w unrealtournament.ini np. na 100Hz, wtedy v3 w niskich rozdzialkach zyska jeszcze troche klatek...

    i po co puszczasz AGP na 100MHz bez potrzeby??

    1. ech , Garrett 1/04/01 12:24
      nie zauwazylem wczesniej, ze napisales, ze gf-a nie podkrecales, bo nie miales "ciekawego programiku", hmm do tego nie potrzeba takowego (choc mozna), robi sie to w samych sterach

    2. unrealtournament.ini , Miro 1/04/01 21:43
      Prawda jest tam 60Hz dla Glide. Szkoda, że nie wiedziałem wcześniej - kilka fps więcej by było.

      1. oooo , Garrett 1/04/01 23:30
        no i o ile ci teraz wzroslo :) ??

        1. Teraz już nie sprawdzę :-( , Miro 2/04/01 09:32
          Wyjąłem V3 z kompa na dobre.

  4. Jazda się zaczęła :-) , Flash 1/04/01 23:46
    Pierwsze co mi się nasuwa - pobaw się haczykami w detonatorach - v-sync itd.
    Dalej - GF Tweakerem w pierwszej zakładce pierwsza opcja uaktywnia Overclocking w det'ach - dwa suwaczki i nic prostszego :-) Pierwszy idzie lightowo do końca, drugi nie dalej niż 335 bo w tym momencie krzaki. O/C pomaga oczywiście tylko w 32bit i hi-res'ach.

    UT podstawa w OPEN GL - nie zawsze odpala się w 32bit kolorze, ale w 16 też jest cool. Koniecznie zainstaluj patch 4.36 creative - skoro masz taką kartę :-) Dodatkowy plusik - nie sprawdza CD.

    Jeszcze jedno - po zainstalowaniu dobrych sterów Q3 MUSI śmigać powyżej 80 fps w normal'u 640x480 - tymbardziej na tym procku. Też zdaje się używany, ale nie zużyty ;-)

    GF Tweaka moge ci posłać - 500 kb.

    pozd.

    ps. Uważaj na kilka drobnych pęknięć przy złączu AGP. Narazie spoko trzyma. Sorry... wiesz jakie to sloty ciasne ;-)
    .
    .
    .
    Chyba zdążyłem przed północą ;-/

    1. pppppp , Garrett 1/04/01 23:54
      he?? nie zawsze odpala sie w 32-bit kolorze?? A desktop na 32-bit wczesniej ustawiles?? W 16-bit wcale nie jest tak cool, przynajmniej dla mnie ;).

      Poza tym patch 4.36 nie wystarczy. Potrzebny jest tez ten nowy beta renderer OpenGL, o ktorym pisze wyzej.

      1. Mam już... , Flash 2/04/01 16:12
        ... wszystko ładnie zconfigowane - jest ostro!
        Rzuciły mnie na kolana szorstkie cegiełki :-) I odniosłem wrażenie że nawet troszkę szybciej chodzi. Jednak po podmianie opengl'a pojawiają mi się gdzieniegdzie artefakty - widać postacie stojące za rogami itp. Spróbuje skręcić GF'a - teraz jest 225/410.

        pozd.

        1. huh , Garrett 2/04/01 20:49
          Ciooo :)?? Jakie artefakty?? To pewnie dlatego, ze jezdzisz na 11.01 - 11.xx sa jeszcze DALEKIE od ukonczenia. U mnie na 6.50 jest perfect. A moze odkrec troche GF-a. Poza tym zeby miec kompresje tekstur na GF-ie MUSISZ uzyc tego beta renderera OpenGL. Ten stary z patcha 4.36 nie wspiera kompresji, i w ogole jest duzo gorszy. Rozumiem, ze hi-res tekstury z 2nd CD przegrales i zmodyfikowales odpowiednio unrealtournament.ini ??? Koniecznie odpal CTF-Face, tam swietnie widac uzycie hi-res tekstur (ten ksiezyc)!!
          Napisz, jak wrazenia :)!!

    2. oki doki , Miro 2/04/01 09:31
      Cały czas będę się nią bawił i napewno dojdę do 80fps ;-)
      A które detonatory do Q3? Mam już te 11.01...

      1. Są ok' , Flash 2/04/01 16:12
        Teraz też na nich pędzę.

        pozd.

  5. Więcej info please :-) , Flash 1/04/01 23:46
    Możesz mi powiedzieć więcej na temat configu, który odpali duże textury z drugiego CD? Jeszcze byłbym wdzięczny za podesłanie tego rendera na priva -

    THX!

    1. Do Garreta... , Flash 1/04/01 23:48
      to było.

      1. okej :) , Garrett 2/04/01 00:04
        Podalem przeciez url. Pliczek jest malutki, zassaj sobie sam :P
        Konfig standard: p3@1G, GF1DDR, 256MB RAM i smiga w 1024x768x32 HQ (wyzej tez oczywisce, ale nie lubie, jak mi zwalnia <50-60fps :)

    
All rights reserved ® Copyright and Design 2001-2024, TwojePC.PL