TwojePC.pl © 2001 - 2024
|
|
RECENZJE | Recenzja gry the Settlers II: The Next Generation |
|
|
|
Recenzja gry the Settlers II: The Next Generation Autor: Spieq | Data: 10/10/06
| 10 lat temu byliśmy świadkami czegoś naprawdę istotnego w dziejach gier komputerowych - Blue Byte Software udostępnił światu drugą odsłonę gry, która bezlitośnie pożerała czas. Już pierwsza część Osadników okazała się przebojem. Szczęśliwcy, którzy posiadali PC lub Amigę, zatracali się w świecie państwa feudalnego. Stawali się przywódcami niepozornych mieszkańców, którzy pracowali dla dobra hegemona. Ekonomia, rozsądek w planowaniu i zarządzaniu surowcami, finalnie ekscytująca walka z przeciwnikiem to są aspekty, które przyciągały nas do monitorów. Druga edycja doczekała się po 10 latach sporego retuszu - czy ten sam produkt, lecz podany w innej formie, ma szansę po raz kolejny osiągnąć sukces? Czy gra, która znajduje się w ścisłej czołówce mojego prywatnego rankingu, obok takich tuzów, jak Cywilizacja 2, HoMM 2, Diablo, Starcraft, Quake itd., ma szansę - mając na uwadze jej tegoroczny lifting - umocnić swoją pozycję? Romantycy tamtych czasów, oto nadchodzi The Settlers II: The Next Generation. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
K O M E N T A R Z E |
|
|
|
- hmmm przeczytalem (autor: Nazgul | data: 10/10/06 | godz.: 10:21)
hmm fajnie, ale ja nie lubie RTS'ow 3d. Po prostu sie w nic gubie, na szczescie ten przynajmniej ciagle ma jeden rzut kamery ale to i tak nie to :) Ale gierke moze kupie, szczegolnie ze 49 pln to nie majate. Spieq swietna recka, pozdrawiam
- Ja strategie lubie (autor: NimnuL-Redakcja | data: 10/10/06 | godz.: 10:45)
ale nie dotykam, bo sa zbyt czasochlonne :/
A opis czyta sie jak zwykle z duzym zainteresowaniem ...
- hmm (autor: Igor Corp. | data: 10/10/06 | godz.: 10:54)
tak wlasnie dzieje sie jezeli chca aby bylo dobrze, daj 3d i gra nie ma swojego smaku, jezeli chca by gra dobrze wygladala to niech zrobia bardziej dokladne szczegoly i ogolnie dopracowac, podobnie stalo sie z gta, 1 i 2 byly spoko swoj klimat widok z gory i super jazda jednak 3 i dalsze wersje zrobily sie juz 3d i stracily swoj pierwotny klimat gta, gdyby wtedy poprawili grafike dodali wiecej rzeczy aby budynki rozwalac itp to rowniez duzo osob by zagralo a tak to mi gta 3 bardziej przypominala drivera, tak samo zrobili z desperados 2, pierwsza czesc rewelka a druga praktycznie nie wiadomo co to jest. Oraz jeszcze jeden przyklad commandos wszystkie czescie oprocz ostaniej byly wysmienite widok z kata i bardzo duze pole widzenia a ostatnia czesc jaka zrobili z commandos hitmana.
Osobisnie nie rozumie czemu jak gra jest popularna i grywalna tak to niszcza.
- BB zapowiedzieli szóstkę, (autor: Goomich | data: 10/10/06 | godz.: 11:09)
więc Heritage musi być piąty.
http://www.gamespot.com/...i/news.html?sid=6159505
- Wymagania sprzętowe (autor: komisarz | data: 10/10/06 | godz.: 11:30)
e6400 + ati x800pro i gra zasuwa w 1680*1050 jak dzika, oczywiscie na max detalach. Zwazywszy na wiekową kartę grafiki nie przesadzalbym z tymi wymaganiami w minusach. Ogólnie gra sie fajnie, ale po dwóch długich wieczorach nie czuje potrzeby zagrania 3 wieczoru. Ładna i przyjemna, ale też powolna i troche monotonna (chcociaz mozna włązyc przyspieszenie czasu 3x, wtedy nie wiadomo co się dzieje).
- das Huhn z duzej litery!!!! (autor: kubazzz | data: 10/10/06 | godz.: 11:34)
jesli juz sie w to bawic.
- a pograc chyba pogram (autor: kubazzz | data: 10/10/06 | godz.: 11:56)
bo jeszcze wiosna sie zagrywalem w Settlers II... ech...i to juz 10 lat minelo od kiedy mi kolega pokazal VVV... Nie moglem najpierw polapac sie w tych flagach.
nie wiem jak jest teraz, ale w S2 komputerowy przeciwnik dosyc czesto wymiekal w kwestii intelygencjy i rozgrywka robila sie rozczarowujaca...
- Ekhm!! (autor: Pleban | data: 10/10/06 | godz.: 13:12)
"niż na durne strzelanki typu (...) Quake"
SLUCHAM?? Co jak co, ale obrazanie wyznawcow tak poteznej religii to chyba nie jest najlepszy pomysl...
- Igor (autor: Tomasz | data: 10/10/06 | godz.: 13:43)
seria GTA dazy do coraz wiekszego realizmu. bez 3d nielatwo to osiagnac. nie wiem czy teraz gta w 2d mnie zainteresowalo.
mazy mi sie gra w stylu gta z realizmem na poziomie ms flight simulator :))
- Pleban (autor: Grza | data: 10/10/06 | godz.: 13:58)
przeczytaj ze zrozumieniem caly tekst a nie bedziesz sie tak bulwersowal ;)
Recka - OK! :)
- Hmmm (autor: Andrius | data: 10/10/06 | godz.: 15:41)
Co za niepożądany trend w grach strategicznych... Po co tu 3D??? Strategie i gry ekonomiczne na samym początku posługiwały się symbolami w przedstawianiu świata gry, bo najważniejsza była logika rozgrywki. Resztę miała dopełniać wyobraźnia gracza, nie było czasu programistów i mocy obliczeniowej sprzętu na jakiekolwiek detale.
Wiem, że postęp idzie do przodu, ale czy nie ma ważniejszych rzeczy w strategiach do poprawy a niżeli grafika? Na przykład sztuczna inteligencja przeciwników, likwidacja liniowości rozgrywki, itp.
- 3D... (autor: komisarz | data: 10/10/06 | godz.: 16:52)
szczerze mowiac nie rozumiem przeciwnikow 3D w tej wlasnie grze. Grafika jest ladna, kamera nie przeszkadza, czytelnosc pozostala. A niepodwazalna zaleta jest mozliwosc ustawienia niestandardowych rozdzielczosci (monitory panoramiczne), a nie tylko 4/3. Mozna sie sprzeczac o sens 3d w wielu grach, ale przed krytykowaniem setters anniversary polecam przynajmniej demo.
- hmmm (autor: ArturNOW | data: 10/10/06 | godz.: 21:41)
mi sie wydaje, ze teraz ma się podglada na mniejszy teren niz w pierwowzorze, racja?
- cięzko powiedzieć (autor: komisarz | data: 10/10/06 | godz.: 22:22)
zależy przy jakim stopniu zbliżenia. Raczej jest podobnie.
- po co 3d? (autor: Holyboy | data: 11/10/06 | godz.: 01:27)
bo 2d nikt juz nie robi - wszystkie narzedzia SDK sa do 3d i po to :)
- 3d.... (autor: Horus | data: 11/10/06 | godz.: 04:00)
Te cale 3D to tylko ped i moda.
Bo wszystko MUSI BYC....wiec na sile sie wtlacza wszedzie,trzeba czy nie trzeba.
A jakby bylo 2d i dawny klimat? czy moze lepsze 3d i bajerki nic nie znaczace dla gry?
Twrocy poprostu nie rozumieja juz faktycznych potrzeb gracza blednie komplenie zakaldajac ze baerki to podstawa bo sie nie sprzeda.
Zobaczcie, w tej i poprzednie namordowali sie i co?
Gracze prosili o MP i dalej niespecjalnie.
Cos mi sie zdaje ze zamiast reaktywowac poprostu zarzna ta gre do konca.
J ajuz przy poprzedniej czesci mialem spore objekcje do tego 3d,pogralem i wcale nie wroce.
Klimat zerowy pomimo wodotryskow.
A tego wydanie juz nie kupie,bo tu 3d wcale niepotrzebne a jak czytam nic sie nie poprawilo w tym co istotne.
jak dla mnie zalatuje juz to szrotem i trocinami, poprzednia byla klapa to jeszcze chc cos wydusic z sentymentow ;) da sie,ale nie o takie starania tu chodzi,a postarac sie musza,bardziej ruszyc glowa mniej grafika.
- 3D ma ta olbrzymia (autor: Poke | data: 11/10/06 | godz.: 11:45)
przewage nad 2D ze jest niezalezne od rozdzielczosci. Dzis bez 3D nie wyobrazam sobie 90% gier, na LCDkach z natywna rozdzielsczoscia.
- Poke (autor: recydywista | data: 11/10/06 | godz.: 13:24)
co ma ilość wymiarów rzutu do obsługiwanej rozdzielczości ?
- recydywista (autor: Poke | data: 11/10/06 | godz.: 14:14)
Jak to co? Gdyby gry byly w 2D to praktycznie do kazdej rozdzielczosci nalezalo by tworzyc oddzielne obiekty, tla, plansze itd.
- taaa... (autor: Horus | data: 11/10/06 | godz.: 15:07)
bo ludzi emaja taka manie ze co aplikacja to pstrykaja rozdzieczosciami ;)
pierdoly opowiadacie,jak ustawisz 1 rozdzielczosc na gre to spokojnie grasz, to samo sie dzieje z aplikacjami,pulpitem....pokaz mi tkihc co jezdza po rozdzielczosciach ;))
wiec ta zaleta 3d jest tak przydatna KONKRETNIE w tego typu grach jak kozaki dla swini.
- Poke (autor: recydywista | data: 11/10/06 | godz.: 18:40)
po co? przecież tekstury dla trójwymiarowych modeli też nie są zrobione osobno dla każdej rozdzielczości
- recydywista (autor: Poke | data: 11/10/06 | godz.: 20:27)
??? Nie widze zaleznosci. Przeciez tu chodzi generalnie o modele.
Horus - to nie mania to koniecznosc - chyba ze producenci by robili bitmapy przystosowane od 800x600 do 1280x1024.
- Poke (autor: recydywista | data: 11/10/06 | godz.: 21:15)
no a model żeby tak samo wyglądał w wyższej co w niższej rozdzielczości musi mieć inne (czyt. większe) tekstury. Często się je robi w kilku wersjach, rzadziej stosuje się proste skalowanie. Nie widzę problemu aby tak samo było w dwóch wymiarach.
- recydywista (autor: beef | data: 11/10/06 | godz.: 22:21)
"no a model żeby tak samo wyglądał w wyższej co w niższej rozdzielczości musi mieć inne (czyt. większe) tekstury. Często się je robi w kilku wersjach, rzadziej stosuje się proste skalowanie."
Ke? Ebezdura kompletna. Tekstury na modele robi się takie, coby znośnie wyglądaly, a jednocześnie pamięci na karcie starczylo. Koniec kryteriów. I robi się je raz, a nie "osobno dla każdej rozdzielczości". A o filtrowaniu trójliniowym slyszal? O mip-mapach? Coś mi się wydaje, że nie, albo slyszal, tylko nie zrozumial :)
Poke ma rację - grafika 3d jest"naturalnie skalowalna", ze wzrostem rozdzielczości przybywa (w pewnym sensie) szczególowości, szczególnie dla malych/oddalonych detali. Natomiast grafika 2d ze wzrostem rozdzielczości po prostu robi się mniejsza. Teoretycznie można ją rozciągnąć,ale wtedy cala operacja zwiększenia rozdzielczości traci sens. Po prostu inna filozofia - tu piksele na sztywno, tam opis wspólrzędnych 3d na floatach, który można dowolnie skalować. Nie mówiąc już, że model 3d można oglądać z dowolnej strony, a 2d tylko z takiej, z jakiej przewidzial grafik. Ale to przecież oczywiste.
- w dodatku (autor: beef | data: 11/10/06 | godz.: 22:31)
już zachwileczkę, już za momencik, to i na pulpicie będziecie mieli surface 3d DirectX-a i engine 2d karty na zawsze wpadnie w przegródkę z napisem "legacy", a za parę lat pojawią się pewnie karty w ogóle bez 2d. W ogóle to śmieszne te gadki, że 3d niepotrzebne, po co do strategii itp. Jeśli tacyście hardcorowcy, to po co wam w ogóle grafika, przecież to strategia, więc wystarczy grafika CGA jak w kultowych strategiach z 1985 roku, gdzie jako żywo nic nie zaklócalo pracy wyobraźni :)
- beef (autor: recydywista | data: 12/10/06 | godz.: 00:16)
grafika 3d naturalnie skalowalna ? a cóż to niby znaczy ? jest tak samo skalowalna jak każda inna
"Po prostu inna filozofia - tu piksele na sztywno, tam opis wspólrzędnych 3d na floatach, który można dowolnie skalować. "
Napisz jakąś aplikację 2d korzystając z opengl'a to wtedy pogadamy. Masz odrobinkę racji, ale chyba tylko przypadkiem :)
Co do mipmap, filtrowania, etc. to są tylko sposoby na to żeby tekstury w rzeczywistości rozciągnięte wyglądały "milej" dla oka (to działa też w drugą stronę). Tekstury w osobnych rozdzielczościach - są tworzone właśnie po to, by niekoniecznie całą robotę odwalały owe "atrapy" i efekt był lepszy. Choć oczywiście nie są stosowane we wszystkich przypadkach - tylko w części.
- i jeszcze jedno (autor: recydywista | data: 12/10/06 | godz.: 00:19)
ja nie mówię że grafika 3d to zło - owszem, ma wiele zalet, ale wg. mnie czytelność 2d właśnie w tego typu grach jest nie do przecenienia.
pozdrawiam i życzę dobrej nocy
- Jedynka (autor: Mav | data: 12/10/06 | godz.: 05:11)
rządzi, zagrywałem się w nią na Ami tygodniami. Dwójka na PC już mnie tak nie wciągnęła. Recka w porządku.
- Hehe (autor: beef | data: 12/10/06 | godz.: 11:48)
"Napisz jakąś aplikację 2d korzystając z opengl'a to wtedy pogadamy. Masz odrobinkę racji, ale chyba tylko przypadkiem :)"
Jeśli ten "przypadek" to zarabianie na życie m.in. pisaniem silników graficznych (2d i 3d) w OpenGL, to muszę przyznać Ci rację :) Życie jest pelne przypadków :)))
- beef (autor: recydywista | data: 12/10/06 | godz.: 18:05)
dlatego napisałem chyba, nie będę się upierał. sam jednak przyznasz, że nie do końca jest tak jak napisałeś - w tym momencie nikt już nie programuje "pikseli na sztywno".
pozdrawiam
- recydywista (autor: Poke | data: 14/10/06 | godz.: 10:39)
Nie bardzo wiesz o czym piszesz.
- Poke (autor: recydywista | data: 15/10/06 | godz.: 12:44)
zapewniam Cię że wiem, nie mam w zwyczaju gadać dla samego gadania :)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
D O D A J K O M E N T A R Z |
|
|
|
Aby dodawać komentarze, należy się wpierw zarejestrować, ewentualnie jeśli posiadasz już swoje konto, należy się zalogować.
|
|
|
|
|
All rights reserved ® Copyright and Design 2001-2024, TwojePC.PL |
|
|
|