RECENZJE | Przegląd kart PCI-Express. Część II. Produkty powyżej 1000 zł.
Przegląd kart PCI-Express. Część II. Produkty powyżej 1000 zł.
Autor: Kris | Data: 29/03/05
Testy dodatkowe
W związku z tym, że chciałbym porównać wyniki wszystkich kart biorących udział w obu częściach recenzji przeprowadziłem również testy z wersji testowej gry Half-Life 2 przedstawionej na targach Expo 2003. Wyniki w zasadzie pokrywają się z tymi, które można zebrać na mapie "coast" w finalnej wersji. FSAA/Anizo włączam z poziomu sterownika.
Podobnie wysoki framerate na wszystkich kartach. Nieco słabiej wypada jedynie GF6800.
Code Creatures jest jednym z testów syntetycznych opartych na własnym silniku.
W zasadzie nie ma co komentować. Wyniki pokrywają się z teoretycznymi parametrami wydajności kart (potoki, taktowanie).
3D RightMark służy do określenia teoretycznych możliwości przetwarzania efektów Dx9. W przypadku kart ATI pełna precyzja zmiennoprzecinkowych obliczeń jednostki cieniowania pikseli osiągana jest za pomocą 24bitow natomiast w kartach GeForce tworzą je obliczenia 32bitowe. Karty nVidia mają też dodatkową możliwość użycia częściowej precyzji 16bitowej.
Przetwarzanie pikseli w zasadzie zgodne z parametrami teoretycznymi kart natomiast przy testach Vertex Shader lepsze wyniki osiągają karty Radeon.