TwojePC.pl © 2001 - 2024
|
|
RECENZJE | Mały, a wariat? - Test Panasonic Lumix DMC-FX01 |
|
|
|
Mały, a wariat? - Test Panasonic Lumix DMC-FX01 Autor: NimnuL | Data: 21/09/06
| Rozmiary nowoczesnych aparatów fotograficznych maleją, natomiast ich możliwości sukcesywnie rosną. I bardzo dobrze, bo nie zawsze jest miejsce lub ochota by targać duży i ciężki aparat, a dzisiejsze małe cyfraki potrafią naprawdę wiele. Przykładem tego jest aparat, którym zajmę się w niniejszym teście. Panasonic Lumix DMC-FX01 to kieszonkowy i prosty kompakt choć nie tak prosty jak mogłoby się wydawać. Na uwagę zasługuje szeroki kąt widzenia obiektywu oraz stabilizacja optyczna. Przez niedzielnych fotografów doceniona będzie także prosta i zwarta obudowa oraz wiele programów tematycznych. Krótko mówiąc zapowiada się ciekawy aparat przydatny zarówno podczas wakacyjnych wojaży jak i kameralnych imprez. Przekonajmy się zatem czy nowe dziecko spod znaku Panasonic jest w stanie zawładnąć sercami amatorów.
|
|
Liczby
* dane w nawiasie są zmierzone przeze mnie
6Mpix w nowoczesnym aparacie nie jest niczym niezwykłym, za to ekwiwalent ogniskowej w przedziale 28-102mm nie jest już spotykany na co dzień. Jest to bardzo użyteczny zakres sprawdzający się w większości amatorskich zastosowań. Na rynku niewiele jest aparatów kompaktowych mających prawdziwy szeroki kąt widzenia jak w tym przypadku. Szkoda jednak, że taki kąt widzenia nie idzie w parze z większą jasnością obiektywu. Minimalna przysłona wynosząca f/5,6 na długim końcu to wynik bardzo słaby, szczególnie, że na użyteczną wysoką czułość matrycy nie ma co liczyć.
Wyświetlacz o przekątnej 2,5'' to obietnica wygodnego kadrowania, a nieduża i lekka obudowa może przypaść do gustu kobiecej części odbiorców. Dodatkowo bardzo rozbudowane programy tematyczne powinny pomóc początkującym fotografom.
Dane techniczne rysują nam obraz ciekawej pozycji w zatłoczonym segmencie aparatów cyfrowych. W dalszej części wykażę czy dane techniczne będą poparte praktycznymi walorami, ale najpierw przyjrzyjmy się jak wygląda nasz bohater.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|